| Ring vogna varm | |
|
+16Kim ArneO sba8585 Camping Kai André Sten Rune mr.T Ronny HobbyTom Lars Egil Espen V Black Betty Johnny Jan Ole Remi hpk 20 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 18:53 | |
| - J.O. skrev:
The Compact SMS smart box is a Global System for Mobile communication (GSM) device that works with the Alde 3010 Compact boiler, also allowing remote access to A/C systems, alarms, surveillance, positioning and tracking systems, all by text messaging from your mobile phone. With the Compact 3010 boiler, you can text message the smart box to turn the boiler on/off, and set the upper/lower temperature range for the thermostat before you're even on site. The smart box will even text message you to warn of adverse temperatures, or if there's a power failure. Smart! The Passive Infrared (PIR) sensor will detect intruders into the vehicle and send you a text message. The Global Positioning System (GPS) sensor can be programmed to send you a text message if the vehicle the smart box is fitted in moves more than 180 metres from its set point. You can then text it back for co-ordinates, allowing you to track your vehicle and call in the police if needed. Find GPS co-ordinates on the map with Google Earth. Nice, men ikke noe som ikke enkelte andre også har, inkl. tracker. Liker ikke hvis den må programeres med SMS. Gjelder vel bare å finne ut hva som gir mest for penga, og samtidig er driftssikkert. Å bli plukket opp av Kabe eller Alde må vel sees på som ett kvalitetsstempel. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 18:54 | |
| Å bli plukket opp av Kabe eller Alde må vel sees på som ett kvalitetsstempel.
Spør Morten E. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 19:10 | |
| | |
|
| |
Black Betty GENERAL!
Antall Innlegg : 3178 Age : 61 Localisation : Nøtterøy Registration date : 04.12.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 19:12 | |
| - J.O. skrev:
- Å bli plukket opp av Kabe eller Alde må vel sees på som ett kvalitetsstempel.
Spør Morten E. Eller spør Rufus og Betty Boop. | |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1312 Age : 42 Localisation : Ålesund =) Registration date : 23.09.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:04 | |
| Foreldrene mine ringer alltid dagen før de skal på fjellet, og da er alltid vogna varm når de kommer opp.. Han som eier campingen har vel ikke glemt å vippe opp sikringen en eneste gang enda, så etter en 10-15 år på samme plassen må man vel kunne si at feilprosenten er upåklagelig | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:06 | |
| - 523iA skrev:
- Foreldrene mine ringer alltid dagen før de skal på fjellet, og da er alltid vogna varm når de kommer opp.. Han som eier campingen har vel ikke glemt å vippe opp sikringen en eneste gang enda, så etter en 10-15 år på samme plassen må man vel kunne si at feilprosenten er upåklagelig
Dette er og min erfaring........ |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:10 | |
| - Vegard skrev:
- 523iA skrev:
- Foreldrene mine ringer alltid dagen før de skal på fjellet, og da er alltid vogna varm når de kommer opp.. Han som eier campingen har vel ikke glemt å vippe opp sikringen en eneste gang enda, så etter en 10-15 år på samme plassen må man vel kunne si at feilprosenten er upåklagelig
Dette er og min erfaring........ Argumenterer dere mot å installere "ring-vogna-varm" sånn generelt? | |
|
| |
Espen V HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1312 Age : 42 Localisation : Ålesund =) Registration date : 23.09.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:12 | |
| - Remi skrev:
- Vegard skrev:
- 523iA skrev:
Dette er og min erfaring........ Argumenterer dere mot å installere "ring-vogna-varm" sånn generelt? Det spørs jo egentlig litt på servicen på campingen vogna står/skal stå det da.. Ser ikke noen grunn til å installere det om plasseier gjør det gratis... ...jada... Jeg ER sunnmøring | |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:20 | |
| - Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Er vel mulig å fjern-starte den på gass & 12 Volt? nei, det tror jeg ikke, for alde'n vil tømme batteriet, da den trenger litt strøm hele tiden.... Tenkte hvis du ikke fikk ha 230Volt kobla til når du er borte, at du kunne ringe vogna varm på gass og så plugge i 230volten når du kommer fram seinere på dagen/dagen etter. Må da gå bra??
Noen som vet hvor mye Amp Alden trekker under gass-drift og Standby? Hos meg er det ikke noe problem, for værtskapet går ei runde kl 11 og ei runde i 16-tiden og plugger vogner...... jeg ringer opp dagen før, på morra'n, så plugges vogna i da kl 11..... Kommer alltid til varm vogn vi.....
det er jo vedr dette en har vinterkoblingen, uten den, vil batteriet tømmes på noen uker, pga styrestrømmen til fyren. Mener du at Alde regualtoren tapper batteriene dine på noen uker når den står standby? Tråden her handler jo om det tekniske ved å ringe vogna varm, kan jo lage en anne tråd med "Vinterplasser som garantert plugger vogna di når de skal" Og 532, synes nå det er greit å ha fra starten av, så slipper man å hive seg rundt når man har byttet vinterpass, høsttur osv. Det er jo samme "dingsen" som tar seg av innbruddsalarm også, men gammer'n på plassen sitter vel med hagla i kjøkkenvinduet, så det trengs vel ikke. | |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Espen V HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:23 | |
| Remi Hehe, joda enig der. Blir litt annerledes i vogna til foreldrene mine som står fast året rundt med svarte skilt. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:23 | |
| Jeg ringer også vogna varm. Har en stemmestyrt versjon jeg. Veldig fornøyd med den. Jeg sier bare: Hei det er Tom vi tar en tur opp til fredagen, setter du på strømmen på vogna? Men ikke nok med det, så sier jeg: skjer det noe spesielt på hotellet denne helgen da? også får jeg greie på det også. Historikk kan jeg også få greie på. Da sier jeg: Har det vært kaldt oppe hos dere da? også får jeg svar. Fantastisk løsning som jeg er meget fornøyd med. He he he he også koster det ikke en dritt Moooha ha ha ha. he he |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:27 | |
| - Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Er vel mulig å fjern-starte den på gass & 12 Volt? nei, det tror jeg ikke, for alde'n vil tømme batteriet, da den trenger litt strøm hele tiden.... Tenkte hvis du ikke fikk ha 230Volt kobla til når du er borte, at du kunne ringe vogna varm på gass og så plugge i 230volten når du kommer fram seinere på dagen/dagen etter. Må da gå bra??
Noen som vet hvor mye Amp Alden trekker under gass-drift og Standby? Hos meg er det ikke noe problem, for værtskapet går ei runde kl 11 og ei runde i 16-tiden og plugger vogner...... jeg ringer opp dagen før, på morra'n, så plugges vogna i da kl 11..... Kommer alltid til varm vogn vi.....
det er jo vedr dette en har vinterkoblingen, uten den, vil batteriet tømmes på noen uker, pga styrestrømmen til fyren. Mener du at Alde regualtoren tapper batteriene dine på noen uker når den står standby?
Tråden her handler jo om det tekniske ved å ringe vogna varm, kan jo lage en anne tråd med "Vinterplasser som garantert plugger vogna di når de skal"
Og 532, synes nå det er greit å ha fra starten av, så slipper man å hive seg rundt når man har byttet vinterpass, høsttur osv.
Det er jo samme "dingsen" som tar seg av innbruddsalarm også, men gammer'n på plassen sitter vel med hagla i kjøkkenvinduet, så det trengs vel ikke. Remi Ja, fyren din trekker strøm fra batteriet.... jeg husker ikke effekten, men det er litt...... dette er styrestrømen...... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:33 | |
| - Tom RS skrev:
- Jeg ringer også vogna varm. Har en stemmestyrt versjon jeg. Veldig fornøyd med den. Jeg sier bare: Hei det er Tom vi tar en tur opp til fredagen, setter du på strømmen på vogna? Men ikke nok med det, så sier jeg: skjer det noe spesielt på hotellet denne helgen da? også får jeg greie på det også. Historikk kan jeg også få greie på. Da sier jeg: Har det vært kaldt oppe hos dere da? også får jeg svar. Fantastisk løsning som jeg er meget fornøyd med. He he he he også koster det ikke en dritt Moooha ha ha ha. he he
Tom RS. Yeah,løsning som aldri svikter !!!! |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Man 3 Nov 2008 - 22:40 | |
| Er bare utrulig slitsomt av & til, tar forum-kveld nå | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 11:14 | |
| - Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Vegard skrev:
det er jo vedr dette en har vinterkoblingen, uten den, vil batteriet tømmes på noen uker, pga styrestrømmen til fyren. Mener du at Alde regualtoren tapper batteriene dine på noen uker når den står standby?
Tråden her handler jo om det tekniske ved å ringe vogna varm, kan jo lage en anne tråd med "Vinterplasser som garantert plugger vogna di når de skal"
Og 532, synes nå det er greit å ha fra starten av, så slipper man å hive seg rundt når man har byttet vinterpass, høsttur osv.
Det er jo samme "dingsen" som tar seg av innbruddsalarm også, men gammer'n på plassen sitter vel med hagla i kjøkkenvinduet, så det trengs vel ikke. Remi
Ja, fyren din trekker strøm fra batteriet.... jeg husker ikke effekten, men det er litt...... dette er styrestrømen...... Vegard. Før jeg visste om dette,i vår spede vintercamp-begynnelse,knela jeg batteriet på en Polar,ved å ikke benytte vinterkobling.Var forøvrig ikke installert i den vogna heller.Primus-konsollet stjal styrestrøm hele tida mens vi ikke var der. Og alle steder vi har vintercampa,har vi måttet dra ut kontakta,eller vippe over en automatsikring,slik at det å ringe vogna varm,hadde vært nyttesløst uansett.Har alltid måttet ringe div. plasseiere for å få plugga varmen. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 12:54 | |
| - Tom RS skrev:
- Jeg ringer også vogna varm. Har en stemmestyrt versjon jeg. Veldig fornøyd med den. Jeg sier bare: Hei det er Tom vi tar en tur opp til fredagen, setter du på strømmen på vogna? Men ikke nok med det, så sier jeg: skjer det noe spesielt på hotellet denne helgen da? også får jeg greie på det også. Historikk kan jeg også få greie på. Da sier jeg: Har det vært kaldt oppe hos dere da? også får jeg svar. Fantastisk løsning som jeg er meget fornøyd med. He he he he også koster det ikke en dritt Moooha ha ha ha. he he
Fin løsning det du har. Ser at flere plasser har dette som tilbud for alle. Også der vi bor. Men den stakkaren som flyr rundt til knea i løssnø og svetter seg fram til diverse løsninger med plugger og kontakter har heller ikke alle funksjoner inne. Jeg har samme løsning, samt noen tilleggsfunksjoner. Funksjoner som funker 24/7 som det heter. Sensorer passer på alt fra skogmus til innbruddstyver. Kommer det biler med feil regskilt inn grusveien vil SMS'ene hagle her hos meg. Er det et rådyr som slipper en liten fis i nabokomunen får jeg SMS om dette. Skulle det være at vogna brenner ned får jeg SMS med bilde og ferdig forsikringstakst. Joda.. manuelle løsninger funker. Men de blir trøtte og nonchalante. Elektronikken funker hver gang. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 12:56 | |
| Rufus. Men da får du lov til å ha strømmen tilkoblet hele tida eller ? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 13:09 | |
| - ARVE skrev:
- Rufus.
Men da får du lov til å ha strømmen tilkoblet hele tida eller ? Egentlig ikke lov å ligge med 230 VAC innkoblet. Hadde ikke vært noe problem fordi man bruker 1 mA på å holde liv i fjernstyringsanlegget. Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 13:11 | |
| Rufus. Ok.Kan svært lite om de dingsene der jeg. |
|
| |
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 16:12 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 17:25 | |
| He he tror ikke jeg behøver å ha bilde av brannen om vogna skulle brenne ned. Forstår nok hva som har skjedd uten å ha bilde av det. Og Vesta har jeg bare gode erfaringer med. For meg vil det holde at plasseier ringer å sier at nå er det bare sot igjen av vogna. Faktisk bedre det enn å få en slik sms: kontrollboksen for alarm og overovervåkning har nå tatt fyr. Dette vil være siste sms fra vogna. Ha en fortsatt god dag og vi håper du velger et av våre produkt ved neste anledning. |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 17:29 | |
| - J.O. skrev:
- hpk skrev:
- J.O. skrev:
- Ser ut til jeg mangler en kabel eller to, kan ikke dra ut kabelen, da starter 12V pumpa, kan ikke slå av 12V da dør allt.
Du må slå av 12V'en med varmen påslått. Alden starter igjen med samme innstillinger når strømmen kommer tilbake som den hadde da strømmen forsvant. Det ser litt merkelig ut på diplayet helt til du har trykket på en knapp.
Om du bare kutter 230V'en så går den over til 12V pumpe. Kjekt hvis strømmen forsvinner midt på vinteren. Dette forutsetter vel at det er koblet backup til Alden. Når jeg slår av 12V mister den innstillingene til neste gang. Det er den kabelen jeg mener mangler.
Artnr:3010 313 Trenger ingen backup for siste innstilling er lagret. Når 12V'en skrus på så skrur fyren seg på om den sto på da 12V'en forsvant. Det kan se ut som om den har mistet innstillingen fordi alle tegnene på displayet vises samtidig, men det har ikke noe å si. Om dette ikke funker er det noe feil med styrepanelet. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 17:35 | |
| - hpk skrev:
- J.O. skrev:
- hpk skrev:
- J.O. skrev:
- Ser ut til jeg mangler en kabel eller to, kan ikke dra ut kabelen, da starter 12V pumpa, kan ikke slå av 12V da dør allt.
Du må slå av 12V'en med varmen påslått. Alden starter igjen med samme innstillinger når strømmen kommer tilbake som den hadde da strømmen forsvant. Det ser litt merkelig ut på diplayet helt til du har trykket på en knapp.
Om du bare kutter 230V'en så går den over til 12V pumpe. Kjekt hvis strømmen forsvinner midt på vinteren. Dette forutsetter vel at det er koblet backup til Alden. Når jeg slår av 12V mister den innstillingene til neste gang. Det er den kabelen jeg mener mangler.
Artnr:3010 313 Trenger ingen backup for siste innstilling er lagret. Når 12V'en skrus på så skrur fyren seg på om den sto på da 12V'en forsvant. Det kan se ut som om den har mistet innstillingen fordi alle tegnene på displayet vises samtidig, men det har ikke noe å si. Om dette ikke funker er det noe feil med styrepanelet. Jammen da må den som skrur på strømmen for meg inn i vogna da. Det er self ikke aktuelt. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| |
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 17:48 | |
| - J.O. skrev:
- hpk skrev:
- J.O. skrev:
- hpk skrev:
- J.O. skrev:
Artnr:3010 313 Trenger ingen backup for siste innstilling er lagret. Når 12V'en skrus på så skrur fyren seg på om den sto på da 12V'en forsvant. Det kan se ut som om den har mistet innstillingen fordi alle tegnene på displayet vises samtidig, men det har ikke noe å si. Om dette ikke funker er det noe feil med styrepanelet. Jammen da må den som skrur på strømmen for meg inn i vogna da. Det er self ikke aktuelt. Nå skjønner jeg ikke hva du mener.? Du må ha en "vinterkobling" som funker slik at når 230V kontakta settes i ute så kommer det 12V til fyren (+ 230V til varmeelementene selvsagt). Da må du bare sørge for at fyringa står på når du napper ut kontakta ute når du reiser hjem. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 18:14 | |
| - J.O. skrev:
Nå skjønner jeg ikke hva du mener.? Du må ha en "vinterkobling" som funker slik at når 230V kontakta settes i ute så kommer det 12V til fyren (+ 230V til varmeelementene selvsagt). Da må du bare sørge for at fyringa står på når du napper ut kontakta ute når du reiser hjem. Har ikke vinterkobling, enda. Derfor må jeg ha backup kabel til Alden tror jeg. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 18:25 | |
| - J.O. skrev:
- J.O. skrev:
Nå skjønner jeg ikke hva du mener.? Du må ha en "vinterkobling" som funker slik at når 230V kontakta settes i ute så kommer det 12V til fyren (+ 230V til varmeelementene selvsagt). Da må du bare sørge for at fyringa står på når du napper ut kontakta ute når du reiser hjem. Har ikke vinterkobling, enda. Derfor må jeg ha backup kabel til Alden tror jeg. Du vil altså ha 12V stående på panelet hele tida, med strøm fra batteriet når 230V ikke er plugget i? I så fall kommer panelet til å bruke litt strøm fra batteriet hele tida. Det du må ha for å få startet fyren er en kabel inn på inngangen for ekstern start og så må du ha en funksjon som gir signal når varmen skal gå på. Da skrur du fyren av og aktiverer ekstern start når du reiser fra vogna. | |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 20:20 | |
| - Rufus skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus.
Men da får du lov til å ha strømmen tilkoblet hele tida eller ? Egentlig ikke lov å ligge med 230 VAC innkoblet. Hadde ikke vært noe problem fordi man bruker 1 mA på å holde liv i fjernstyringsanlegget.
Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. Yessssss, thnx! Er det jeg har trodd hele tia At Alden skulle tappe vogn-batteriet på kort tid mens den står på stand-by virket for dumt. | |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 20:32 | |
| - Remi skrev:
- Rufus skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus.
Men da får du lov til å ha strømmen tilkoblet hele tida eller ? Egentlig ikke lov å ligge med 230 VAC innkoblet. Hadde ikke vært noe problem fordi man bruker 1 mA på å holde liv i fjernstyringsanlegget.
Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. Yessssss, thnx! Er det jeg har trodd hele tia At Alden skulle tappe vogn-batteriet på kort tid mens den står på stand-by virket for dumt. Den bruker faktisk opp til 40mA ved stand by. Det betyr at den bruker opptil 1Ah i døgnet, og det synes jeg er mye. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 20:56 | |
| - hpk skrev:
- Remi skrev:
- Rufus skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus.
Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. Yessssss, thnx! Er det jeg har trodd hele tia At Alden skulle tappe vogn-batteriet på kort tid mens den står på stand-by virket for dumt. Den bruker faktisk opp til 40mA ved stand by. Det betyr at den bruker opptil 1Ah i døgnet, og det synes jeg er mye. Jeg snakker ikke om styrestrømmen til Alden, men styrestrømmen til mitt fjernstyring og alarmanlegg. Antagelig er det enda høyere, dog ikke mye. |
|
| |
Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 21:09 | |
| - Rufus skrev:
- hpk skrev:
- Remi skrev:
- Rufus skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus.
Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. Yessssss, thnx! Er det jeg har trodd hele tia At Alden skulle tappe vogn-batteriet på kort tid mens den står på stand-by virket for dumt. Den bruker faktisk opp til 40mA ved stand by. Det betyr at den bruker opptil 1Ah i døgnet, og det synes jeg er mye. Jeg snakker ikke om styrestrømmen til Alden, men styrestrømmen til mitt fjernstyring og alarmanlegg. Antagelig er det enda høyere, dog ikke mye. Åhh Vel, kan man ikke bare la "ring vogna varm" dingsen også slå på 12-volten til Alden? Er det ikke det Kabe gjør? | |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
| Tema: Re: Ring vogna varm Tir 4 Nov 2008 - 21:12 | |
| - Rufus skrev:
- hpk skrev:
- Remi skrev:
- Rufus skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus.
Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. Yessssss, thnx! Er det jeg har trodd hele tia At Alden skulle tappe vogn-batteriet på kort tid mens den står på stand-by virket for dumt. Den bruker faktisk opp til 40mA ved stand by. Det betyr at den bruker opptil 1Ah i døgnet, og det synes jeg er mye. Jeg snakker ikke om styrestrømmen til Alden, men styrestrømmen til mitt fjernstyring og alarmanlegg. Antagelig er det enda høyere, dog ikke mye. Uansett ikke noe problem for meg, for der vi står får vi ha strømmen på hele tida. Jeg har tenkt å prøve denne enkle fjernstyringa til 1295 kr. fra Clas: 36-2405 GSM alarm/fjernswitch, for deg som ikke har fast (vanlig) telefonlinje. Hold kontroll på huset/hytta via GSM-nettet. Brukes både som alarmoppringer og fjernswitch. Monter den enkelt til eksterne givere eller til din alarmsentral, ring opp, slå av/på varmen i hytta, og kontroller temperaturen. Sender SMS til dine programmerte nummer om status på alarminnganger (innbruddsalarm) og ekstra relé (er varmen på/av). Utstyrt med to alarminnganger (NO og NC) samt et 230 V uttak for styring av element etc. Ekstern 12 V uttak. Strømforsynes fra 230 V uttak eller 12 V DC. Et fungerende SIM-kort trengs (medflg. ikke). 230 V/16 A. Da kan jeg få på varmen i spikerteltet og jeg kan enten fjernstyre strømmen til hele vogna eller la strømmen stå på og bruke eksternstart-inngangen på Alde'n. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ring vogna varm Ons 5 Nov 2008 - 7:08 | |
| - Remi skrev:
- Rufus skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus.
Et 12 VDC MC batteri holder liv i alarm og fjernstyringsanlegget i 3-4 uker, minst. Yessssss, thnx! Er det jeg har trodd hele tia At Alden skulle tappe vogn-batteriet på kort tid mens den står på stand-by virket for dumt. Remi. Vel....,som før nevnt her,så kom jeg til død vogn,strømmessig,da jeg lot Primus-panelet på en Polar stå på,og ikke visste bedre for mange år siden.Ingen vinterkobling på den vogna.Samme prinsipp som på Alden. Har opplevd flere som i sin uvitenhet har slitt med det samme ved ankomst til vogna. Jeg er ingen strøm-mann,og har ikke alle tall og formler å brife med,bare forteller om hva jeg opplevde i praksis i '96. |
|
| |
HobbyTom ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 453 Age : 49 Localisation : Trøndelag Registration date : 13.10.2008
| Tema: Re: Ring vogna varm Fre 7 Nov 2008 - 10:04 | |
| I Nord-Trøndelag har vi et firma som heter Sikom. De jobber med såkalte RingHyttaVarm-produkter, og mye av det går på 12V. http://www.sikom.no/products/plone/webshop/produkterHar ikke kikka så nøye etter, men kanskje andre kan ha interesse av disse dupedittene? | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Ring vogna varm | |
| |
|
| |
| Ring vogna varm | |
|