CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Empty
PosteTema: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 19:31

Noen som har noen flotte ide`r om hvordan en kan lage til en grinseng der den minste sitte gruppa er i knausen? eller noe lignede som holder på plass en liten krabatt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:11

BT skrev:
Noen som har noen flotte ide`r om hvordan en kan lage til en grinseng der den minste sitte gruppa er i knausen? eller noe lignede som holder på plass en liten krabatt

BT

Vi kjøpte ei reise-seng av den typen som kan pakkes i en bag, på jysk, så varjeg nede på fiskegarnsfabrikken, og fikk et net, ala det som brukes i håndballmål, og festa det med 8 blekksprutstropper på utside av senga, slik at nettet lå over senga..... der hadde han det flott nedi, og fikk etter hvert ikke sove, om det ikke var lukket skikkelig..... funka helt knall for en liten klatre-gutt
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:15

Her har jeg brukt bagasjenett fra Biltema. To stykker med overlapping.
Det følger med plastknotter til å hekte nettet inn på.

Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Dsc02312

Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Dsc02313

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 22:04

Det med nett va ikke dumt. enklere og lettere løsning en å begynne med noko treverk. men er det skruer eller lim på knottene som holder nettet .har også tildligere vurdert reise seng men de er 60cm brei å det bli i breiest laget ,benkene og bordet er ikke mer en 50cm... redd det kanskje blir ustø.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 22:08

BT skrev:
Det med nett va ikke dumt. enklere og lettere løsning en å begynne med noko treverk. men er det skruer eller lim på knottene som holder nettet .har også tildligere vurdert reise seng men de er 60cm brei å det bli i breiest laget ,benkene og bordet er ikke mer en 50cm... redd det kanskje blir ustø.

Mener og huske det var to størrelser, vi kjøpte den minste.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 22:19

ok da får jeg undersøke litt til. takk for tipset.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 22:51

BT skrev:

Det er lim på disse knottene, men det er også levert med passelige skruer.
Jeg har brukt skruene, plasseringen gjør at dette ikke viser om jeg fjerner dem.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
karmøy

Antall Innlegg : 8
Registration date : 07.11.2008

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitimeFre 14 Nov 2008 - 11:58

Jeg løste problemet på min vogn (Knaus 530) på en enkel måte som ikke innebærer "varige meen" på inventaret.
Satte ganske enkelt inn en gammel sprinkelseng i den enkle sittegruppa. ( Måtte lete litt blant venner å kjente før jeg fant seng med riktige mål )

Fremgangsmåte: Jeg tok vekk kryssfinerplatene som er i bunn på setene i sittegruppa, senket bordet ned til seng. satte sprinkelsenga inn med ett bein ned i hver av setene og de to andre hang på utsiden slik att jeg kan bruke funksjonen med å senke siden på senga.
lagde ny bunn på setekassene med laminat.

Resultatet ble så pass bra att jeg har fått spørsmål om det er orginalt Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk   Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk Icon_minitime

Til Toppen Go down

Lage til "grinseng" i Knaus 580 uk
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» "Norsk" hjemmeside Dethleffs bobiler
» "Førstereis"- trenger litt anbefalinger
» Glemmer "alltid" lokket til vanntanken
» Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna?
» Hjelp ønske til å finne "MALJER"