| Campingplass - campingparkering? | |
|
|
|
Av | Innlegg |
---|
campist HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1132 Age : 106 Localisation : www.campist.no Registration date : 16.09.2008
| Tema: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 10:42 | |
| Hvordan liker du verden skal være? Noen syne det er praktfullt å ligge på parkeringsplasser når de er på ferie. Jeg har sett grupper av bobiler som lager tun på parkeringsplasser, til og med med grill i midten. For meg virker det absurd og utenkelig. Har forstått at vi som camper er veldig langt fra en unison gruppe. Hvordan liker du å campe? Peiser du på og kjører 2000 kilometer og hiver deg ut av bilen for så å ligge rett ut i tre uker før du tar samme øvelsen i retur? Eller bytter du adresse ofte? Bruker du campingplasser eller er du fornøyd med parkeringsplasser hele ferien? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 11:07 | |
| campist. Campingplasser for vår del.Trygt og komfortabelt.Har vært mye innbrudd og tyverier i visse deler av Sverige,langs rasteplaser f.eks. Og når ferien kommer,må vi ut og reise litt,selv om vi har en topp sesongplass rett utenfor Årjäng.Og som alle har fått med seg,må vi en tur nedom Öland,og alltid samme camping. Men vi liker å ta en sving innom andre steder og.I år ble Danmark besøkt,og det gjorde at vi følte ferien ble litt lengre.Flere inntrykk liksom. Elsker å dra rundt,da man fra mai til september frekventerer sommercampen,og trenger litt nye impulser når ferien står for tur. Hadde jo vært itt spennende å dra nedover europa en tur og,så vi får se hva det blir til i år.Er ikke så glad i sydenvarme i juli egentlig.Hører gutta og jentene på Lidoen har hatt det bra hett i feriene der.Noen liker 35 grader,jeg slutter å fungere ved sånne temperaturer. |
|
| |
campist HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1132 Age : 106 Localisation : www.campist.no Registration date : 16.09.2008
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 11:24 | |
| Er ganske enig i deg med temperaturen. I Luxembourg i sommer hadde jeg kaldere kroppstemperatur enn hva de var ute. Da skjønner jeg at druene i Moseldalen har et annet livsgrunnlag enn dem vi prøver å dyrke her hjemme. Men alle vet hvordan de druene blir om de får for mye sol. Rosiner er godt, men ikke godt å være! Når du først er i Danmark, kanskje du hadde hatt moro av en sving innom Nord-Tyskland? Du som er vant med Oslo-trafikk vil jo ikke ha noe problemer i det hele tatt! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 11:29 | |
| campist. Helt klart at Nord-Tyskland hadde vært spennende.Foreløpig har vi prioritert flotte strender og bademuligheter,og ikke tenkt så mye på så mye kjøring nedover i europa.Men det er selvsagt strender og sjøer nedover og.Hehe. Men har liksom vært så trygt og greit i Sverige i alle år.Og det sosiale ved å kjenne så mye folk som vi gjør på Öland.Man gleder seg jo ikke bare til å se selve stedet,men og til å se igjen meget gode kompiser/venninner. Men kjenner jo nå at man har lyst på å oppleve noe annet og,etter som årene går,og man snart blir hivi inn på gamlehjemmet,med låste dører.Puh...... |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 11:52 | |
| jeg skal ikke misjonere - men jeg synes det er utrolig mange perler nedover! Hvis du vil prøve en liten sveiv, så foreslår jeg her: http://campist.info/Campingplasser/Tyskland/SydstrandeNeustadt/ny_side_1.htm Klikk deg inn på den, men ta også en tur til "Am Strande" som du finner link til på samme siden. Her snakker vi 50 kilometer inn i Tyskland. Her er lett å finne fram og små forhold, selv om det er en turister. Lille Neustadt har en idyll å by på selv, men det er også mange utfluktsmål i området. For eksempel Lübeck som ligger ca 33 kilometer unna. (Hamburg er 8 mil unna, men da begynner det å bli litt mer avanset å finne fram...) Neustadt ligger ved østersjøen, du har drøssevis av strender og småsteder langs stripa. jeg har ikke fått skikkelig dreis på hjemmesidene mine ennå, men jeg skal få laga opp noe mer reisetips. For eksempel Schwerin som ligger en god times kjøretur unna. Den gamle grensa mot Øst gikk 3-4 mil borten for Neustadt, og dette er en perle av by. Synes vi... Det er jo en fin, liten sveiv å stikke innom her, og så kjører opp igjen til Danmark langs kysten opp til Flensburg. Der ligger det også noen fine campingplasser tett på Danmark. Flensburg er også verdt et besøk! Alt for mange kjører til sjappa med billig sprit og vin og glemmer hele byen. Men igjen: Jeg skal ikke misjonere... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:04 | |
| campist. Utmerket info,som skal studeres.Takk,takk. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:08 | |
| Hm,og etter litt skumming her nå,så kjenner jeg at ferielengselen ble enorm i stua.Fysj,så lenge det kjennes til sommer og ferie. Må vise madammen og jentungen dette,og prøve en sånn tur til sommeren.Og Østersjøen er jo og "vår" sjø,så det er jo perfekt.Hehe. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:09 | |
| vi har vel prøvd det meste Danmark, Sverige og Norge! må innrømme at vi har stort sett vært uheldige med været når vi har feriert her oppe kan ha noe med at juli været i norden ikke er så bra som folk vil ha det til! etterhvert ble vi (spesielt kona) lei av regn!!! og kom med et ultimatum: "vi skal til syden neste år" jeg er ikke noe charter tur menneske så da måtte jeg finne på noe som alle kunne trivest med! Syden i vogn! altså vi prøvde oss på Italia!!! med campingvogn! det ble en suksess! å ja Campist vi heiv oss i bilen og brukte 2-3 dager ned og levde slaraffen liv i 3 uker! Deilig når man året før holdt på å regne vekk! men vi liker jo å reise med vogn og så vi legger turen inno forskjellige plasser! som f.eks. San marino, gustavsvik, Fevik! i år hadde vi dagsturer til henholdsvis kroatia og Milano! vi stopper som regel på en autohof/rasthof når vi kjører sørover, men vi har da funnet noen kjekke campinger langs veien som vi stikker innom hvis det passer! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:11 | |
| Enig med deg campist i at Flensburg er en flott by! vi hadde oss noen netter på hotel der i en av vår danmarks ferier! |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:34 | |
| - ARVE skrev:
- Hm,og etter litt skumming her nå,så kjenner jeg at ferielengselen ble enorm i stua.Fysj,så lenge det kjennes til sommer og ferie.
Må vise madammen og jentungen dette,og prøve en sånn tur til sommeren.Og Østersjøen er jo og "vår" sjø,så det er jo perfekt.Hehe. Da skal jeg rote fram litt mer og få lagt ut om ikke så lenge. Så kan det bli mer til å fristes med! | |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:36 | |
| Morten t, "San marino, gustavsvik, Fevik!" Akkurat slik blanding liger jeg! Fevik og San Marino kan være like spennende - til hver sin tid! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 12:41 | |
| - ARVE skrev:
- Hm,og etter litt skumming her nå,så kjenner jeg at ferielengselen ble enorm i stua.Fysj,så lenge det kjennes til sommer og ferie.
Må vise madammen og jentungen dette,og prøve en sånn tur til sommeren.Og Østersjøen er jo og "vår" sjø,så det er jo perfekt.Hehe. Kjenner og at det rykker i feriefoten her borte i "ville-vesten" |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 13:28 | |
| - campist skrev:
- Morten t,
"San marino, gustavsvik, Fevik!"
Akkurat slik blanding liger jeg! Fevik og San Marino kan være like spennende - til hver sin tid! hehe ja Fevik kan være spennende det og! jeg har jo drømmen om å reise rundt hele europa i løpet av sommeren! en skikkelig kjøretur altså! må nok innrømme at en bobil ville vært å fortrekke for en sånn tur! men hva er vel en ferie uten en utfordring hehe! vi har hatt noen bomturer i løpet av våre ferier og! turer vi har lagt ut på som har blitt helt fiasko hehe kjørt en hel dag bare for å finne ut at vi ikke har tid igjen til å slappe av og kose oss, så blir det en kjap runde i byens handlegater og springing i fra severdighet til severdighet, og full fart tilbake igjen til vogna hehe! men noen ganger har vi latt vogna være vogna og latt den stå igjen på campingen og lagt oss inn på et hotel for natten! ungene syns dette er herlig heheh! |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 13:36 | |
| Jeg for min del ville ikke hatt en bobil med meg for alt i verden. For ikke å fornærme noen, vil jeg understreke at det er fordi den formen ikke tiltrekker meg. Og så må du jo ha en bil på lastebilchassis og minst 8-9 meters lengde for å få like god plass inne som selv den beskjedne vogna vår på litt over 5 meters innvendig lengde! Men nok om det. Vi har blitt ganske gode på å begynne ferien med gang. Altså i det vi passerer postkassa i utkjørselen hjemme. Da blir alt mye roligere. Og det er egentlig aldri noe vi må rekke. Sjekker ikke en gang ferietider, noen ganger venter vi, andre ganger slipper vi. I fjor kjørte vi rett på Bastøferja, rett på Helsingborg og rett på Rødbyhavn-puttgarten før vi stevnet inn på campingplassen to minutter før stengetid. uten å planlegge. Den siste øvelsen var litt nervepirrende, men ellers ok... vi kjører gjerne et brukbart langt stykke, og så ligger vi i to-tre-fire netter mens vi kjører rundt. Ganske deilig å bare å ha single privatbil inn i byene!Parkeringsplasser finner bilen selv. Må bare alltid huske å skrive opp pluss plotte inn campingplassen slik at vi finner tilbake... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 13:48 | |
| - campist skrev:
- Jeg for min del ville ikke hatt en bobil med meg for alt i verden. For ikke å fornærme noen, vil jeg understreke at det er fordi den formen ikke tiltrekker meg. Og så må du jo ha en bil på lastebilchassis og minst 8-9 meters lengde for å få like god plass inne som selv den beskjedne vogna vår på litt over 5 meters innvendig lengde! Men nok om det.
Vi har blitt ganske gode på å begynne ferien med gang. Altså i det vi passerer postkassa i utkjørselen hjemme. Da blir alt mye roligere. Og det er egentlig aldri noe vi må rekke. Sjekker ikke en gang ferietider, noen ganger venter vi, andre ganger slipper vi. I fjor kjørte vi rett på Bastøferja, rett på Helsingborg og rett på Rødbyhavn-puttgarten før vi stevnet inn på campingplassen to minutter før stengetid. uten å planlegge. Den siste øvelsen var litt nervepirrende, men ellers ok... vi kjører gjerne et brukbart langt stykke, og så ligger vi i to-tre-fire netter mens vi kjører rundt. Ganske deilig å bare å ha single privatbil inn i byene!Parkeringsplasser finner bilen selv. Må bare alltid huske å skrive opp pluss plotte inn campingplassen slik at vi finner tilbake... må nok si meg helt enig i at vogn og bil er å foretrekke! og planlegging er som jeg har sagt tidliger at det er nå bare planlegging og virkelighet er noe helt annet hehe det eneste vi planlegger er vel danskebåten som må bestilles! |
|
| |
Camping Kai BARON!
Antall Innlegg : 2429 Registration date : 14.05.2007
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 16:43 | |
| - campist skrev:
-
Hvordan liker du verden skal være? Noen syne det er praktfullt å ligge på parkeringsplasser når de er på ferie. Jeg har sett grupper av bobiler som lager tun på parkeringsplasser, til og med med grill i midten. For meg virker det absurd og utenkelig. Har forstått at vi som camper er veldig langt fra en unison gruppe. Hvordan liker du å campe? Peiser du på og kjører 2000 kilometer og hiver deg ut av bilen for så å ligge rett ut i tre uker før du tar samme øvelsen i retur? Eller bytter du adresse ofte? Bruker du campingplasser eller er du fornøyd med parkeringsplasser hele ferien? Vi bruker lang tid til reisemålet. Kjøre ca 60 mil om dagen før vi legger oss inn på campingplass. Er ikke glad i å ligge på rasteplasser.Ligger gjerne rolig i fjorten dager før vi setter kursen hjem etter samme mønster. | |
|
| |
Camping Kai BARON!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 16:45 | |
| - ARVE skrev:
- campist.
Campingplasser for vår del.Trygt og komfortabelt.Har vært mye innbrudd og tyverier i visse deler av Sverige,langs rasteplaser f.eks. Og når ferien kommer,må vi ut og reise litt,selv om vi har en topp sesongplass rett utenfor Årjäng.Og som alle har fått med seg,må vi en tur nedom Öland,og alltid samme camping. Men vi liker å ta en sving innom andre steder og.I år ble Danmark besøkt,og det gjorde at vi følte ferien ble litt lengre.Flere inntrykk liksom. Elsker å dra rundt,da man fra mai til september frekventerer sommercampen,og trenger litt nye impulser når ferien står for tur. Hadde jo vært itt spennende å dra nedover europa en tur og,så vi får se hva det blir til i år.Er ikke så glad i sydenvarme i juli egentlig.Hører gutta og jentene på Lidoen har hatt det bra hett i feriene der.Noen liker 35 grader,jeg slutter å fungere ved sånne temperaturer. Kom igjen da Arve , hadde vært hyggelig å sett deg der nede også.Det finnes skygge der nede og masse kalde forfriskninger. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 17:15 | |
| - Camping Kai skrev:
- ARVE skrev:
- campist.
Campingplasser for vår del.Trygt og komfortabelt.Har vært mye innbrudd og tyverier i visse deler av Sverige,langs rasteplaser f.eks.
Og når ferien kommer,må vi ut og reise litt,selv om vi har en topp sesongplass rett utenfor Årjäng.Og som alle har fått med seg,må vi en tur nedom Öland,og alltid samme camping.
Men vi liker å ta en sving innom andre steder og.I år ble Danmark besøkt,og det gjorde at vi følte ferien ble litt lengre.Flere inntrykk liksom.
Elsker å dra rundt,da man fra mai til september frekventerer sommercampen,og trenger litt nye impulser når ferien står for tur.
Hadde jo vært itt spennende å dra nedover europa en tur og,så vi får se hva det blir til i år.Er ikke så glad i sydenvarme i juli egentlig.Hører gutta og jentene på Lidoen har hatt det bra hett i feriene der.Noen liker 35 grader,jeg slutter å fungere ved sånne temperaturer. Kom igjen da Arve , hadde vært hyggelig å sett deg der nede også.Det finnes skygge der nede og masse kalde forfriskninger. man skal ikke fungere så masse når man er der nede, Arve! bare nyte!! man senker ned aktivitetsnivået til et minimum hehehe! også er det ned kjøling i havet når det trengs utvendig og ikke bare innvendig hehehe! |
|
| |
Rashid HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1393 Localisation : Levanger Registration date : 12.10.2008
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 17:27 | |
| Campingvogn var ikke lenger aktuelt etter at unga flytta ut. Hvorfor i all verden kjøre rundt i et vogntog? Det fikk jeg nok av da jeg hadde det som levebrød. I en bobil som i ei vogn så sitter man - eller ligger man kun på en plass i gangen. Hverken satt eller lå flere plasser samtidig i vogna heller, som i bobilen. Så denne plassproblematikken er for meg umulig å forstå. Man investerer i det utstyret man liker, og ikke minst har råd til. Da spiller det vel ingen rolle om man Poletta eller en ombygd folkevognbuss fra syttitallet hvis man sjøl og familien er fornøyd. Når det derimot gjelder bobiler som klumper seg sammen på rasteplasser med grill i midten, da deler jeg Campist sitt syn. Slike klumpdannelser har ikke jeg og kona noe forhold til i hverfall. Stemmer lite med vår måte å feriere på. Nei, en stellplass eller campingplass for kvelden er fint. Finner man ikke noe sånt, vel, da er en autohof løsningen. Rota oss inni en liten landsby i Frankrike i fjor sommer uten å finne noen plass å sove på. Parkerte på torget og våknet av at en blid franskmann banka på døra og lurte på om vi ville ha crousanter (eller hvordan dette rare brødet skrives). Gikk bra det også. Alt trenger ikke være så fordømt planlagt og tilrettelagt for at det skal bli et koselig minne. Slipp dere løs til sommeren folkens, opplev verden utafor lekegrinda. Eneste risikoen er at det kan medføre mersmak. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 18:21 | |
| - campist skrev:
- ARVE skrev:
Må vise madammen og jentungen dette,og prøve en sånn tur til sommeren.Og Østersjøen er jo og "vår" sjø,så det er jo perfekt.Hehe. Da skal jeg rote fram litt mer og få lagt ut om ikke så lenge. Så kan det bli mer til å fristes med! campist. "Det er lov å la seg friste".....,som det het i en reklame en gang i tida. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 18:23 | |
| - Camping Kai skrev:
- ARVE skrev:
- campist.
Campingplasser for vår del.Trygt og komfortabelt.Har vært mye innbrudd og tyverier i visse deler av Sverige,langs rasteplaser f.eks.
Og når ferien kommer,må vi ut og reise litt,selv om vi har en topp sesongplass rett utenfor Årjäng.Og som alle har fått med seg,må vi en tur nedom Öland,og alltid samme camping.
Men vi liker å ta en sving innom andre steder og.I år ble Danmark besøkt,og det gjorde at vi følte ferien ble litt lengre.Flere inntrykk liksom.
Elsker å dra rundt,da man fra mai til september frekventerer sommercampen,og trenger litt nye impulser når ferien står for tur.
Hadde jo vært itt spennende å dra nedover europa en tur og,så vi får se hva det blir til i år.Er ikke så glad i sydenvarme i juli egentlig.Hører gutta og jentene på Lidoen har hatt det bra hett i feriene der.Noen liker 35 grader,jeg slutter å fungere ved sånne temperaturer. Kom igjen da Arve , hadde vært hyggelig å sett deg der nede også.Det finnes skygge der nede og masse kalde forfriskninger. Kai. Hehe,you never know.Jeg kan dukke opp på de utroligste steder !!! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 18:25 | |
| - Morten t skrev:
- Camping Kai skrev:
- ARVE skrev:
- campist.
Hadde jo vært itt spennende å dra nedover europa en tur og,så vi får se hva det blir til i år.Er ikke så glad i sydenvarme i juli egentlig.Hører gutta og jentene på Lidoen har hatt det bra hett i feriene der.Noen liker 35 grader,jeg slutter å fungere ved sånne temperaturer. Kom igjen da Arve , hadde vært hyggelig å sett deg der nede også.Det finnes skygge der nede og masse kalde forfriskninger. man skal ikke fungere så masse når man er der nede, Arve! bare nyte!! man senker ned aktivitetsnivået til et minimum hehehe! også er det ned kjøling i havet når det trengs utvendig og ikke bare innvendig hehehe! Morten t. Hehe,tviler ikke på at det er svært trivelig der nede,og når kroppen til Harald har overlevd,så kan nok jeg og komme hjem helskinna. Tror hun på snart 16 hadde syntes dette var spennende.Syden og greier !!! |
|
| |
Camping Kai BARON!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:14 | |
| Arve.
Ja tror ikke 16 åringen skal kjede seg der nede. Disco hver kveld fra 23.00. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:16 | |
| Kai. Kan jeg få være med å danse ? Har jo Travolta dress fra '78 !!!!!! |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:24 | |
| Arve, Jeg tror du må ta Øland i pinsa. Du er på vei til å bli frelst (skal få inn mer til å friste med, men holder på med å lage sider fra to kjøreturer i USA for øyeblikket) | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:33 | |
| campist. Hehe,kanskje det gitt.De åpner jo plassen for oss når vi ønsker,utenom sesongen og,så....... USA er og en drøm jeg må få realisert før jeg ligger i penalet. |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:35 | |
| Arve, Jeg fikk med meg Australia for tyve år siden + en sveiv til Hawaii og litt av Japan, fordi jeg trodde jeg da hadde sett så mye som jeg trengte. I virkeligheten gjorde det alt bare verre. Mye vil ha mer. Men USA er morsomt, men det er ikke gjort på en tur... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:39 | |
| campist. Misunner deg å ha sett så mye.Jeg har jo hatt fantasi som en kålmark skjønner jeg.Hehe. |
|
| |
Rashid HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1393 Localisation : Levanger Registration date : 12.10.2008
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:55 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 19:56 | |
| Rashid. Ikke ta kål på meg 'a !!!!! |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 20:06 | |
| Arve, Nei, det er ikke noe misunne. Det er bare litt tilfeldige variasjoner. Jeg hadde bare en åpenbaring den gang om at jeg måtte se litt for å forsøke å få vekk alle maurene i blodet. Men så kom det bare flere.
Jeg traff en glimrende fyr i Luxembourg i sommer. En danske. Han hadde besøkt landet 34 ganger og fortsatte å reise ditt gang på gang. Det var hans Øland. Faktisk er vel ikke Øland så mye mindre , om det i det hele tatt er mindre...
Hvorfor han fortsatt reiste dit, var at det var fremdeles mye å se som han ikke hadde oppdaget! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 20:14 | |
| campist. Livet består vel ofte av tilfeldigheter.Hadde ikke vi hatt en nabo som anbefalte Öland, på en camping ved Kolmården dyrepark i 1975,hadde jeg vel knapt visst forskjellen på Öland og Åland.Mange spør fremdeles om jeg skal til Åland igjen,både kollegaer og andre. |
|
| |
campist HOFFSJEF!
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 20:17 | |
| ...og jeg skulle gjerne ha vært en tur på Åland...
Noen ganger er det jo mulig å reise over bekken etter vann. I Østerrike for noen år siden spurte en nederlandsk dame min kone hvorfor vi likte oss så godt i alpene: - Er det fordi det ligner på Norge, spurte hun.
Vi har ennå ikke svart. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 20:19 | |
| Hehe. Åland består vel av en rekke øyer,i motsetning til "min" øy. |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? Tor 27 Nov 2008 - 20:32 | |
| _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Campingplass - campingparkering? | |
| |
|
| |
| Campingplass - campingparkering? | |
|