CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Campingferie i Danmark

Go down 
+13
Åge P
Sten Rune
ArneO
Tasle
Ronny
Espen V
Jan Ole
Jan
Harald
Camping Kai
ovev
Rashid
Cecotto
17 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeSøn 7 Des 2008 - 18:00

Hei, vi har bestemt oss for å prøve å feriere med campingvogn i Danmark i år. Har vært i Danmark flere ganger før, men ikke med campingvogn. Er det noen som vet hvilket prisnivå det er på overnattinger? Fine campingplasser som kan anbefales?
Er Danmark et bra land å campe i?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeSøn 7 Des 2008 - 18:17

Cecotto skrev:
Hei, vi har bestemt oss for å prøve å feriere med campingvogn i Danmark i år. Har vært i Danmark flere ganger før, men ikke med campingvogn. Er det noen som vet hvilket prisnivå det er på overnattinger? Fine campingplasser som kan anbefales?
Er Danmark et bra land å campe i?

Tror vi har en tråd om Danmark her fra før, men det spiller ingen rolle.
Her vil du få litt forskjellige svar. Noen mener Sverige er et langt bedre campingland (Jeg synes det). Det som jeg synes blir feil i danmark er deres iver etter avgifter. I Danmark er det vanlig at du betaler:
- Plassavgift for vogn
- komfort avgift for å stå nære vannpost
- (har opplevd) utsiktsgebyr for å ligge i utkant
- (har opplevd) lekeavgift, om barna skal være på lekeplassen
- Personavgift
- Miljøavgift pr person
- Strøm (Selvfølgelig)

Men for all del, mange fine plasser i Danmark. Men ikke vår favoritt lengre.

Priser ligger på 300 til 500 kr/døgnet. Den som kostet 500 var bare skikkelig dårlig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeSøn 7 Des 2008 - 23:49

Enig med herr RS.

Vi syntes og det var dyrt der i år,i forhold til i Sverige.Og så hadde de siesta i en og en halv time midt på dagen,så vi måtte vente leeeenge på å komme inn på Dronningmølle,noen mil fra Helsingør.

Ikke vant til sånt fra Sverige.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 6:31

Tom RS skrev:
Cecotto skrev:
Hei, vi har bestemt oss for å prøve å feriere med campingvogn i Danmark i år. Har vært i Danmark flere ganger før, men ikke med campingvogn. Er det noen som vet hvilket prisnivå det er på overnattinger? Fine campingplasser som kan anbefales?
Er Danmark et bra land å campe i?

Tror vi har en tråd om Danmark her fra før, men det spiller ingen rolle.
Her vil du få litt forskjellige svar. Noen mener Sverige er et langt bedre campingland (Jeg synes det). Det som jeg synes blir feil i danmark er deres iver etter avgifter. I Danmark er det vanlig at du betaler:
- Plassavgift for vogn
- komfort avgift for å stå nære vannpost
- (har opplevd) utsiktsgebyr for å ligge i utkant
- (har opplevd) lekeavgift, om barna skal være på lekeplassen
- Personavgift
- Miljøavgift pr person
- Strøm (Selvfølgelig)

Men for all del, mange fine plasser i Danmark. Men ikke vår favoritt lengre.

Priser ligger på 300 til 500 kr/døgnet. Den som kostet 500 var bare skikkelig dårlig.

du har også glemt visa gebyr!!
kort for å bruke badebassenget!! joda det koster det og!
dusjene koster stort sett! har vært på en hvor det var gratis! både bad og dusj! yippi!

nei jeg betaler heller noen ekstra kroner i selve prisen for å slippe alle disse skjulte gebyrene! må jo også nevne da at Norge er ikke langt bak når det gjelder skjulte gebyrer på campinger!

hater dusje kort!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 11:34

Morten t.

Gratis dusjer er en menneskerett synes jeg.Alt leamikk de finner på her og der,for å tjene noen få kroner,er for dumt.

På Gol er det gratis dusjer,og Magne tjener penger uansett der oppe.

Får sende opp noen campingeiere til ham,for å lære å drive butikk.Han selger jo t.o.m. den samme vogna tre ganger.Hehe !!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 11:54

Morten t skrev:
Tom RS skrev:
Cecotto skrev:
Hei, vi har bestemt oss for å prøve å feriere med campingvogn i Danmark i år. Har vært i Danmark flere ganger før, men ikke med campingvogn. Er det noen som vet hvilket prisnivå det er på overnattinger? Fine campingplasser som kan anbefales?
Er Danmark et bra land å campe i?

Tror vi har en tråd om Danmark her fra før, men det spiller ingen rolle.
Her vil du få litt forskjellige svar. Noen mener Sverige er et langt bedre campingland (Jeg synes det). Det som jeg synes blir feil i danmark er deres iver etter avgifter. I Danmark er det vanlig at du betaler:
- Plassavgift for vogn
- komfort avgift for å stå nære vannpost
- (har opplevd) utsiktsgebyr for å ligge i utkant
- (har opplevd) lekeavgift, om barna skal være på lekeplassen
- Personavgift
- Miljøavgift pr person
- Strøm (Selvfølgelig)

Men for all del, mange fine plasser i Danmark. Men ikke vår favoritt lengre.

Priser ligger på 300 til 500 kr/døgnet. Den som kostet 500 var bare skikkelig dårlig.

du har også glemt visa gebyr!!
kort for å bruke badebassenget!! joda det koster det og!
dusjene koster stort sett! har vært på en hvor det var gratis! både bad og dusj! yippi!

nei jeg betaler heller noen ekstra kroner i selve prisen for å slippe alle disse skjulte gebyrene! må jo også nevne da at Norge er ikke langt bak når det gjelder skjulte gebyrer på campinger!

hater dusje kort!

Visa ja..... Mastercard...... Am ex ..... Card meg her og card meg der. Du kan ha lommeboka full av kort, men får du brukt de i dette U-landet. NIKS, NJET, NO, ABSOLUT F..... IKKE MULIG.

Trodde jeg skulle tørne. Kom til Rødvig (Sør for Køben) Ble da sendt ut for å handle av hunndyret, etter at vogn og telt var satt opp. Kom 3 minutter for seint til en større butikk.... reiste videre og fant en kjøpmann. Rasket sammen det vi skulle ha og skulle betale.
Campingferie i Danmark 92321
Hva mener du med at du ikke tar Visa? Damen kunne fortelle at det var en (1 stk) minibank nede i sentrum. Heiv meg i bilen og kjørte ned til sentrum..... fant minibanken, men måtte parkere bilen. Gikk til minibanken: STENGT...... Det ble knekkebrød til kvelds og frokost. U-land.

Om du derimot finner en som tar imot kortet ditt..... så koster det skjorta.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 12:00

Men om dere fortsatt vil reise til Danmark (og slite ut lommeboka) synes vi det er best på øst-kysten. Fine strender på vest-kysten men det blåser bestandig der. Også er det vel strengt tatt ikke nødvendig og reise lengre syd en til "Nesetippen". Da har du sett hvordan Danmark ser ut.

Regn også med at bilen kommer til å bruke mer drivstoff enn du tror. Mange tunge bakker også i Danmark - faktisk.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 12:18

Merkelig, veldig merkelig dette, TomRS:
Dere vet sikkert hvor dere skal når dere drar på tur?
Og vet skikkert hva dere har / ikke har i kjøleskapet?
Og vet sikkert hva dere har / ikke har i lommebok / handveske?

Det å gjøre opp status av og til som nevnt ovenfor kan faktisk være en nødvendighet FØR man har forlatt sitt lokale revir.

Andre land - andre skikker, og flust av andre muligheter.
Man må faktisk være forberedt på å "ta skikken dit man kommer" når man vinker farvel til reviret sitt.

Verre er det faktisk ikke når man først har tatt "mot til seg" og krysset Skagerak, enn at man tar ut noen penger i lokal valuta samt fyller kjøleskapet FØR stengetid.

afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 14:02

Rashid skrev:
Merkelig, veldig merkelig dette, TomRS:
Dere vet sikkert hvor dere skal når dere drar på tur?
Og vet skikkert hva dere har / ikke har i kjøleskapet?
Og vet sikkert hva dere har / ikke har i lommebok / handveske?

Det å gjøre opp status av og til som nevnt ovenfor kan faktisk være en nødvendighet FØR man har forlatt sitt lokale revir.

Andre land - andre skikker, og flust av andre muligheter.
Man må faktisk være forberedt på å "ta skikken dit man kommer" når man vinker farvel til reviret sitt.

Verre er det faktisk ikke når man først har tatt "mot til seg" og krysset Skagerak, enn at man tar ut noen penger i lokal valuta samt fyller kjøleskapet FØR stengetid.

afro

Niks ikke enig - nevn et land til som er så tungrodd når det gjelder kort som Danmark. Jeg kjenner ikke til noen. (Som kan nås med vogn).
Kort gir deg sikkerhet, slipper og gå med kontanter. Og er idag et vanlig betalingsmedie. De får hoste opp poteten og hive seg rundt. Dette forventer vi Campingferie i Danmark 849802 Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 15:19

Var på Jesperhus Camping tidlig i september i år med vogn i en uke. Om sommeren er nok dette en drømmeplass for både voksne og barn, men utenfor høgsesong er det litt dødt.
Plassen har både innendørs og utendørs bassenger og lekeområder, butikk, cafe, etc og ligger rett ved Jesperhus blomsterpark. Nå har ikke jeg utpreget grønne fingre, men må si jeg ble smått imponert over denne parken. Se www.jesperhus.dk.
NB! Ligger ikke ved noen strand og noen av plassene er bra skjermet mot vind. Plassen er forøvrig ganske stor.

PS! Har ikke hatt noe problem med å bruke hverken VISA eller Mastercard i Danmark. Har feriert der i flere år, på kroer, hytter og hoteller tidligere år.
Noe dyrt er det nok med campingvogn ift i Norge, men man må også ta i betraktning hva man får igjen for pengene. Jeg har overnattet langt billigere på norske campingplasser, men hverken servicenivå eller aktivitetstilbud er i nærheten av hva man kan få i Danmark og Sverige.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 15:45

Danmark er et koselig land å campe i men dyrt. Lett for å blåse bjørnunger og har opplevd det samme som Tom. Tungvint med kort , butikker som stenger tidli osv.

Men liker meg bedre i Danmark enn f.eks Tyskland
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 15:57

Om man velger å feriere i Danmark eller Uzbekistan så gjelder det å ta skikken der man er, samt sette seg litt inn i forholdene før man tar løs.
Om man ikke liker å bli trukket ekstra for å bruke Visakortet - vel, da må man bare gjøre noen små tilpasninger da. Som f.eks. minibank.
Åpningstiden får man bare ta til etteretning, verre enn å "ha litt" i kjøleskapet er det faktisk ikke.

afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 17:20

Joda enig med deg der. Det er nettopp det trådstarter gjør nå. Spør. Og jeg øser ut med mine erfaringer.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 17:42

Tom RS skrev:
Rashid skrev:
Merkelig, veldig merkelig dette, TomRS:
Dere vet sikkert hvor dere skal når dere drar på tur?
Og vet skikkert hva dere har / ikke har i kjøleskapet?
Og vet sikkert hva dere har / ikke har i lommebok / handveske?

Det å gjøre opp status av og til som nevnt ovenfor kan faktisk være en nødvendighet FØR man har forlatt sitt lokale revir.

Andre land - andre skikker, og flust av andre muligheter.
Man må faktisk være forberedt på å "ta skikken dit man kommer" når man vinker farvel til reviret sitt.

Verre er det faktisk ikke når man først har tatt "mot til seg" og krysset Skagerak, enn at man tar ut noen penger i lokal valuta samt fyller kjøleskapet FØR stengetid.

afro

Niks ikke enig - nevn et land til som er så tungrodd når det gjelder kort som Danmark. Jeg kjenner ikke til noen. (Som kan nås med vogn).
Kort gir deg sikkerhet, slipper og gå med kontanter. Og er idag et vanlig betalingsmedie. De får hoste opp poteten og hive seg rundt. Dette forventer vi Campingferie i Danmark 849802 Razz Razz Razz
jekla molboland sier eg også, har jo jobbet på dansk sokkel og bruker jo kort som vanlig....men der nede er det det berømte Dancard eller hva pokker det heter.......men minibankene funker.......i det minste, og det er jo ikke så enkelt å springe i banken hjemme å veksle før man drar......om man er informert om dette...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 17:43

Kort fortalt fra en flerårig DK-turist.....


Knallfine campinger, men det koster deretter......Dyrt med camping i danmark!

Fine veier og kjøre på , men FRYKTELIG DÅRLIG SKILTET!!!

Husk og på at Danmark er et U-lann hva betalingskort anngår. Dankort kan jo brukes over alt, men det er det ingen av oss som kan ha.

Jeg hadde heller vurdert Sverige!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 17:49

visa gikk over alt der vi var, og vi hadde vært der i en uke før vi skjønte at vi hadde lovlig hastighet i 130
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 17:58

Altså:
For oss er Danmark kun en vei.
Men det hender seg vi overnatter i Frederikshavn hvis vi kommer med sein ferje fra Gøteborg, eller kommer dit på tur heimover. Det sammen med Rødbyhavn på tur sør, hvis vi har kommet via H.borg - H.ør.

Men har da aldri hatt valutaproblemer eller problemer med stengetider i butikker.
Passer på å ha nogle kroner / euro i safen slik at man får seg ei rødpølse / flaske rødvin eller to hvis krise oppstår.

Når det gjelder campingplasser er vi heller mere blank. Bruker av og til Maribo camping litt nord for Rødbyhavn, eller en av plassene i Sæby like sør for Frederikshavn kun for stopover.
Men landet egner seg godt til å kjøre igjennom, samt reparere sykler i.

afro
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 18:00

Takk for mange delte meninger. Veldig greit å få høre om forskjellige erfaringer!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 18:11

Var i Danmark i mai, utenfor hovedsesongen altså. Lå to plasser, Billund og Hedebo Strand. Sikkert dyrt nok, men helt ok for oss ellers. Er ikke så ivrig innpå sanitærbygg utenom tømming av div. tanker og for å hente vann der det passer.
Har i denne sammenhengen ikke no negativt å si om Danmark.
Spesiellt Hedebo Strand var en fin camping.
Avatar bildet mitt er tatt på Billund Camping.Cool Cool

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeMan 8 Des 2008 - 18:32

Vi var også i danmark i sommer, i juli, og da betalte vi 1050 danske for 6 døgn. Dette var på sydstrand vamping i køge. Der var ganske nedslitt sanitæranlegg, men det var i alle fall rent når vi var der, så jeg synes det var greit. En dusj kostet vel en tier eller noe slikt, men med 175 dkr i døgnet, så rundet vi fortsatt ikke 200 i døgnet. http://www.koegesydstrandcamping.dk/
Dette var langt ifra den campingen med høyest standard i danmark, men en får jo det en betaler for, og den låg greit til. Det var rundt 1 km til togstasjonen, og derifra var det 20 min med tog, så var en midt i københavn.

Danmark er sære på kort, jeg er enig i det. Jeg pleier igrunn å ta ut et par-tre-fire tusen i minibank de fleste steder jeg er utenfor norge, for å slippe at så mye av feriebudsjettet av gebyrer går til banken, så jeg tenker ikke så mye over det.
Det varierer vel også litt rundtom i landet hvor mange steder de tar annet enn dankort. De her begynt å komme seg, men de har jo et stykke igjen.

Danmark er vel et av de få landene som har høyere lønnsnivå enn norge, så det er klart det er dyrt der. Det eneste som er billigere enn i hjemlandet er vel bortimot bare alkohol og til dels noen matgrupper.

Vet ikke helt hva Rune mener med at det er dårlig skiltet... Fartsgrenser kanskje? Jeg synes i alle fall byer er lett å finne i danmark, vi hadde en ferie der for noen år siden uten kart, og da kjørte vi litt rundtomkring, og fant frem ganske greit synes jeg..
Men der er lite fartsgrenseskilt. Skiltene som det står stedsnavn på betyr 50 sone, og når det står strek over et likedan skilt, så betyr det 80 sone igjen.. Motorvei husker jeg ikke fartsgrensene på, men dette står jo stort sett skilt om når en krysser grensene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 8:33

Espen V skrev:
Vi var også i danmark i sommer, i juli, og da betalte vi 1050 danske for 6 døgn. Dette var på sydstrand vamping i køge. Der var ganske nedslitt sanitæranlegg, men det var i alle fall rent når vi var der, så jeg synes det var greit. En dusj kostet vel en tier eller noe slikt, men med 175 dkr i døgnet, så rundet vi fortsatt ikke 200 i døgnet. http://www.koegesydstrandcamping.dk/
Dette var langt ifra den campingen med høyest standard i danmark, men en får jo det en betaler for, og den låg greit til. Det var rundt 1 km til togstasjonen, og derifra var det 20 min med tog, så var en midt i københavn.

Danmark er sære på kort, jeg er enig i det. Jeg pleier igrunn å ta ut et par-tre-fire tusen i minibank de fleste steder jeg er utenfor norge, for å slippe at så mye av feriebudsjettet av gebyrer går til banken, så jeg tenker ikke så mye over det.
Det varierer vel også litt rundtom i landet hvor mange steder de tar annet enn dankort. De her begynt å komme seg, men de har jo et stykke igjen.

Danmark er vel et av de få landene som har høyere lønnsnivå enn norge, så det er klart det er dyrt der. Det eneste som er billigere enn i hjemlandet er vel bortimot bare alkohol og til dels noen matgrupper.

Vet ikke helt hva Rune mener med at det er dårlig skiltet... Fartsgrenser kanskje? Jeg synes i alle fall byer er lett å finne i danmark, vi hadde en ferie der for noen år siden uten kart, og da kjørte vi litt rundtomkring, og fant frem ganske greit synes jeg..
Men der er lite fartsgrenseskilt. Skiltene som det står stedsnavn på betyr 50 sone, og når det står strek over et likedan skilt, så betyr det 80 sone igjen.. Motorvei husker jeg ikke fartsgrensene på, men dette står jo stort sett skilt om når en krysser grensene.

et ikke spesifikt hva Rune mente men min erfaring er at campingene er veldig dårlig skiltet!
et lite skilt, på den siden man skal svinge av og det står stort sett ikke før man skulle svingt!! så man må vite hvor man skal, noe bedre er det blitt!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 12:10

Morten t skrev:
Espen V skrev:
Vi var også i danmark i sommer, i juli, og da betalte vi 1050 danske for 6 døgn. Dette var på sydstrand vamping i køge. Der var ganske nedslitt sanitæranlegg, men det var i alle fall rent når vi var der, så jeg synes det var greit. En dusj kostet vel en tier eller noe slikt, men med 175 dkr i døgnet, så rundet vi fortsatt ikke 200 i døgnet. http://www.koegesydstrandcamping.dk/
Dette var langt ifra den campingen med høyest standard i danmark, men en får jo det en betaler for, og den låg greit til. Det var rundt 1 km til togstasjonen, og derifra var det 20 min med tog, så var en midt i københavn.

Danmark er sære på kort, jeg er enig i det. Jeg pleier igrunn å ta ut et par-tre-fire tusen i minibank de fleste steder jeg er utenfor norge, for å slippe at så mye av feriebudsjettet av gebyrer går til banken, så jeg tenker ikke så mye over det.
Det varierer vel også litt rundtom i landet hvor mange steder de tar annet enn dankort. De her begynt å komme seg, men de har jo et stykke igjen.

Danmark er vel et av de få landene som har høyere lønnsnivå enn norge, så det er klart det er dyrt der. Det eneste som er billigere enn i hjemlandet er vel bortimot bare alkohol og til dels noen matgrupper.

Vet ikke helt hva Rune mener med at det er dårlig skiltet... Fartsgrenser kanskje? Jeg synes i alle fall byer er lett å finne i danmark, vi hadde en ferie der for noen år siden uten kart, og da kjørte vi litt rundtomkring, og fant frem ganske greit synes jeg..
Men der er lite fartsgrenseskilt. Skiltene som det står stedsnavn på betyr 50 sone, og når det står strek over et likedan skilt, så betyr det 80 sone igjen.. Motorvei husker jeg ikke fartsgrensene på, men dette står jo stort sett skilt om når en krysser grensene.

et ikke spesifikt hva Rune mente men min erfaring er at campingene er veldig dårlig skiltet!
et lite skilt, på den siden man skal svinge av og det står stort sett ikke før man skulle svingt!! så man må vite hvor man skal, noe bedre er det blitt!!

Har opplevd flere ganger i Danmark at det er godt skiltet på motorveien hvor mann skal ta av. Men så er du i ingenmannsland, har havnet inn i ganske så trange boligområder Embarassed flere ganger Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 16:56

Fikk ikke svart på dette tidligere p.g.a. tidsklemme... men det jeg mente er det som Morten T og Tom tar opp her.
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 16:59

Tom RS skrev:
Morten t skrev:
Espen V skrev:
Vi var også i danmark i sommer, i juli, og da betalte vi 1050 danske for 6 døgn. Dette var på sydstrand vamping i køge. Der var ganske nedslitt sanitæranlegg, men det var i alle fall rent når vi var der, så jeg synes det var greit. En dusj kostet vel en tier eller noe slikt, men med 175 dkr i døgnet, så rundet vi fortsatt ikke 200 i døgnet. http://www.koegesydstrandcamping.dk/
Dette var langt ifra den campingen med høyest standard i danmark, men en får jo det en betaler for, og den låg greit til. Det var rundt 1 km til togstasjonen, og derifra var det 20 min med tog, så var en midt i københavn.

Danmark er sære på kort, jeg er enig i det. Jeg pleier igrunn å ta ut et par-tre-fire tusen i minibank de fleste steder jeg er utenfor norge, for å slippe at så mye av feriebudsjettet av gebyrer går til banken, så jeg tenker ikke så mye over det.
Det varierer vel også litt rundtom i landet hvor mange steder de tar annet enn dankort. De her begynt å komme seg, men de har jo et stykke igjen.

Danmark er vel et av de få landene som har høyere lønnsnivå enn norge, så det er klart det er dyrt der. Det eneste som er billigere enn i hjemlandet er vel bortimot bare alkohol og til dels noen matgrupper.

Vet ikke helt hva Rune mener med at det er dårlig skiltet... Fartsgrenser kanskje? Jeg synes i alle fall byer er lett å finne i danmark, vi hadde en ferie der for noen år siden uten kart, og da kjørte vi litt rundtomkring, og fant frem ganske greit synes jeg..
Men der er lite fartsgrenseskilt. Skiltene som det står stedsnavn på betyr 50 sone, og når det står strek over et likedan skilt, så betyr det 80 sone igjen.. Motorvei husker jeg ikke fartsgrensene på, men dette står jo stort sett skilt om når en krysser grensene.

et ikke spesifikt hva Rune mente men min erfaring er at campingene er veldig dårlig skiltet!
et lite skilt, på den siden man skal svinge av og det står stort sett ikke før man skulle svingt!! så man må vite hvor man skal, noe bedre er det blitt!!

Har opplevd flere ganger i Danmark at det er godt skiltet på motorveien hvor mann skal ta av. Men så er du i ingenmannsland, har havnet inn i ganske så trange boligområder Embarassed flere ganger Embarassed
Er jo ingenting det... Var på vei fra Aalborg til Tyskland vi, og endte opp i Odense.. Er jo mot Sverige det Embarassed Embarassed ...vi visste jo ikke hvor Odense var, og ingen skilt sa nor tysk. Er ikke så enkelt når fire filer samme retning deler seg for en som er knapt nok vant til en fil i hver retning affraid affraid affraid Campingferie i Danmark 928394
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 17:02

Rune skrev:
Fikk ikke svart på dette tidligere p.g.a. tidsklemme... men det jeg mente er det som Morten T og Tom tar opp her.
Er du havnet i klemma? Uffameg..
Er vel ofte dårlig skilting til campinger og utenfor allfarvei ja.. Men er det ikke ofte slik i andre land også? Question
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 17:09

Bare en ting å gjøre med dette,kjøpe seg moderne navigasjonsskjerm med file asisstant...
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 17:12

File assistant...?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 17:45

Espen V skrev:
File assistant...?
Tenk engelsk study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 18:38

J.O. skrev:
Espen V skrev:
File assistant...?
Tenk engelsk study study
scratch scratch scratch scratch hva er det...?? scratch scratch scratch
Kan ikke si det sa meg så mye mer da... Hvilke filer trenger man slikt til på gps på ferie da? Trenger vel ikke noe sånt for å finne frem i kartene? Eller er det til POI? scratch scratch Embarassed
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 20:39

Ronny skrev:
Bare en ting å gjøre med dette,kjøpe seg moderne navigasjonsskjerm med file asisstant...

Eller "lane assistant"? Slik som TomTom har?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 20:49

Njaaa det holder jo med vanlig GPS også da. På min Garmin sier den ifra "Hold til høyre"/"Hold til venstre"
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 20:54

Å, sånne filer... Tenkte pc-filer jeg Embarassed Embarassed Embarassed

Samme som tom tomen min og det tom rs bounce
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 21:07

Hvis det er kjørefelt, så heter det lane på engelsk.. Very Happy "File" er arkiv o.l. eller fil på dataspråket.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 21:30

Tasle skrev:
Hvis det er kjørefelt, så heter det lane på engelsk.. Very Happy "File" er arkiv o.l. eller fil på dataspråket.
Ja, var det jeg trodde... Da var jeg ikke helt på bærtur da cheers Laughing
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 21:46

Espen V skrev:
Tasle skrev:
Hvis det er kjørefelt, så heter det lane på engelsk.. Very Happy "File" er arkiv o.l. eller fil på dataspråket.
Ja, var det jeg trodde... Da var jeg ikke helt på bærtur da cheers Laughing
Noen ganger på ferie, virker det som om det blir litt surr i det der. Noen arkiverer bilene i filene, og da sitter man der da.. geek
Til Toppen Go down
Sponsored content





Campingferie i Danmark Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Campingferie i Danmark
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.
» Danmark
» Vintercamping i Danmark
» Importere fra Danmark
» Danmark til sommeren.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: SEVERDIGHETER-
Gå Til: