CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Campingferie i Danmark

Go down 
+13
Åge P
Sten Rune
ArneO
Tasle
Ronny
Espen V
Jan Ole
Jan
Harald
Camping Kai
ovev
Rashid
Cecotto
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

Antall Innlegg : 1477
Registration date : 09.01.2008

Campingferie i Danmark - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 21:56

Ja, det var det da.... lol!

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTir 9 Des 2008 - 23:32

Cecotto skrev:
Hei, vi har bestemt oss for å prøve å feriere med campingvogn i Danmark i år. Har vært i Danmark flere ganger før, men ikke med campingvogn. Er det noen som vet hvilket prisnivå det er på overnattinger? Fine campingplasser som kan anbefales?
Er Danmark et bra land å campe i?

men over til spørsmålet ditt! ja vi har kost oss i flere år vi i Danmark, men valgte å dra lengre sør pga. mye skiftende vær der og!

ang. campinger: så er det mange som skryter av jambo, på nordvest kysten. jeg kan også angbefale klim strand camping, der er det badebasseng m/ rutsjebaner og innendørsbasseng hvis regnet skulle komme!
, ( disse to ligger i samme omr. ved jammerbukten)en liten kjøretur i fra fårupsommerland. ellers så fant vi en liten koselig camping nede ved Vejle som heter løgballe! et lite svømmebasseng men en liten spassertur ned til stranden!
her er det en passe kjøretur til både legoland og løveparken! vi valgte å legge oss litt vekke i fra billund(som legoland ligger ved). ingen luksus camping men koselig og masser av plass! trivelige eiere!

ikke la deg skremme av oss kverulanter som henger ut danskene pga. kortene det er jo som noen sier her bare å ta ut kontanter før man går i butikken. og de fleste bensinstasjonene langs veiene tar kortene våre! i hvertfall de jeg har vært på, og hvis ikke så har de mini bank der!

dra til Danmark hvis dere har lyst til det og kos dere, det har vi gjort alle de gangene vi har feriert der! er du heldig med været så får du en kjempe ferie! aldri langt mellom severdigheter, fritidsparker og museer av alle slag!

lykke til!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 1:35

Espen V skrev:
Å, sånne filer... Tenkte pc-filer jeg Embarassed Embarassed Embarassed

Samme som tom tomen min og det tom rs bounce

Hehe,dæven,så mye Tom det var her da !! Tom Tomen min,er jo det Hege sier til herr RS det,når hu er i det romantiske hjørnet.Oftest mellom kl.15.00 og 15.10 annenhver lørdag !!! Campingferie i Danmark - Page 2 36874 Campingferie i Danmark - Page 2 280457
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 1:38

Tom RS.

Noen annet jeg likte i Danmark,var utvalget i de store matbutikkene.Det bugnet av godsaker,og danskene har jo litt av mitt livsmotto,at altfor mye er akkurat passe,så vi sulta ikke i hjel for å si det mildt.Og tror ikke jeg var så ofte tørst heller !!! Campingferie i Danmark - Page 2 92321
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 6:17

ARVE skrev:
Espen V skrev:

Hehe,dæven,så mye Tom det var her da !! Tom Tomen min,er jo det Hege sier til herr RS det,når hu er i det romantiske hjørnet.Oftest mellom kl.15.00 og 15.10 annenhver lørdag !!! Campingferie i Danmark - Page 2 36874 Campingferie i Danmark - Page 2 280457

Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 6:17

ARVE skrev:
Espen V skrev:

Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 6:19

ARVE skrev:
Tom RS.

Noen annet jeg likte i Danmark,var utvalget i de store matbutikkene.Det bugnet av godsaker,og danskene har jo litt av mitt livsmotto,at altfor mye er akkurat passe,så vi sulta ikke i hjel for å si det mildt.Og tror ikke jeg var så ofte tørst heller !!! Campingferie i Danmark - Page 2 92321

Mye godt i Danmark ja, gøy og grille. Opplever vel at kjøtt og øl er rimelig. Ellers er det stort sett samme prisnivå.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid

Male
Antall Innlegg : 1393
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 9:25

Morten t skrev:
Cecotto skrev:
Hei, vi har bestemt oss for å prøve å feriere med campingvogn i Danmark i år. Har vært i Danmark flere ganger før, men ikke med campingvogn. Er det noen som vet hvilket prisnivå det er på overnattinger? Fine campingplasser som kan anbefales?
Er Danmark et bra land å campe i?

men over til spørsmålet ditt! ja vi har kost oss i flere år vi i Danmark, men valgte å dra lengre sør pga. mye skiftende vær der og!

ang. campinger: så er det mange som skryter av jambo, på nordvest kysten. jeg kan også angbefale klim strand camping, der er det badebasseng m/ rutsjebaner og innendørsbasseng hvis regnet skulle komme!
, ( disse to ligger i samme omr. ved jammerbukten)en liten kjøretur i fra fårupsommerland. ellers så fant vi en liten koselig camping nede ved Vejle som heter løgballe! et lite svømmebasseng men en liten spassertur ned til stranden!
her er det en passe kjøretur til både legoland og løveparken! vi valgte å legge oss litt vekke i fra billund(som legoland ligger ved). ingen luksus camping men koselig og masser av plass! trivelige eiere!

ikke la deg skremme av oss kverulanter som henger ut danskene pga. kortene det er jo som noen sier her bare å ta ut kontanter før man går i butikken. og de fleste bensinstasjonene langs veiene tar kortene våre! i hvertfall de jeg har vært på, og hvis ikke så har de mini bank der!

dra til Danmark hvis dere har lyst til det og kos dere, det har vi gjort alle de gangene vi har feriert der! er du heldig med været så får du en kjempe ferie! aldri langt mellom severdigheter, fritidsparker og museer av alle slag!

lykke til!

Absolutt enig i det Morten t her skriver. Lykke til med videre planlegging.

afro
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1312
Registration date : 23.09.2007

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 17:30

ARVE skrev:
Espen V skrev:

lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1312
Registration date : 23.09.2007

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 17:35

Jeg har hatt mange ferier med familien i ebeltoft på østkysten. Det ligger i en liten bukt, og campingen vi har brukt å ligge på er langs stranden. Ganske fin sandstrand med lite bølger, så der er veldig greit om man har med seg barn på stranden. Det er vel 1 km eller noe slikt til sentrum, og der er det små gamle hus som skråer inn mot gaten med handlegate og egentlig et ganske koselig sentrum.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Des 2008 - 0:20

Hva med Bornholm ???

Var der i '90,og var litt skuffet over hvor lite av øya som var badbar,men der hvor det var strender,var det jo flott.

Men det triveligste var alle småbyene,med bindingsverkshus og lun stemning.Liker sånt jeg !!!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Des 2008 - 6:26

ARVE skrev:
Hva med Bornholm ???

Var der i '90,og var litt skuffet over hvor lite av øya som var badbar,men der hvor det var strender,var det jo flott.

Men det triveligste var alle småbyene,med bindingsverkshus og lun stemning.Liker sånt jeg !!!

Som en gammel Bjølle...Wink

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Campingferie i Danmark - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Des 2008 - 14:41

Stenis.

Hehe,ja,er jaggu inne på noe der.Men ikke for gammel Bjølle,for de fram til rundt '89,var vel noe av det hesligste jeg har sett av interiører.Joda,kvalitet,men 70-talls farger i sofastoff o.l. holder jo ikke nesten 10 år etter at 70-tallet er over.

Uff,som jeg mislikte Bjølseth den gang.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid

Male
Antall Innlegg : 1393
Registration date : 12.10.2008

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Des 2008 - 17:02

ARVE skrev:

Uff,som jeg mislikte Bjølseth den gang.

Trodde du var sånn ordentlig merkeheroinist jeg, Arve. No vart æ skræmt ja. affraid affraid affraid affraid

afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Des 2008 - 17:21

Rashid.

Bjølseth stod meget langt nede på lista vår frem til vi kjøpte vår første 650 i '00,etter press fra med-campister i Seljord.En Bjølle-gjeng der som så hvor mye skit vi hadde hatt med andre vogner gjennom årene,og som ville at vi og skulle nå nirvana i en Jømna-plank.

Har hatt både Knaus og Kabe siden vi solgte den 650'en,men vil "hjem" til merket vårt nesten umiddelbart igjen.

Sånn er det bare.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P

Male
Antall Innlegg : 411
Registration date : 11.09.2009

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 23:03

Hei.
er det noen som har tatt fergen Odden-Ebeltoft?
Lurer nemlig på om en må bestille plass på forhånd der eller det går greit å bare å møte opp?
For på nettsiden til fergeselskapet fant jeg bare om forhåndsbestilling.

Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen

Female
Antall Innlegg : 145
Registration date : 09.07.2009

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeMan 16 Mai 2011 - 12:41

Bare en kommentar til den som trodde han kunne dra visa i en dansk matbutikk.. Du kan fankern ikke dra Dansk visa på obs heller i Norge altså Laughing
Vi har begge deler både danske og norske visakort, så her er det visst heller kunden som er uopplyst spør du meg.
Ja de fleste klesbutikker etc har visa internasjonal men ikke matbutikker. (det koster ekstra for butikkene å ha det)
Dessuten forundrer jeg meg over hvor lite kjent du er med landet, vi skal f.eks. til Berlin neste helg, og vi har da lagt opp en reiserute for hva vi vil se. (ja vi skal fly da)
Poenget er at man ikke kan klage om man ikke leser guide på forhånd, gjorde det samme da vi campet i Østtyskland for flere år siden.

Jeg er også imot disse skjulte avgiftene som er på plasser her i norden, det er mange av dem og de kunne heller økt døgnprisen og hatt en fast pris for alt.
Generellt sett er de Danske campingplassen av mye bedre og høyere kvalitet enn Svenske og Norske, mye får de jo gratis i det flate landskapet dems. Men jeg synes også de plassene vi har vært på har hatt høyere standard på toalettfaciliteter etc.
Til Toppen Go down
Glenn

Male
Antall Innlegg : 5
Registration date : 09.07.2010

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mai 2011 - 23:53

Åge P skrev:
Hei.
Lurer nemlig på om en må bestille plass på forhånd der eller det går greit å bare å møte opp?

Har ikke tatt den til/fra Ebeltoft, men fra Århus til Odden, og da møtte jeg bare opp og kjøpte billett. Det stod ikke noe om at man måtte forhåndsbestille noen ting så langt jeg kunne finne ut av oppslagene på veggen der. Kun avgangstider og priser.
Men det er vel aldri feil å forhåndsbestille plass noe sted, dersom man vet når man skal ha plass.

MEN! Sjekk avgangstidene i forhold til høyden din, dersom du kjører høy bil eller har med vogn. Den ferga jeg tok var ikke egnet for andre vogner enn combicamp...... Med andre ord ganske lavt under dekk. De avgangene som har max høyde 2.20 eller noe slikt er merket i ruteplanen såvidt jeg vet.

Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 115
Registration date : 05.02.2011

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 15:27

Vi skal nedom Riis (Top)camp og deretter oppom Skiveren (Top)camp (kan ikke sammenlignes med Topcamp.no, det er en helt annen klasse) med Multivanen om noen uker.

Riis fordi den er i sånn høvelig nærhet til Legoland og fordi den er grei å komme til med camper fra Københavnområdet (tar ei natt der også). Skagen frister mektig - vi leidde sommerhus der oppe for to år tilbake og nå har vi plass på campingen rett ved siden av.

Sykler bakpå bilen, sykkelhenger som kan transformers til barnevogn og to store & ei lita er hva vi har med oss på tur. Fortelt til bilen og solfaktor, så kommer vi til å ta ut Jyske Dollars på dagtid før vi ankommer butikker og landhandlere for å unngå stå der og oppholde køen mer enn høyst nødvendig når man kommer til kassen.

Danskene finner fram til våre minibanker, det er ikke vanskelig å svippe bortom en minibank ved et tettsted før campingplassen eller to, så man har litt lommefyll til man er framme.

Så det så Wink
Til Toppen Go down
Torbo2

Antall Innlegg : 3
Registration date : 15.06.2011

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 23:50

Anbefaler Ribe på sørvestkysten, Danmarks eldste by ca. 1000 år. Det er like ved Esbjerg. Og Vil man ha strender så det rekker så er FAnø tingen. Her kan man kjøre helt ned til stranda og lengst ut på noen sandbanker ligge selen og soler seg.
10 min med ferje ganske billig og plassene er billigere der ute p øya. Fantastisk om man driver med drageflyvning. Folk kommer fra hele Europa med sine enorme drager. Helt unikt..
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen

Female
Antall Innlegg : 145
Registration date : 09.07.2009

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 7:24

Enig Torbo2 det er et flott sted å feriere Smile
På Fanø har jeg bodd det er en herlig øy, spesiellt å kunne kjøre på stranda Razz
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P

Male
Antall Innlegg : 411
Registration date : 11.09.2009

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitimeMan 1 Aug 2011 - 13:54

Glenn skrev:
Åge P skrev:
Hei.

Har ikke tatt den til/fra Ebeltoft, men fra Århus til Odden, og da møtte jeg bare opp og kjøpte billett. Det stod ikke noe om at man måtte forhåndsbestille noen ting så langt jeg kunne finne ut av oppslagene på veggen der. Kun avgangstider og priser.
Men det er vel aldri feil å forhåndsbestille plass noe sted, dersom man vet når man skal ha plass.

MEN! Sjekk avgangstidene i forhold til høyden din, dersom du kjører høy bil eller har med vogn. Den ferga jeg tok var ikke egnet for andre vogner enn combicamp...... Med andre ord ganske lavt under dekk. De avgangene som har max høyde 2.20 eller noe slikt er merket i ruteplanen såvidt jeg vet.

Jeg måtte ta den til Århus istedet for til Ebeltoft pga høyden. Var kun den båten med høydebegrensning som gikk til Ebeltoft no, men var ikke stor krisen då det kun var 10 min ekstra å kjøre fra Århus kontra Ebeltoft til der vi hadde bestilt plass.
Jeg bestilte ikke plass på forhånd men hun i billett luken sa det kunne være lurt å gjøre det i juli ellers kunne en risikere å måtte stå over par avganger men gikk no heldigvis fint og fikk plass på første avgang.
Men selve fergen var no litt styr å komme innpå med lang vogn siden den kun har åpning i ene enden av båten så måtte vi kjøre inn å snu inne på fergen, og det var bare snakk om mm klaring på overhenget. Hadde egentlig vært lettere å rygget innpå slik bussene og vogntogene gjorde.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Campingferie i Danmark   Campingferie i Danmark - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Campingferie i Danmark
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Campingferie.dk Tur til Jukkasjärvi 2012.
» Danmark
» DEL 3, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring,
» Veisider Danmark
» Fergepriser til Danmark