Hei, og velkommen til forumet.
Jeg kjenner ikke så mye til det området du nevner, men kan nevne at jeg betaler nesten 7000 for en helårsplass. Det er greiere enn en sesongplass, for da har man sitt lille område både før og etter sommersesongen, og kan vintercampe også. Slik er det der vi "bor".
Ang. fyll og spetakkel - drikking til en viss grad i helger skjer nok på de fleste campingplassene, men det er sjelden spetakkel. Jeg tror de fleste koser seg med vodkaen i fortelt eller spikertelt uten at det går særlig ut over naboer. Hvis det skulle være grunn til å klage kan man jo fort bli uønsket som gjest. Slik er det her hos oss i alle fall.
Men om sommeren kan det naturligvis dumpe innom noen festglade "ferieungdommer" som kan forstyrre. De reiser fort videre. Jeg har observert et par sånne sammenhenger, og de bråker sjelden så lenge de får drikke i fred. Da snakker jeg om skikkelige drankere.
Sanitæranlegg kan jo variere alt etter alder på campingplassen, men mitt inntrykk fra inn- og utland er at de fleste stedene holdes rene og pene, selv om servicebyggene kan være litt nedslitt. De fleste eierne vil vel gjerne ha gjestene sine tilbake igjen.