CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

backup alde 3010

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Garviken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Garviken

Male
Antall Innlegg : 29
Registration date : 01.09.2008

backup alde 3010 Empty
PosteTema: backup alde 3010   backup alde 3010 Icon_minitimeSøn 1 Feb 2009 - 23:36

uke uret i min hobby detter ut hver gang strømmen har vert borte,er det noen som har ordnet dette eller hvet om hvordan det kan gjøres?

Mvh
Jørn garvik
mob 47335933.
08 HOBBY 720 UKFE
97 CARAVELLE 2.5 TDI
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

backup alde 3010 Empty
PosteTema: Re: backup alde 3010   backup alde 3010 Icon_minitimeSøn 1 Feb 2009 - 23:44

går det ikke ann å gi det strøm direkte fra batteriet?
eller blir det i konflikt med andre egenskaper til panelet
Til Toppen Go down
Garviken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Garviken

Male
Antall Innlegg : 29
Registration date : 01.09.2008

backup alde 3010 Empty
PosteTema: Re: backup alde 3010   backup alde 3010 Icon_minitimeSøn 1 Feb 2009 - 23:58

jo det gjør nok det,satt akkurat å leste i brosjyren til alden nå.Det ser ut at alde pannen får 12v strøm fra omformeren i vogna og ikke i fra batteriet som det burde få.(grunnen er sikkert at batteri pakken er ekstrautstyr som ikke ale vil betale for,for at alden skal virke bruker de omformeren.Dermed får du det problemet som eg ikke vil ha.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

backup alde 3010 Empty
PosteTema: Re: backup alde 3010   backup alde 3010 Icon_minitimeMan 2 Feb 2009 - 13:35

Alde's LCD operatørdisplay, ( også benevnt som digitalt ) har ei innebygd klokke. Denne interne klokka må gå riktig for at nattsenking automatikken skal funke korrekt. Denne klokka er avhengig av 12 VDC spenning for at den skal gå riktig.

Denne interne klokka stopper om hovedbryteren for batterispenning 12VDC betjenes. Det igjen betyr klokka må stille på nytt.

Displayet har en egen kontakt for 12VDC batteribackup. På noen vogner er denne ikke tatt i bruk Om du kobler inn denne vil klokken gå riktig neste gang du slår på strømmen.

På henvendelse vedr. batteribackup på LCD operatørdisplayet kom dette svaret fra Alde:

Det finns en färdig kabel att koppla in på panelen. Kopplas direkt på vagnens befintliga batteri. Art Nr:3010 313 Pris:173,50

Dette er en Alde orginal kabel med ferdige konnektorer som jeg har brukt. Art Nr:3010 313 Betalte under 200.- for denne.

Det medfølger et A4 ark med koblingskjema. Imidlertid enkel sak da det er kun en leder som skal kobles til en 12 VDC kilde som ikke brytes av batteribryter. Den feridge kabelen er litt mer enn en kabel. Det ser ut som at det er noe snacks som er "støpt" inn i kabelen.

Kabelen plugges på baksiden av Alde 3010 LCD panelet. Til andre enden skal det kobles en ledning med 12 VDC. Husk også å montere en sikring, f.eks. 0,5A.

Nå mister jeg ikke klokken om jeg nå slår av batteribryteren. Klokken er nødvendig om jeg skal bruke funksjonen for nattsenking av temperaturen.

Hentet fra
http://wiki.caravan.norwegianforum.net/index.php/Alde_Compact_3010_-_Klokke
Til Toppen Go down
Sponsored content

backup alde 3010 Empty
PosteTema: Re: backup alde 3010   backup alde 3010 Icon_minitime

Til Toppen Go down

backup alde 3010
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-