CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gammel Sprite

Go down 
+2
ArneO
Bjolseth530
6 posters
AvInnlegg
Bjolseth530
CAMPER
CAMPER
Bjolseth530


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 34
Localisation : Valdres
Registration date : 26.01.2009

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 2:10

Hei:)

Har fått tilbud om å overta en nøyaktig maken vogn som denne her:

Gammel Sprite Resize%20of%20CI%20Sprite%20060810%20305%20%2827%29

Finnes fukt i den, men ikke umulig å redde. Er det noen som et ca hvor gammel den er, og om det er noe å ha? Hvis jeg skal ha den, vil jeg isåfall sette den i original stand:)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 10:58

B530.

Hm,ser ikke noe bilde her jeg i hvert fall.

Jeg har forøvrig feriert i sprite Musketeer og Alpine fra '71 og '72.

Ingen luksus,selv på midten av 70-tallet de der,men det var nå et tak over huet,og en seng,og ikke minst en mulighet til å komme seg på ferie.100 % bedre enn å sykle gata hjemme,opp og ned 3 uker i ferien,mens alle andre var borte.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 12:38

Lettere å se nå?

Gammel Sprite Spriteoo4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 12:56

Arne.

Hm,denne er eldre enn de vi leide fra '71 og '72.De var litt mer gul/beige i fargen.Her er vi kanskje tilbake til sent 60-tall.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 13:40

Arve
Jeg har ikke peiling, jeg slet litt med bildet selv og når du ikke så det så gjorde jeg en fix... Om jeg begynner å prate om "Gammel Sprite" så er det flytende vare det er snakk om drunken
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeSøn 15 Feb 2009 - 11:32

Jeg lånte en sånn Sprite-vogn av bror min for 20 år siden. Vogna var utstyrt med defekte gasslykter hvis jeg ikke husker feil. Når vi campet om kvelden måtte vi fyre opp med te-lys. Så det kunne se ut som en katolsk lysmesse. Men, som det sies- det er et tak over hodet...

Å sette opp forteltet var en utfordring i seg selv. Dette teltet hadde også en huk med eget inngangsparti. I håp om at ingen skulle se meg, husker jeg at jeg fant meg en stille og rolig krok på en campingplass i Ballangen. Her kunne jeg stå i ro og fred når jeg skulle sette opp teltet.

I det jeg kavet og bannet på som verst kom det to familier med hver sine spiltt nye Kabe-vogner og parkerte på hver side av meg. Teltene deres spratt opp på et øyeblikk, og etter en time så kom det rykende nybakt sjokoladekake på bordet hos mine kjære naboen. Da holdt jeg på med teltet fremdeles Sad
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
MartinB
CARAVANER
CARAVANER
MartinB


Male
Antall Innlegg : 53
Localisation : Telemark
Registration date : 12.08.2008

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeSøn 22 Feb 2009 - 21:36

Bjolseth530 skrev:
Er det noen som et ca hvor gammel den er, og om det er noe å ha? Hvis jeg skal ha den, vil jeg isåfall sette den i original stand:)

Er det ikke et rammenummer et sted? Ring veivesenet og sjekk, så får du eier, regnr, år, heftelser og hele faderuttan.

MartinB
Til Toppen Go down
Bjolseth530
CAMPER
CAMPER
Bjolseth530


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 34
Localisation : Valdres
Registration date : 26.01.2009

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeSøn 1 Mar 2009 - 23:03

Etter det jeg har fått med meg, har vogna vært eid av et eldre ektepar som nå er avdøde. Hvordan blir det da med eventuelt eiersikfte med tanke på reg osv?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeSøn 1 Mar 2009 - 23:16

vil tro at ansvaret er overdratt til en sønn eller datter eller noe lignende som kan skrive under på papirene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeMan 2 Mar 2009 - 6:01

Hei

ja etterkommere kan skrive under, på bilen jentungen handla her for litt siden, ble dette gjort..... det var dattra som skrev under salgsmeldingen, men og det må noe skifte-attester eller noe i den dur, i tillegg, vet jeg ikke..... det var bilforretningen som registrerte bilen, så dette var i såfall fiksa....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitimeMan 2 Mar 2009 - 19:47

I slike tilfeller skriver etterlatte under på salgsmelding for avdød eier, leverer denne sammen med en kopi av skifteattest til biltilsynet. Så er eierskiftet i orden.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Gammel Sprite Empty
PosteTema: Re: Gammel Sprite   Gammel Sprite Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gammel Sprite
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gammel Adria 550
» Nybegynner med gammel vogn
» Boltsirkel gammel Hobby
» Gammel vogn fra Flekkefjord
» Forsikring på gammel vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: NOSTALGI-
Gå Til: