Har aldri hatt nevneverdige problemer med vakumdasser på sjøen. En sjelden gang når heile rullen gikk i potta så hadde vi jo reperatører til å ta drittjobben. Om det var full forstoppelse hendte det at en skolert maskinist fikk trå til for findetaljene.
Men til saken... Joda, jo mer teknisk og automatisk det er laget jo fler potensielle problemer venter det vel der fremme.
Hadde en lignende dritjobb i båten en varm sommerdag i Strømstad. Resten av reisefølget satt på dekk og mesket seg med kalde drikker mens jeg lå under dørken og øste kloakk opp i ei bøtte.
Selv sverger jeg til manuelle toaletter både i vogn og i båt. Mindre plunder. Anbefaler alle å bytte ut automatikken med manuelle innretninger, evt. ei plastbøtte. Såvidt jeg vet har Kabe ikke lenger denne innretningen på nye vogner eller biler.
Å unnlate å bruke toalettet fordi man ikke ser frem til vedlikeholdet mener jeg er feil. Har jeg kjøpt den dassen skal jeg jaggu bruke den. Jeg vet ikke hva dette her bimmegreiene er for noe...... Selv pisser og driter jeg og familien i dassen vi har betalt penger for. Og tømmejobben skiller pyser fra kara...
Finns det noe værre enn et offentlig toalettsete ? grøss...
Ellers er det jo toalettpapir av kvalitet som er beregnet for toaletter av caravan type i handelen. Dette løser seg opp relativt raskt. Bruker man noen tiøringer på litt kjemikalier lukter det ikke galt heller.
Ble muligens noe offtopic dette....