CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mercedes Vito

Go down 
+4
Jan
mr.T
Kurt
Thomas
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeSøn 15 Mar 2009 - 20:06

Thomas
Har akkurat snakket med han som jobber i NAF.
Den han har er en 2.3td 98hk aut og gått 114000. Han kjøpte denne bilen billig med skade, som han selv har rettet (karosseri)
Har kjørt med bilen i over 2 år nå, å ingenting å utsette på bilen.
Det han sir ang den du tenker på er at CDI`en skal være bedre.
Automatkassa har han ikke hørt noe galt om. Negative med bilen er at den er en kombi, og dertil trang i baksetet.
Men når bilen er 10 år fra 1gangs reg i norge koster det ingenting å sette vanlige bakseter i bilen.
Bilen har ett frynsette rykte, men han mener så lenge man er nøye med vedlikehold, er det en grei bil, så vidt han kan si...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeSøn 15 Mar 2009 - 21:00

kbanto skrev:
Thomas
Har akkurat snakket med han som jobber i NAF.
Den han har er en 2.3td 98hk aut og gått 114000. Han kjøpte denne bilen billig med skade, som han selv har rettet (karosseri)
Har kjørt med bilen i over 2 år nå, å ingenting å utsette på bilen.
Det han sir ang den du tenker på er at CDI`en skal være bedre.
Automatkassa har han ikke hørt noe galt om. Negative med bilen er at den er en kombi, og dertil trang i baksetet.
Men når bilen er 10 år fra 1gangs reg i norge koster det ingenting å sette vanlige bakseter i bilen.
Bilen har ett frynsette rykte, men han mener så lenge man er nøye med vedlikehold, er det en grei bil, så vidt han kan si...

Dette var godt å høre Smile Spesielt at han er fornøyd med en TD. Den er jo veldig beryktet da.. Er jo klar over dette med baksete, men den kan bygges om gratis om under ett år, er reg. mars/00. Har tenkt på å bygge om før sommeren muligens, er jo ikke mange lappene nå da. Bilen er meget godt vedlikeholdt så jeg tenker jeg satser på denne..
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 11:20

Thomas skrev:
kbanto skrev:
Thomas
Har akkurat snakket med han som jobber i NAF.
Den han har er en 2.3td 98hk aut og gått 114000. Han kjøpte denne bilen billig med skade, som han selv har rettet (karosseri)
Har kjørt med bilen i over 2 år nå, å ingenting å utsette på bilen.
Det han sir ang den du tenker på er at CDI`en skal være bedre.
Automatkassa har han ikke hørt noe galt om. Negative med bilen er at den er en kombi, og dertil trang i baksetet.
Men når bilen er 10 år fra 1gangs reg i norge koster det ingenting å sette vanlige bakseter i bilen.
Bilen har ett frynsette rykte, men han mener så lenge man er nøye med vedlikehold, er det en grei bil, så vidt han kan si...

Dette var godt å høre Smile Spesielt at han er fornøyd med en TD. Den er jo veldig beryktet da.. Er jo klar over dette med baksete, men den kan bygges om gratis om under ett år, er reg. mars/00. Har tenkt på å bygge om før sommeren muligens, er jo ikke mange lappene nå da. Bilen er meget godt vedlikeholdt så jeg tenker jeg satser på denne..

Blir nok fornøyd skal du se Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 12:08

personlig hadde jeg ville valgt en med bakhjulstrekk, men det er smak og behag
synes bare de er roligere med vogna på slep enn en forhjulsdrevet utgave
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 12:57

Jeg synes også det var en fordel med trekk bak. Har ikke prøvd bakhjulstrekk som trekkvogn før, men innbiller meg det har litt å si på bl.a. stabilitet. Er vel ingen ulempe at det er en forholdsvis stor bil heller...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 13:47

Thomas skrev:
Jeg synes også det var en fordel med trekk bak. Har ikke prøvd bakhjulstrekk som trekkvogn før, men innbiller meg det har litt å si på bl.a. stabilitet. Er vel ingen ulempe at det er en forholdsvis stor bil heller...
nei størrelse er en fordel, faktisk en større fordel enn vekt vil jeg påstå
har dratt vår gamle 650 med citroen xm, og hi ace, som begge er nokså like i vekt
men takke meg til hi acen ja
mye mer oversikt og kontroll på vogna
så vitoen er nok et godt valg til vogntrekking, og spesielt med baktrekk
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 15:20

Jan skrev:
Thomas skrev:
Jeg synes også det var en fordel med trekk bak. Har ikke prøvd bakhjulstrekk som trekkvogn før, men innbiller meg det har litt å si på bl.a. stabilitet. Er vel ingen ulempe at det er en forholdsvis stor bil heller...
nei størrelse er en fordel, faktisk en større fordel enn vekt vil jeg påstå
har dratt vår gamle 650 med citroen xm, og hi ace, som begge er nokså like i vekt
men takke meg til hi acen ja
mye mer oversikt og kontroll på vogna
så vitoen er nok et godt valg til vogntrekking, og spesielt med baktrekk

Detteå bli bra Smile Snakket med forhandler nå og de har også funnet feil på glødesystemet så nå blir det ettergått og reparert/byttet..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 15:27

Thomas skrev:
Jan skrev:
Thomas skrev:
Jeg synes også det var en fordel med trekk bak. Har ikke prøvd bakhjulstrekk som trekkvogn før, men innbiller meg det har litt å si på bl.a. stabilitet. Er vel ingen ulempe at det er en forholdsvis stor bil heller...
nei størrelse er en fordel, faktisk en større fordel enn vekt vil jeg påstå
har dratt vår gamle 650 med citroen xm, og hi ace, som begge er nokså like i vekt
men takke meg til hi acen ja
mye mer oversikt og kontroll på vogna
så vitoen er nok et godt valg til vogntrekking, og spesielt med baktrekk

Detteå bli bra Smile Snakket med forhandler nå og de har også funnet feil på glødesystemet så nå blir det ettergått og reparert/byttet..
høres da veldig seriøst ut fra forhandler
og det bruker å love godt for kundeforholdet
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 17:06

Han er en forholdsvis liten forhandler. Men har et godt rykte i byen. Han er ikke av de som har dukket opp i de siste årene med haugevis av importbiler. Har vært i byen her i alle år, så det ser lovende ut for min del. Får et godt inntrykk i hvertfall. Så hvis jeg nå får med en aldri så liten garanti (kassa) så er jeg storfornøyd. Har en i familien som jobber hos BOS i Halden, så har satt han i sving med å undersøke ang disse kassene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 17:37

Thomas skrev:
ARVE skrev:
Thomas.

Jeg hadde en Vito Marco Polo,'03 modell med den største motoren.Campingbil.

Hadde automat på den,og den funka supert den tida jeg hadde den.Bra moment på motoren,som gjorde at man veldig lett holdt følge med trafikken,uten at det var anstrengende.

Kan anbefale den motoren/girkassa.

Vil det si 3 literen? Har vel det i dag i hvertfall, husker ikke når den kom med det. Men da snakker vi nok litt annet moment enn på 102 hk'n Smile

Thomas.

Nei,det var en 112 CDI med 122 hk.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 19:16

ARVE skrev:
Thomas skrev:
ARVE skrev:
Thomas.

Jeg hadde en Vito Marco Polo,'03 modell med den største motoren.Campingbil.

Hadde automat på den,og den funka supert den tida jeg hadde den.Bra moment på motoren,som gjorde at man veldig lett holdt følge med trafikken,uten at det var anstrengende.

Kan anbefale den motoren/girkassa.

Vil det si 3 literen? Har vel det i dag i hvertfall, husker ikke når den kom med det. Men da snakker vi nok litt annet moment enn på 102 hk'n Smile

Ok. Men holder. Antar at økning i nm er større enn økning i hk her..

Thomas.

Nei,det var en 112 CDI med 122 hk.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 15:10

Fikk lyst på mercedes jeg også! er nabo med Mr.T og kan skrive under på at deres vito er den mest strøkne jeg har sett! og den bilen har det så godt som ikke vært feil med!.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 15:14

tror egentlig mye av feilene og problemene til enkelte av disse bilene ligger på hard bruk, og manglende vedlikehold
har i det siste snakket med flere som har biler som blir omtalt som problembiler, og de har ikke den erfaringen med bilene sine
men de tar og vare på kjerrene
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 16:44

Bilen min er jo som kjent fransk og etter sigende den største dritt bilen som noen gang er laget, men mitt eksemplar har da rusla 100000km i mitt eie uten større feilog har nettopp runda 200000km..var nettopp innom å fikk en ny pkk uten feil!..Så jeg tror du har rett i at vedlikehold og bruksmåte spiller inn her..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 17:06

Ronny
er da svært fornøyd med vår renault også, så vedlikehold er nok en av nøklene til pålitelighet
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 21:55

Ronny skrev:
Bilen min er jo som kjent fransk og etter sigende den største dritt bilen som noen gang er laget, men mitt eksemplar har da rusla 100000km i mitt eie uten større feilog har nettopp runda 200000km..var nettopp innom å fikk en ny pkk uten feil!..Så jeg tror du har rett i at vedlikehold og bruksmåte spiller inn her..

Mange som sier det samme som Vito!! Smile Men har en god kamerat som jobber hos BOS i Halden. Det er som det blir antydet her, det er gjerne biler som ikke har komplett servicehefte o.l. som har mye feil. Og jeg tror nok muligens at det er disse som skriker høyest om sine feil for å dekke over at de ikke har fulgt opp bilene sine godt nok. Skal ikke si at jeg helt "panisk" følger servicehefte. Hender det går noen km over hva det skal da.. Skulle hatt service på 160' km, og nå nærmer det seg 161* SmileSmile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 21:58

Det er et par inne her som har peiling!! LES HER! Smile
Vet at det er mange merker som bruker glødelampe som feilindikator for en eller annen feil. Ikke nødvendigvis glødesystemet, men masse andre ting. Kan glødelampe lyse pga feil med sentrallås-systemet? Glødelampe på Vitoen lyser og de finner ikke feil noe sted. Nå har de søkt gjennom hele motoren.. Det er en feil med sentrallåsen som de skal bytte på mandag, fikk delene i dag. Kan dette ha noe med dette å gjøre??
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 22:40

Syns det er snodig om det har noe med hverandre å gjøre....

Men samtidig kan det jo være krypstrømmer i sentrallåsen som foråsaker det.... På Scorpio'n (-93 stv)til eksen lagde irr i microbryteren i bakluka et helvete.... endte med at bilen sto på verksted ei uke før noen fant ut av det....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 22:50

Jeg synes også det er noe ulogisk at de har en felles kopling. Men, tanken slo meg iom at mange bruker lampa som en indikator på feil et eller annet sted. Selv om disse to sannsynligvis ikke er med i dette "systemet".. Og låsen er nesten det eneste de ikke har gått over iom at de vet det er en feil der.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 14:55

Sten Rune skrev:
Syns det er snodig om det har noe med hverandre å gjøre....

Men samtidig kan det jo være krypstrømmer i sentrallåsen som foråsaker det.... På Scorpio'n (-93 stv)til eksen lagde irr i microbryteren i bakluka et helvete.... endte med at bilen sto på verksted ei uke før noen fant ut av det....

Snakket med verkstedet igjen i dag, nå har de funnet feilen i ledningsnettet (det var i fbm sentrallåsen). BOS Hønefoss sier det er meget sannsynlig at denne feilen gjør så glødekampa lyser da det blir overledning.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeTor 22 Jul 2010 - 12:36

En enkel liten kommentar til uvitende som skulle lure på å kjøpe seg en MB vito
(sakset fra broom.no)

Trodde du at tyske biler var gode? Da kan jeg fortelle deg at denne Merca ikke er tysk, men spansk. Den kom i 1996 og ble produsert i byen Vitoria, derav navnet Vito. Dette navnet hviler det trolig en forbannelse over – ja, ikke bare navnet, men hele bilen er besatt av illsinte smådjevler hvis eneste oppgave er å gjøre livet surt for de som kom i skade for å kjøpe en slik bil.

1996-1999: Særlig er det årsmodellene mellom 1996 og 1999 som er ille

Topper lister: Dette er biler som gang på gang topper listen over ”dårligste biler” og som regelrett kan påføre sine eiere økonomisk ruin. Alt kan gå i stykker når som helst – og gjør det. I tillegg ruster de verre enn verst.

Risikosport: Skal du først drive med risikosport, så finn på noe annet. Basehopping, fridykking, bestigning av fjellet K2, eller kjør ned Everest på ski. Alt dette er MYE bedre enn å kjøpe en brukt Vito.

Motor: Mercedes-Benz Vito er en av de sjeldne bilene der absolutt ALT kan gå galt. Snakker vi motor snakker vi ofte toppakning. Broom.no-redaksjonens egen Ole-Martin Lundefaret kjørte Mercedes-Benz Vito da han drev med pengetransport. Toppakningen var én av de uendelige feilene som oppstod på pengetransportbilen.

Karosseri: De ruster som om de skulle ha blitt grunnet med saltvann!

Interiør: Dårligere kvalitet enn på de mest beryktede italienske bilene. Detter fra hverandre. Ekstra praktisk er det da med sentrallåsen som ofte lever sitt eget liv. Den kan gjerne låse seg når bilen står på tomgang. Da blir du i hvert fall låst ute fra elendigheten.

Ellers: Det er så mange feil med denne bilen at det er umulig å ramse opp. Men som sagt, dette er en av de sjeldne bilene der alt kan gå galt.

Skal du selge en gammel Vito? Ikke gjør det. Vis et snev av medmenneskelighet. Grav den heller ned bak huset. Eller vent til den ruster helt opp – det tar ikke så lang tid!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeTor 22 Jul 2010 - 12:47

He he, Jan. Tror du er like glad i MB Vito som jeg elsker Gustavsvik camping i Ørebro i fellesferien... lol! lol!

PS: Er det mulig at den er værre en Renault Laguna da? Det hade jeg aldri trodd. Min gamle engelske Cortina var heller ikke noen lekkerbisken , med likestrømsdynamo fra Lucus. affraid affraid


Men den hadde da sjarm i bøttevis. (Eller lyter vil noen kanskje heller kalle det). Det vil vel ingen si om Laguna'n eller Vito'n?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitimeTor 22 Jul 2010 - 12:56

vel lagunaen går i alle fall godt når den er i orden
vitoen er dau enten den funker eller ikke
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mercedes Vito - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mercedes Vito
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Bilene våre
» Mercedes ML
» Mercedes S-klasse
» Mercedes E-klasse
» Mercedes M-Klasse 270 CDI

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: