CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Generell bobilprat

Go down 
+19
Fjell_fant
janp
Dethleffs
bummen74
Rudeboy
Stine
redbull87
TTB
hpk
Lars Egil
Jan Ole
Sten Rune
ArneO
Harald
Runerask
Johnny
ulla
Rashid
Jan
23 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeMan 21 Feb 2011 - 0:27

I Aftenposten i dag vises en som vel må være blant de største - med plass til småbil i garasje bak:

Concorde med Smart i garasjen

Om det er MAN eller Iveco den er basert på aner jeg ikke. pirat
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTir 28 Feb 2012 - 18:16

skulle ikke være noen som kjenner til vinteregenskapene til rimor bobiler?
http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/object?finnkode=33424459
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 49
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 19:27

Hvilke bobiler har enkle senger bak?
Var inni en Roller Team, og har sett reklame på en Challenger Genesis 54 med samme planløsning. http://www.haysbobil.no/challenger54.html
Foreldra mine er intressert i slikt.
Pappa er A-menneske, og nesten 1,90
Mamma er B-menneske, og 1,70
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeOns 6 Jun 2012 - 17:13

Savner Westfaliacamperne i bobiloversikten, urut.
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 49
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2012 - 19:31

ja, det slutter jo på Dethlefs. Kunne godt ha noen flere, eller en for "ukurante" merker.. Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2012 - 23:28

vi anser ingen merker for å være ukurante
noen er sjeldnere enn andre
men når forumet ble satt opp ble ikke alle merkene lagt til, og så har det aldri blitt gjort i ettertid
Admin?
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeMan 11 Jun 2012 - 9:08

Caravans International dekker jo både vogner og biler, så her er det vel modent for revisjon på begge felt ?

Ikke meninga å skape merarbe' men tanken var heller å snike inn en bredere plattform slik at flere kanskje kunne ta turen innom her Cool
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeMan 11 Jun 2012 - 16:06


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeMan 11 Jun 2012 - 19:53

Ligner på en Dehler, de er båtprodusenter men har bygd på både T3, T4 og T5 i første- og andreutgaver samt andre merker.

Ta med Dehler, siden de dekker flere merker. Akkurat som Westfalia gjorde, Rico og en bønsj andre.
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 49
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeMan 11 Jun 2012 - 22:58

auauau..... Crying or Very sad
Slikt vil man ikke oppleve.
På den andre side, kansje bilen blir værende i landet nå da, pen bil.
Løfte den opp på en platting, og ha fastplass?
Litt frisering av buskene rundt, så blir det bra Laughing
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeMan 24 Sep 2012 - 19:21

Hei
Er det noen som har erfaringer på Adria?vurderer en Adria Coral S 670 SL 2013 mod, med Fiat 2,3 L på 130 Hk.Noen synspunkter på dette?
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 17:46


Trodde at det var mange med Adria erfaringer her jeg,men ser at det er mange "eksperter"
på enkle ting,ikke så mange på kompliserte bobiler.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:17

Er vel knapt noen her på forumet som kjører bobil, og jeg kan ikke erindre å ha lest noe om at noen har Adria bobil på de 3 årene jeg har vært medlem, så det er vel kanskje ingen grunn til å ergre seg over manglende svar?


En bobil er slett ikke kompleks så vidt jeg vet. Er vel ikke så mye som skiller en bobil fra ei vogn, utenom at den har mye mindre plass på tilsvarende lengde, med en motor i front og to stoler som er dreibare. Ellers ikke så store forskjeller, før du begynner å komme opp i Charisma/Linerklassen, Phoenix, Morelo osv.
Eller kanskje Frankia 8800 og Dethleffs Globetrotter XL og andre tilsvarende mellomstore biler fra Bürstner, LMC, Rapido, Hymer osv.
Da begynner det vel å bli forskjeller, med avløpssystem, Inverter og mere komplekse strømforsyning/ladere/inverter for 230V i alle uttak, uansett landstrøm elelr ikke. Men i bunn og grunn er det vel en campingvogn med dobbelgulv, samme kjøleskap,kraner, toalett, varmesystem osv som i ei vogn. Men da med en bil bygd inn i denne kassen. Vi caravanister må slepe denne kassen etter oss. Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:22

Hehe, sånn kan det også sies. ler ler ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:30

janp skrev:
Er vel knapt noen her på forumet som kjører bobil, og jeg kan ikke erindre å ha lest noe om at noen har Adria bobil på de 3 årene jeg har vært medlem, så det er vel kanskje ingen grunn til å ergre seg over manglende svar?


En bobil er slett ikke kompleks så vidt jeg vet. Er vel ikke så mye som skiller en bobil fra ei vogn, utenom at den har mye mindre plass på tilsvarende lengde, med en motor i front og to stoler som er dreibare. Ellers ikke så store forskjeller, før du begynner å komme opp i Charisma/Linerklassen, Phoenix, Morelo osv.
Eller kanskje Frankia 8800 og Dethleffs Globetrotter XL og andre tilsvarende mellomstore biler fra Bürstner, LMC, Rapido, Hymer osv.
Da begynner det vel å bli forskjeller, med avløpssystem, Inverter og mere komplekse strømforsyning/ladere/inverter for 230V i alle uttak, uansett landstrøm elelr ikke. Men i bunn og grunn er det vel en campingvogn med dobbelgulv, samme kjøleskap,kraner, toalett, varmesystem osv som i ei vogn. Men da med en bil bygd inn i denne kassen. Vi caravanister må slepe denne kassen etter oss. Shocked

Det er nok feil det du sier her,men det viser jo at det er CV brukere her,men greit nok det.En bobil er nok noe mere komplisert enn ei vogn ja.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:33

Er vel heller kanskje bobil-eierne som i noen tilfeller kan være noe kompliserte.
Twisted Evil
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:33

Vi caravanister må slepe denne kassen etter oss?

Vil slepe.... mener nå jeg! Generell bobilprat - Page 5 928394
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:46

Johnny skrev:
Er vel heller kanskje bobil-eierne som i noen tilfeller kan være noe kompliserte.
Twisted Evil
Kanskje du er inne på noe her Johnny. Og eventuelle bobileiere som glefser tilbake på den må vel tilhøre den nevnte sorten; som lever i sin egen boble og skal bo billig overalt i byer og og tettsteder fordi de valgte det enkle liv. Men så glemte de at bilen, ja den må de ha med seg på alle utflukter, kan ikke sette igjen bodelen og kjøre rundt med bilen alene. Shocked


Men det kan vi som må slepe denne vogna etter oss. Det er vel vi som er frie, er det ikke det da?
Ja til det frie liv, i ei campingvogn!! Generell bobilprat - Page 5 95882
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 18:59

Bobilen føles kanskje mer komplisert enn en vogn kanskje. For enkelte. Andre ser på det som en møblert varebil, er nok grunnlag for mye tullete diskusjoner det temaet der ja.

Men sånn mer konkret, hva var det du lurte på da Dethleffs? Angående Adria Coral S 670 SL 2013 mod, med Fiat 2,3 L på 130 Hk altså?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 20:37

Johnny skrev:
Er vel heller kanskje bobil-eierne som i noen tilfeller kan være noe kompliserte.
Twisted Evil

ler ler ler

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Generell bobilprat - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 21:04

Jan Ole skrev:
Bobilen føles kanskje mer komplisert enn en vogn kanskje. For enkelte. Andre ser på det som en møblert varebil, er nok grunnlag for mye tullete diskusjoner det temaet der ja.

Men sånn mer konkret, hva var det du lurte på da Dethleffs? Angående Adria Coral S 670 SL 2013 mod, med Fiat 2,3 L på 130 Hk altså?

Hei Jan Ole

Med sånne flåsete komentarer som her blir vist gidder jeg ikke utdype noe ,men registrerer at Vegard har merket mange her med sitt bobil hat.
kos dere i denne vrangforestillingen som dere her viser.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 21:21

Nå er vel ikke du kjent for å gå stille i dørene i forumsammenheng så du må nok regne med å få svar på tiltale.
Vegard er ikke her og har ikke vert her på flere år, så meninger her kommer nok fra den enkelte deltaker, det må du nok bare innfinne deg med.

Her er en klar overvekt av vogneiere, kanskje større enn i markedet i dag og det er ikke så veldig rart.
Bobil folket har sine egne forum og er rimelig avvisende der har jeg erfart.

Kanskje du finner svar på dine spørsmål der i større grad enn her.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeTor 27 Sep 2012 - 21:44

Dethleffs: jeg så ikke den meningen som du tilla Jan Ole.


Men at noen her hater bobileiere, og at vegard skal stå bak dette? Nei vettu hva, det er å ta ting ut av løse luften og er ikke noe som jeg har hørt eller lest fra Vegard sin penn. De som jeg kjenner herpå forumet vet vel å danne seg meninger om saker uten at Vegard skal få skylda for indoktrinering.


Jeg skrev kanskje litt på kanten men jeg får presisere: det er en del humor under. Men det underlige er at en del bobileiere ser ut til å være glad i å danne klikker når de er ute på tur, og etter mine erfaringer i langt større grad enn blant de som har vogn. Men selvsagt gjelder det ikke alle, alle typer mennesker finnes blant eiere av bobil også. Jeg kan godt tenke meg å kjøpe bobil, og da satser jeg på at jeg klarer å være den jeg er da også, om den dagen kommer at jeg kjøper meg en bobil. Men siden en bobil i prisklassen under 1 mill har så dårlig sittekomfort i salong i forhold til vogn så tro jeg at det blir lenge til at jeg blir eier av en bobil. Å sitte godt i en romslig salong er høyt prioritert, men den prisen er så drøy at jeg tviler på at drømmen går i oppfyllelse.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 11:14

janp skrev:
Johnny skrev:
Er vel heller kanskje bobil-eierne som i noen tilfeller kan være noe kompliserte.
Twisted Evil
Kanskje du er inne på noe her Johnny. Og eventuelle bobileiere som glefser tilbake på den må vel tilhøre den nevnte sorten; som lever i sin egen boble og skal bo billig overalt i byer og og tettsteder fordi de valgte det enkle liv. Men så glemte de at bilen, ja den må de ha med seg på alle utflukter, kan ikke sette igjen bodelen og kjøre rundt med bilen alene. Shocked


Men det kan vi som må slepe denne vogna etter oss. Det er vel vi som er frie, er det ikke det da?
Ja til det frie liv, i ei campingvogn!! Generell bobilprat - Page 5 95882

Hei janp

Vi bruker altid campingplasser og betaler det som forlanges,skal vi ut på tur etter at vi har parkert så bruker vi Taxi,buss eller bane alt etter hva som paser og vi betaler hva det koster også,det er så hærligt å slippe på at jeg skal ut å kjøre når vi har parkert.
Ut og spise kose oss med noe godt å drikke hærligt,så friheten er helt topp den også i bobil.
Men dine argumenter imot bobil er kjente ord fra en annen.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 11:23

janp skrev:
Dethleffs: jeg så ikke den meningen som du tilla Jan Ole.


Men at noen her hater bobileiere, og at vegard skal stå bak dette? Nei vettu hva, det er å ta ting ut av løse luften og er ikke noe som jeg har hørt eller lest fra Vegard sin penn. De som jeg kjenner herpå forumet vet vel å danne seg meninger om saker uten at Vegard skal få skylda for indoktrinering.


Jeg skrev kanskje litt på kanten men jeg får presisere: det er en del humor under. Men det underlige er at en del bobileiere ser ut til å være glad i å danne klikker når de er ute på tur, og etter mine erfaringer i langt større grad enn blant de som har vogn. Men selvsagt gjelder det ikke alle, alle typer mennesker finnes blant eiere av bobil også. Jeg kan godt tenke meg å kjøpe bobil, og da satser jeg på at jeg klarer å være den jeg er da også, om den dagen kommer at jeg kjøper meg en bobil. Men siden en bobil i prisklassen under 1 mill har så dårlig sittekomfort i salong i forhold til vogn så tro jeg at det blir lenge til at jeg blir eier av en bobil. Å sitte godt i en romslig salong er høyt prioritert, men den prisen er så drøy at jeg tviler på at drømmen går i oppfyllelse.

Hei janp
Dette med å danne klikker er vel ikke noe bobilproblem,jeg er ikke noe tilhenger av klikker,når vi er på tur liker vi å styre turene selv og ikke drive med planlegging om hva som skal skje.Da er friheten med bobil og ferie bare stress,men ser jo dette i stor skala blant CV eiere og da kanskje mest fastliggere.

Og for oss er sittekomforten er god nok når vi er på tur sitter vi ikke inne i bobilen,men liker oss på tur,det er vel ikke å altfor bra sittekomfort i disse CVene heller da.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 16:53

Dethleffs skrev:
Hei
Er det noen som har erfaringer på Adria?vurderer en Adria Coral S 670 SL 2013 mod, med Fiat 2,3 L på 130 Hk.Noen synspunkter på dette?

Hva var det som skjedde her?
Ingen som hadde noen erfaring med denne typen bobil her på forumet og så blir vi utsjkeldt fordi vi ikke sier noe om det vi ikke vet noe om?

Ja ja det skal ikke være lett No
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 17:54


Nei er ikke lett...... sier man noe feil får en kjeft, og har en ikke greie på det det blir spurt om så er det galt det au...... Evil or Very Mad

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Generell bobilprat - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 19:36

Dethleffs skrev:
janp skrev:
Johnny skrev:
Er vel heller kanskje bobil-eierne som i noen tilfeller kan være noe kompliserte.
Twisted Evil
Kanskje du er inne på noe her Johnny. Og eventuelle bobileiere som glefser tilbake på den må vel tilhøre den nevnte sorten; som lever i sin egen boble og skal bo billig overalt i byer og og tettsteder fordi de valgte det enkle liv. Men så glemte de at bilen, ja den må de ha med seg på alle utflukter, kan ikke sette igjen bodelen og kjøre rundt med bilen alene. Shocked


Men det kan vi som må slepe denne vogna etter oss. Det er vel vi som er frie, er det ikke det da?
Ja til det frie liv, i ei campingvogn!! Generell bobilprat - Page 5 95882

Hei janp

Vi bruker altid campingplasser og betaler det som forlanges,skal vi ut på tur etter at vi har parkert så bruker vi Taxi,buss eller bane alt etter hva som paser og vi betaler hva det koster også,det er så hærligt å slippe på at jeg skal ut å kjøre når vi har parkert.
Ut og spise kose oss med noe godt å drikke hærligt,så friheten er helt topp den også i bobil.
Men dine argumenter imot bobil er kjente ord fra en annen.

Tja som VC eier brukes campingplassene flittig,men ser også at bobil eiere også gjør dette.Og vi tar også et annet transport middel enn bilenen når vi skal ut å kose oss på fremmede plasser.Tror ikke det er så veldig stor forskjell om du kjører bobil eller cv.Klart folk er forskjellige,og vil sikkert bruke fritiden sin forskjellig.
Men tilbake til det du spør om.
Bobilene til Adria er helt på høyde med mange andre,er vel en grunn til at de er Norges mest solgte i fjor.
Å ettersom KABE styrer mye av Adria så sier det vel seg ganske klart at de ikke er dårlige.
Var å så inni en slik i dag å jeg må si at jeg ble meget posetivt overrasket,ja på lik linje som jeg ble første gangen jeg var inni den vognen jeg kjøpte fra Adria.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 20:11

Dethleffs skrev:



Hei janp
Dette med å danne klikker er vel ikke noe bobilproblem,jeg er ikke noe tilhenger av klikker,når vi er på tur liker vi å styre turene selv og ikke drive med planlegging om hva som skal skje.Da er friheten med bobil og ferie bare stress,men ser jo dette i stor skala blant CV eiere og da kanskje mest fastliggere.

Og for oss er sittekomforten er god nok når vi er på tur sitter vi ikke inne i bobilen,men liker oss på tur,det er vel ikke å altfor bra sittekomfort i disse CVene heller da.
Dethleffs: jeg skrev det som selvopplevde erfaring, og ikke noe generalisering av bobileiere. Men det er kanskje vi caravanister som klumper oss sammen, det var nytt. Og fastliggere; ja de bor jo ved siden av hverandre store dler av året, på ei tomt som er 100-150 kvm omringet av likesinnede. Kanskje er det klumping, eller en slags fortetting. Kanskje klumper de seg sammen for å værne seg mot inntrengere med bobil som skygger for solen. Og det liker ikke caravanister som ikke er eiere av dobbelgulv, og må nesten på bakken. Da blir vi lett gretne om ei stor bobil stenger for havutsikten. Og gretne caravanister samler seg lett på caravanforum også, og jaggu klumper de seg sammen her og!


Ad sittekomfort: jeg har vært på flere messer i Lillestrøm, Jønkøping og innom flere forhandlere og sett på biler. Og felles for de aller fleste jeg har sett i/sittet i ( i prisklassen oppunder 1 mill) er tilnærmet vinkelrett overgang i sete/rygg, med bare marginal helling bakover. Og putene er ofte av det alfor harde slaget.
Slikt må da være tilnærmet umulig å sitte i i lengre tid. Vel og merke i en avslappet sittestilling.


Sist endret av janp den Fre 28 Sep 2012 - 20:21, endret 1 gang
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 20:14

Sten Rune skrev:

Nei er ikke lett...... sier man noe feil får en kjeft, og har en ikke greie på det det blir spurt om så er det galt det au...... Evil or Very Mad


Fjell_fant skrev:

Hva var det som skjedde her?
Ingen som hadde noen erfaring med denne typen bobil her på forumet og så blir vi utsjkeldt fordi vi ikke sier noe om det vi ikke vet noe om?

Ja ja det skal ikke være lett No


Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937 : Generell bobilprat - Page 5 232937 Generell bobilprat - Page 5 232937
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 10:01

janp skrev:
Johnny skrev:
Er vel heller kanskje bobil-eierne som i noen tilfeller kan være noe kompliserte.
Twisted Evil
Kanskje du er inne på noe her Johnny. Og eventuelle bobileiere som glefser tilbake på den må vel tilhøre den nevnte sorten; som lever i sin egen boble og skal bo billig overalt i byer og og tettsteder fordi de valgte det enkle liv. Men så glemte de at bilen, ja den må de ha med seg på alle utflukter, kan ikke sette igjen bodelen og kjøre rundt med bilen alene. Shocked


Men det kan vi som må slepe denne vogna etter oss. Det er vel vi som er frie, er det ikke det da?
Ja til det frie liv, i ei campingvogn!! Generell bobilprat - Page 5 95882

Den diskusjonen du prøver å trekke opp til her, minner om typen "faren min er sterkere enn din"!
Det er mange grunner til å velge det ene objektet foran det andre, bare spør "Sofus" som trakk seg fra forumet for ei stund siden.
DU skal ikke ha mindreverdighetskompleks fordi at du trekker vogn, heller ikke "Dethleffs" eller undertegnede fordi at de kjører bobil.
Det gode med campinglivet er friheten, og med frihet menes vel også frihet til å velge ekvipasje skulle man tro.
Sovjettiden, og med den er meningstyrraniet over!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 10:08

Trekker ikke opp til noen diskusjon. Tenkte det var litt lett å lese mellom linjene, men noen fyker rett i baret. Les det en gang til og prøv litt bedre.


Se det humoristiske i det, da blir dagen så mye bedre. Very Happy


Fotnote: Eller får jeg legge på en liten merknad: "Bobileiere må lese humoren mellom linjene... "
Og henge på ørten Smileys! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 11:09

Visst ser jeg humoren!
Og jeg ser at den beste humoren er den som går på andres bekostning.
Men må det være slik, eller blir campinglivet for kjedelig da?
Det må vel mere enn smileys til for å skape god humor, eller som mannen sa:
Det er bedre å pisse i andres brønn en å drite i eget reir.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 12:58

Det begynte vel med dette...

Hei
Er det noen som har erfaringer på Adria?vurderer en Adria Coral S 670 SL 2013 mod, med Fiat 2,3 L på 130 Hk.Noen synspunkter på dette?

Etterfulgt av...

Trodde at det var mange med Adria erfaringer her jeg,men ser at det er mange "eksperter"
på enkle ting,ikke så mange på kompliserte bobiler.


Jeg synes Janp svarte humoristisk og saklig, det var trossalt ingen som hadde noen synspunkter på dette.

Men det er tydeligvis noen som bare leter etter noe som de kan få til bråk og dårlig stemning av.

Jeg ser på Dethleffs oppfølger som en spydig og nedlatende kommentar, som følge av at ingen hadde noen mening/ erfaring som de kunne/ ville dele med andre, og som rammer de fleste her på forumet.

Stå på Janp.

Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 16:09

Dethleffs har lira av seg mye rart her inne så det er vi vant med
kasta ut har han også blitt, men er nå altså tilbake
får se hvor lenge han varer denne gangen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Generell bobilprat - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Generell bobilprat   Generell bobilprat - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Generell bobilprat
Til Toppen 
Side 5 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Generell erfaring med Adria?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: