CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Innstilling av parabol

Go down 
3 posters
AvInnlegg
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitimeTor 7 Mai 2009 - 20:39

Noen som har hatt problemer med å få inn parabolen på 08 cabbyvogner?
Får ikke signaler når jeg kobler tuneren til det orginale antenneutaket, men når jeg kobler direkte til parabolen er det ingen problemer med å få signaler fra satelittene.
Hadde samme problemet i en polar en gang og da var det en antenneforsterker som forstyrret signalene.
Kan ikke se at det er noen forsterker på cabbyen, men har mistanke at det kan være en splitter en plass. Question Noen tips??
Til Toppen Go down
jan erik
CAMPER
CAMPER
jan erik


Male
Antall Innlegg : 33
Age : 75
Localisation : Jessheim
Registration date : 11.12.2008

Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Re: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitimeTor 7 Mai 2009 - 21:13

Hei

Jeg har en 2006 modell,og der er det en 12 volt forsterker i skapet hvor antennemasten står.

Er du sikker på at det ikke er noen der?

For ordens skyld så har jeg en 740 M.

Ang.splitter så er det en under senga bak,men også 2 splittere i skapet under tv-hylla helt i bånn.Ta ut den løse plata.
Jeg måtte bytte en av de for å få signal på parabolen min.

Jan Erik
Til Toppen Go down
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Re: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitimeMan 29 Jun 2009 - 18:45

Takker for hjelpa Laughing, på mi vogn måtte jeg koble vekk splitteren som sitter under midtsittergruppa, da fikk jeg signaler uten noe problemer.
Har snakket med flere cabbyeiere som har hold på i ukesvis med samme problem. Helt utrolig at ikke forhandlerne som monterer paraboler vet dette.
Til Toppen Go down
kjello
CARAVANER
CARAVANER
kjello


Male
Antall Innlegg : 149
Age : 42
Localisation : Dalekvam
Registration date : 24.07.2009

Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Re: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitimeLør 6 Aug 2011 - 18:10

Det finnes forskjellige splittere rundt omkring. Eg kjøpte parabol til vognen min og monterte denne selv (hadde hull fra ekisterende mast). Her måtte eg inn med en splitter pga to uttak i vognen. Denne går fra 5-2500mhz http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Antenner/Antenneboks/ Du kan og få andre typer, men denne funket bra hos meg. Eg hadde Globesat på min vogn, dvs kombinert antenne med parabol og bakkenett. 40cm trur eg diameteren var på denne.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Re: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitimeLør 6 Aug 2011 - 21:33

Dere som sliter med signal når dere har splittere: Om du har en aktiv antenne og en MPEG4-mottaker med 5V utgang til forsterker (ev egen strømforsyning) så er det ikke alle splittere som slipper igjennom matespenningen.

Det samme slet jeg med hjemme med veggkontakten fra Elko. Med god hjelp av City radio&TV her i byen så fikk jeg tak kjøpt en ELKO-kontakt beregnet for dette formål. Kostbar, men hadde ikke noe valg
Til Toppen Go down
kjello
CARAVANER
CARAVANER
kjello


Male
Antall Innlegg : 149
Age : 42
Localisation : Dalekvam
Registration date : 24.07.2009

Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Re: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitimeLør 6 Aug 2011 - 21:52

Elko? hmmm greit å være elektriker enkelte ganger... Hehe... Og jobbe i et firma som har jobber for Canal Digital
Til Toppen Go down
Sponsored content





Innstilling av parabol Empty
PosteTema: Re: Innstilling av parabol   Innstilling av parabol Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Innstilling av parabol
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Parabol
» Parabol
» parabol
» Kabel/parabol.
» Signalproblemer parabol

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: