CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Moysand familiecamping?

Go down 
+18
La_bamba
ulven
Åge P
lange
Sten Rune
Jan
Jan Ole
Lars Egil
ArneO
Danskepølsen
Campern
Elisabeth
TTB
Campingfamilie på 5
Campingfruen
sunnmoring
Janita
Stardustsilver
22 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeLør 9 Mai 2009 - 19:01

Hei

Er det noen av dere som har bodd på: http://www.moysand-familiecamping.no/

Jeg var i kontakt med dem i fjor, sjekket ut om de hadde plasser med VA, dette var ikke klart da. Nå er ikke websiden deres oppdatert på et år, er det noen som har erfaringer fra plassen?
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 10 Mai 2009 - 0:25

Jeg har feriert i Grimstad i mange år, men på Moysand har jeg kun vært innom på besøk noen ganger, aldri ligget der.
Men, det jeg har hørt er bare positivt.
Til Toppen Go down
sunnmoring




Antall Innlegg : 3
Registration date : 30.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTor 30 Jul 2009 - 12:45

DENNE CAMPINGEN ER NOE AV DET BESTE JEG HAR VERT BORTI, SEVICE ER PÅ TOPP, CAFEEN ER PÅ TOPP, BUTIKKEN ER TOPP OG TOALETTENE??? DE ER SOM REVET UT AV ET 5 STJERNES HOTELL!! OG JA, DEN HAR 5 STJERNER!!!!! FLOTT LEKEPLASS OG ALT!!! STRANDEN ER DEILIG OGSÅ
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTor 30 Jul 2009 - 13:56

Vi har akkurat kommet hit nå..
Har ikke sjekket noen fasiliteter ennå, men det ser bra ut på lekeplass og andre steder jeg ser fra vognen..
Det regner litt over middels her nå, så jeg har ikke tenkt meg ut for å sjekke ennå heller hehe..
Men vi skal oppdatere i løpet av helgen om hva vi synes..
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTor 30 Jul 2009 - 14:18

Må nok ta en tur bort å sjekke hvordan det ser ut etter oppgraderingen lol! lol! lol! Spennende å se hvordan plassen og forholdene er blitt Smile
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER
Campingfamilie på 5


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Nesten på fjellet, øverst i Hallingdal
Registration date : 27.05.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTor 30 Jul 2009 - 16:06

Har vært her siden søndag! Strålende!! Men i morgo kjører vi videre igjen!
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 0:50

Nå har vi jo fått sjekket ut litt av plassen, tatt litt bilder i dag også:

Lekeplassen:
Moysand familiecamping? 310720090815c7cba8b753544b2fbf

Trampolinene, litt dårlig bilde da, siden jeg egentlig tok bilde av barna mine hehe..
Moysand familiecamping? 310720090800e4e01e7b3e6c436fbc

Service bygget:

Barnas dusjer var meget populære:

Moysand familiecamping? 310720091110999de43125ed42cab7

Moysand familiecamping? 3107200923552859yRd8lTI14V
Moysand familiecamping? 310720092355296y8bPXywa83W

Dusjrommene:
Moysand familiecamping? 31072009235530hnR6UcoM4FIv
Moysand familiecamping? 310720092355313x3LAI3T92nb

Egene toalettrom:
Moysand familiecamping? 31072009235532lLB25F21NknI

Ifra gangen:
Moysand familiecamping? 31072009235532l72hYQ9Yk3nJ

Til sist oppvaskrommet:
Moysand familiecamping? 3107200923553367gI84htX2V7


En veldig flott campingplass, men om jeg skal sette fingeren på noe så er det renholdet.
Jeg er ikke fornøyd med det ihvertfall på toalettene, synes det skal være i orden når en kommer.
Jeg vet at enkelte kan være noen svin, etter å ha jobbet med renhold på en båt for mange år siden.
Men uansett så er det ikke riktig å skal møte stank av piss heller.
Der synes jeg det var mye bedre på Tingsaker camping, men de hadde jo gamle nedslitte servicebygninger da..
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 13:13

Campingfruen: Dette var kjekke bilder, tusen takk. Vi skal i alle fall vurdere å besøke denne campingplassen en gang Smile
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 23:05

Bare hyggelig, i dag luktet det ikke noe på doene, bortsett fra klorin hehe..
Så da velger jeg å gi de en sjanse ihvertfall, hyggelig betjening og flott kiosk/spiseplass her også..
Jeg følte meg litt dum der jeg gikk å knipset, men det er jo greit å se bilder.
Det er deilig med egene dusjrom, med toalett og do.
Også egene toaletter, kjekt å kunne lukke døren og være alene synes nå jeg..
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 54
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 11:06

Fine bilder, ja sunny . Får sette plassen på listen til neste år cheers

Lurer forresten på om jeg har vært på den plassen før? Er det den som har en laaaang, smal vei ned til plassen?

Tror vi var innom der for noen år siden, kunne velge mellom to plasser, en nedi en elv, og en oppi en maurtue. Vi valgte den gang ingen av dem.
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 16:36

Vi lå der i 4 dager i ferien, det er en flott plass, med veldig hyggelig personale. Eneste vi var litt misfornøyd med var at det burde vært vasket litt oftere på toalettene der.

Elisabeth, er en ganske lang smal vei ned dit ja ( ca 2 km )
Til Toppen Go down
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 20:21

Vi lå også der i noen dager i juli. Plassen er ok, men jeg synes det var en del mangler på rutiner, som sjelden vasking av toalettanleggene (hjelper ikke med 5 stjerners toalett når det er møkkete), ingen brosjyrer/kart over hva som var på plassen. Ikke tok de bankkort i mottaket når vi kom. Avstanden til strøm og kabeltv, var litt lang, ble mye ledninger på kryss og tvers. Vi har også barn som våkner tidlig, og en tur på butikken etter ferske rundstykker kl 8 er greit, men her åpnet de ikke før kl 9. Noe som jeg synes var sent, særlig når man satser på å være i Dyreparken til kl 10.
Til tross for at strøm, kabeltv og bredbånd var inkludert i prisen, så synes jeg 390,- pr døgn er litt mye. Vi ferierer mest i Sverige, og er nok derfor noe bortskjemt fra de plassene vi har besøkt der, men dette er kanskje det beste Norge har å by på ?? Smile Var forresten på Bø camping senere, og den var vel vel så bra synes vi.
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 20:40

Sitat :
ingen brosjyrer/kart over hva som var på plassen

Ja det undrede også mig, skal man en tur op i søppelcontaineren
og deretter tømme dastank, og man ikke vet hvor disse ligger,
så kan man godt få sig en go lang gåtur.



Sitat :
Til tross for at strøm, kabeltv og bredbånd var inkludert i prisen, så synes jeg 390,- pr døgn er litt mye
Jeg synes det er ok pris, og det kommer ikke alt mulig xtra oveni som varmt vann, plassgebyr samt de du nevner.

Spesielt vann kan bli kostbart på andre plasser, som tager 15-20 kr for
5 min - er man en familie på 5 kan det for bli en dyr sport.

Og så er det enkelt at regne feriens pris 390 * antal dage punktum.

Sitat :
Avstanden til strøm og kabeltv, var litt lang, ble mye ledninger på kryss og tvers.

Skal man feriere på sørlander bør man ha rikelig med kabler med
Det er langt mellem strømplugg's på alle plasser vi har besøkt dernede.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 23:23

Med langt til strøm, betyr det at det ikke holder med 25 meter kabel?
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 23:33

ArneO skrev:
Med langt til strøm, betyr det at det ikke holder med 25 meter kabel?

Det tror jeg skal holde fint, våres er ikke 25 meter..
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 23:51

Rettelse fra Danskepølsen, den var visst 25 meter, men det holdt det da..
Til Toppen Go down
sunnmoring




Antall Innlegg : 3
Registration date : 30.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 0:43

Jeg deler ikke alles negative utsagn her..

1. De tar kort på denne plassen, men du betaler når du reiser. (Praktisk)
2. 390 er ikke dyrt. (Strøm, kabel-tv, 5 stjernes hotell WC, egne dusjer, GRATIS dusjer. OSV)
3. Selv hadde jeg ingen problem med ledninger, og i dette forumet kommer norges beste camping i dårlig lys!! DET ER FEIL!!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 8:21

Når jeg leser tråden så fremstår plassen som en bra plass...?
Det er bare positivt at en trekker frem forhold som ikke bare er positive.
Dette forumet burde jo absolutt være interessant lesning for de som driver plassene, for her får en jo tips om forhold som kan bedres.
Det hjelper jo ikke med hotell WC om de ikke vaskes...?

Ellers så vil det jo alltid være subjektivt det som skrives, men når flere som har vært på plassen skriver innlegg og ikke minst at en legger inn bilder, så vil jo også vi som ikke har vært der få en ganske god pekepinn på tingenes tilstand.

For min del så er plassen veldig aktuell neste gang vi skal i den retningen, mye basert på denne tråden her. Very Happy
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 10:39

Lars Egil skrev:

For min del så er plassen veldig aktuell neste gang vi skal i den retningen, mye basert på denne tråden her. Very Happy
Jepp, samme her Very Happy
Til Toppen Go down
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 18:49

sunnmoring skrev:
Jeg deler ikke alles negative utsagn her..

1. De tar kort på denne plassen, men du betaler når du reiser. (Praktisk)
2. 390 er ikke dyrt. (Strøm, kabel-tv, 5 stjernes hotell WC, egne dusjer, GRATIS dusjer. OSV)
3. Selv hadde jeg ingen problem med ledninger, og i dette forumet kommer norges beste camping i dårlig lys!! DET ER FEIL!!

Hva som er feil kan vel diskuteres.... Vi ble plassert lengst ut mot veien, langt fra en strømtavle, og rullet mine 25 m helt ut, samtidig som man tråkker og kjører over mye ledninger hit og dit, jeg foretrekker plasser hvor hver plass har egen stolpe i hjørnet av tomta. Om 390 er dyrt, er jo selvsagt i forhold til hva du sammenligner med. Vi har bodd på flere plasser i sverige, hvor man har betalt 300-360 SKR døgnet, og da med vann og avløp på hver plass. Så jeg hadde forventet mer for 390,- kr døgnet. Når man påstår at dette er norges beste camping, så kan det så være, men da har Norge et lite stykke igjen sammenlignet med plasser i våre naboland Danmark og Sverige. Ja, dette er en bra plass, men i mine øyne, så kunne enkelte ting vært bedre Very Happy
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:12

Sitat :
men da har Norge et lite stykke igjen sammenlignet med plasser i våre naboland Danmark og Sverige

Det er der ingen tvivl om at de har, og derfor kan man si det er godt
at Moysand er en af dem som går foran for at bedre på dette.

Og selvfølgelig skal der stadig være luft for meninger .


Man bør se meninger som inspiration ikke som negativ omtale.


Sitat :
jeg foretrekker plasser hvor hver plass har egen stolpe

Desværre er det alt for mange norske campingplasser, som ikke har egne numrerede plasser, Moysand er rimelig praktisk indrettet med dette, men da vi nylig var på Tingsaker, oplevede vi at folk ankom, og parkerede påde på kryds og tværs og ga i øvrigt blaffen i om bobilen/vognen som lå ved siden av kune komme sig av gårde.Det sto ellers et stort skilt
ved innkjøringen som beskrev 4 meters reglen, men det er åpenbart ikke krav at campister skal kunne lese og forstå en tekst.

Så egne plasser med nummer er helt sikkert noe norske plasser bør jobbe med.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:31

Når det gjelder avstanden mellom vogner/bobiler/telt er håndhevingen av dette veldig laber de fleste steder syns jeg.

Moysand familiecamping? Ww_mellom_vogner3
Foto: Truls

Her et bilde fra en velrennomert svensk campingplass vi besøkte i sommer.
Avstander ned i under meteren var ikke uvanlig å se.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:33

Jeg må si meg enig i at jeg savner egene stolper, jeg liker best de campingplassene som er spes. i DK, hvor det ofte er skilte parceller med hekk eller gjerde.
Camping i DK er heller ikke billig om det skal være Moysand standard på servicebygget.
Grenå strandcamping har det så flott, og der er vel prisen omtrent som Moysand.
Svenske campingplasser vi har vært på er jeg knapt så imponert over..
Problemet med DK er jo at det er dyrt å få med vognen over med ferje...
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:35

Jan Ole skrev:
Når det gjelder avstanden mellom vogner/bobiler/telt er håndhevingen av dette veldig laber de fleste steder syns jeg.

Moysand familiecamping? Ww_mellom_vogner3
Foto: Truls

Her et bilde fra en velrennomert svensk campingplass vi besøkte i sommer.
Avstander ned i under meteren var ikke uvanlig å se.

Ha ha jeg trenger kanskje ikke undre meg over at det var en Svenske som sperret meg inne da, og gjorde så jeg ikke fikk plass til bilen min?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:39

Campingfruen skrev:
Jeg må si meg enig i at jeg savner egene stolper, jeg liker best de campingplassene som er spes. i DK, hvor det ofte er skilte parceller med hekk eller gjerde.
Camping i DK er heller ikke billig om det skal være Moysand standard på servicebygget.
Grenå strandcamping har det så flott, og der er vel prisen omtrent som Moysand.
Svenske campingplasser vi har vært på er jeg knapt så imponert over..
Problemet med DK er jo at det er dyrt å få med vognen over med ferje...
man har da vogn på slep for å KJØRE på ferie vel lol!
er veg rundt til danmark, og vi kjører den veien
båt er det samme som ferge, og jeg kjører heller rundt for å redusere fergetiden, gjerne til null
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:45

Jan skrev:
Campingfruen skrev:
Jeg må si meg enig i at jeg savner egene stolper, jeg liker best de campingplassene som er spes. i DK, hvor det ofte er skilte parceller med hekk eller gjerde.
Camping i DK er heller ikke billig om det skal være Moysand standard på servicebygget.
Grenå strandcamping har det så flott, og der er vel prisen omtrent som Moysand.
Svenske campingplasser vi har vært på er jeg knapt så imponert over..
Problemet med DK er jo at det er dyrt å få med vognen over med ferje...
man har da vogn på slep for å KJØRE på ferie vel lol!
er veg rundt til danmark, og vi kjører den veien
båt er det samme som ferge, og jeg kjører heller rundt for å redusere fergetiden, gjerne til null

Jo da men vi har familien på Jylland da vettu Wink
Med disel og dobbelt brobilletter så er det vel omtrent det samme, innen vi når Århustraktene..
Men nå er det litt smalhans her siden jeg er student for tiden, og tjener minimalt affraid Laughing
Også en annen fordel med feriering i Norge, er at familien ikke tar over ferieplanene våres med å planlegge besøk her og der Laughing
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:48

Campingfruen skrev:
Jan skrev:
Campingfruen skrev:
Jeg må si meg enig i at jeg savner egene stolper, jeg liker best de campingplassene som er spes. i DK, hvor det ofte er skilte parceller med hekk eller gjerde.
Camping i DK er heller ikke billig om det skal være Moysand standard på servicebygget.
Grenå strandcamping har det så flott, og der er vel prisen omtrent som Moysand.
Svenske campingplasser vi har vært på er jeg knapt så imponert over..
Problemet med DK er jo at det er dyrt å få med vognen over med ferje...
man har da vogn på slep for å KJØRE på ferie vel lol!
er veg rundt til danmark, og vi kjører den veien
båt er det samme som ferge, og jeg kjører heller rundt for å redusere fergetiden, gjerne til null

Jo da men vi har familien på Jylland da vettu Wink
Med disel og dobbelt brobilletter så er det vel omtrent det samme, innen vi når Århustraktene..
Men nå er det litt smalhans her siden jeg er student for tiden, og tjener minimalt affraid Laughing
Også en annen fordel med feriering i Norge, er at familien ikke tar over ferieplanene våres med å planlegge besøk her og der Laughing
ja da så
hver sine prioriteringer, og behov
selv vil jeg ikke på båttur når jeg er på campingferie, såfremt det ikke er snakk om fisketur med småbåt lol!
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 19:56

Jan skrev:
Campingfruen skrev:
Jan skrev:
Campingfruen skrev:
Jeg må si meg enig i at jeg savner egene stolper, jeg liker best de campingplassene som er spes. i DK, hvor det ofte er skilte parceller med hekk eller gjerde.
Camping i DK er heller ikke billig om det skal være Moysand standard på servicebygget.
Grenå strandcamping har det så flott, og der er vel prisen omtrent som Moysand.
Svenske campingplasser vi har vært på er jeg knapt så imponert over..
Problemet med DK er jo at det er dyrt å få med vognen over med ferje...
man har da vogn på slep for å KJØRE på ferie vel lol!
er veg rundt til danmark, og vi kjører den veien
båt er det samme som ferge, og jeg kjører heller rundt for å redusere fergetiden, gjerne til null

Jo da men vi har familien på Jylland da vettu Wink
Med disel og dobbelt brobilletter så er det vel omtrent det samme, innen vi når Århustraktene..
Men nå er det litt smalhans her siden jeg er student for tiden, og tjener minimalt affraid Laughing
Også en annen fordel med feriering i Norge, er at familien ikke tar over ferieplanene våres med å planlegge besøk her og der Laughing
ja da så
hver sine prioriteringer, og behov
selv vil jeg ikke på båttur når jeg er på campingferie, såfremt det ikke er snakk om fisketur med småbåt lol!

Vil nok nyte å KJØRE med campingvogna bakpå når vi får en annen bile enn den daue Caravellen med 78 hk.
Men pt nå så blir det ingen ny bil, siden jeg går på skole de neste 3 årene..
Da må man ta det som det kommer, så får vi ta til takke nå lol!
Vi har faktisk vært i Harzen Tyskland med bilen og vogna, men det tok tid lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 20:14

ja kan tenke meg at det tok litt tid ja
dauere bil enn den acaravelletypen der er jeg faktisk usikker på om finnes lol!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 20:33

Jan skrev:
ja kan tenke meg at det tok litt tid ja
dauere bil enn den acaravelletypen der er jeg faktisk usikker på om finnes lol!

Da har du ikke prøvd en MB 200 diesel med automat.... lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Moysand familiecamping? Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 20:44

Sten Rune skrev:
Jan skrev:
ja kan tenke meg at det tok litt tid ja
dauere bil enn den acaravelletypen der er jeg faktisk usikker på om finnes lol!

Da har du ikke prøvd en MB 200 diesel med automat.... lol!
jo
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeTir 4 Aug 2009 - 20:49

Jan Ole skrev:
Når det gjelder avstanden mellom vogner/bobiler/telt er håndhevingen av dette veldig laber de fleste steder syns jeg.

Moysand familiecamping? Ww_mellom_vogner3
Foto: Truls

Her et bilde fra en velrennomert svensk campingplass vi besøkte i sommer.
Avstander ned i under meteren var ikke uvanlig å se.

For en vakker bil i nedre venstre hjørne Very Happy
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 23:11

He he fan dt denne på YOUTUBE https://www.youtube.com/watch?v=npjQI4-bBfI
Til Toppen Go down
sunnmoring




Antall Innlegg : 3
Registration date : 30.07.2009

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 10:21

Danskepølsen skrev:
Sitat :
men da har Norge et lite stykke igjen sammenlignet med plasser i våre naboland Danmark og Sverige

Det er der ingen tvivl om at de har, og derfor kan man si det er godt
at Moysand er en af dem som går foran for at bedre på dette.

Og selvfølgelig skal der stadig være luft for meninger .


Man bør se meninger som inspiration ikke som negativ omtale.


Sitat :
jeg foretrekker plasser hvor hver plass har egen stolpe

Desværre er det alt for mange norske campingplasser, som ikke har egne numrerede plasser, Moysand er rimelig praktisk indrettet med dette, men da vi nylig var på Tingsaker, oplevede vi at folk ankom, og parkerede påde på kryds og tværs og ga i øvrigt blaffen i om bobilen/vognen som lå ved siden av kune komme sig av gårde.Det sto ellers et stort skilt
ved innkjøringen som beskrev 4 meters reglen, men det er åpenbart ikke krav at campister skal kunne lese og forstå en tekst.

Så egne plasser med nummer er helt sikkert noe norske plasser bør jobbe med.


Skrev vel innlegget bare ved skomlesing Smile Ikke helt riktig det ja...

Vi ble plassert opp bakken, ner saniteren Smile Der var det fint, men vi måtte kjøre over noen ledninger, fordi det var en diger strømstasjon isteden for mange små Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 10:53

Ser ut til at de har lagt ned en del jobb i websidene også, men kart eller veibeskrivelse har de ikke slik at jeg finner ut hvor plassen er. Men nå han det hende jeg er den eneste som ikke vet hvor denne plassen er da.... Ser jo av postadressen at det er i Grimstad, men ellers ikke noen beskrivelse som jeg har sett.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Moysand familiecamping? Empty
PosteTema: Re: Moysand familiecamping?   Moysand familiecamping? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Moysand familiecamping?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Vintercamping på moysand?
» Fuglevikstranda familiecamping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: