CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Stekovn eller ikke?

Go down 
AvInnlegg
Birgit

Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Stekovn eller ikke? Empty
PosteTema: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeLør 30 Mai 2009 - 11:19

Skal ikke være lett dette . Nå har vi hatt en vogn i to år.....klart oss veldig bra uten stekovn. Det har hele tiden vært klart at vi ville ha stekovn i ny vogn....så langt så greit Wink Vi hentet nyvogna i går ( Hobby 720 UKFe 2009 ).... ovnen var ikke kommet , skal ettermonteres senere. Har nå tusslet rundt i vogna...for å sette inn ovnen , må jeg "ofre" to skuffer , det er nå tvilen kommer.
Er det like greit å beholde skuffene , sette en "hybelkomfyr" i forteltet å si ja takk til begge deler eller er det best å ha inn komfyren men miste to skuffer ?
Nå har vi campet ofte i to år....har aldri savnet komfyr....har grill med overvarme....så har liksom klart oss bra.

Nå har vi planer om "fastplass" , da vil vogna bli brukt enda mere....å grilling på nordmøre sent i oktober er litt utelukket....så da vil vel behovet for komfyr kanskje øke?
What to do? Komfyr i vogna eller komfyr i fortelt?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeLør 30 Mai 2009 - 11:36

vi har alltid hatt komfyr i fortelt, og savner ikke komfyr i vogna
hadde komfyr inni bobilen, men den ble brukt kun en gang på ferieturen
Til Toppen Go down
steve
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 100
Registration date : 01.09.2008

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeLør 30 Mai 2009 - 12:50

Birgit skrev:
Skal ikke være lett dette . Nå har vi hatt en vogn i to år.....klart oss veldig bra uten stekovn. Det har hele tiden vært klart at vi ville ha stekovn i ny vogn....så langt så greit Wink Vi hentet nyvogna i går ( Hobby 720 UKFe 2009 ).... ovnen var ikke kommet , skal ettermonteres senere. Har nå tusslet rundt i vogna...for å sette inn ovnen , må jeg "ofre" to skuffer , det er nå tvilen kommer.
Er det like greit å beholde skuffene , sette en "hybelkomfyr" i forteltet å si ja takk til begge deler eller er det best å ha inn komfyren men miste to skuffer ?
Nå har vi campet ofte i to år....har aldri savnet komfyr....har grill med overvarme....så har liksom klart oss bra.

Nå har vi planer om "fastplass" , da vil vogna bli brukt enda mere....å grilling på nordmøre sent i oktober er litt utelukket....så da vil vel behovet for komfyr kanskje øke?
What to do? Komfyr i vogna eller komfyr i fortelt?

Hei Birgit
vi har akkurat fått satt inn stekeovnen i vår 2009 650 kfu , du skal tro at vi har savna den igjennom hele vinteren
vi hadde akkurat samme problemstilling som deg ,siden hobby har lagt om systemet så følger ikke stekeovn automatisk på modellene lenger og da må forhandlerne bestille dette ekstra
vi vurderte dette siden de 2 skuffene rommer mye , men vi fant ut at det er jo skap i overflod i hobbyen , og siden vi reiser mye i sommerhalvåret med vogna ville vi ha stekeovnen på plass
Jeg vil ha den i vogna Smile
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill

Male
Antall Innlegg : 91
Registration date : 29.05.2009

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeLør 30 Mai 2009 - 20:18

Jeg lurer bare på hva man skal med et ekstra kjøkkenet i forteltet? Det er jo et flott et i vogna, og dere klarer aldri å lage det like komprimert og plassvenlig som det er der inne...bare noe jeg har tenkt. Så putt stekovnen i vogna er mitt forslag.
Til Toppen Go down
Birgit

Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 10:49

Da har jeg tatt en sjefsavgjørelse...
Gikk til innkjøp av en hybelkomfyr og har denne i forteltet....ihvertfall skal vi prøve denne løsningen før vi velger bort skuffer.
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

Antall Innlegg : 274
Registration date : 17.10.2008

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 16:58

Birgit skrev:
Da har jeg tatt en sjefsavgjørelse...
Gikk til innkjøp av en hybelkomfyr og har denne i forteltet....ihvertfall skal vi prøve denne løsningen før vi velger bort skuffer.

Dette er en god løsning Smile Har selv hatt det slik i flere år og er veldig fornøyd med å ha både komfyr og kjøleskap/frys i forteltet.

Når vi reiser med vogna har jeg med meg en liten og lett steikeovn som enten brukes på benken inne eller kanskje bare står under markisen ute.
Skap eller skuffer blir ikke byttet ut hos meg heller til fordel for steikeovn Exclamation
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeFre 5 Jun 2009 - 0:02

Har elektrisk ovn i teltet og gassovn/grill inni vogna og bruker begge! utrolig kjekt å ha lasagnen i den ene ovnen og steke baguettene i den andre. greit å ha med seg en ovn på sommeren..jeg ville valgt ovn i vogna om jeg måtte velge mellom en av dem..
Til Toppen Go down
binders

binders

Antall Innlegg : 12
Registration date : 25.11.2008

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitimeSøn 14 Feb 2010 - 12:54

Ligger også en tråd om stekovn i Hobby 720 UKFe 2009 mod. under diskusjonsforumet til NCC
For min del hadde det vært like greit med micro afro
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Stekovn eller ikke?   Stekovn eller ikke? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Stekovn eller ikke?
Til Toppen 
Side 1 av 1