CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 11:47

Ble helt paff når vi satte opp teltet for første gang i helga og oppdaget at det var gardinstenger pale
Jeg er født uten de genene som inneholder logisk sans...så å fordele de %&%&( gardinstengene rundt om på vinduene var en tålmodighetsprøve av de sjeldne...
Dere som har gardinstenger..... har dere funnet på en genial løsning som jeg ikke ser å gjøre?
Jeg tenker seriøst over å gå til innkjøp av borrelås...rynke gardinene å få sydd på dette....
Vil gjerne høre den lettvinteste måten ut av dette.....når det skal ta like lang tid å henge opp gardiner som å sette opp teltet så er det ganske så håpløst for min del slik som det er nå Embarassed
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 13:52

Og jeg som synes dette er den beste løsningen, så praktisk og enkelt, savner stengene jeg...
Inaka har plast "hemper" som skal tres inn på en plast skinne, tja, greit nok, men tar litt lenger tid enn stengene.
Isabella teltet er helt håpløst med bitte små klyper som det tar en "evighet" å feste.
Håper du finner en måte som gjør det enkelt for deg.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 16:50

Er vandt med de stengene fra det forrige teltet, og reagerte ikke på det i det nye Ventura teltet..... tok vel ikke mer enn maks 5 min å henge på plass de gardinene.... Rolling Eyes

.... enda jeg er mann... Razz Razz

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Caravan
Til Toppen Go down
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 16:59

Nei det går sikkert bra når jeg blir vant til hvilke stenger som skal hvor... Laughing
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 17:00

Birgit skrev:
Nei det går sikkert bra når jeg blir vant til hvilke stenger som skal hvor... Laughing

He he... akkurat det oppdaga jeg også at det var to forskjellige lengder...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 17:04

Da vi hadde fortelt med gardinstenger så lagde jeg meg et system på å ta dem ned og henge dem opp, for det er litt styr om en skal lete frem riktig gardin til riktig vindu hver gang en skal sette opp teltet.

Jeg gjorde det slik at jeg startet i ene enden og tok ned gardinene, la de fint sammen og jobbet meg bortover til andre enden. La dem så i en egen pose. Når de så skulle henges opp igjen så startet jeg i den enden jeg slutta for å henge dem opp igjen, da kom riktig gardin på rett plass uten at jeg trengte å tenke på hvor brede eller smale gardinene var (for vi hadde ulike vinduer).

Lettvint er det ikke, men det funka.

Nå har vi isabellatelt, der er som Janita sier små knapper som skal på plass. Det er også litt av en jobb. Jeg ser noen bare legger sammen teltet med gardinene på, men jeg syns gardinene blir så krøllete da at jeg heller velger å ta jobben med å ta dem av og sette dem på.
Til Toppen Go down
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 17:05

Sten Rune skrev:
Birgit skrev:
Nei det går sikkert bra når jeg blir vant til hvilke stenger som skal hvor... Laughing

He he... akkurat det oppdaga jeg også at det var to forskjellige lengder...

Ja...så jeg endte med å bytte over et endestykke ....pluss at jeg laga fronten i ett helt stykke...jeg vet det er feil...men ga opp. Borrelås spøker sstadig som en nødløsning. Wink
Til Toppen Go down
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 17:08

May-Britt skrev:
Da vi hadde fortelt med gardinstenger så lagde jeg meg et system på å ta dem ned og henge dem opp, for det er litt styr om en skal lete frem riktig gardin til riktig vindu hver gang en skal sette opp teltet.

Jeg gjorde det slik at jeg startet i ene enden og tok ned gardinene, la de fint sammen og jobbet meg bortover til andre enden. La dem så i en egen pose. Når de så skulle henges opp igjen så startet jeg i den enden jeg slutta for å henge dem opp igjen, da kom riktig gardin på rett plass uten at jeg trengte å tenke på hvor brede eller smale gardinene var (for vi hadde ulike vinduer).

Lettvint er det ikke, men det funka.

Nå har vi isabellatelt, der er som Janita sier små knapper som skal på plass. Det er også litt av en jobb. Jeg ser noen bare legger sammen teltet med gardinene på, men jeg syns gardinene blir så krøllete da at jeg heller velger å ta jobben med å ta dem av og sette dem på.
høres greit ut når jeg finner rekkefølga på stengene , takk for råd flower
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 17:08

Birgit skrev:
Sten Rune skrev:
Birgit skrev:
Nei det går sikkert bra når jeg blir vant til hvilke stenger som skal hvor... Laughing

He he... akkurat det oppdaga jeg også at det var to forskjellige lengder...

Ja...så jeg endte med å bytte over et endestykke ....pluss at jeg laga fronten i ett helt stykke...jeg vet det er feil...men ga opp. Borrelås spøker sstadig som en nødløsning. Wink

Fant ut at det skulle ett "skjøtestykke" på stengene på endeveggene...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Caravan
Til Toppen Go down
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 17:13

Jeg måtte ha ihvertfall to...teltet er vondt som et langt år ... er på en 720 vogn. Skal campe igjen i helga...så jeg får vel bryne meg igjen da...må jo gi det et par sjanser Laughing
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 18:11

Prøv å merke hvilke stenger som hører sammen og hvor de skal med bittelitt neglelakk av forskjellig farge.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Birgit




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.05.2009

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 18:51

Johnny skrev:
Prøv å merke hvilke stenger som hører sammen og hvor de skal med bittelitt neglelakk av forskjellig farge.
Definitivt bra råd, når jeg finner utav hvilke som hører sammen Very Happy
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 19:25

Uten at jeg er noen ekspert, men går ikke det av seg selv når en har gjort det noen ganger?

Uten å måtte merke og styre mener jeg? Øvelse gjør mester? Ok, en knåver litt i begynnelsen, kanskje de to-tre første gangene, men så er det som å sykle. Eller?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 19:55

Det er ikke så vanskelig:

På endeveggene skal det 2 stk tynne stenger med brune endestykker, disse skjøtes sammen med et tykkere rør uten endestykker.( X 2)

På vinduene i fronten skal ett tynt og ett tykt rør med endestykker tres i hverandre.

Disse endestykkene henges i hempene som er festet rett over vinduene.

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Ven23

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 20:23

Birgit

Og når du har gjort det som Sten Rune sier, for da regner jeg med teltet er oppe.....
Kjøper du deg ett kloakkrør...jada...kloakkrør. dette røret må ha ett lokk i hver ende. + en slik en for å få feste røret under vogna, dette kan brukes....

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... MontagebandGalvaniser metallbånd.....
Når du pakker teltetstengene neste gang trer du de bare inn i røret i ferdige lengder..........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 20:28

Sten Rune

Ser ut som gardina er så nær døra på teltet ditt, er det slik på begge sider, eller er det bildet som lyver??
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 20:30

May-Britt skrev:
Sten Rune

Ser ut som gardina er så nær døra på teltet ditt, er det slik på begge sider, eller er det bildet som lyver??

Er ikke fra mitt telt. NETT-VIMSEN bare fant det ett sted...

Det er ett fortelt beregnet for bobiler (type varebiler).

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 20:35

Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Sten Rune

Ser ut som gardina er så nær døra på teltet ditt, er det slik på begge sider, eller er det bildet som lyver??

Er ikke fra mitt telt. NETT-VIMSEN bare fant det ett sted...

Det er ett fortelt beregnet for bobiler (type varebiler).

Og jeg som trodde du hadde tatt bilder og dokumentert mens du hengte opp gardiner....... lol! lol! Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 20:41

May-Britt skrev:
Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Sten Rune

Ser ut som gardina er så nær døra på teltet ditt, er det slik på begge sider, eller er det bildet som lyver??

Er ikke fra mitt telt. NETT-VIMSEN bare fant det ett sted...

Det er ett fortelt beregnet for bobiler (type varebiler).

Og jeg som trodde du hadde tatt bilder og dokumentert mens du hengte opp gardiner....... lol! lol! Very Happy

Var ikke akkurat kamera jeg tenkte på når jeg hang opp gardinene mine nei... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitimeMan 8 Jun 2009 - 20:55

Nei, det ville jo vært underlig om du gjorde det egentlig Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Empty
PosteTema: Re: Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...   Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ventura fortelt - upraktisk gardinoppheng...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ventura fortelt erfaringer? Ocean / Pacific 300..
» Ventura
» Bytte stenger på Ventura Pacific 300
» Noen som har erfaringer omkring Ventura sine sommerfortelt?
» fortelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: