| Radiatorvifte vil ikke stoppe!? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 20:59 | |
| Er det noen som har en idé om hva som er galt når radiatorviften ikke vil stoppe når en tar av tenningen?
Forsåvidt ikke noe galt i at viften kan stå og surre noen minutter etter at en har stoppet dersom det er skikkelig varmt, men i vårt tilfelle så er det verken særlig varmt ute, eller motoren har heller ikke kjørt seg opp til normaltemp (90 gr).
Jeg måtte fysisk fjerne en pol på batteriet for å få driten til å stoppe. Når jeg noen ganger prøvde å sette spenning på igjen, så begynte viften å gå igjen. På 4-5 forsøk lyktes jeg å sette spenning på uten at viften begynte å gå.
Kan det være en termostat som er gåen? | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 21:09 | |
| Lars Egil Det sitter en egen føler på kjølevannet som legger inn den vifta, som regel er den bare som en "bryter". Hender faktisk at disse henger seg, enten går vifta hele tiden, eller så går den ikke i det hele tatt. Er 99% sikker på at det er denne føleren som er problemet ditt. Åssen bil? _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
meteor790 CARAVANER
Antall Innlegg : 72 Age : 48 Localisation : Oslo Registration date : 02.08.2008
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 21:19 | |
| Støtter det som er beskrevet ovenfor. Enkelt å bytte samt finne ut om den er problemet. Start opp bilen. Stopp og se om vifta går, (den går i ditt tilfelle) Nederst på din radiator vedsiden av der slangen går inn (varmen) sitter en føler med noen ledninger på. Disse tar du av....... Da skal vifta stoppe, dermed er det føleren. Noen ganger plasserer de føleren andre steder, men pleier å være ganske lett å finne ...
Lykke til | |
|
| |
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 21:37 | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 22:07 | |
| Like lite klok....tror jeg må ringe Møller i morgen.
2004 Touran 1,9TDI... | |
|
| |
joka DIREKTØR!
Antall Innlegg : 777 Age : 59 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 22:16 | |
| det er 2 følere på bilen din.. en i radiatoren og en på motoren, den på motoren skal holde vifta igang etter at motoren er stoppa (om den er varm da). | |
|
| |
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 22:26 | |
| Stemmer sikkert det, men jeg har ikke kunnskap til å finne noen følere hverken her eller der.... | |
|
| |
joka DIREKTØR!
Antall Innlegg : 777 Age : 59 Localisation : Ibestad / Troms Registration date : 17.06.2007
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 22:58 | |
| er vel like greit å la møller gjøre det.. du får håpe de ikke bruker mange dyre timer på det | |
|
| |
Tommy CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 300 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? Tir 9 Jun 2009 - 23:01 | |
| Joka
JEg hadde en gammel Golf. Uansett hva som var galt med den så tror jeg deleprisen var 2800kr pr del.
En kolleaga av meg hadde også en Golf på det samme tidspunktet. Var aldri noe problem for ham å finne passord sa han... Han brukte bare den delen han sist hadde byttet. Hvis han gikk tom på passord der, valgte han bare den delen han måtte bytte snart... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Radiatorvifte vil ikke stoppe!? | |
| |
|
| |
| Radiatorvifte vil ikke stoppe!? | |
|