CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Ågesen




Male
Antall Innlegg : 18
Age : 40
Localisation : Vadsø
Registration date : 16.06.2009

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 19:23

Hei

Er det mulig å registrere en vogn med lavere tillatt totalvekt enn det som står i vognkortet idag ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 19:29

Kanskje, men den vil nok miste verdi for det er vanskelig å øke tot vekt senere.
Billigere å ta BE sertifikat.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ågesen




Male
Antall Innlegg : 18
Age : 40
Localisation : Vadsø
Registration date : 16.06.2009

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 19:51

J.O. skrev:
Kanskje, men den vil nok miste verdi for det er vanskelig å øke tot vekt senere.
Billigere å ta BE sertifikat.

Skjønner.

Problemet er å få tatt e'en før vi drar på ferie :p
Har lastebil, men ikke henger Sad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 19:59

Ågesen skrev:
J.O. skrev:
Kanskje, men den vil nok miste verdi for det er vanskelig å øke tot vekt senere.
Billigere å ta BE sertifikat.

Skjønner.

Problemet er å få tatt e'en før vi drar på ferie :p
Har lastebil, men ikke henger Sad

Til å ta lappen med?
Finnes vel en Shell eller en Statoil stasjon med utleiehenger i nærheten?
Trenger jo ikke lastebil heller da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 20:00

leie på en trafikkskole går jo også
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 20:03

Jeg oppfatter det som han har lappen på lastebil, men ikke på henger........og skal på tur med vogn som er for tung til å kjøre uten E.......og derfor ønsker å redusere vekta på vogna.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 20:07

Ågesen skrev:
J.O. skrev:
Kanskje, men den vil nok miste verdi for det er vanskelig å øke tot vekt senere.
Billigere å ta BE sertifikat.

Skjønner.

Problemet er å få tatt e'en før vi drar på ferie :p
Har lastebil, men ikke henger Sad
Da bør du vurdere å ta hengerlappen på lastebil, da dekker du inn BE i samme slengen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 20:09

May-Britt skrev:
Jeg oppfatter det som han har lappen på lastebil, men ikke på henger........og skal på tur med vogn som er for tung til å kjøre uten E.......og derfor ønsker å redusere vekta på vogna.......

Sånn oppfatta jeg det også. Å senke totalvekt på vogn er ingen lettvindt løsning det heller. Å vis du eller noen andre skal øke den tilbake igjen er det så og si umulig. Var nemlig borte i en varehenger som tidligere eier hadde fått gjort det der.

Dessuten er det som regel liten lasteevne fra før på de fleste vogner....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Caravan
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 20:12

Kan jo kanskje trege mer øving for å kjøre opp til CE enn BE. Men om ferien er i fare er det vel bedre med BEC en uten vogn tenker nå jeg da... Og vogner flest har jo ikke så veldig mye lastekapasitet å redusere før det blir vanskelig å pakke.
Til Toppen Go down
Ågesen




Male
Antall Innlegg : 18
Age : 40
Localisation : Vadsø
Registration date : 16.06.2009

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 21:57

ArneO skrev:
Kan jo kanskje trege mer øving for å kjøre opp til CE enn BE. Men om ferien er i fare er det vel bedre med BEC en uten vogn tenker nå jeg da... Og vogner flest har jo ikke så veldig mye lastekapasitet å redusere før det blir vanskelig å pakke.

Har både henger og bil å kjøre opp med.
Jeg rekker aldri å ta henger til lastebil før ferien.

Får ringe kjøreskolen imorgen å høre om det er noen mulighet.
Slipper vel lastesikringskurs når jeg har lastebillappen fra før ?
Til Toppen Go down
Ågesen




Male
Antall Innlegg : 18
Age : 40
Localisation : Vadsø
Registration date : 16.06.2009

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 21:59

Sten Rune skrev:


Sånn oppfatta jeg det også. Å senke totalvekt på vogn er ingen lettvindt løsning det heller. Å vis du eller noen andre skal øke den tilbake igjen er det så og si umulig. Var nemlig borte i en varehenger som tidligere eier hadde fått gjort det der.

Dessuten er det som regel liten lasteevne fra før på de fleste vogner....

Da blir det ingen nedregistrering av vogna :p
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 22:02

Ågesen skrev:
ArneO skrev:
Kan jo kanskje trege mer øving for å kjøre opp til CE enn BE. Men om ferien er i fare er det vel bedre med BEC en uten vogn tenker nå jeg da... Og vogner flest har jo ikke så veldig mye lastekapasitet å redusere før det blir vanskelig å pakke.

Har både henger og bil å kjøre opp med.
Jeg rekker aldri å ta henger til lastebil før ferien.

Får ringe kjøreskolen imorgen å høre om det er noen mulighet.
Slipper vel lastesikringskurs når jeg har lastebillappen fra før ?
Stemmer det, du har hatt lastsikring så du bør ikke ha det en gang til.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeTir 16 Jun 2009 - 22:09

ArneO skrev:
Ågesen skrev:
ArneO skrev:
Kan jo kanskje trege mer øving for å kjøre opp til CE enn BE. Men om ferien er i fare er det vel bedre med BEC en uten vogn tenker nå jeg da... Og vogner flest har jo ikke så veldig mye lastekapasitet å redusere før det blir vanskelig å pakke.

Har både henger og bil å kjøre opp med.
Jeg rekker aldri å ta henger til lastebil før ferien.

Får ringe kjøreskolen imorgen å høre om det er noen mulighet.
Slipper vel lastesikringskurs når jeg har lastebillappen fra før ?
Stemmer det, du har hatt lastsikring så du bør ikke ha det en gang til.

Jeg slapp også det lastsikringskurset...... siden jeg hadde fått slengt C1 etter meg i førerkortet.. geek

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Caravan
Til Toppen Go down
Ågesen




Male
Antall Innlegg : 18
Age : 40
Localisation : Vadsø
Registration date : 16.06.2009

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeOns 17 Jun 2009 - 10:24

Sten Rune skrev:

Jeg slapp også det lastsikringskurset...... siden jeg hadde fått slengt C1 etter meg i førerkortet.. geek

Pratet med kjøreskole og trafikkstasjonen idag.
Jeg slipper lastsikringskurset. Det holder med de 2 obligatoriske kjøretimene.

Men problemet her er at på den lokale trafikkstasjonen (vadsø) har de sensormangel og ikke ledig time før i midten av juli.
Har 9 uker pappaperm fra Mandag så skal sjekke opp om det er mulig å kjøre opp i Lakselv eller Kirkenes tidligere. Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitimeOns 17 Jun 2009 - 10:56

Merkelig at det skal være sensormangel nesten over alt da. Virker som ordningen som er i dag ikke fungerer. Her i Asker og Bærum har de endelig gått med på en "dugnad" med litt overtid etc. for å få ned ventetiden som har vært 3 mnd. Det har også blitt bevilget midler til ansetting av flere sensorer, men man skulle kanskje hatt noen på deltid også. Det burde jo gå an å trene noen opp i dette relativt enkelt, i alle fall til B og BE.

Jeg var klar over problemet så jeg fikk trafikkskolen til å bestille time for oppkjøring før vi begynte med noe som helst annet. Men det er jo litt verre for ungdommer som skal ta B. De må jo være ferdig med alt obligatorisk før det bestilles time til prøven, og da må de kanskje ta kjøre timer for å holde ferdighetene ved like i 3 mnd til. Og det er jo ikke alle som er klar over at de må planlegge å være ferdig med alt slik når de har 3 mnd igjen til de blir 18. Har en håpefull som driver med førerkort og han blir 18 i slutten av oktober, blir litt planlegging her for at han skal få oppkjøring før den verste vinteren kommer...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Empty
PosteTema: Re: Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?   Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Registrere vogn med lavere tilatt totalvekt ?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Klasse opp en vogn til høyere maks totalvekt.
» Anbefalte trekkbiler for vogn med tillatt totalvekt 2200kg
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Øke totalvekt på 2012 720 UKFE

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: