CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hygiene tips på camping

Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Hygiene tips på camping Empty
PosteTema: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:19

Pga jobben min så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanker på bakterier og hygiene når vi er på camping, derfor har vi innført et par enkle regler som vi alltid følger

Det ene er at når vi skal på fellesanlegget på toalettet så har vi alltid med oss en bit med Jif (eller annet merke) engangskluter for vasking av bad. Den kluten bruker vi til å tørke av setet før vi setter oss på toalettet.

Når vi skal dusje på fellesanlegget så bruker vi alltid badesko, benken inni dusjen tørker vi av med Jif klut før vi legger sakene våre der og håndduken skal aldri berøre gulvet. Tenk på alt som finnes av div uhumskheter på gulvet i en dusj. Jeg får vondt inni meg når jeg ser små barneføtter i dusjen ved siden av stå med beina rett på gulvet.......oppfordrer dere til å bruke badesko......

Sikkert noen som mener jeg er hysterisk.......men så får være, det tåler jeg meget godt Very Happy

Hadde vært kjekt å høre om andre forumister har andre eller liknende "vaner" når de er på campingtur...... jeg er jo uten etter gode tips Very Happy

Sist endret av May-Britt den Lør 20 Jun 2009 - 0:10, endret 1 gang
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1412
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:25

Jeg er bare glad jeg ikke har så mye kunnskap om bakterier. Huffameg Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13185
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:27

Papir på do-ringen og vogn med dusj. Hygiene tips på camping 284934

raune
CAMPER
CAMPER
raune

Male
Antall Innlegg : 35
Registration date : 11.05.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:27

Vist du har panikk for fotsopp så berører vel du ikke dør handtak og blandebatteri på fellesanlegget heller da det er mange som ikke vasker hendene etter toalett besøk???syns det er verre jeg....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:31

raune skrev:
Vist du har panikk for fotsopp så berører vel du ikke dør handtak og blandebatteri på fellesanlegget heller da det er mange som ikke vasker hendene etter toalett besøk???syns det er verre jeg....

Det er jaggu sant.. Når man bruker pffentlige toaletter kan man begynne å lure. Skal vedde på at under 50 % av mennene vasker seg på hendene etter at ærendet er fullført. Jeg orker aldri å ta i håndtaket engang hvis jeg bruker disse toalettene, bruker alltid skudra eller albuen og dytter opp døra hvis mulig. Tenker på hvor mye piss (for å si det rett ut) som ligger igjen på det håndtaket.. Hygiene tips på camping 830847 Hygiene tips på camping 830847 Hygiene tips på camping 830847
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:34

raune skrev:

Jeg vasker hendene mine og berører ikke krana med fingrene for å skru igjen vannet ......bruker papiret til å skru igjen krana med........

Jeg har ikke noe hysterisk forhold til bakterier......vi har masse bakterier rundt oss og de MÅ vi ha der ........ blir de borte blir vi lite motstandsdyktige......derfor bruker jeg ikke noe antibaktrielle vaskemidler hjemme eller noe sånt.......om du tenker i de baner.......

Jeg har et avslappa forhold til det, men har det i tankene........og mener at også andre bør tenke litt sånn....... men jeg sier ikke at du blir syk om du ikke tenker sånn.......
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeFre 19 Jun 2009 - 23:38

Skjønner deg godt May-Britt. Som det nevnes oppe her, glad vi som ikke jobber med det har så mye kunnskap om det. Kunne jo blitt paranoid av mindre.. Kan jo bli sjuk bare av å lese om hvor mye bakterier som finnes på f.eks. kjøkkenbenken.
Til Toppen Go down
Per Olav
CARAVANER
CARAVANER
Per Olav

Male
Antall Innlegg : 70
Registration date : 04.11.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 0:34

Spar vann , drikkk øl!
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 10:36

Dette er grunnen til at vi helst vil ha vogn med dusj. Men når vi er på reise så er vi opptatt av å dekke til doringen med papir om vi ikke har noe å tørke skikkelig av med. Dette kommer vi til å fortsette med, også på campingplasser. Synes ikke du er noe hysterisk nei Smile

Edit: Takk for tipset om badesko, det skal huskes på ja Smile

Jobber du i helsevesenet kanskje?
Til Toppen Go down
meteor790
CARAVANER
CARAVANER
meteor790

Male
Antall Innlegg : 72
Registration date : 02.08.2008

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 16:37

Hva med engangshansker ??? kansje dere skulle ta det også med, så her dere enda sikrere...

Leste en rapport her om dagen at 90 % av bakteriene forsvinner med vanlig håndvask. De neste 10 % må far ta fra barskapet, med sprit........ Med andre ord husk håndvasken ofte.
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune

Male
Antall Innlegg : 35
Registration date : 11.05.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 19:27

Per Olav skrev:
Spar vann , drikkk øl!

hehe sant det!!cheers cheers

er ikke hysterisk jeg heller men siden det ble snakk om så måtte jeg nevene toalett besøk
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 20:32

Er vel ikke hysterisk nei, men når du hører damene både kommer og går fra ta`n uten å være innom vannkranene scratch

Da får jeg gåsehud........... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:02

Hysterisk føler ikke jeg meg heller, selv om sikkert noen oppfatter det slik......

Jeg laget tråden for å sette litt lys på saken og for å få oss til å tenke litt.......

en står i damedusjen......der har jo alltids noen mensen......felles sluk med nabodusjen kanskje også.......små barneføtter.......jeg sier ikke mer.......jeg syns det er ekkelt........men det er stort sett ikke farlig....... vi velger badesko.....

Thomas nevner urin (eller piss som han kaller det).......kjennsgjerningen er jo at urin er steril......fri for bakterier......har en bakterier i urinen så har en urinveisinfeksjon......men det er en kroppsveske......og det er skikkelig guffent når folk ikke bryr seg med å vaske hendene......

Alle må jo gjøre det de føler er riktig for seg......mener ikke å lage noe hysteri, men at en kanskje tenker litt.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:13

Har man hund eller katt, kan man legg fra seg hysteriet vedr. bakterrier.
Der FLORRER det.

Hygiene tips på camping 785584
men vi lever!!!!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:15

Vi har begge deler og vi lever her også...... Hygiene tips på camping 95882
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Female

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:17

May-Britt skrev:
Samme her. Føler uansett ikke det kan helt sammenlignes med andre mennesker sin hygiene på offentlige dusj/wc...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:19

TorunnB skrev:
May-Britt skrev:
Samme her. Føler uansett ikke det kan helt sammenlignes med andre mennesker sin hygiene på offentlige dusj/wc...

Veldig enig TorunnB.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:21

TorunnnB

Men det kan sammenlignes tro du meg Wink

Dritt er dritt samma pokker hva du sier lol!
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Female

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:24

Gerd skrev:
TorunnnB

Men det kan sammenlignes tro du meg Wink

Dritt er dritt samma pokker hva du sier lol!
Hva sier du egentlig? At siden vi har hund og katt i hus, så kunne vi like gjerne bo i et offentlig toalett, for vi har like mange/samme slags bakterier pga dyrene? Da må jeg nok be deg om å utdype dette litt mer for meg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 22:31

TorunnB

Det jeg mener er at jeg tørker ikke hunden, eller katta i enden, hver gang den er på do (dritter ute), men dette tar dyret med seg inn, på tepper, gulver mm.

Da smittes avføring aV på føttene, vi legger oss i sengen, og VIPS HVA SKJER Hygiene tips på camping 904284

Har hund, har katt, men la dritt være dritt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeLør 20 Jun 2009 - 23:40

May-Britt skrev:
Pga jobben min så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanker på bakterier og hygiene når vi er på camping, derfor har vi innført et par enkle regler som vi alltid følger

Det ene er at når vi skal på fellesanlegget på toalettet så har vi alltid med oss en bit med Jif (eller annet merke) engangskluter for vasking av bad. Den kluten bruker vi til å tørke av setet før vi setter oss på toalettet.

Når vi skal dusje på fellesanlegget så bruker vi alltid badesko, benken inni dusjen tørker vi av med Jif klut før vi legger sakene våre der og håndduken skal aldri berøre gulvet. Tenk på alt som finnes av div uhumskheter på gulvet i en dusj. Jeg får vondt inni meg når jeg ser små barneføtter i dusjen ved siden av stå med beina rett på gulvet.......oppfordrer dere til å bruke badesko......

Sikkert noen som mener jeg er hysterisk.......men så får være, det tåler jeg meget godt Very Happy

Hadde vært kjekt å høre om andre forumister har andre eller liknende "vaner" når de er på campingtur...... jeg er jo uten etter gode tips Very Happy

Litt lyst til å kjøre dette videre..................

Hva gjør du rundt et svømmebasseng, scratch er det DA badesko som er tingen?
Jiff er ikke noe som rensker en flate for baktterier, og det er det ikke tvil om???? Men er det noe nytt vedr. dette? Svar ønskes!

lol! scratchscratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 10:12

Gerd

Jeg foreslår at du leser det jeg har skrevet i denne tråden, så vil svarene på det du lurer på stå der.

For å hjelpe deg litt så kan jeg si at jeg har skrevet at bakterier er noe vi MÅ ha rundt oss og at jeg derfor aldri bruker antibaktrielle vaskemidler hjemme. I det ligger vel også at ikke Jif er antibaktriell heller. Det er ikke snakk om bakterier eller ikke bakterier. Badet ditt er ikke fritt for bakterier etter at du har vasket, om det er det du tror, men et rent bad føles likevel bedre enn et skittent et - i alle fall for meg.

Til din opplysning så er et svømmebasseng tilsatt klor i riktig mengde nettopp for å forhindre at mennesker blir syke.......det trodde jeg alle visste.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!

Female

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 10:36

Gerd skrev:
TorunnB

Det jeg mener er at jeg tørker ikke hunden, eller katta i enden, hver gang den er på do (dritter ute), men dette tar dyret med seg inn, på tepper, gulver mm.

Da smittes avføring aV på føttene, vi legger oss i sengen, og VIPS HVA SKJER Hygiene tips på camping 904284

Vet ikke hva slags dyr du har men min katt og min hund holder seg selv rene, vi har ikke avføringen deres på vårt gulv. Skulle det være at de IKKE har klart å gjøre seg rene selv, så hjelper vi de med å vaske dem. Om man tror at dyr drar avføring med seg inn i huset så kan jeg ikke forstå at noen ønsker å ha dyr heller, for nettopp der kan det ligge en god del sykdom.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 11:19

Gerd skrev:
TorunnB

Ha ha ha...........ho ho ho..........er det mulig lol!

Må nesten spørre hvilke dyr du har som er så urenslige ?? Her har vi også dyr, men har aldri sett noe rot med avføring eller urin. Opplever vel heller at de er meget nøye med hygienen.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 15:38

Bruker badesko når jeg dusjer på camping,ellers ingen spesielle tiltak..ser ut til å overleve det.. lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 18:46

Er ikke mye som skal til for å skru opp tempraturen Wink lol!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:00

May-Britt skrev:
Hysterisk føler ikke jeg meg heller, selv om sikkert noen oppfatter det slik......

Jeg laget tråden for å sette litt lys på saken og for å få oss til å tenke litt.......

en står i damedusjen......der har jo alltids noen mensen......felles sluk med nabodusjen kanskje også.......små barneføtter.......jeg sier ikke mer.......jeg syns det er ekkelt........men det er stort sett ikke farlig....... vi velger badesko.....

Thomas nevner urin (eller piss som han kaller det).......kjennsgjerningen er jo at urin er steril......fri for bakterier......har en bakterier i urinen så har en urinveisinfeksjon......men det er en kroppsveske......og det er skikkelig guffent når folk ikke bryr seg med å vaske hendene......

Alle må jo gjøre det de føler er riktig for seg......mener ikke å lage noe hysteri, men at en kanskje tenker litt.......

Jeg er klar over at "urin" er såkalt rent, men fortsatt synes jeg det er guffent... Smile
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER
Campingfamilie på 5

Female
Antall Innlegg : 106
Registration date : 27.05.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:02

hmmm... vi kjører normal renslighet vil jeg tro, tørker av do-sete, bruker badesko, og vasker hender etter do-besøk... men så bruker ungene helst doen i vogna da... eldste har kommet dit at offentlige doer er creeeepy.... å småbrødrene henger seg fort på...
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:45

Badesko,papir på ringen er obligatorisk.

Håndvask etter toalettbesøk er vel obligatorisk om man er hjemme, hotell, cafe eller camping ??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:46

Jeg registrerer at der finnes mange urenslige rundt om, spesielt etter at jeg fikk høre at det er de samme som ikke bruker blinkelys som heller ikke vasker hendene etter et dobesøk.. Hygiene tips på camping 904284 No
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:50

Sten skrev:
Jeg registrerer at der finnes mange urenslige rundt om, spesielt etter at jeg fikk høre at det er de samme som ikke bruker blinkelys som heller ikke vasker hendene etter et dobesøk.. Hygiene tips på camping 904284 No

confused confused
Ser ikke helt sammenhengen mellom disse to. Men godt jeg er flink med blinkern da Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:52

Thomas skrev:
Sten skrev:

confused confused
Ser ikke helt sammenhengen mellom disse to. Men godt jeg er flink med blinkern da Smile

..da er vel sannsynligheten stor for at du vasker hendene og da...... Laughing
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 22:58

det desidert kjekkeste er jo å være selvgående
altså å ha vogn eller bobil med skikkelig dusj og
hygiene etter sjithusbesøk kan vel nesten aldri bli bra nok
men en annen faktor er jo hvor enkelte henter vann for å spyle doboksen etter tømming
har sett av og til at de tømmer på nærmeste do, for deretter å ta slangen til vannfylling for å sapyle dunken etterpå, og gjerne stappe den nedi for å være sikker
skjer ikke ofte, men en gang er nok
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 23:00

akkurat det med vannet har jeg en egen måte å ordne på
lar vannet renne en stund (men det gjør vel alle uansett)
men stikker ikke tuten/enden inn i hullet til vannfylling, men holder den litt fra, og spyler inn i åpningen
på den måten kommer ikke enden i kontakt med påfyllingen
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 23:06

Jan skrev:
akkurat det med vannet har jeg en egen måte å ordne på
lar vannet renne en stund (men det gjør vel alle uansett)
men stikker ikke tuten/enden inn i hullet til vannfylling, men holder den litt fra, og spyler inn i åpningen
på den måten kommer ikke enden i kontakt med påfyllingen

Samme her.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping Icon_minitime

Til Toppen Go down

Hygiene tips på camping
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next