CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hygiene tips på camping

Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

Hygiene tips på camping - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 23:27

Sten skrev:
Thomas skrev:
Sten skrev:
Jeg registrerer at der finnes mange urenslige rundt om, spesielt etter at jeg fikk høre at det er de samme som ikke bruker blinkelys som heller ikke vasker hendene etter et dobesøk.. Hygiene tips på camping - Page 2 904284 No

confused confused
Ser ikke helt sammenhengen mellom disse to. Men godt jeg er flink med blinkern da Smile

..da er vel sannsynligheten stor for at du vasker hendene og da...... Laughing

Synes det er veldig greit med en skyllings av hendene ja.. Selv om man noen ganger må bruke disse "marinerte" utgangsdørene på toalettene.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 23:29

Men nå må jeg Natta
Skal opp igjen om 6 timer. Puh.. enda en arbeidsuke.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 2:26

Hei!

Jaja - Tror ikke caravanister er verre enn folk flest, selv om om man til tider ser mye rart på fellesanleggene...

Når det gjelder antall bakterier og slikt så er jo alle enig at "tiss" og "bæsj" er noe ukoselige greier. Alle er dessuten enig at en god håndhygiene er viktig. Når det er sagt så er vel pc-tastatur og mobiltelefoner bakteriebomber så det holder...

En kjapp link her: http://www.ledernett.no/id/10405.0

nederst i artikkelen så står det: "I gjennomsnitt fant professor Gerba mer enn 400 ganger så mange bakterier på skrivebordene som på toalettsetene. "

Jeg mener at vi skal ta håndhygiene på alvor, men alt som er guffent er ikke SÅ guffent, samt det som vi tror er "rent" er ikke alltid så rent som vi tror...

Selv bruker jeg også blinklys..

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth

Female
Antall Innlegg : 2482
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 9:27

Er litt kjipt at denne tråden (også) blir full av drittslenging Mad og merkelige kommentarer.
Synes MayBritt tar opp ett viktig emne, som sikkert alle bør tenke gjennom. Uønskete bakterierer kan fort bli til mer enn bare dritt!
Til Toppen Go down
voide
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
voide

Antall Innlegg : 21
Registration date : 29.01.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 19:22

Tror det er flere bakterier på rattet og girstanga, en det er på de fleste offentlige toaletter, hva blir oftest vasket Question Question Question
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 19:33

voide

Det var nettopp dette som var poenget mitt... Det er mange bakteriebomber vi ikke tenker over, men vi er veldig obs så fort vi kommer inn i en dusj som ser dusj/do som ser ukoselig ut...

Det viktigste uansett er god håndhygiene...

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 19:51

Jeg bruker Antibac våtservietter ganske ofte på rattet og girstanga. Vi har alltid en slik liten pakke tilgjengelig og en flaske med Antibac "guffe". Jeg er nøye med vasking av hender, men man må jo ta i dørhåndtak etc. over alt og da følger det med greier. De greiene bor og koser seg i bilen på tastaturet og alle andre steder vi ikke liker å tenke på Very Happy

Etter å ha jobbet med data på sykehus har synet på meg selv som smittespreder endret seg... Likte ikke tanken på å dra med meg mage infeksjoner etc. rundt om kring, og rutinen med å vaske hender har jeg tatt med videre. Tror det meste går greit om man vasker seg ordentlig på hendene og jeg ser poenget med sko i dusjen.

Om jeg har små rifter eller myggestikk el.l. på hendene bruker jeg alltid hansker når jeg tømmer dassen.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 20:53

Er vel ikke så rart å vaske litt her og der, selv om jeg tror m ange er for opptatt avv det.
før i verden trodde jeg vi i Norge var flinke og nedover i europa er lite flinke. men det er mer omvendt. sitter nå i venezia på Camping Marina di Venezia, og aldri har jeg sett reinere toalettområder! De blir vasket mer eller mindre konstant, slik at selv om det er tusenvis av folk her, så er det alltid gullende reint!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
optimisten
CAMPER
CAMPER

Antall Innlegg : 43
Registration date : 29.08.2008

PosteTema: hygiene   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 21:51

Såg forresten ett engelsk pogram her forleden. De skulle ikke vaske seg eller pusse tennene på 6 uker. De luktet nok ikke såå godt. Dessuten så hadde bakteriafloraen øket ca.100 ganger. Så her e det bare te å vaske seg. Glemmer av og te blinklys,men ALDRIG å vaske meg. Liker å lukte og se bra ut, bounce bounce Hygiene tips på camping - Page 2 388844 Hygiene tips på camping - Page 2 388844 lol!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8829

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 22:04

Jobba i nordsjøen på 70 tallet (Frigg) og hadde da den uglede å bo sammen med 4 franskmenn på samme lugaren.
Morrastellet til disse var heller fraværende. Var litt deodorant under arma og ferdig med det. Eimen etter dem ble litt mye spesiell etter noen dager.
Ble heldig vis bare en tur på samme lugar som disse franskmennene.
Ingen som kunne bo sammen med slikt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 22:14

Johnny skrev:
Jobba i nordsjøen på 70 tallet (Frigg) og hadde da den uglede å bo sammen med 4 franskmenn på samme lugaren.
Morrastellet til disse var heller fraværende. Var litt deodorant under arma og ferdig med det. Eimen etter dem ble litt mye spesiell etter noen dager.

Hurra meg rundt... Høres virkelig delikat ut du.. he he, "eimen ble spesiell" Smile Bra sagt!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8829

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 22:24

Thomas skrev:
Johnny skrev:

Hurra meg rundt... Høres virkelig delikat ut du.. he he, "eimen ble spesiell" Smile Bra sagt!!

Har aldri hatt noen sans for franskmenn eller for det franske kjøkken siden den gang. Ble heldigvis kasta ut fra nordsjøen etterhvert disse franskmennene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 22:27

Johnny skrev:
Thomas skrev:
Johnny skrev:

Har aldri hatt noen sans for franskmenn eller for det franske kjøkken siden den gang. Ble heldigvis kasta ut fra nordsjøen etterhvert disse franskmennene.

Kan vel for så vidt være enig med deg. Er ikke selv spesielt glad i verken ost eller Renault.. Eller Pyggått. Smile
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER
Campingfamilie på 5

Female
Antall Innlegg : 106
Registration date : 27.05.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 22:42

MØKKA-renno sier fem-(snart 6)-åringen her i huset...

Hadde en mandag-etter-julebordet-på-fabrikken-Grand-Espace...

Krangla me Bilia i tre og ett halvt år... Evil or Very Mad
Nå har visst en stakkar i Fredrikstad kjøpt den... jocolor
Intetanende om at vi fikk heva kjøpet på driten, og har en perm tjukk som ett vondt år stående i hylla her med advokat-papirer og forliksråd...

Men jeg vasker henda oftere enn jeg er på do jeg da!! Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 22:59

Send permen din til stakkaren i Fr.stad. Så får han de tørre fakta Smile Men advarsel må til først, slik at han ikke får hjerteinfarkt og røykebein..
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER
Campingfamilie på 5

Female
Antall Innlegg : 106
Registration date : 27.05.2009

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Jun 2009 - 23:05

fortsatt til vurdering det der ja...
fant ut hvem som kjøpte den for ca en mnd siden...
Stakar...
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hygiene tips på camping   Hygiene tips på camping - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Hygiene tips på camping
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2