CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mitshubishi Outlander

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeSøn 21 Jun 2009 - 23:14

Er det noen med erfaringer fra denne bilen? Mente jeg hørte en gang at den var "feil" giret til å trekke vogn med. Den har jo to tonn hengervekt.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 12:41

Om det er 2 Di-D med manuelt gir du mener så er den giret ganske likt med min Grandis. Men det er ifølge finn.no nybil info. Nå har jo jeg en vogn med totalvekt 1500 kg og det har den veid når jeg har vært på vekta og 100 kg på kula (og jeg har funnet ut at noe last er det greit å ha i bilen Wink ) Jeg opplever det som bra avstemt motor og girkasse i forhold til min kombinasjon, men det kan jo endre seg noe da bilene forøvrig ikke er like. Har grei nok motorisering og har ikke planer om å foreta inngrep for å hente ut mer krefter heller.

Med 500 kg mer hadde jeg sikkert måttet bruke gearet mer. Jeg vet ikke hvor mye 500 kg mer vogn utgjør i forhold til vindmotstand når man kjører i 80 på greie veier heller så det blir litt gjetting...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 12:59

500kg mer betyr gjerne boggie og det kan kreve sitt av trekkbilen.
Vindmotstanden er lik om 250 vogna er kort eller lang.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 13:55

J.O. skrev:
500kg mer betyr gjerne boggie og det kan kreve sitt av trekkbilen.
Vindmotstanden er lik om 250 vogna er kort eller lang.
I forbindelse med parkering etc. forstår jeg at det skal mere til å lirke vogna på plass. Og om det er litt mykt vil det bli mye mer som skal rigges på plass.

Jeg vet ikke helt hvordan den var "umulig" å bruke heller, om det var langs landeveien eller under parkering.

At vindmotstanden er uavhengig av lengden kom ikke som noen overraskelse på meg Wink Det jeg ikke vet noe om er hvordan forholdet mellom vindmotstand og vekt forholder seg i 80 km. Det er vel egentlig et greit regnestykke det også, men jeg kan ikke det regnestykket.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 17:02

ArneO skrev:
J.O. skrev:
500kg mer betyr gjerne boggie og det kan kreve sitt av trekkbilen.
Vindmotstanden er lik om 250 vogna er kort eller lang.
I forbindelse med parkering etc. forstår jeg at det skal mere til å lirke vogna på plass. Og om det er litt mykt vil det bli mye mer som skal rigges på plass.

Jeg vet ikke helt hvordan den var "umulig" å bruke heller, om det var langs landeveien eller under parkering.

At vindmotstanden er uavhengig av lengden kom ikke som noen overraskelse på meg Wink Det jeg ikke vet noe om er hvordan forholdet mellom vindmotstand og vekt forholder seg i 80 km. Det er vel egentlig et greit regnestykke det også, men jeg kan ikke det regnestykket.

Det jeg mener er at fire hjul ikke ruller like lett som to.

Med 500 kg mer hadde jeg sikkert måttet bruke gearet mer. Jeg vet ikke hvor mye 500 kg mer vogn utgjør i forhold til vindmotstand når man kjører i 80 på greie veier heller så det blir litt gjetting...

500kg betyr gjerne også boggie, derfor krever det sitt av trekkbilen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 19:39

Ah,
Jeg har ikke tenkt på at boogien i seg selv er tyngre å dra. Har jo trukket på hengere med boogie, men jeg har ikke tenkt på det på den måten. Godt det er mulig å lære Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 20:15

Fine greier disse forumene i grunnen Very Happy Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 22:30

Presisering.

Det var under parkering av vogna problemene oppsto. Lurer på om de har gjort noe med dette. Har pratet med to selgere av dette merket og de hadde selvfølgelig aldri hørt om problemet.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 22:33

Var det mye clutch for å få den på plass? Det kan jo være, og det er ikke så lett å få prøvd heller siden demo biler sjelden har hengerfeste...
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 22:36

Ja det var det som var problemet. Vri en 720 på fuktig bakke så finner man ut om utstyret virker.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 23:15

Camping Kai skrev:
Ja det var det som var problemet. Vri en 720 på fuktig bakke så finner man ut om utstyret virker.
Har ikke du den i Østfold? Kanskje jeg skal ta grandisen innom når jeg er forbi og spole rundt med vogna di? Mitshubishi Outlander 95882 Mitshubishi Outlander 280457
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 23:24

Stemmer det. Men vurderer å selge kjørevogna og begynne å lufte Hobbyen eller en annen vogn i samme vektklasse.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 23:26

"ungene" dine begynner jo å bli store om jeg ikke husker feil, og da er det greit med plass på tur også. Det var bare halvveis fleip om det skulle passe slik i løpet av høsten så finner vi ut...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeMan 22 Jun 2009 - 23:27

Og du kunne jo trekke selv da... Wink
Til Toppen Go down
JohnArne

JohnArne


Male
Antall Innlegg : 1
Registration date : 08.04.2010

Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitimeFre 9 Apr 2010 - 0:17

Har vert 2 ganger til Frankrike med min Outlander. 1. gang til Normandie med ei Knaus 560. 2. gang til St.Raphael med ei Hobby 650. Har faktisk bare positivt å seie bilen. Det mest oppsiktsvekkande har vert forbruket som har variert fra 1,08 til 1,20 på cruisecontrol stilt til 90 km/t gjennom flatbygdene ned gjennom Europa. Rygging på regnvåte flater i Danmark har gått som en drøm.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mitshubishi Outlander Empty
PosteTema: Re: Mitshubishi Outlander   Mitshubishi Outlander Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mitshubishi Outlander
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Outlander Turbo 1.gen
» Mittibushen outlander vs vw Tiguan
» Mitsubishi Outlander 2.0 Diesel 2007-2008 modell
» Mitsubishi Outlander 2.2 Diesel TC-SST autom. 2010 model

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: