CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strøm 220volt og 12 volt i vogna

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Sirkusjon




Antall Innlegg : 2
Registration date : 06.07.2009

Strøm 220volt og 12 volt i vogna Empty
PosteTema: Strøm 220volt og 12 volt i vogna   Strøm 220volt og 12 volt i vogna Icon_minitimeMan 6 Jul 2009 - 22:42

Hei !
Har akkurat kjøpt meg en eldre Adria vogn, tror det er 1986 modell eller noe. Under settet i sittegruppen står det et bilbatteri, og masse ledninger som ikke er koblet til. Jeg kan ikke se noen batterilader. Må man ha det ?. Etter hva jeg kan se så går 220 volt fra vegginntaket på uteveggen inn i et "betjeningspanel" på kjøkkenet der det sitter hovedbryter og hovedsikring. I tillegg så er det også brytere og sikringer for hver 12volt kurs på dette betjeningspanelet. På meg så ser det ut som at ledningen fra vegginntaket (220volt) går inn i dette betjeningspanelet og til hovedsikringen. Fra hovedsikringen går det så en ledning ned til batteriet. Etter hva jeg da kan skjønne så er det da lagt opp til at det skal gå strøm fra batteriet (12volt) og opp til betjeningspanelet igjen inn på 12 volt kursene. Er jeg helt på villspor eller ?. Trenger litt hjelp her for å skjønne hvordan alt dette henger i hop :-).
Til Toppen Go down
kris10an

kris10an


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 39
Localisation : Sotra
Registration date : 30.06.2009

Strøm 220volt og 12 volt i vogna Empty
PosteTema: Re: Strøm 220volt og 12 volt i vogna   Strøm 220volt og 12 volt i vogna Icon_minitimeMan 6 Jul 2009 - 23:17

http://forum.bobilnytt.no/elektrisk-laderevinterkobling12-volt-230-volt-f45/strpm-i-vogna-t1620.htm

Les litt her. fu finner sikkert det du lurer på. Slitan med ny vogn Smile
Til Toppen Go down
 
Strøm 220volt og 12 volt i vogna
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lys og strøm i vogna
» Strøm problemer i vogna
» 220 volt på hobby 720
» Strøm her og strøm der solceller vs lading fra bil
» Termostat Truma Ultraheat 230 volt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: