| Zip og skade på vogn...? | |
|
+9Truls Årstein campist Harald hpk Øyvind75 Sten Rune Jan Ole Beduin 13 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 11:16 | |
| hei, er det noen som har montert veggfester til fiamma caravanstore på camping vogn? Jeg mener de du skrur fast nederst på vogna, slik at du setter støttebena i dem istedenfor på bakken.
Sist endret av anton den Tir 13 Okt 2009 - 13:39, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 13:36 | |
| Jeg mener et godt råd er å ikke ta hull i vogna for feste av markise eller lignende. Sett markisebena på bakken og fest de godt, så tåler dette mer vær og vind |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 16:27 | |
| Jeg har IKKE laget hull til støttebena på markisa mi! Anbefaler ikke å lage hull i vognveggen i det hele tatt. Verken plalagte eller plutselige.. | |
|
| |
campist HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1132 Age : 106 Localisation : www.campist.no Registration date : 16.09.2008
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 22:19 | |
| enig Thomas! Er det noe godt poeng med å veste på veggen? | |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 22:38 | |
| - campist skrev:
- enig Thomas!
Er det noe godt poeng med å veste på veggen? Jeg ser egentlig ikke noen positive aspekter ved det. Tvert i mot. I tillegg til å ødelegge vogna så får man to stenger som går i 45 gr (ca) fra ytterst på markisa og inn mot vegg, hinder. I stedet ha de til å gå loddrett ned.. La de gå rett ned,;ikke inn i vegg. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 22:45 | |
| Joda, kjempe fordel, trenger ikke ta inn markisa når man skal kjøre. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 22:56 | |
| det er nok ikke så lurt å lage flere hull i vogna enn nødvendig. Jeg har kjøpt en 4 meter fiamma markise og det var med slike fester. De skal festes med gjennom gående skruer. Om det er noen fordel med veggfeste vet jeg ikke. Jeg tror nok jeg lar de være i posen sin!!! |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Tir 13 Okt 2009 - 23:41 | |
| det var slike fester på rapidoen vi hadde i fjor, og de hadde sin funksjon i at man kunne flytte litt på seg uten å måtte sveive inn hele markisa men svak plastkostruksjon, ikke helt optimalt plassert i forhold til treverket inni veggen resulterte i at den ene rev seg løs i et lite vindkast
hammer og 4 av de tynne jernpluggene er tingen slå to i hver støtte på skrå så står det trygt og godt blåser det så mye at dette begynner å løsne, ja da er ikke markisa ute uansett | |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? Ons 14 Okt 2009 - 16:29 | |
| som sagt så fulgte fester med markisen, jeg synes de ser fine ut, men det er jo en ulempe at de sperrer gangbanen til sidene. kommer man hjem litt sent og "litt" sliten kan man jo fort butte i stengene. Så jeg lar de ligge i posen!! Takk for mange svar! |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Zip og skade på vogn...? | |
| |
|
| |
| Zip og skade på vogn...? | |
|