CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe

Go down 
4 posters
AvInnlegg
foten

Antall Innlegg : 4
Registration date : 25.10.2008

Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Empty
PosteTema: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitimeTir 21 Jul 2009 - 1:16

Jeg har fått fukt i begge hjørnene bak i vogna men er ingen kløpper på vogner så har ikke funnet hvor vannet trenger inn, er det noen som vet så tar jeg gjerne imot tips. det er ei 650 kmfe fra 99. Jeg har tatt av plastlokkene på hjørnet og fjernet noe fuktig møkk som hadde samlet seg under lyktene, det gjør jo ikke saken noe bedre med blader og barnåler som suger til seg fuktighet og ligger der en evighet. tar gjerne imot tips på hvordan jeg bør utbedre skaden.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitimeTir 21 Jul 2009 - 8:54

Fukt kan trenge inn alle plasser det er en skjøt i platene, lister-vindu-håndtak og lignende...du få prøve å måle deg frem til hvor det kommer inn hos deg og åpne opp og tørke, ha på ny butyl og nye skruer.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitimeTir 21 Jul 2009 - 9:01

Har sett ett tilfelle der sånne problem har kommet av at vann som renner ned langs vognveggen har trukket inn under gulvet i stedet for å dryppe rett ned. For dårlige dryppkanter med andre ord.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
foten

Antall Innlegg : 4
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 19:06

Hm trur Jan Ole er inne på noe da plastikken som går over hele bredden bak, altså rommet til lyktene og skilt er skrudd rett i gulvet og det er mest fuktig der plastikken dekker mest av undersiden av gulvet. tenkte og borre noen dreneringshull i plastikken pluss legge skiver eller muttere imellom gulv og plastikk slik at delene ikke hadde direkte kontakt med hverandre og vannet kan renne fritt ut.
Virker ikke som det trekker inn i hjørnelistene, det er ett felt i hvert hjørne på ca 10x10 cm og ca 2cm inn på resten av bredden på plata som er fuktig, men det er ikke de 2 cm som er noe krise men hjørnene som det er gjennomslag hvis man kan kalle det det.
Kan jeg kline inn plata med ovatrol når den er tørket tru, slik att den blir mer vannbestandig fremover?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 19:09

smør på du med god samvittighet
høres ut som en god plan du har der
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247

PosteTema: Re: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 21:41

En nabo hadde en vogn ca -99, det var en 610- Den hadde litt fukt på den måten du beskriver. Vi sammenlignet plastikken og dryppkanter med min som var en -02 og der var det klar forskjell, mye bedre løst på min.
Er det mulig å få lagt på et lite beslag fra plasten og vertkilalt slik at du får en skikkelig dryppkant?
Om du får til dette vil det ikke bli noe mer fukt i gulvet og du kan slippe å gjøre noe om helst.
Skjønt, Owatrol er ikke noe stort prosjekt å få smurt på da.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe   Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe Icon_minitime

Til Toppen Go down

Hjelp fukt i gulvet på min 650 kmfe
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fukt foran 560 kmfe 2003
» kjøpt meg brukt vogn, fant fukt to dager etterpå..HJELP
» 650, KMFE vs. KFU..??
» 560 KMFe vs 650 KMFe
» Gulvet har gitt etter på Hobby 720 Ukfe 2011