CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

foto apparat? hvilke type? (merke)

Go down 
+5
Larkollen
Legacy
Jan
thor_egil
Lene
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Gjest
Gjest

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:42

Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard

Når hu våkner etter dvale vil du få på pukkelen

Stakkars mann!"""!!!!!!!!!!!oi oi opi Vegard.
Det er jo kjerringa med pisken, ikke noe på Rufus har vært rett på mange år foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394

Lady 1

Vet du, hun trekker sel skikkelig opp på FIESTA'r....... en fet 1,1L.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 897742 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 897742

Og forhjulsdriften, det er viktig lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:47

Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard

Det er jo kjerringa med pisken, ikke noe på Rufus har vært rett på mange år foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394

Lady 1

Vet du, hun trekker sel skikkelig opp på FIESTA'r....... en fet 1,1L.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 897742 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 897742

Og forhjulsdriften, det er viktig lol!

Jepp..... på 145-12 hjul........
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty

Female
Antall Innlegg : 3178
Registration date : 04.12.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeOns 1 Okt 2008 - 11:28

Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard

Jeg vil ikke herme etter BB, holder meg til Volvo eller BMW, jeg.
Itte noe anna dritt bil skal noen få lurt på meg.
Ikke sant Morten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lady 1

Betty Boop tror jo hun er adelig og seiler i konge-skipet når hun flyter rundt i Forden, men sannheten er jo at hun skvalper rundt i prammen.......

HÆ! Shocked Sånn snakker en misunnelig mann! Twisted Evil

Faktum er at Mondeoen tar rotta på Santa Fe lettere enn du klarer å uttale Koreansk Skrapmetall... For ikke å snakke om når jeg bruker konebilen til å forflytte meg... Twisted Evil
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty

Female
Antall Innlegg : 3178
Registration date : 04.12.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeOns 1 Okt 2008 - 11:34

Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard

Lady 1

Vet du, hun trekker seg skikkelig opp på FIESTA'r....... en fet 1,1L.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 897742 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 897742

Fiesta! Shocked Har da vel aldri eid noe så smått..... Bare fordi den er i familie med Mondeo, så betyr ikke det at jeg ville hatt en slik tass her på ranchen. Blir jo som å tro at du elsker Atos (muahahaha!!!) fordi du kjører den onde Fe..... Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeOns 1 Okt 2008 - 14:56

Lars.

Leser dette,etter at jeg ga deg råd om foto i.f.m. han som dro ned rullgardina på Polaren.Ser jo nå at du og kan dette med foto.

Og så lekker front på E-klassen da.Ser du har en 00-modell,første året med nye fronten.Angrer på at jeg solgte min E og kjøpte ML.Savner komforten til E'en.

Du kan se bilde av den fra Ekeby camping,som ligger på forumet.

Men fototråd var det visst dette.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeOns 1 Okt 2008 - 15:06

Lars.

Her er et par av de objektivene jeg bruker til mitt Canon-kamera.Du får dem vel til ditt og tror jeg.

18-50 linsa her gjør en utmerket jobb,og er "rask" med 2,8.

Mye brukt på caravanmesser o.l.,hvor dålig lys er en del av virkeligheten.

Vidvinkellinsa 10-20,er noe tregere,men en artig sak om man skal fotografere rom,landskaper o.l.

Men for guds skyld ikke få med madammen i hjørnene av bildene du tar med det obkjektivet,da det strekker ut objekter i hver ende,og vil få personen til å se dobbelt så bred ut som i virkeligheten.Hehe....,skillsmissegrunn det der.

http://www.ephotozine.com/article/Sigma-18-50-f28-EX-DC

http://www.ephotozine.com/article/Sigma-10-20mm-f4-56-EX-DC
Til Toppen Go down
Lars1
CARAVANER
CARAVANER
Lars1

Male
Antall Innlegg : 135
Registration date : 30.09.2008

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeOns 1 Okt 2008 - 19:54

ARVE skrev:
Lars.

Leser dette,etter at jeg ga deg råd om foto i.f.m. han som dro ned rullgardina på Polaren.Ser jo nå at du og kan dette med foto.

Og så lekker front på E-klassen da.Ser du har en 00-modell,første året med nye fronten.Angrer på at jeg solgte min E og kjøpte ML.Savner komforten til E'en.

Du kan se bilde av den fra Ekeby camping,som ligger på forumet.

Men fototråd var det visst dette.......

Takk for komplimenter om bilen ja Wink
Avantgarde er tingen, men litt irriterende på vinteren da den er såpass lav..
Misunner deg ML, jeg.
Prøvde faktisk en ML 270 Cdi før valget falt på denne, ene og alene pga prisforlangende på førstnevnte silent

Men uansett.. De objektivene tror jeg ikke je kan bruke på mitt Pentax, men der finnes mange fine objektiver der ute, er veldig interessert i vidvinkellinse!
Spent på å prøve det en gang Cool
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeTor 2 Okt 2008 - 0:39

Sigma sin 10-20mm F4-5.6 EX DC, får du til ditt Pentax kamera Smile
Den har lik pris til både Nikon, Canon og Pentax. rett over 3.500 kroner.

Dette er som å banne i kirken, men.... den slår både orginal linsene til både Canon og Nikon i skarphet! Og vi snakker LANGT under halv pris! En skam for de store, men et genuint produkt igjen fra Sigma!
Alternativet for deg er jo i så tilfelle eventuellt:
Pentax SMC-DA 10-17mm F3.5-4.5 ED som ligger rett over 4.000 kroner.. ( har ikke lest noe test, eller prøvd dette objektivet så kan egentlig ikke uttale meg ) men antar det ligger i sjiktet med Sigma..
Pentax har jo også en 12-24mm med fast blender på F/4 eller den faste 14 mm linsa da Razz F/2.8 koster jo under 6 lapper! Til sammenligning koster Nikon 14mm F2.8 AF-D ED Objektiv m/CL-S2 over 15.000.- :S
Så pentax er et gunstig valg for et rimeligere alternativ Smile

Men kromatikk i bildeflatens hjørner er ofte et "problem" på vidvinkel. Men problemet er ikke større en at det rettes i photoshop på 2 sekunder!!
Fortegning er et annet problem eller effekt om man vil Smile
fikses på 1 minutt i photoshop.

Photoshop eller et bilderedigeringsprogram MÅ man bruke om man ønsker 100% resultater. Sjelden eller aldri eksponerer kamera så riktig i forhold til lys, toning osv.. osv. Enkle grep fikser dette.
Løp å kjøp sier nå bare jeg...

eksempler på foto tatt med 10-20 Sigma. på mitt gamle D70 kamera Smile gammelt fungerer fint
Her kan du eventuellt se litt forskjellige kvaliteter avhengig av om kromatikk eller fortegning er endret i photoshop Smile
http://www.photosight.org/photo.php?photoid=71682&ref=author
http://www.photosight.org/photo.php?photoid=68753&ref=author
http://www.signesvei.no/interorweb/
http://www.signesvei.no/fasaderweb/

Ble kanskje "veldig" mye dette da... hehe. men foto er jo bare gøy
ellers ligger det jo noen artige ting her...
https://caravan.norwegianforum.net/fotoprat-f20/tilt-shift-t186.htm
hehe.. nei nå skal jeg slutte.

Fredster Smile
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeTor 2 Okt 2008 - 10:31

Fred.

Klarer du å justere inn brede personer o.l. om man litt uheldig får med personer e.l. ute i kantene på 10-20'en,med photoshop ? For brede og rare blir de om man ikke får dem med i senter av bildet.

Jeg har ikke photoshop,og bruker bare noen enkle greier som følger med pc'en til å justere litt nyanser her og der.Har ikke tålmodighet og tid til å sitte og jukke for mye med sånt.
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeTor 2 Okt 2008 - 12:11

Arve

Ja, det kan man.
Det er en funksjon som heter lens correction, hvor man kan gjøre større endringer i bildeflaten. Praktisk og fin funksjon.
Man taper litt bildeflate, men er verdt det om man er "uheldig".

Fredster
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitimeTor 2 Okt 2008 - 20:04

Fred.

Flottings.

Hm,kom til å tenke på en skinny kjærste jeg hadde i '78,som kunne ha hatt godt av å befinne seg i hjørnene av bilder tatt med 10-20'en.Hehe.......
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down

foto apparat? hvilke type? (merke)
Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4