CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

foto apparat? hvilke type? (merke)

Go down 
+5
Larkollen
Legacy
Jan
thor_egil
Lene
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeMan 25 Jun 2007 - 16:44

ja da var leitingen over, og den utkårede vinneren av mortens camera leiting ble!!!

fujifilm: finepix F40fd

så da er bilder av ferien reddet i år og!
vi fikk 2500,- igjen på forsikringen og det nye cameraet kostet 2499,-
så da fikk vi nytt og bedre kamera til samme pris
pfhuu!

så får vi se hvor lenge dette varer hehe
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene

Female
Antall Innlegg : 2369
Registration date : 21.05.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 21:17

Fred

hva mener du om denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324991

Det sto imellom denne og Nikon sin 40x. Men så er det det at vi alltid har hatt canon både kompakt og vanlig speilrefleks å synes menyer å slikt er ganske grei.. En kompis av meg mener at canon ikke kan lage speilrefleks scratch så jeg blir litt usikker..
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Jun 2007 - 12:44

Lene

400 er et meget godt speilrefleks kamera. Om du velger den eller D40x er bare valg om hva man er vant til. Omtrent samme størrelse på dem.
Har du alltid hatt Canon, så vil du nok kanskje raskere sette deg inn i menyer og bruk antar jeg.
Kvalitet på foto er helt topp, så det er ikke noe problem. Mye kamera for pengene.
Personlig er jo jeg en Nikon "freak", men ikke dermed sagt at Canon ikke er bra Smile

Han kompisen din kan du bare skolere! Canon kan absolutt lage speilrefleks kameraer! 90% av sportsjournalister bruker Canon
Et trygt og godt kjøp Smile
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene

Female

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeLør 30 Jun 2007 - 16:44

Fred

Vi kjøpte Canon med kit Very Happy Fikk et pakketilbud med en EF 90-300 f/4.5-5.6 større minnebrikke og ryggsekk.. Jeg må vel kansje ha et altmulig objektiv i tillegg Question .. Har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe da scratch
Vil ikke bruke mere enn rundt 6000 på det..

Har forstått det slik at 90-300 objektivet ikke er noe supergreie akkurat men jeg har ikke hatt tid til å prøv det enda.. Har egentlig lyst på en makro greie... Blir litt av hvert å kjøpe og å legge seg inn i etterhvert, men det er bare spennende Very Happy

Vet du om noen greie foto forum for nybegynnera?
Må jo finnes noen enkle kurs eller bøker for dummis lol! lol! Noe forslag? Skal prøve å finne ut av dette selv geek men det er jo en jungel der ute å da er det greit med litt tips..
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeSøn 1 Jul 2007 - 14:58

Lene

90-300 objektivet er sikkert ikke av de beste, men fungerer nok greit likevel Smile Billige objektiver har noen ganger plast glass isteden for glass i objektivet, og kan være noe mer unøyaktig å miste litt skarphet. Men fungerer nok skal du se Smile

Litt altmulig objektiv. Sigma har jo noen fine objektiver som har en zoom som er noe mindre. f.eks 24-70mm
eksempel denne
http://dpchallenge.pricegrabber.com/search_getprod.php?masterid=588118&
et meget godt og lysterkt objektiv!
Macro linser er det også mange å velge i
eksempel
Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro for Canon
Denne ligger vel rundt 4.000.- Dette er et meget solid objektiv til prisen. Samme som jeg har.

fotoforum
www.digit.no
www.photosight.org

For å eventuellt ta en titt på hva linser og kameraer kan prestere ser du her:
http://www.dpchallenge.com/lens.php

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe litt blader
digitale foto er Norsk og fint blad med mye fine tips
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene

Female

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeMan 2 Jul 2007 - 11:45

Takk for linker Fred Very Happy

Mye nyttig for meg å lese på trådene Digitale bilder- bit for bit Very Happy

Blir nok å kjøpe et macro objektiv først. Nå er jeg kjempeklar til å vinne i lotto. lol!
Akkurat nå er det litt trasig at vi har så elendig utvalg av småkryp å ta bilder av:lol!: lol!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male
Antall Innlegg : 793
Registration date : 16.05.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 8:42

Fred

Nå har vi levd i 2 år med Canon Ixus 750 - og det har blitt mange gode bilder av det. Men det er også de bildene hvor man absolutt skulle kunne velge sitt eget fokuspunkt og velge dybden i bildet selv, som da ville gått fra å være et dårlig bilde til et meget bra.

Jeg vet at dette kameraet nok vil bli brukt mest i automodus av kona, men at jeg nok vil eksperimentere mer med det.

Så er spørsmålet: D200, D80 eller D40? - og evt. hvorfor? Mener du at den ærverdige D70S er et bedre kamera enn D80?
(Ser at Japan Photo selger ut D200 for under 10 lapper)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 9:06

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 9:29

Thor_Egil

Jeg er veldig glad i å ta bilder og har et canon 300D - jeg får flotte bilder med det, det holder i alle fall for meg. Flotte bilder kommer jo litt an på fotografen og linsa også vet du.......... .

Det har innstillinger for det meste - det kan være helautomatisk eller du kan justere det du vil - alt fra fokuspunkter til hvitballanse,lukketid og blender osv.

Jeg ønsker meg imidlertid et 400D. Det er et ganske likt kamera med det jeg har nå. Ønsker meg det fordi det er mindre, lettere og tar bedre bilder. Mitt kamera er ganske tungt og har 6,3 megapiksler mens et 400D har 10.1 megapiksler - er jo nyere og bedre også.

Skulle jeg kjøpt meg nytt kamera ville jeg kjøpt et canon 400D kit - det koster ca.6500,- og du får masse for pengene.

Jeg mener at disse canonkameraene med bare to tall (som D80, D40 osv) er for proffene - men ikke vet jeg hvor flink du er å ta bilder og ikke vet jeg hvor proff du er.........så her trår jeg forsiktig.

Fred - du får korrigere om jeg tar feil.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 9:34

May-Britt.

De andre betegnelsene du nevner her er NIKON.

Jeg har forresten 350D,som er etterfølgeren til ditt.Har kjøpt endel brukbare objektiver,og det er mye å hente der.

Fred er jo "Nikon-mann" forøvrig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 9:54

Arve

Jeg mener de med to tall - enten det er canon eller nikon - og ett tall er vel enda mer proff - er det ikke??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 10:01

May-Britt.

Her ser du forskjellige typebetegnelser på både Canon og Nikon.Og via prislista så ser du jo hva som er de hotteste.

Den nye jeg refererte til i mitt innlegg til Thor Egil har ikke kommet med her ennå.Den erstatter Canon EOS 30D.

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=1892&g0=1608&g1=300&g2=311&visavdeling=32

To sider å bla mellom her.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 10:05

Arve og May-Britt

Takk for gode innspill. Canon er, som jeg har nevnt en gang tidligere i tråden, flott kameraer - både i kompakt og speilrefleksutgave. Men jeg har Nikon-linser for 25 000 liggende i skuffen, og de vil jeg gjerne ta i bruk også i det digitale domenet. Derfor er det ikke aktuelt å bruke annet enn Nikons SLR kameraer.

Forøvrig er jeg hjertens enig. De beste bildene skapes av fotografen og øyet som ser, og det er jo der SLR skiller seg så dramatisk fra et kompaktkamera. Man får en helt annen følelse av å skape bildet. - og det har vi savnet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 10:09

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 10:10

thor_egil skrev:
Arve og May-Britt

Takk for gode innspill. Canon er, som jeg har nevnt en gang tidligere i tråden, flott kameraer - både i kompakt og speilrefleksutgave. Men jeg har Nikon-linser for 25 000 liggende i skuffen, og de vil jeg gjerne ta i bruk også i det digitale domenet. Derfor er det ikke aktuelt å bruke annet enn Nikons SLR kameraer.

Forøvrig er jeg hjertens enig. De beste bildene skapes av fotografen og øyet som ser, og det er jo der SLR skiller seg så dramatisk fra et kompaktkamera. Man får en helt annen følelse av å skape bildet. - og det har vi savnet.

Thor-egil.

Ok,sånn var det ja.

Kanskje du finner noe av interesse på de linkene jeg sendte her.Mange fine tester på flere av dem.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 21:32

thor_egil skrev:
Fred

Nå har vi levd i 2 år med Canon Ixus 750 - og det har blitt mange gode bilder av det. Men det er også de bildene hvor man absolutt skulle kunne velge sitt eget fokuspunkt og velge dybden i bildet selv, som da ville gått fra å være et dårlig bilde til et meget bra.

Jeg vet at dette kameraet nok vil bli brukt mest i automodus av kona, men at jeg nok vil eksperimentere mer med det.

Så er spørsmålet: D200, D80 eller D40? - og evt. hvorfor? Mener du at den ærverdige D70S er et bedre kamera enn D80?
(Ser at Japan Photo selger ut D200 for under 10 lapper)

D200 - Et semi profft kamera til en vanvittig lav pris! Lysmåler, hastighet, nøyaktighet og sist men ikke minst kvaliteten på bilder fra lav til høy ISO verdi er strålende! Samme teknologi i dette som i D2X serien.
Et perfekt kjøp!

D80 - Kameraet er naturligvis bra, men innehar svært få ( eller ingen nødvendige ) egenskaper som D70 har. Den har større skjerm, og høyere oppløsning. Det er vel det nevneverdige. Pussig at dem ikke her bruker samme lysmåler??
Men absolutt ikke noe dårlig kjøp, men meget meget kort vei opp til D200!

D40 - Her har du ingen mulighet til å bruke manuelle objektiver! Kompakt og fint kamera med bilder som skiller seg lite eller ingenting fra toppene.
Men man har ikke like store manuelle muligheter

D70 serien er selv idag matchene til den nyeste teknologien! Det eneste drawbacket er færre fokuspunkter og ikke bra på høy ISO!
Men jeg bruker dette kamera daglig.
Fokuspunkter osv er sjeldent hemmende for min del. All macro fotografering gjør jeg som regel med manuell fokusering.
95 av 100 ganger bruker jeg sentrisk fokusering. ( fokuserer - låser - komponerer - eksponerer )
Men man lager seg sine egene vaner da...

Man må jo finne taket selv, men visst du virkelig vil ha et godt kamera så handler du D200! Å det sier jeg uten å nøle Smile Har selv testet dette, og bare venter på anledningen Smile

PS! Dersom du mot alle odds skulle konvertere til "fienden" Canon ( hehe ) å du ikke lenger vil ha objektiver Razz så ringer du MEG!!! Sikkert noen jeg mangler Wink
Jeg mangler nemlig 10mm og 300mm faste objektiver Very Happy

Ikke fasit!! Bare mitt tips Smile

Flere gode tips fra de andre her ( bortsett fra dette Canon greiene da.... hehehehehe )
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 21:56

Fred

Takk for en nyttig oppsummering. Jeg ser jo at både D40 og D80 får god omtale på digit.no, men de er, som deg, langt på vei inn i det salige når de beskriver D200 - og det på et tidspunkt da den kostet 17 000,- Nå koster den altså under 10 000,-

D40 blir uaktuelt, pga at vi også har flere manuelle linser. Derimot lurer jeg på D80, men jeg ser at du fremhever D70(S) i forhold til D80 Hvilke funksjoner snakker vi her om?

Jeg er i utgangspunktet ikke redd for D200, men samtidig er jeg såpass bruksorientert at jeg ikke ønsker å kjøpe meg til et funksjonsnivå jeg aldri bruker. Slik du beskriver det blir vel D200 etterfølgeren til D70. Men om du kort og fyndig hadde sagt noe om funksjonene du savner i D80, vil jeg bukke høflig til skjermen. Smile

Canon er som du sier ikke aktuelt. Både pga linsene og at jeg er glad i ergonomien på Nikon. Forøvrig har et begrenset utvalg av linser, særlig på store brennvidder, men vi er glade i 105mm 2,5, 50mm, 1,8, 20 mm 2,8 og 28 - 70mm 2,8, så de får du ikke! Smile
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 22:27

thor_egil

Noen forskjeller er det, men lite av betydning.
PS! Jeg har D70 og ikke D70S. Disse kameraene er helt identiske! Kun forskjellig skjermstørrelse. Oppgradering av firmware til 2.0 så er det ingen forskjell.

En liten liste kommer her`:

D70 D80

sensor 23.7 x 15.6 mm RGB CCD 23.6 x 15.8mm RGB CCD

Dette utgjør jo da 6.1 til 10 megapixel. du får 800pixler mer i breddeformat med den. ingen praktisk betydning.

ISO 200 til 1600 100 til 1600

ISO støy er mindre på D80 på isoverdier over 800

Autofokus modul '900 '1000

er av typen Multi-cam på begge, men av noe nyere versjon på siste

Metering systemet er identisk på begge med 3D Matrix. D80 har versjon II

hastigheten på kameraene er likt, med tanke på bilder pr. sekund 3stk

Servo systemet er identisk

Det er litt større ( veldig lite ) søker på D80, men i praksis viser begge bare 95% av bildeflaten

lcd monitor 1.8" 2.5"

lukkertider 30sek/ 1/8000 30sek/ 1/4000

Her er D70 en knusende vinner!
Samme gjelder på blitz sync. D70 har opp til 1/500 mens D80 har 1/250 ( samme som D200 )

D70 er bittelitt større. sett bort fra eventuelle batterigrep med D80

Hvitbalanse er identiske.

Så forskjellene er svært små som du ser. Differansen kommer først opp til D200. Men ingen av funksjonene i D200 er unødvendige Smile Mer geniale plasseringen av hurtigknapper osv.

You pick and choose

PS! hyggelige brennvidder du bruker

en annen PS!

Et D70 kamera får du fisket ned under 4.000 på finn.no Flotte kamera!!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 23:00

Fred

Ja, jeg så at D70 gikk til svært snille priser, og er ikke opptatt av showoff effekt, men av funksjoner som gir god fotografering.

Og det er klart, med et kamera til 4000,- har man mer til linser - en god tele kanskje!
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 21:29

Her som så mange andre steder i livet, det er utstyret det kommer an på.

Så oppklaring av noen misforståelser;
man tar IKKE bedre bilder med et større eller dyrere kamera. Dette er den mest utbredte misforståelsen blandt " legfolk " innen foto. Nesten ethvert digitalt speilreflekskamar som selges idag, tar svært gode bilder. Forskjeller finnes, men å trekke fram at f.eks 10mpix er veldig viktig framfor 6mpix,er bare vas. Man må forstørre over A3 for at det i det hele tatt skal være mulig å se forskjellen.

Min mening er at den store forskjellen mellom kameramodellene, langt på veg er hvor " ferdige " bildene er rett fra kameraet. F.eks berømmes Nikon D50 for at bildene holder en SVÆRT høy kvalitet rett fra kameraet, og at behovet for " etterjustering " er veldig lite. Imidlertid er mulighetene for f.eks direkte RAW opptak mindre, enn for den større modellen D70 /s eller enda større ( dyrere ).
For mange er dette en funksjon som ALDRI blir brukt, og da er det kanskje lite å legge vekt på.

Det svakeste punktet på alle kamerapakker jeg har testet, er optikken ( linsene ). " KIT " optikken som følger med som standard, varierer fra " nesten OK " til " overhodet ikke brukbar". Standardlinsa til Nikon D50 er veldig, veldig dårlig, jeg bruker den ikke engang til feriebilder. Men -det behøver ikke være dyrt å oppgradere, jeg har en fast 50mm Nikkor, med lysstyrke 1,8. Denne koster under 1000kr , og tar fotografiene mine til et nytt nivå.
Jeg har også andre linser opp til prisklassen
" en liten bruktbil " , denne står stort sett ubrukt ( for stor, dyr, redd for skader, tyveri mv ).

Alt i alt; skal du ha et " knipse bilder i ferien " kamera, eller er du en seriøs amatør ? ( i såfal veit du sikkert det jeg akkurat har skrevet, så da får du tilgi.. ) ?

Legacy
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 23:57

Legacy

Kloke ord det der. Det du sier om optikken kan ikke sies for ofte. Jeg har selv i flere år skydd zoomlinser fordi de både har vært dyre, hatt middels oppløsning og dårlig lysinngang. Mine beste fotoøyeblikk har jeg hatt med en F-serie linse 50 MM 1,8 (som man kan kjøpe brukt for et par hundre lapper og min 105 mm 2,5 - begge er manuelle, og svært gode å jobbe med.

Så kan de andre zoome inn og ut så mye de vill for meg...
Til Toppen Go down
Larkollen

Male
Antall Innlegg : 6
Localisation : Sandefjord og sandefjord. Er jeg ikke der, så er jeg i Sandefjord
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 28 Aug 2007 - 0:22

HEi!

En tråd i et forum der Nikon(grøss...) ikke er et banneord???

Må ikke la Fred prate dere rundt og lede dere inn på de fortaptes sti. (Fy deg Fred....)!!!!!

Hvorfor skal man nøye seg med Lada når en får Rolls Royce i samme prisklasse??

Les tester folkens, les hva ekspertene sier og hvem som får Eisa-priser osv. Da er det ikke tvil CANON! :op

Journalister trenger trygghet, visshet om at kamera fungerer i en hver situasjon, da velger de CANON! Ref. Over 80% av fotografene i OL Athen brukte CANON! Hvorfor? Fordi det er KVALITET tvers imellom.

Så bare en ting å si; You can whit CANON!

Hilsen

Geir
(Nøytral fotoentusiast)

PS!

Så at det er NILLE som importerer NIKON! *ler*
Til Toppen Go down
http://www.gfoto.no
Admin
Admin
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 28 Aug 2007 - 0:34

Larkollen skrev:
HEi!

En tråd i et forum der Nikon(grøss...) ikke er et banneord???

Må ikke la Fred prate dere rundt og lede dere inn på de fortaptes sti. (Fy deg Fred....)!!!!!

Hvorfor skal man nøye seg med Lada når en får Rolls Royce i samme prisklasse??

Les tester folkens, les hva ekspertene sier og hvem som får Eisa-priser osv. Da er det ikke tvil CANON! :op

Journalister trenger trygghet, visshet om at kamera fungerer i en hver situasjon, da velger de CANON! Ref. Over 80% av fotografene i OL Athen brukte CANON! Hvorfor? Fordi det er KVALITET tvers imellom.

Så bare en ting å si; You can whit CANON!

Hilsen

Geir
(Nøytral fotoentusiast)

PS!

Så at det er NILLE som importerer NIKON! *ler*

Larkollen!
Du må herved sendes på avrusning!!! Alle tabletter og sukkertøy sterkere en IFA, må umiddelbart fjernes fra din eiendom!

Nikon som lærte Canon kamera og optikk, og driver en bedriftsmetodikk som gjør kunden fornøyd med å levere kamera'er som kan håndtere forhold konkurrenter ikke makter. Pålitelighet uten sidestykke! Og i tillegg klarer de å levere et bedre produkt til en billigere penge Smile

Ny modell som får Canon til å bli flaue av misunnelse til en pris til rundt 15.000 med prestanda til over det dobbelte! Med kamerahus som man kan bruke til fjells i -50 eller +50!

http://www.dpreview.com/news/0708/07082313nikond300.asp

Men ønsker man å bruke mer penger på en vare som ikke leverer mer... ok Smile The world is free.

Larkollen's innlegg skal ikke bli tatt seriøst! Jeg vil da avsløre hans identitet som camper..... Very Happy

ADMIN
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 28 Aug 2007 - 11:11

Larkollen.

Et av de beste innleggene på forumet-noensinne.Hehe.GO CANON !!!!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus

Male
Antall Innlegg : 2000
Registration date : 28.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 28 Aug 2007 - 11:42

Jeg må le. Samma diskusjon rundt Kamera som campingvogner og biler og damer og fugler og veier og druer og epler og ......ja jeg vet ikke hva.....
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin

Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeTir 28 Aug 2007 - 15:36

ARVE skrev:
Larkollen.

Et av de beste innleggene på forumet-noensinne.Hehe.GO CANON !!!!!

Rolig nå saylor Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Larkollen

Male
Localisation : Sandefjord og sandefjord. Er jeg ikke der, så er jeg i Sandefjord

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 22:44

Ship o'hoi!

Nikon har produsert ETT kamera (D200) som nå får en oppfølger i D300 med god omtale. Ellers så taper de kampen og blir hengende etter. Markedsandeler de før hadde blir spist opp proffe og seriøse produsenter (les:CANON) som leverer det proffene vil ha. D3X kommer ikke i nærheten av Canons 1D Mark III.

Så til dere som ennå ikke har valgt er det bare en ting å si; Hvorfor leve i skyggenes dal med Nikon(Grøss...) når du kan nyte solen i CANONS solfylte paradis! Razz

Admin./Fred Rune er innhabil i sin vurdering av kamera da han selv har Nikon, jeg er derimot nøytral og ser det hele med objektive øyne.

GO OUT AND PLAY WITH CANON......!

Mvh

Larkollen

PS!

Hvis du vil vite mer om Nikon(grøss og gru...), søk i banneord på Wikipendia.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 22:48

Larkollen.

Et nøytralt og flott innlegg etter min smak.Hehe,gutten sin det.Canon ruler.
Til Toppen Go down
Larkollen

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 22:51

Hei!

Jeg vil ha sånn pokal under navnet mitt jeg også. Hvordan får jeg det, må jeg kjøpe?

ADMIN!!!!!!!!!!!!!!! VIL HA SÅNN POKAL!!!!!!!!!!

Mvh¨

Larkollen
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 22:55

Larkollen skrev:
Hei!

Jeg vil ha sånn pokal under navnet mitt jeg også. Hvordan får jeg det, må jeg kjøpe?

Mvh¨

Larkollen
ordner seg nok................. etter 6700 innlegg lol!
Til Toppen Go down
Larkollen

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 22:58

Jan skrev:
Larkollen skrev:
Hei!

Mvh¨

Larkollen

*SUKK* Det var i overkant mange.......:s Men da er det jo bare å tape fingrene og sette i gang da..........Whish me good luck! Smile

Mvh

Larkollen
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 22:59

Larkollen skrev:
Jan skrev:
Larkollen skrev:
Hei!

Mvh¨

Larkollen

*SUKK* Det var i overkant mange.......:s Men da er det jo bare å tape fingrene og sette i gang da..........Whish me good luck! Smile

Mvh

Larkollen
he he ja lykke til, håper du har god tid lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 23:03

Larkollen.

Kan gi deg oppskrifta jeg.En god porsjon galskap,og et helvetes konkurranseinnstinkt,gjør at du enkelt tar meg igjen.

Og ikke minst,en enorm kjærlighet til CAMPINGLIVET,og det sosiale ved å bli kjent med hyggelige folk her.
Til Toppen Go down
Larkollen

Male

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 23:10

ARVE skrev:
Larkollen.

Kan gi deg oppskrifta jeg.En god porsjon galskap,og et helvetes konkurranseinnstinkt,gjør at du enkelt tar meg igjen.

Og ikke minst,en enorm kjærlighet til CAMPINGLIVET,og det sosiale ved å bli kjent med hyggelige folk her.

Hei!

Konkurranseinnstinktet har jeg på plass, men har ikke no' campingvogn da! He he.......!

Men foto er gøy da.....! cheers

Men jøsses, henger meg bare på jeg, for suse og røre er jeg god på. clown Bare dropper pilla et par dager så har jeg tatt deg igjen vettu!*ler*

Mange morsomme figurer her da. Denne ser ut som om har kondom på snabelen elephant Men huff, det hører vel hjemme i en annen tråd Embarassed
Unskyld Admin!

No
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 23:32

Larkollen.

Admin er så opptatt av spikerbua si om dagen,så han ser ikke så nøye etter hva vi skriver her.

Og kondom ??? Hva var det igjen 'a !!!! Hm,70-talls vibber her nå.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down

foto apparat? hvilke type? (merke)
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next