CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Uvdal vintercamping

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 14:46

Vil tipse dere om en nystartet vintercampingplass i Uvdal. Plassen ligger kun 500 m fra alpinanlegget. For mer informasjon kan dere se på www.uvdalalpin.no eller www.uvdalvintercamping.no. Her er mange ledige plasser! Jeg er har selv plass der og er kjempe fornøyd. Uvdal ligger i Numedalen og det er ca. 3 timers kjøring fra Oslo.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 15:25

Hvilke rute bruker du og hva er gjennomsnittshastigheten om du skal klare Oslo - Uvdal alpin på 3 timer? Wink
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 15:43

Vi kjører Kongsberg - Veggli - Uvdal. GPS kalkulerer akkurat 3 timer fra Skullerud i Oslo til campingplassen. Den går etter fartsgrensen. Forbehold om kø ut av byen og glatte veier. Sjelden vi opplever kø etter Lysaker, men på de værste utfartsdagene varer den til Drammen.


Sist endret av Uvdal den Fre 7 Aug 2009 - 17:14, endret 1 gang
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 16:01

Jeg gjorde bare ett oppslag på googlemaps og den mente det burde ta lengre tid, testet ikke med GPS. Det stod ikke noe om priser på websiden, hverken for plass eller strøm. Har du prisene?
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 16:11

Vi betaler 5000;- i året. + strøm, ca. 1000 for sesongen ettersom hvor mye man er der. Vi går inn i vår 4. sesong på plassen og det vil i år øke fra 3 til 5 vogner der. Det er nytt flott servicebygg og en utrolig hyggelig eier. Han er snekker og bonde og har utsikt fra huset sitt over plassen. Hvis du er interessert så burde du ta en telefon til han. Kontaktinfo finnes på nettsidene.
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 1 Aug 2009 - 21:29

Dette så veeeeldig fristende ut. Synd vi alt har betalt vintercampingen for neste år, dette var jo bare en topp løsning for oss, kun 70 min kjøring ca..... hmmm, her må vi ta et familieråd rett og slett
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 18:37

Har lagt ut noen bilder fra plassen i galleriet:)
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 10:39

Hvordan er dusjer og toaletter på plassen? Noen er litt på gli mot vintercamping her, men stiller krav til sanitæranlegget.
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 14:29

Hei!
Servicehuset er delikat og helt nytt. Herre og dame er identiske, men har hver sin inngang. De er delt opp slik:
- Toalettrommet: 4 toaletter hver, 3 vasker, 3 speil, fliser på gulv, panel på vegg
- Dusjrommet: 3 dusjer hver, 3 vasker, 2 speil, fliser på gulv og vegg, myntinnkast (10 kr. ca. 3 min)
Såpe og papir er alltid på plass:)
1 handicap toalett som også kan brukes som familierom/stellerom (ikke ferdig enda)
I tillegg finnes der vaskerom med vaskemaskin, trøketrommel, tørkestativ. Kjøkken med kjøleskap og oppvaskmaskin. Tv stue (parabol) med 3 bord og 12 stoler.
Servicehuset har varmekabler i alle rom.
Eget dotømming/søppelhus vil bli ferdig i høst.
Eier har nok planer om flere fasiliteter på sikt, men dette er en start inntil flere har fått plass her.
Jeg bruker å sende sms til eier noen dager før vi skal opp, slik at han stikker nedom plassen og setter på strøm for oss. Vi kommer alltid opp til varm vogn.
Dette er en fantastisk vinterplass for alle som er glad i kulde og snøWink


Sist endret av Uvdal den Fre 7 Aug 2009 - 17:09, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeFre 7 Aug 2009 - 23:57

Uvdal skrev:
Hei!
Servicehuset er delikat og helt nytt. Herre og dame er identiske, men har hver sin inngang. De er delt opp slik:
- Toalettrommet: 4 toaletter hver, 3 vasker, 3 speil, fliser på gulv, panel på vegg
- Dusjrommet: 3 dusjer hver, 3 vasker, 2 speil, fliser på gulv og vegg, myntinnkast (10 kr. ca. 3 min)
Såpe og papir er alltid på plass:)
1 handicap toalett som også kan brukes som familierom/stellerom (ikke ferdig enda)
I tillegg finnes der vaskerom med vaskemaskin, trøketrommel, tørkestativ. Kjøkken med kjøleskap og oppvaskmaskin. Tv stue (parabol) med 3 bord og 12 stoler.
Servicehuset har varmekabler i alle rom.
Eget dotømming/søppelhus vil bli ferdig i høst.
Eier har nok planer om flere fasiliteter på sikt, men dette er en start inntil flere har fått plass her.
Jeg bruker å sende sms til eier noen dager før vi skal opp, slik at han stikker nedom plassen og setter på strøm for oss. Vi kommer alltid opp til varm vogn.
Dette er en fantastisk vinterplass for alle som er glad i kulde og snøWink


Har du provisjon du eller?? Smile

Fikk tips av Hege om plassen.. Virker som et ok sted da. Men spørs om det ikke blir noget langt for oss dette. Må nok ta oss en runde snart og titte på 2-4 plasser og bestemme oss snart. Nå som ferien dessverre er over må man planlegge parkering av doningen Smile
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 8 Aug 2009 - 9:49

Skulle tro jeg hadde provisjon...
Jeg har bare to barn som gjerne vil bo på en camping med flere gjester. Derfor har jeg engasjert meg med å finne de rette kanaler for å få flere gjester dit. For oss har dette vært en skjult skatt til nå.:-)
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 8 Aug 2009 - 12:17

Mor i huset begynner å bli på gli mot vintercamping... Det å slippe å kjøre til slalombakke og at man kan ta turer på langrenn og ikke minst på bena i høst virker forlokkende. Kan hende vi stikker på befaring en tur. Hun må helt klart inspisere før beslutning kan taes...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 8 Aug 2009 - 15:48

Uvdal skrev:
Skulle tro jeg hadde provisjon...
Jeg har bare to barn som gjerne vil bo på en camping med flere gjester. Derfor har jeg engasjert meg med å finne de rette kanaler for å få flere gjester dit. For oss har dette vært en skjult skatt til nå.:-)


Da har du kommet til det rette forumet Smile Vi er mange inne her som liker å hygge oss i vogna selv om det er blå grader og masse snø. Mange som ikke vintercamper og noen som vurderer det. Vi storkoser oss da i hvertfall. Skal ha oss ny plass til vinteren, vet bare ikke hvor enda. Ble for langt helt oppe på Dagali, er bare det at det ser ut til at det blir nesten like langt til Uvdal.. Skal ikke være enkelt nei..
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 20:26

Folk rundt her snakker om at det må være en skyggefull plass der oppe, stemmer dette?

Jeg har ringt det mobilnummeret som kom opp på hjemmesiden et par ganger, ingen svarer og ikke har de ringt opp igjen....dersom de vil ha folk der til vinteren, kan det kanskje være lurt å svare telefonen? I alle fall bør de ringe opp igjen ved anledning dersom de er på ferie etc.....
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 20:49

Ok...da ringte han omsider opp igjen. En veldig hyggelig mann og jeg ble veldig fristet til å flytte både vogn og spikertelt. Tror gubben får noia dersom jeg begynner å styre med det spikerteltet igjen da men Laughing Vi skal i alle fall opp å kikke, så får vi se hva jeg klarer å overtale ham til Wink
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 21:21

Han bruker å ta telefonen, men dersom han er på vidda og ser etter sauene sine har han ikke dekning. Han pleier også å være flink til å ringe tilbake dersom han ikke har anledning til å svare.

Det stemmer at plassen ligger på Uvdals skyggeside. Det er nettopp det som gjør at det er pudder i bakken:) Det er kun i januar og februar som vi merker skyggesiden, så det er ikke noe stort problem for oss hvertfall.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 22:27

I dag var vi å så på plassen og vi syntes det så ut til å passe oss. Har du forslag til hvor det er fint å plassere seg på plassen? Vi lurte litt på om det hadde vært grei å stå bortenfor stolpen ved siden av dere.
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 22:02

Så bra plassen falt i smak Very Happy På kanten hvor vi ligger får du morgensol og sol hele dagen (fra mars og utover). Der hvor de andre ligger varer solen litt lengre enn hos oss. Tvers overfor oss, hvor det er tomt, er det ikke morgensol. Her er det også mulig Jarle utvider plassen, det kan være greit å vite. Da blir resten opp til deg. Det blir sikkert bra uansett Very Happy Skal du sette opp spikertelt? Hvis ikke, går det jo an å flytte på seg til våren igjen, hvis du ikke blir fornøyd. Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 22:27

Vi skal ikke ha spikertelt og vi tar denne vinteren som en test på om det funker for oss å campe på vinteren. Så nå ser det ut til at du får en ny nabo Wink
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 22:36

Det gleder vi oss veldig til! Vi snakkes i Uvdal Cool
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 8:26

ArneO

Hvor lang tid brukte dere opp fra Asker til Uvdal....??
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 8:33

2,5 time hjemmefra til plassen, lovlig kjøring uten glatte veier og kø. Etter vi hadde sett på plassen var vi å besøkte noen bekjente på Geilo, tok 30 minutter til feltet oppe ved Kikut fjellstue.

Veien er bra og det er få steder der det skulle bli trøbbel til vinteren slik jeg ser det. Ellers så fristet det med at man ikke trenger å bruke bilen når man er framme. Er greit å kjøre litt lenger dersom man kan parkere bilen for helga Smile Her kan man skli bort i slalombakken, eller ta langrennskia og gå ut. Men ser ikke bort fra at man tar bilen opp på fjellet for å variere litt også. Valgfriheten er vel de vi søker vi som driver med mobil camping.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 8:52

Ikke værre altså....Hm....
Vi bruker drøye 2 timer på vinter`n opp til Sigdal.....
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 9:08

Tove
Må dere i bilen for å komme i bakken der hvor dere er? Ser verdien i at ikke alle må være klare for at første mann skal komme igang.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 9:19

Ja vi må nok det, nå er ikke jeg den mest besøkte av sånne slalombakker. Koser meg heller i stolen ved solveggen jeg i steden. Har bare en unge (15år) igjen her som er med på tur. Om ei lita stund gidder han nok ikke mer han heller. Allerede nå er det sånn at vi må finne oss i å føye oss litt fra begge sider....Men jeg tenker om ett par/tre år så er vi nok alene og da er vel sansynlighet stor for at vi beveger på oss....
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeFre 18 Sep 2009 - 20:04

Nå har plassen fått ny nettside:) Gå gjerne inn å ta en titt. Det vil komme flere bilder fra plassen i løpet av vinteren. www.uvdalvintercamping.no
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 20:42

Uvdal vintercamping har nå 0 grader og det er rolig. En vogn til har kommet på plass i dag. Nå er det 8 vogner her og vi er de eneste som bruker plassen denne helga. Været har vært flott med sol og litt lett skydekke. Natt til i dag var det 7 kalde, deilig inne i vogna vår Very Happy . I formiddag var vi ute å gikk tur oppover i dalsiden her, Mikkel rev hadde gått foran, og han var vel ute å så etter Helene Harefrøken som har lagt igjen visittkortet sitt ute på plassen her.

Utrolig deilig dette her!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 20:48

Arne

Flott at dere koser dere selv i kuldiser... Uvdal vintercamping Icon_biggrin

En fin vognsesong vi går inn i nå syns jeg.

Her blir det ikke vognhelg før om to uker, men skal en tur opp på Blefjell på mandag for å tilpasse spikerteltet mot vogna.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Uvdal vintercamping Caravan
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 21:02

Dette er helt topp. Vi gjør unna greien som må gjøres hjemme når vi er hjemme og har helt fri når vi er her. Bare kose seg med turer god mat og hverandre. Ikke har vi TV i vogna heller, men det er stue på campingen med parabol og TV så nyhetene får vi der. Jeg holder på med litt bilder og musikk til usb-pinner til stereoen i vogna mens fruen leser. Deilig rolig opplegg med andre ord Wink
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 21:56

Nå er det blitt vinter i Uvdal. Det er kommet en del snø allerede, og det er mer i vente denne uken. http://www.skiinfo.no/Snorapport/Uvdal-ENOUVDAL-100-no.jhtml
Sesongstart i bakken lørdag 7 nov. Blir deilig å få plankene på beina igjen Laughing
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 22:27

Uvdal
Har dere vært der i helga?
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 23:10

Nope, men skal opp til helgen som kommer.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 23:14

Blir nok litt mer folk nå når snøen kommer, det har vært stille de to helgene vi har vært der.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 23:17

Snørapport til helga kanskje? Det var bart når vi reiste derfra forrige helg. Det blir trolig ikke noen tur på oss nå til helga. Har litt som må gjøres her hjemme også.
Til Toppen Go down
Uvdal

Uvdal


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.08.2009

Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 23:25

Will do. Det kom visst 8-10cm på søndag som var. Og det er mer i vente i følge linken jeg la inn fra skiinfo.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Uvdal vintercamping Empty
PosteTema: Re: Uvdal vintercamping   Uvdal vintercamping Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Uvdal vintercamping
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Uvdal vintercamping
» Vintercamping?? Uvdal har ledige plasser
» Vintercamping
» Vintercamping..
» vintercamping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: