CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman

Go down 
+2
Jan
Bamzemums
6 posters
AvInnlegg
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 15:06

Hei! kjøpte meg ei savsjøvogn med fronten full av vann, har revvet ut innredingen forran nå og tatt av plater samt byttet ut endel råtten treverk og kastet en masse isopor, tenkte å oppdatere her etterhvert som prossesen går fremover hvis det er interesse for det Very Happy


Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00527


Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00528

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00529

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00551

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00552

Som dere ser var høyre side helt gåen(oppråtten) vannet har kommet inn gjennom handtakene på utsiden disse er nå fjernet så fremtidig lekasje er så godt som eliminert(har satt på dekkskiver med sika under.

Har også funnet en lekasje lenger opp på tverr lista over frontruta, da jeg var så heldig at det kom en regnskur i dette finværet som er nå, så jeg fikk se hvor det kom inn.
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 15:12

det går fremover

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00567

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00568


Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00571

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00572


Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman DSC00569
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 15:15

sånnt liker i alle fall jeg å se
kjør på med mer info, for dette er morsomt arbeide
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 15:37

Er en type arbeid som det har vært spørt om før her på forumet. Kjempeflott at dette blir vist hvordan man kan utbedre slike skader.
Så kom gjerne med mere bilder og info.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 16:25

Jan skrev:
sånnt liker i alle fall jeg å se
kjør på med mer info, for dette er morsomt arbeide

Vel, morsomt kan vel diskuteres Smile hadde en sånn oprasjon på den forrige vogna som jeg hadde ( en 93 mod solifer ) måtte skifte omtrent halve siden på den. Men ble bra til slutt da Very Happy

Forøvrig artig å se og lese om sånne reprasjoner, stå på Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 16:33

Campern skrev:
Jan skrev:
sånnt liker i alle fall jeg å se
kjør på med mer info, for dette er morsomt arbeide

Vel, morsomt kan vel diskuteres Smile hadde en sånn oprasjon på den forrige vogna som jeg hadde ( en 93 mod solifer ) måtte skifte omtrent halve siden på den. Men ble bra til slutt da Very Happy

Forøvrig artig å se og lese om sånne reprasjoner, stå på Very Happy
med morsomt så mener jeg at man kjøper en fuktskadet vogn med viten og vilje fordi man har lyst å fikse den
det er ikke morsomt å kjøpe en "tett og hel" vogn, for deretter å finne masse fuktskader etterpå
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 16:44

Ja vi gikk vel på den smellen, viste at var litt fukt, så fikk prutet den ned litt. Men det var vist mer en litt affraid
Trøste meg med at jeg hadde tjent noen tusenlapper på den da jeg solgte den igjen Very Happy
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 52
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 20:23

En spennende tråd, denne må jeg følge med på..
Jeg synes det var en stor jobb å bare trekke om alle putene i campingvognen jeg da hehe..
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeSøn 2 Aug 2009 - 20:47

Her er det bare å fortsette med opptaderinger ja. Frykter jeg må gjøre noe slikt en gang med min. Er jo gammel da, 79 modell, men er greit å slippe avgifter også. Slipper å vurdere skilt/ikke skilt. Og for min del er det snakk om å bruke/ikke bruke vogna, da jeg ikke camper fast. Bruker hytter til sånt. Ok, nok off-topic for i dag.
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 0:19

Hehe her ble det respons ja Very Happy

Kan fortelle litt mer om hvorfor jeg gjør dette, vi er gjeng kompiser som står på vintercamp i sverige med hver vår vogn, vi er deroppe i helgene å kjører snøscooter å nyter livet cheers

Min forrige vogn var en 1988 solifer 500 arctic som faktisk var fuktfri!!! veldig snop vogn å dra merka den ikke etter passelaten min nesten, men etter 2år nå syntes jeg den var for liten til å sta vintercamp med, og jeg likte ikke løsninga med døra bak.

Solgte så solifern i fellesferien nå for 25k og begynte leting etter savsjø 562 da disse vognene har den fineste innredingen og den beste løsningen etter mitt syn fra den tidsepoken, at den har alde(langejan) med 220V sirk pumpe er også noe jeg setter pris på da primus ikke er like bra etter min mening.

Etter å ha sett på minst 3 stk 562 der alle hadde fukt i fronten når jeg målte så gadd jeg ikke leite mer, jeg skulle!!! ha en sånn vogn uansett, kjøpte den med minst fukt til best pris, og startet så med renoveringen
Laughing

Da vogna står 14.5mil unna meg hos foreldrene mine får jeg kun jobbet med den i helgene, og siden jeg nå på fredag kjøpte leilighet så er det begrenset med hva jeg får gjort, men kommer med mer oppdateringer så snart jeg får gjort mer Very Happy
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 0:32

Kan fortelle at jeg har tatt ut 3,5liter vann med avfuktern på 5dager i tillegg til all den vasstrukne veden og isolasjonen jeg har kastet! Twisted Evil
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 0:44

gjør jo utslag på lastekapasiteten det da
men nå tar jo avfuktere ut fuktighet fra lufta og, så med tvangaslufting som det er på vognene og litt regnvær så renner det fort på noen liter
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 0:51

Jan skrev:
gjør jo utslag på lastekapasiteten det da
men nå tar jo avfuktere ut fuktighet fra lufta og, så med tvangaslufting som det er på vognene og litt regnvær så renner det fort på noen liter

Klart det! men lukket vogna så godt jeg klarte og det har vært over 17grader om nettene hele uka uten regn , så gode forhold Smile

hadde en vifteovn stående å blåse på den åpne veggen og jeg kan love deg det var damp i lufta der inne Razz
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeMan 3 Aug 2009 - 20:51

Bamzemums skrev:
Jan skrev:
gjør jo utslag på lastekapasiteten det da
men nå tar jo avfuktere ut fuktighet fra lufta og, så med tvangaslufting som det er på vognene og litt regnvær så renner det fort på noen liter

Klart det! men lukket vogna så godt jeg klarte og det har vært over 17grader om nettene hele uka uten regn , så gode forhold Smile

hadde en vifteovn stående å blåse på den åpne veggen og jeg kan love deg det var damp i lufta der inne Razz
bra det virker, for det er så mye bedre når man vet det er tørt før man spikrer igjenn veggene
begynner å bli en klassiker som er verdt å ta vare på den vogna der
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitimeMan 12 Okt 2009 - 18:53

Lurer litt på hvordan det går her?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Empty
PosteTema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman   Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Savsjø med MYE råte
» Renovering av 84 Cabby 582
» Fukt
» Fukt
» Kvalitet på Savsjø.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: