| Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Bamzemums

Antall Innlegg : 11 Age : 37 Localisation : Harstad/Bardu Registration date : 09.02.2009
 | Tema: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 15:06 | |
| | |
|
 | |
Bamzemums

Antall Innlegg : 11 Age : 37 Localisation : Harstad/Bardu Registration date : 09.02.2009
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 15:12 | |
| | |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 50 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 15:15 | |
| sånnt liker i alle fall jeg å se kjør på med mer info, for dette er morsomt arbeide | |
|
 | |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!

Antall Innlegg : 8904 Age : 67 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 15:37 | |
| Er en type arbeid som det har vært spørt om før her på forumet. Kjempeflott at dette blir vist hvordan man kan utbedre slike skader. Så kom gjerne med mere bilder og info. | |
|
 | |
Campern ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 590 Age : 52 Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna Registration date : 26.11.2007
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 16:25 | |
| - Jan skrev:
- sånnt liker i alle fall jeg å se
kjør på med mer info, for dette er morsomt arbeide Vel, morsomt kan vel diskuteres  hadde en sånn oprasjon på den forrige vogna som jeg hadde ( en 93 mod solifer ) måtte skifte omtrent halve siden på den. Men ble bra til slutt da Forøvrig artig å se og lese om sånne reprasjoner, stå på  | |
|
 | |
Jan MODERATOR

Antall Innlegg : 15679 Age : 50 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
 | |
 | |
Campern ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 590 Age : 52 Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna Registration date : 26.11.2007
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 16:44 | |
| Ja vi gikk vel på den smellen, viste at var litt fukt, så fikk prutet den ned litt. Men det var vist mer en litt Trøste meg med at jeg hadde tjent noen tusenlapper på den da jeg solgte den igjen  | |
|
 | |
Campingfruen CARAVANER

Antall Innlegg : 145 Age : 52 Localisation : Østfold Registration date : 09.07.2009
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 20:23 | |
| En spennende tråd, denne må jeg følge med på.. Jeg synes det var en stor jobb å bare trekke om alle putene i campingvognen jeg da hehe.. | |
|
 | |
livar CARAVAN BOSS

Antall Innlegg : 163 Age : 40 Localisation : Bryne Registration date : 25.08.2008
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Søn 2 Aug 2009 - 20:47 | |
| Her er det bare å fortsette med opptaderinger ja. Frykter jeg må gjøre noe slikt en gang med min. Er jo gammel da, 79 modell, men er greit å slippe avgifter også. Slipper å vurdere skilt/ikke skilt. Og for min del er det snakk om å bruke/ikke bruke vogna, da jeg ikke camper fast. Bruker hytter til sånt. Ok, nok off-topic for i dag. | |
|
 | |
Bamzemums

| Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Man 3 Aug 2009 - 0:19 | |
| Hehe her ble det respons ja Kan fortelle litt mer om hvorfor jeg gjør dette, vi er gjeng kompiser som står på vintercamp i sverige med hver vår vogn, vi er deroppe i helgene å kjører snøscooter å nyter livet  Min forrige vogn var en 1988 solifer 500 arctic som faktisk var fuktfri!!! veldig snop vogn å dra merka den ikke etter passelaten min nesten, men etter 2år nå syntes jeg den var for liten til å sta vintercamp med, og jeg likte ikke løsninga med døra bak. Solgte så solifern i fellesferien nå for 25k og begynte leting etter savsjø 562 da disse vognene har den fineste innredingen og den beste løsningen etter mitt syn fra den tidsepoken, at den har alde(langejan) med 220V sirk pumpe er også noe jeg setter pris på da primus ikke er like bra etter min mening. Etter å ha sett på minst 3 stk 562 der alle hadde fukt i fronten når jeg målte så gadd jeg ikke leite mer, jeg skulle!!! ha en sånn vogn uansett, kjøpte den med minst fukt til best pris, og startet så med renoveringen Da vogna står 14.5mil unna meg hos foreldrene mine får jeg kun jobbet med den i helgene, og siden jeg nå på fredag kjøpte leilighet så er det begrenset med hva jeg får gjort, men kommer med mer oppdateringer så snart jeg får gjort mer  | |
|
 | |
Bamzemums

| Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Man 3 Aug 2009 - 0:32 | |
| Kan fortelle at jeg har tatt ut 3,5liter vann med avfuktern på 5dager i tillegg til all den vasstrukne veden og isolasjonen jeg har kastet!  | |
|
 | |
Jan MODERATOR

| Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Man 3 Aug 2009 - 0:44 | |
| gjør jo utslag på lastekapasiteten det da men nå tar jo avfuktere ut fuktighet fra lufta og, så med tvangaslufting som det er på vognene og litt regnvær så renner det fort på noen liter | |
|
 | |
Bamzemums

| Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Man 3 Aug 2009 - 0:51 | |
| - Jan skrev:
- gjør jo utslag på lastekapasiteten det da
men nå tar jo avfuktere ut fuktighet fra lufta og, så med tvangaslufting som det er på vognene og litt regnvær så renner det fort på noen liter Klart det! men lukket vogna så godt jeg klarte og det har vært over 17grader om nettene hele uka uten regn , så gode forhold  hadde en vifteovn stående å blåse på den åpne veggen og jeg kan love deg det var damp i lufta der inne  | |
|
 | |
Jan MODERATOR

| Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Man 3 Aug 2009 - 20:51 | |
| - Bamzemums skrev:
- Jan skrev:
- gjør jo utslag på lastekapasiteten det da
men nå tar jo avfuktere ut fuktighet fra lufta og, så med tvangaslufting som det er på vognene og litt regnvær så renner det fort på noen liter Klart det! men lukket vogna så godt jeg klarte og det har vært over 17grader om nettene hele uka uten regn , så gode forhold 
hadde en vifteovn stående å blåse på den åpne veggen og jeg kan love deg det var damp i lufta der inne  bra det virker, for det er så mye bedre når man vet det er tørt før man spikrer igjenn veggene begynner å bli en klassiker som er verdt å ta vare på den vogna der | |
|
 | |
livar CARAVAN BOSS

Antall Innlegg : 163 Age : 40 Localisation : Bryne Registration date : 25.08.2008
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman Man 12 Okt 2009 - 18:53 | |
| Lurer litt på hvordan det går her? | |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman  | |
| |
|
 | |
| Fukt renovering av savsjø 562 gl clubman | |
|