| Ripe i vindu | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:18 | |
| Det ser ut til at jeg har vært innom (minst) en hekk eller buske i sommer. Stripe på veggen var bare møkk og har blitt borte, men i det ene vinduet bak har jeg nå et par tre riper som går på langs. Er det noen som har erfaring med om det går an å slipe bort slike riper med en polerkrem el.l.? Tenker på f.eks. autosol. Jeg trenger vel ikke nevne at jeg misliker hekker som er plantet den gangen folk syklet rundt med telt | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:27 | |
| En dag da vi var på vei opp fra stranda på Lidoen kom en tysker kjørende og svingte inn i ei gate på campingen. Han hadde vogn på størrelse med din. Han klarte å kjøre av lykta og plasten rundt på høyre bakende - den subba inni hekken og der var en mur - så det var bare ledningene som hang etter vogna. Han måtte selvfølgelig stoppe da det skjedde, koble av vogna og ta den med håndmakt rundt svingen. Det er fryktelig trangt noen steder........
off topic dette........... |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 47 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:31 | |
| - May-Britt skrev:
- En dag da vi var på vei opp fra stranda på Lidoen kom en tysker kjørende og svingte inn i ei gate på campingen. Han hadde vogn på størrelse med din. Han klarte å kjøre av lykta og plasten rundt på høyre bakende - den subba inni hekken og der var en mur - så det var bare ledningene som hang etter vogna. Han måtte selvfølgelig stoppe da det skjedde, koble av vogna og ta den med håndmakt rundt svingen. Det er fryktelig trangt noen steder........
off topic dette........... Litt mer off topic.. Jeg og Tom så en svenske akkurat der May-Britt, ikke så ille som det du nevner, men vogna stoppet med et rykk. Han ga seg ikke så lett, prøvde igjen, og da gikk det. Tror det gikk greit med vogna denne gangen Stygg den muren de har kamuflert der.. | |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 47 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:32 | |
| Men litt "on topic".. Er det ikke enklere og bytte selve vinduet da? Kan da ikke koste så himla bare ruta? Går vel å bytte denne uten noe større om og men? Eller... | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:43 | |
| Bra priser på sånne vinduer altså. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:44 | |
| de er jo i plastikk må jo finnes fagfolk med rett utstyr til å smelte de i orden igjen? | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:46 | |
| Ripen i stoltheten er vel dypere enn de i vinduet og stoltheten går ikke å skifte Er aller mest kosmetisk, og tenkte at om jeg "sliper ned" vinduet litt vil ripene bli borte. OT: Det trangeste stedet vi var var på en dansk plass hvor speilene subbet hekken i hele innkjørselen, jeg slapp å sving der I Budapest hadde noen polakker parkert langs veien når vi skulle ut og jeg hadde hjelp av to foran og to bak for å kjøre off-road i blomsterbedet uten å ødelegge noe (annet en noen fra før skrøpelige blomster...) Jæv..igste inn og utkjøring var i Karpatene. I Potsdam havnet vi inne i ei "blindgate uten snuplass, så joda kanskje vi var på "bærtur" | |
|
| |
ArneO GENERAL!
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 21:47 | |
| De er ikke dype det er mest at de er "mattet" og jeg så dem ikke før jeg fikk vasket.... | |
|
| |
raune CAMPER
Antall Innlegg : 35 Age : 49 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 11.05.2009
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 22:02 | |
| - ArneO skrev:
- De er ikke dype det er mest at de er "mattet" og jeg så dem ikke før jeg fikk vasket....
hadde ripe ca 6-7cm høy over hele legden på frontruta på min, snakket med en forhandeler som sa de brukte et produk fra meguiars det var til å fjerne riper i båtkalersj vindu, hadde ikke noe tro på det men da nytt vindu kostet ca 4000 tenke jeg at det må prøves å røbbe det bort.. borte ble det!!! 'her er link http://www.norskprol.no/ | |
|
| |
ArneO GENERAL!
| Tema: Re: Ripe i vindu Lør 8 Aug 2009 - 22:08 | |
| raune Husker du hvilket av produktene det var? Det var jo masse.... | |
|
| |
raune CAMPER
Antall Innlegg : 35 Age : 49 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 11.05.2009
| Tema: Re: Ripe i vindu Søn 9 Aug 2009 - 15:06 | |
| | |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Ripe i vindu Tor 13 Aug 2009 - 20:22 | |
| Har pusset ned riper i plastvindu med Turtle Wax colour back med godt resultat, nå skal det sies at dette var på et 12år gammelt caravan vindu ikke et nytt... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Ripe i vindu | |
| |
|
| |
| Ripe i vindu | |
|