CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.

Go down 
+5
Thomas
OyvindSP
hpk
Jan Ole
anmy
9 posters
AvInnlegg
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 19:11

Hei.

Er på utkikk etter vår første (egeneide) vogn og lurer på et par ting:
Vognen vi mest sannsynligvis går for er Hobby 650 KFU 2001------.
Har maks råd å bruke ca 150000,-

1: Har alle Hobby sine vogner bad med dusj? I de fleste annonser jeg finner står det ikke noe om det er dusj eller ikke?

2: Kunne tenke meg å hatt en stekeovn fastmontert i vogna, men ser det er nesten ingen som har det. Er det noe spesiell grunn til det?
Er det isåfall dyrt å bytte ut mikroen med en stekeovn feks? Ser de skal ha rundt 3500,- for selve ovnen, men så kommer vel montering i tillegg, eller kan slikt monteres av meg selv? (er over middels teknisk anlagt Smile )

mvh,
André


Sist endret av anmy den Tor 13 Aug 2009 - 13:09, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 19:26

Velkommen til forumet.
Angående Kfu og dusj, har hatt -02 mod og den var det ikke dusj i.
Jeg byttet vannkranen med en sånn med uttrekkdusj, men kun for å dusje av ungene med forsiktighet.
Mener det badet er for lite til å få til noe fornuftig dusjing i, må nok ha forheng rundt hele deg der og det blir en litt spesiell opplevelse.

Gulvet er nok type dusj i alle Hobbyvogner, men det stopper der.

Stekeovn kom noen modeller senere, men det ble ofte anbefalt å montere ekstra el-element i den fordi den ga for lite effekt bare på gass.
Har hørt om flere som ble skuffet ved anskaffelse av sånne ovner, også i andre vogner.

Andre skryter uhemmet så her er det greit å sjekke litt grundig først.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 20:31

Det er ikke dusj i 650 KFU og baderommet er absolutt ikke egnet for dusjing selv om det er såkalt dusj-gulv der.

Jeg har byttet krana på badet til en ettgreps med uttrekkbar dusjslange, men det blir bare for å vaske håret og skylle av dattera med forsiktighet.

Stekeovn med grill-element er iallefall standard på "norske" vogner fra 2007. Jeg anbefaler å ikke bruke tusenvis av kroner på å bytte ut micro med stekeovn
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 10:02

Takker for kjappe svar.

Har også kikket litt på 650 KMFE vogn, der ser det ut som det kan være litt større plass til dusj??

Dusjen er mest tenkt bare for å ha anledning til å spyle av våre to små når det trengs, ikke for at vi voksne skal bruke den.

Noen som kan anbefale andre lignende vogner i prisklassen rundt 150000,-?

Som har bedre fasiliteter når et gjelder dusj og sånt?

Må ha adskilte soverom med køyseng for ungene.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 11:35

Dethleffs 720 SK, 560 SK og Bürstner 690(tk?)
LMC 650MDK

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 13:41

anmy skrev:
Takker for kjappe svar.

Har også kikket litt på 650 KMFE vogn, der ser det ut som det kan være litt større plass til dusj??

Dusjen er mest tenkt bare for å ha anledning til å spyle av våre to små når det trengs, ikke for at vi voksne skal bruke den.

Noen som kan anbefale andre lignende vogner i prisklassen rundt 150000,-?

Som har bedre fasiliteter når et gjelder dusj og sånt?

Må ha adskilte soverom med køyseng for ungene.

Det som er genialt med dusj i en xxFe at du kan ta dusjen ut av vinduet for å spyle barna! Vi bruker dette til stadighet. Et annet alternativ er å få montert en egen dusj utvendig. Dusjing inne anbefales ikke.

Når det gjelder valget mellom KFU og KMFe heller jeg også mot KFU pga rundsittegruppe, det er mye koseligere å hvile ut i en stor sofa enn i midtsitteren i en KMFe. Vi hadde 560 KMFe, og 650 KMFe var aldri et alternativ når vi skulle ha større vogn.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 19:38

Jeg har hatt Dethleffs 560 SK. Den har eget dusjkabinett. Egnet seg mest for å spyle ungene, men jeg klarte også og presse kroppen min inn der. Men hvis du har bestemt deg for KFU så får du mye nyere vogn enn 01 for 150 000,-. Jeg solgt mn 03-mod for 129 000,- nå nylig. Da lå det også en 04 til samme pris som min.
Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 53
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 10:54

Vi var ganske bestemt for en kmfe, men når dagen kom for handel og vi tittet, syntes vi ikke dette var helt som forventet, så vi tittet også på en kfu som vi hadde tittet på i katalogen, men som ikke var noe godt alternativ slik vi så det da. Men når vi kom inn i kfu ble inntrykket et helt annet, og alle brikkene falt liksom på plass. Vi er 2 voksne, 2 barn og 2 store hunder.(Med Clas dusj utenfor)som koser oss veldig i denne vogna og angrer ikke på valget.
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 16:06

Det bli nok en KFÙ på oss også tenker jeg.
Er det best utvalg/pris på høst eller vår?

Tenker litt som så at det kanskje er mange som vil selge vognene sine etter at fellesferien er over?

Og at på våren er det mer rift om vognene?

Er det forresten andre steder enn finn.no og autodb.no det er råd å kikke etter vogn?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 17:32

Kfu er svært lettsolgt, så skal du ha en sånn er det bare å sjekke ofte og mye.
Finn er nok mest aktuell, men jeg solgte min via AutoDB.
Zett.no er vel også aktuell i tilleg til forhandlere generellt.

Om Lillehammer er innenfor rekkevidde kan du kontakte Lillehammer Caravan og spørre om de har vogner på vei inn.
Det var sånn jeg kjøpte min for fem år siden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 18:29

anmy skrev:
Hei.

Er på utkikk etter vår første (egeneide) vogn og lurer på et par ting:
Vognen vi mest sannsynligvis går for er Hobby 650 KFU 2001------.
Har maks råd å bruke ca 150000,-

1: Har alle Hobby sine vogner bad med dusj? I de fleste annonser jeg finner står det ikke noe om det er dusj eller ikke?

2: Kunne tenke meg å hatt en stekeovn fastmontert i vogna, men ser det er nesten ingen som har det. Er det noe spesiell grunn til det?
Er det isåfall dyrt å bytte ut mikroen med en stekeovn feks? Ser de skal ha rundt 3500,- for selve ovnen, men så kommer vel montering i tillegg, eller kan slikt monteres av meg selv? (er over middels teknisk anlagt Smile )

mvh,
André



Andrè

Fikk på pris denne her i går.....5700.- + arbeid.......

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. 32480

Cramer CBCG m/grill
Propan. 1,6 kW. Kapasitet (l) 32. Dimensjoner (BxHxD) (mm) 528 x 430 x 422. Utskåret (mm) 503 x 407

LPG gassovn med integrert grill og motordrevet grillspidd. Det perfekte produktet for rask og god tilbreding av mat. Enkel rengjøring med bunnhengslet dør. Innvendig lys. Elektronisk tenning. Stekebrett. Stekerist. Termostat. Farge: stål/sort.
Art. nr. 32480
Veil. pris kr. 5 795,00 (STK)


Men typen ovn har også noe å si på om den passer inn i akkurat din cv.....
Til Toppen Go down
Arne Henriksen
CARAVANER
CARAVANER
Arne Henriksen


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 59
Localisation : Malvik, Sør-Trøndelag
Registration date : 30.08.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 19:50

OyvindSP skrev:
...Når det gjelder valget mellom KFU og KMFe heller jeg også mot KFU pga rundsittegruppe, det er mye koseligere å hvile ut i en stor sofa enn i midtsitteren i en KMFe. Vi hadde 560 KMFe, og 650 KMFe var aldri et alternativ når vi skulle ha større vogn.
Vi har en 560KMFe (3 køyers) og vurderer 650 men jeg klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg liker best av KFU og KMFe.

Har lagt merke til at dobbeltsenga er vesentlig smalere i KFU, samme er køyene kortere og jeg vet at eldstegutten på snart 13 sliter litt med å komme seg inn/ut av den tverrstilte øverkøya i 560'n, og regner med det blir like trangt i KFU?
De langsgående køyene i 650KMFe er både lengre og mer 'tilgjengelig' eller hva? (Vi må ha 3-køyeløsning.) Cool
Til Toppen Go down
http://www.villmarkstoppen.no
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 21:42

Blir ikke det veldig klaustrofobisk i en kfu med tre køyer? Shocked

Har ikke fokusert så veldig på det før, hadde med to køyer og det passet å bytte vogn når terrorist nr tre dukket opp. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Arne Henriksen
CARAVANER
CARAVANER
Arne Henriksen


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 59
Localisation : Malvik, Sør-Trøndelag
Registration date : 30.08.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 21:54

Jan Ole skrev:
Blir ikke det veldig klaustrofobisk i en kfu med tre køyer?
Jeg er redd for det ja...?

Må ha minst 3 køyer - har 4 unger og ønsker ikke større enn 650-størrelse da vi skal ha plass til vogna hjemme, og den kun brukes til helgeturer og sommerferien.
Får spesialbestille en 650KMFe med doble køyer på hver side bak der? Wink
Til Toppen Go down
http://www.villmarkstoppen.no
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTor 13 Aug 2009 - 17:00

Slenger ut et spm. til når jeg er så godt igang.

Vi skal primært bruke vognen til å kjøre rundt med, og kun om sommeren.

Vi er litt i tenkeboksen om vi skal satse på markise eller fortelt.

Fortelt er jo stort å drasse med seg, og litt mer tidkrevende å sette opp.
Har aldri prøvd markise, men det ser jo veldig enkelt og greit ut.
For da henger jo taket fast i vognen hele tiden etter hva jeg har skjønt? Og så kan du dra på vegger med glidelås?
Men hvordan er markisene i feks. vind og regn?

mvh.
André
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTor 13 Aug 2009 - 17:17

Se tråden om zip og skade på vogn, forskjellige meninger der.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTor 13 Aug 2009 - 18:49

Jeg har trippel køye i min. Mener de er ganske like som de som var i KFU'n. De fungerer helt fint til mine, men nå er mine 10 mnd, 4 og 7 år. Kan nok bli trangt til en på 13 ja... Jeg har markise og ikke telt. Vurderer å skaffe telt som kan brukes hvis man skal ligge lenge på et sted, ellers skal jeg kun ha markisen. Mye enklere å "håndtere" og den veier ikke like mye som teltet.

Kfu er meget lettsolgt. Tipper jeg hadde 20-30 tlf på 5 dager da jeg annonserte min. En forhandler i nærheten hadde nesten 60 personer innom i løpet av 3 dager da han hadde en stående i vår.
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTor 13 Aug 2009 - 20:59

Såpass lettsolgt ja. Da er det vel bare å slå til så fort som mulig, hvis jeg finner en med andre ord...

Takker for svar.
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTor 13 Aug 2009 - 21:29

Kanskje min??
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 7:20

Har du en du skal selge?
Lakselv blir kanskje litt vel langt å kjøre for meg...
Jeg bor 4 mil nord for Molde.

mvh.
André
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 12:43

Alt er jo tilsalgs ;-)
Ingenting i veien for å møtes på halvveien , heller..
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 15:41

Oddbjørn jeg har sendt deg PM!
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 12:53

Er det noe marked for brukte fortelt?
Hvis jeg kjøper en vogn med fortelt er det lett å evt. selge det?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 13:01

Jeg har nettopp kjøpt et brukt vinterfortelt, så ja jeg tror vi kan si at det finnes et marked. Om prisen er fornuftig så får du solgt, det vil jeg tro.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Empty
PosteTema: Re: Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.   Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Søker diverse smådeler til Hobby 420 De Luxe -84
» Dusj-batteri, Hobby WFU
» Diverse selges
» Diverse spørsmål om Kabe 720
» Dusj

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: