| Camp Grimsby, Årjäng | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
P.kaill CARAVANER
Antall Innlegg : 91 Age : 52 Localisation : Averøy Registration date : 29.05.2009
| Tema: Camp Grimsby, Årjäng Lør 15 Aug 2009 - 23:53 | |
| Hei Vi skulle prøve Sommarvik i Årjäng i fjor sommer, etter å ha fått den anbefalt. Det viste seg at de hadde 2 plasser ledige, og tomtene var 9x9 meter med høy hekk som tomtegrense. Det var helt umulig å komme inn der med vogn på 7,80 total + sykkelstativ, og i tillegg måtte runde telt og parkerte biler. Det var veldig varmt den dagen, så gjeipen hang på både kona og ungene når jeg fortalte at dette dessverre var umulig. Vi kjørte videre mot Karlstad til en plass som heter "Camp Grimsby". Du verden for en flott plass. Ligger langt inni skogen ved innsjøen Stora Bör. Stor sandstrand, langgrunt, kano/ båtutleie, ridning, turstier, fisking, og nytt sanitæranlegg. Den har bare 2 eller 3 stjerner, men de dagene vi var her hadde vi det virkelig flott Det eneste som var litt dumt var at det på kveldene ble tent en masse bål, med dertil røyk som kom inn i vogna. (Måtte lufte pga varmen)Dette hadde nok enkelt vært løst med aircondition. Dette er en plass jeg virkelig kan anbefale for alle med barn, eller de som ønsker en stille og rolig ferie. Vi skal ihvertfall tilbake. | |
|
| |
P.kaill CARAVANER
Antall Innlegg : 91 Age : 52 Localisation : Averøy Registration date : 29.05.2009
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Søn 16 Aug 2009 - 0:42 | |
| | |
|
| |
Danskepølsen CARAVANER
Antall Innlegg : 130 Age : 54 Localisation : Fredrikstad Registration date : 28.06.2009
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Søn 16 Aug 2009 - 11:26 | |
| Vi hadde vinterseson plass på Sommarvik for et par år tilbake, vi var nå ikke ovenud imponert over plassen, set i forhold til hva de reklamerer med på nett. På våren var det veldig sølete, og folks biler sat fast på tomterne, men jeg hørte eieren kjørte rundt og trakk dem fri med traktor for noen hundrelapper pr bil. Smart bi-inntekt. Grimsby ser ut som en veldig koselig plass. | |
|
| |
martin10
Antall Innlegg : 5 Registration date : 10.07.2010
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Tir 13 Jul 2010 - 23:36 | |
| Var på besøk hos noen som lå på Camp Grinsby sist helg. Utrolig flott plass. For tilfeldige campere var plassen innerst på plassen, like ved vannet. Disse plassene hadde lengst kveldssol av alle. Vi henter ny vogn i morgen og reiser garantert tilbake til Grinsby. | |
|
| |
lange CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 182 Age : 55 Localisation : Moss Registration date : 21.08.2010
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Søn 22 Aug 2010 - 21:37 | |
| Høres ut som en bra plass dersom man liker friluftsliv og natur Ser at det er mulig å leie både kano og båt. Videre skal vannet være av drikkevannskvalitet. Da lurer jeg på om det er restreksjoner på bruk av påhengsmotor? Hadde vært fint å kunne tatt med gummibåten for å utforske vannene. Uansett; sikkert en plass som jeg kommer til å besøke! | |
|
| |
Svein Olav COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 27 Registration date : 12.10.2008
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Fre 22 Okt 2010 - 17:20 | |
| - lange skrev:
- Høres ut som en bra plass dersom man liker friluftsliv og natur
Ser at det er mulig å leie både kano og båt. Videre skal vannet være av drikkevannskvalitet. Da lurer jeg på om det er restreksjoner på bruk av påhengsmotor? Hadde vært fint å kunne tatt med gummibåten for å utforske vannene.
Uansett; sikkert en plass som jeg kommer til å besøke! Påhengeren kan du bruke.Du kan leie sykkel også. Det er maange vann innover i Glaskogen som er ett stort naturreservat.Fra Camp Grinsby er det fint å sykkle,både rundt Stora Bør ca39,2 km.Eller oppover til Stora Gla.Eller ned til Sillebotten osv.. | |
|
| |
lange CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 182 Age : 55 Localisation : Moss Registration date : 21.08.2010
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Søn 24 Okt 2010 - 12:17 | |
| | |
|
| |
Svein Olav COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 27 Registration date : 12.10.2008
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng Søn 24 Okt 2010 - 15:11 | |
| Bare en liten komentar. Campingen heter Camp Grinsby.Altså ikke noen M i campingnavnet. N59 18 10.6 E12 26 41. Den ligger som du vet ved Stora Bør. Grunnen til at jeg nevner dette er følgende;Dersom man fortsetter noen km til,ca 9, langs E-18 og passerer Rudsbyn det faktisk ett sted til som heter Grinsbyn.Det skal ikke være alt for enkelt i Sverige heller | |
|
| |
lange CARAVAN BOSS
| |
| |
P.kaill CARAVANER
| Tema: Ny feil, rettelse kommer... :-) Søn 21 Nov 2010 - 19:41 | |
| Bare så det var sagt så fant jeg kvitteringen her under en ryddeaksjon i lommeboka... Der stod det Camp GRIMSBY, Grinsbyn, Sverige... så det så men den har nok byttet navn nå | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Camp Grimsby, Årjäng | |
| |
|
| |
| Camp Grimsby, Årjäng | |
|