CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forslag til vintercamp

Go down 
+7
Tasle
Thomas
Sten Rune
Lars Egil
Janita
ArneO
tottla
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:07

Er det noen som har forslag til vintercamp plass med ca 2t kjøretur fra jessheim? Må være slalombakker i nærheten. rendeer
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:14

Trysilfjellet?
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:27

Trysil, Hafjell, Kvitfjell etc..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:31

Jeg foreslo rett og slett denne http://www.utmarkslaget.no/caravan/ Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:33

Den er nok full, men du kan jo spørre. Kanskje du kan få plass neste år.

Om du ikke trenger ski in / ski out kan denne kanskje være noe http://www.klaracamping.no/
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:38

ArneO skrev:
Den er nok full, men du kan jo spørre. Kanskje du kan få plass neste år.

Om du ikke trenger ski in / ski out kan denne kanskje være noe http://www.klaracamping.no/

Takk for tipset! Laughing Den plassen så flott ut!
Tenker jeg bruker høsten til en befaringsrunde på div vintercamp-plasser.
Er helt fersk camper, må prøve å suge inn alle intrykk jeg kan få What a Face
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:44

Det blir første vinter i vogn for vår del også.
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 8:45

For vår del blir det faktisk den første campingen overhode!

Vi fikk vogna i helga, mangler bare utvidelsen av førerkortet:)
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 8:51

tottla, skal dere stå fast noe sted på sommeren eller blir det å kjøre rundt?

Selv har jeg trålet rundt her inne en stund og funnet ut mye jeg i utgangspunktet ikke visste at jeg lurte på, og da spesielt knyttet til vintercamping. Gjør som oss andre ferskinger og spør om alt mulig og umulig, de pleier å være tålmodige Very Happy
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 11:23

Vi tenker å reise rundt om sommeren og stå fast på vinteren.

Enig at man får mange gode tips her i forumet.

Det mangler bare å prøve ut tipsene i praksis Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 12:34

Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 12:46

Tove skrev:
Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........

Hver sin lyst Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Kan ikke forestille meg at vintercamping med 3 barn er morro No
Klær, sko og ski i alle varianter over alt, vått, trangt og rotete, huff og huff Exclamation

Takke meg til å bruke hytta på vinteren og vogna om sommeren Forslag til vintercamp 897742
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 12:49

Janita skrev:
Tove skrev:
Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........

Hver sin lyst Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Kan ikke forestille meg at vintercamping med 3 barn er morro No
Klær, sko og ski i alle varianter over alt, vått, trangt og rotete, huff og huff Exclamation

Takke meg til å bruke hytta på vinteren og vogna om sommeren Forslag til vintercamp 897742
Vi har 3 barn i alderen 5-7-10. Stortrives på vintercamping!

Ingen problem, bare kos Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 12:52

Janita skrev:
Tove skrev:
Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........

Hver sin lyst Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Kan ikke forestille meg at vintercamping med 3 barn er morro No
Klær, sko og ski i alle varianter over alt, vått, trangt og rotete, huff og huff Exclamation

Takke meg til å bruke hytta på vinteren og vogna om sommeren Forslag til vintercamp 897742

Hytte Suspect ..... jobb det.... lol!

Ikke noe problem med tre gutter (9-16) på vintercamp. De storkoser seg og det gjør jeg også... Twisted Evil

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Forslag til vintercamp Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 13:37

Janita skrev:
Tove skrev:
Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........

Hver sin lyst Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Kan ikke forestille meg at vintercamping med 3 barn er morro No
Klær, sko og ski i alle varianter over alt, vått, trangt og rotete, huff og huff Exclamation

Takke meg til å bruke hytta på vinteren og vogna om sommeren Forslag til vintercamp 897742



Razz Razz Razz Er ikke våte klær som blir problemet, bare klatre høyt nok opp i heimen det så er det problemet løst Laughing Laughing Laughing Laughing
Værre med all snømåkinga Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 15:49

Tove skrev:
Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........

Noen spørsmål fra en færsking:

Hvor er det dere vintercamper da? Tips taes i mot med åpne armer Very Happy

Hva bør man legge vekt på når man ser etter en sessong-plass?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 16:19

tottla

Vi ligger på Haglebu camping og trives for så vidt der....Enn så lenge minsten er å ta hensyn til da.

Det vi la vekt på den gangen vi la oss til der oppe var jo at ungene drivdes.....passe lang avstand.....sanitær nja,joda greit nok....masse snø.....liten trivlig plass....gode naboer.... "puddersnø"....slalom/snowboard......etterhvert som tida har gått har ungene funnet seg venner og dermed lettere og få med seg på tur....

Men hva du bør legge vekt på er jo ut ifra din egen livssituasjon.........
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 20:02

Janita skrev:
Tove skrev:
Stå på folkes prøv vintercamp. det er 3/4 av morroa Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Har forøvrig vintercampa di 10 siste åra........

Hver sin lyst Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Kan ikke forestille meg at vintercamping med 3 barn er morro No
Klær, sko og ski i alle varianter over alt, vått, trangt og rotete, huff og huff Exclamation

Takke meg til å bruke hytta på vinteren og vogna om sommeren Forslag til vintercamp 897742


Det går heeeelt strålende, med små barn også ja!! Smile Trenger bare litt planlegging.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 21:04

Vintercamping er toppen!!!

Masse snø og masse gøy. Ungene koser seg. En slipper å bære ved og fyre i ovnen......vogna er god og varm når vi kommer til den og ingenting av helga går med til å fyre og få opp varmen som en må i ei hytte.

Snøen på fjellet er ikke som hjemme. Den er stort sett tørrere. Våte klær er ikke noe problem syns vi........vi henger klærne i varmeskapet og legger votter og luer på rista i bunnen av samme skap......tørt på kort tid.....

Inne koser vi oss med det vi måtte ha lyst å holde på med, kortspill, håndarbeid, data, tv .......og så lager vi oss god mat Very Happy

Hvor rotete en vil ha det bestemmer en jo selv lol! ........rot blir det uansett hvor en er om en ikke rydder, det er nå mi erfaring i alle fall.......med 4 unger som vi har........

ojjjj........ kjenner jeg gleder meg skikkelig til vintercamping igjen cheers
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 22:31

May-Britt skrev:
vogna er god og varm når vi kommer til den og ingenting av helga går med til å fyre og få opp varmen som en må i ei hytte.

(Klippet)

Hvordan har dere ordnet det med varm vogn til dere kommer? Og er gummikabelen fastfrossen på bakken under snøen?

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 22:44

Tasle skrev:
May-Britt skrev:
vogna er god og varm når vi kommer til den og ingenting av helga går med til å fyre og få opp varmen som en må i ei hytte.

(Klippet)

Hvordan har dere ordnet det med varm vogn til dere kommer? Og er gummikabelen fastfrossen på bakken under snøen?

Plasseier setter i strømmen på vogna dagen før vi kommer dit, vi ringer dem........

Kabelen ligger fra vogna bort til strømboksen der den henger på en krok når den ikke står tilkoblet.......
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 23:35

May-Britt skrev:

Plasseier setter i strømmen på vogna dagen før vi kommer dit, vi ringer dem........

Kabelen ligger fra vogna bort til strømboksen der den henger på en krok når den ikke står tilkoblet.......

OK, det er jo en praktisk ordning. Jeg tenkte dere kanskje har noen slags "Ring vogna var" via SMS, for eksempel.

Jeg skal høre med min plasseier om han kan gjøre noe tilsvarende. Men jeg må lage et lite "luftspenn" fra stolpen, via ei bjørk osv. Den karen har så mange jern i ilden, så det spørs...

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 0:07

Tasle

Å sette strømmen på vogna er noe av "basis"-tjenestene som iallefall jeg "tar for gitt". Mulig jeg tar feil? Ring vogna varm med SMS er jo en relativt ny tjeneste..

Vet at man poå tidligere Finlandiavogner (80-90 tallet) kunne programmeres vi et ukesur. Mulig man kan gjøre dette nå også ved å bruke Alde 3010-panelet? Her kunne man i prinsippet programmere at gassen skulle gå på 7 dager frem i tid...
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 8:14

Vi bruker SMS...

Kjøpte denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=67550726. Funker som en kule og kommer alltid opp til en god og varm vogn Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 8:18

Jeg har gjort avtale med Uvdal Vintercamping om å være der i vinter. Når man melder ifra at man skal opp så setter de på strømmen, og i tillegg sørger de for at det er måket fram til vogna og at det er måket for parkering. Det syntes jeg er fint, og har vel ikke noen planer å bytte ut det med å risikere at det ikke er nymåket og kjøpe "ring-vogna-varm-teknologi" når det inngår som service Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 8:21

En ting til, når jeg spurte om det kom mye snø, så sa eldste sønnen i huset, som viste oss rundt at joda det kunne da komme en del i et snøfall. Han trodde nok at det var mulig å gjøre en avtale med "lillebror" om vi trengte å feie snøen av teltet også. Det kan jo være greit å ha en deal på det også om det er slik at det ikke passer å dra opp rett etter et stort snøfall.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 9:53

Tasle skrev:
May-Britt skrev:

Plasseier setter i strømmen på vogna dagen før vi kommer dit, vi ringer dem........

Kabelen ligger fra vogna bort til strømboksen der den henger på en krok når den ikke står tilkoblet.......

OK, det er jo en praktisk ordning. Jeg tenkte dere kanskje har noen slags "Ring vogna var" via SMS, for eksempel.

Jeg skal høre med min plasseier om han kan gjøre noe tilsvarende. Men jeg må lage et lite "luftspenn" fra stolpen, via ei bjørk osv. Den karen har så mange jern i ilden, så det spørs...

Jeg trodde det å sette på strøm var en selvsagt ting når en betaler for vintercamping. Plasseier der vi er kjører en runde nesten hver kveld og steller med sånt, har jeg sett når vi er der.

Hvorfor må du ha ledninga oppi et tre? Kan den ikke ligge på bakken? Eller det er kanskje kjøring, brøyting eller fresing på gang der den ligger.........

Jeg har sett en i nabolaget hos oss som gravde ned kabelen sin for at den ikke skulle bli skadet på vinteren (sikkert ikke lovlig), men vår ligger bare oppå gresset under snøen........det er ikke no trafikk fra vogna vår og til strømskapet......

Jeg tror Sten Rune også har sånn sms opplegg med at han kobler på strømmen selv hjemmefra........
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 10:00

Lars Egil skrev:
Vi bruker SMS...

Kjøpte denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=67550726. Funker som en kule og kommer alltid opp til en god og varm vogn Very Happy

Den linken var til ei tom side hos Clas! (prøv en gang til...)

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 10:03

May-Britt:

Jeg må lage et lite luftspenn bl.a. pga. brøyting. Men jeg vil nødig ha kabelen fastfrossen i is og snø, da er det faktisk i mitt tilfelle greiere å lage noen meter luftspenn via ei bjørk som er nær vogna. Sånn for alle tilfellers skyld. Bedre føre var.. Very Happy

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 10:07

Tasle skrev:
Lars Egil skrev:
Vi bruker SMS...

Kjøpte denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=67550726. Funker som en kule og kommer alltid opp til en god og varm vogn Very Happy

Den linken var til ei tom side hos Clas! (prøv en gang til...)
Sorry, det var et punktum som lagde krøll....

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=67550726
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 10:16

Tasle skrev:
May-Britt:

Jeg må lage et lite luftspenn bl.a. pga. brøyting. Men jeg vil nødig ha kabelen fastfrossen i is og snø, da er det faktisk i mitt tilfelle greiere å lage noen meter luftspenn via ei bjørk som er nær vogna. Sånn for alle tilfellers skyld. Bedre føre var.. Very Happy

Tasle

Kabelen blir liggende i sin egen gang nedi snøen der den.....den blir litt varm (i alle fall varmere enn snøen) så det smelter litt rundt den. Da vi bytta vogn i mars i fjor så var det bare å ta av kontakten så kunne vi dra ut kabelen..........men da hadde det vært strøm på den et lite døgn på forhånd og så lå den i ei rett linje Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 12:13

Sånn ring vogna varm står på mi ønskeliste også. Faktisk tror jeg en sånn dings er mer pålitelig enn mange campingverter rundt om, har førstehånds kjennskap til dette nemlig.
En annen ting er at for min del kan det gjerne bli avlysning på kort varsel og da er det litt kjedelig å plage folk igjen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 19:40

May-Britt

Dette med at det smelter litt rundt kabelen har jeg også sett de gangene vi har brukt vogna om vinteren. Men hos meg er det slik at det ligger en del trerøtter opp i dagen som kabelen kommer til å ligge over, og jeg vil helst ikke ha den kappet av når "plasskommandanten" kommer med sin hjullaster og lager parkeringsplass til bilen.

Så av den grunn lager jeg heller det lille luftspennet mellom bjørkene, slik at jeg har god mulighet til å fjerne kabelen på kort varsel. En annen sak er at det er veldig lite snø der vi har vogna, men det kan være skikkelig frost, ned mot -20 til -25 grader.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 19:43

Lars Egil:

Den er grei, den. Men hvor plasserer du den i vogna? I min Solifer er det ikke noe vanlig stikkontakt med 230 V plugg i skapet. Alt er integrert uten innvendig stikk (tror jeg, i farta - uten å være 100 % sikker).

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 19:44

Jan Ole:

Ja, det var noe sånt jeg også hadde i tankene - man kan abortere, som det heter.. Very Happy

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forslag til vintercamp Empty
PosteTema: Re: Forslag til vintercamp   Forslag til vintercamp Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Forslag til vintercamp
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» MÅ man ha alde for vintercamp?
» Vintercamp med Kabe
» Forslag til påsketur i Sverige
» anbefal en vintercamp for ferske campister på sørlandet?
» Forslag til kabeloppheng..

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: