CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Internett tilgang i Sverige

Go down 
+13
lea
OyvindSP
tater ola
Johnny
Camelot
Runerask
chg
André
joka
Jan Ole
Trikkern
ArneO
hpk
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Aug 2011 - 22:31

Kjøpte selv denne usb dongle fra telia nå i sommer.
Dette har fungert fint .

I trollhettan og mellerud hadde jeg super 3g på denne og lå på over 5mbit mens i ärjeng var det kun 3g og 0.8 mbit.
Men som skrevet over så er det ferie og greit og bare få lest litt aviser og da er det helt ypperlig med denne.
I grunn rart at ikke er en tilsvarende løsning i norge med kontantkort
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTor 11 Aug 2011 - 22:36

Er det lav hastighet så er det bare å slå av f.esk bilde- og animasjonsvisninger. Og kverke Adobe Flash hjelper også, om en bare skal lese og ikke se bilder da. Og annonser.
Til Toppen Go down
voide
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
voide


Antall Innlegg : 21
Registration date : 29.01.2009

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 10:26

Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Apr 2012 - 15:47

Løfter tråden igjen, da dette er nesten ett år gammelt, og kanskje nye "fantastiske" avtaler er kommet på banen.

Sjekket ICE, og dette ble dyrt om du skal bruke det bare en mnd. i løpet av ett år.

Sjekket forøvrig Telenor, og dem har ikke operatørsperre på sine modem (iallefall ikke bedriftsabb), så her kan en benytte ett hvilket som helt simkort.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Apr 2012 - 16:09

Snakket forøvrig med Tele2.
De kommer vistnok med ett sommertilbud 2 mai der det har en pris på rundt 200 kr. og gyldig i ett par mnd. Får vente å se hva som kommer der...
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Apr 2012 - 18:30

Er i Hudiksvall nå, og har kjøpt 1 døgn med Telia for 39 kr. Kjøpte USBmodem startpakke i fjor og jeg kjøpte det pga valgmuligheter mtp perioder.


Er her stort sett om sommeren og da kjøper jeg for den tiden som passer meg. Kan brukes på mange campingplasser med Telia Homerun, og jeg kjøper ikke ICE f.eks for kun noen få ukers bruk.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Apr 2012 - 18:52

Har 3mobilt bredband kontant fra tre.se. Kjøpte det for ett par år siden. og bruker det når jeg er i sverige.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 10:24

Hvis du har Tele2 eller One Call er det samme pris i norge og sverige. Ser ingen grunn til å ordne noe svenkst da. Dette gjelder sikkert flere operatører også.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 10:52

De fleste har noe annet enn tele2 eller onecall. Og for min del er ingen av de nevnte aktuelle.
Så da har jeg heller en reserveløsning for de få døgn jeg er i sverige i løpet av et år.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 14:29

Telenor er selvsagt spesielle.

Der er det ingen sammarbeid
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 14:52

Harald- skrev:
Telenor er selvsagt spesielle.

Der er det ingen sammarbeid
Det har du rett i. Her er det kun mulig å bruke Telenor sitt mobilnett og fastnett. Og ikke mye velvilje for å gjøre noe med dekningsforholda derfra. Likeså fra netcom. Ingen planer i dette området.
Så vi forventer at vi også i fremtiden må på utsida av huset for å kunne bruke mobiltelefonen. Og surfe med et antikvarisk bredband over kobber med hastighet på litt mer enn isdn.
Men så er jo telenor en statseid bedrift som satser svært i utlandet. Så det er vel ikke så rart at å bruke min mobil til å surfe i Sverige koster et par formuer.
Vurdere faktisk å gå over til Ice på bredband og Network norway som kan levere femtocell.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 16:20

Ser jo ikke så verst ut fra Comviq da.

219 for en mnd. event. 89 for en uke 3/5 gb
https://www.comviq.se/mobilt-bredband-prisplaner-comviq-surf-3g.aspx
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 22:00

Johnny: har du ikke kommet opp fra gropa der nede enda??? Very Happy
Ring Amundsen, dekningsdirektøren, og love at dere skal ringe som bare pokker i de årene som kommer. Eller kaste deg over ordføreren.
Dessverre er dere ikke alene, alle steder litt i innlandet sliter med det samme problemer. Mobilt bredbånd på landsbygda er noe forxxxxx lureri. Jeg vet jo hvor dårlig kapasitet det er inn til stasjonene, siden dette har vært joben min i noen år.


SDette har nol lite med Telenor alene å gjøre, dette er politisk vilje fra de rødgrønne som styrer i dag. Pålegger de operatørene andre betingelser/vilkår så får de aller fleste av oss god eller glimrende dekning/kapasitet. Men frivillighet blir det lite ut av.


Ellers synes jeg det er litt artig å lese at i Telenor erdet ikke samarbeid. Jaja, sånn kan vi jo diskutere år etter år. Men liteå få gjort med den ene ller den andre operatøren. Noen er villige til å høre på kundene og komme de i møte. Amundsen i Telenor har gjort mye for mange steder rundt om i landet. Men hvem vil bruke f.eks 2 milliarder for å kanskje tjene inn det halve eller mindre i utstyrets levetid? Ingen, absolutt ingen. Men samferdselsdep. og Navarsete la penger på bordet for å gi kyst- og innlandskommuner i Vestfold et langt bedre tilbud i 2009. Men dette skjedde sammen med kommuner og fylkeskommune.


Det finnes muligheter, men det er penger fra sentralt/regjeringshold som må til.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Internett tilgang i Sverige - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Internett tilgang i Sverige
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Internett i Europa
» Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?
» Caravanforhandlere i Sverige
» Ny LMC forhandler i Sverige
» Campingplasser i Sverige

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: