| Hvor stor tv i 650 KFU?? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
anmy CARAVANER
Antall Innlegg : 60 Age : 46 Localisation : Fræna Registration date : 10.08.2009
| Tema: Hvor stor tv i 650 KFU?? Søn 23 Aug 2009 - 23:02 | |
| Hvor stor TV er det plass til i 650 KFU? Må man ha veggfeste eller kan den stå? Har kikket litt på denne: http://norwaydisc.no/index.php?main_page=product_info&products_id=813Men vet ikke om den blir litt liten? Litt off topic, men hva er et "must" å ha i vogna? Skal kjøpe vår første vogn nå snart og har null peiling Hvor kjøper man kopper, bestikk og kokesaker i lettvekt og plast? | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Søn 23 Aug 2009 - 23:07 | |
| Skaff så stor tv som du kan i Kfu, er langt fra rundsitteren til tv-hylla. Jeg hadde før flatskjermen kom for fullt en 14", veldig bra bilde, men måtte nesten bruke kikkert for å lese tekst-tv. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Søn 23 Aug 2009 - 23:10 | |
| Det er plass til en 19" i media-ovalen (2007-), men med DVD får du problemer med å laste inn og ut plata. Har hengt opp TV'en med veggfeste. Henger der når vi kjører også. | |
|
| |
Per H
Antall Innlegg : 10 Age : 51 Localisation : Bergen Registration date : 12.07.2007
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 19:03 | |
| Har og 19" i min -07 kfu, men kjøpte et med høytaleren under. De som jeg så på som hadde høytaler på siden ble for brede i åpningen.
Kan jo bruke svingbart feste for tv med DVD. Stikkontakten på tv kan på noen stikke litt for langt ut til at de helt flate festene passer.
Tror vi kjøpte panner o.l. på Ikea. Kjøpte og fat, kopper og kar i plast til første turen. Nå går det stort sett i engangsfat/glass. Det ble for mye oppvask. Mvh Per H. | |
|
| |
anmy CARAVANER
Antall Innlegg : 60 Age : 46 Localisation : Fræna Registration date : 10.08.2009
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 22:10 | |
| Vognen vi mest sannsynligvis ender opp med er en 04 mod, men de er kanskje like som 07 med tanke på tv plassering?
En annen ting jeg lurer på i farten er dette med 12V batteri. Er dette greit å ha eller bare tull? Vi er ikke av typen som camper i villmarka uten tilgang på strøm.... Men føler kanskje det kan være greit å ha i nødstilfelle?
mvh. André | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 22:23 | |
| vogn uten batteri er litt som bil uten reservehjul synes jeg | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 22:29 | |
| - Jan skrev:
- vogn uten batteri er litt som bil uten reservehjul synes jeg
Enig. Veldig greit med batteri når strømmen (230V) blir borte av forskjellige årsaker. Dessuten er det ymse kvalitet på di omformerne som er brukt i vogner.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
anmy CARAVANER
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 22:36 | |
| Ok. Da blir det til å montere batteri skjønner jeg.
Noen som har en ca.pris på et OK oppsett? Monterer gjør jeg selv. Bør det monteres lading fra bil? Har bil med 7 pins kontakt, så må nok da legge opp egen ledning og rele for dette... | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 22:41 | |
| - anmy skrev:
- Vognen vi mest sannsynligvis ender opp med er en 04 mod, men de er kanskje like som 07 med tanke på tv plassering?
En annen ting jeg lurer på i farten er dette med 12V batteri. Er dette greit å ha eller bare tull? Vi er ikke av typen som camper i villmarka uten tilgang på strøm.... Men føler kanskje det kan være greit å ha i nødstilfelle?
mvh. André Vi camper heller ikke i villmarka, men jeg kommer ikke til å ha vogn uten batteri. Liker å kunne ha vann og toalett operativt om vi stopper langs veien. I sommer har vi fricampet ved Gardermoen for noen håpefulle skulle med fly hedensk tidlig. Når vi kom til Italia måtte vi vente før vi fikk plass inne på campingen og da er det også greit å ha vann og toalett operativt. Så for meg er det ikke bare greit å ha, men noe jeg ikke vil være uten. | |
|
| |
hpk HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1432 Age : 58 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? Man 24 Aug 2009 - 23:51 | |
| - anmy skrev:
- Ok.
Da blir det til å montere batteri skjønner jeg.
Noen som har en ca.pris på et OK oppsett? Monterer gjør jeg selv. Bør det monteres lading fra bil? Har bil med 7 pins kontakt, så må nok da legge opp egen ledning og rele for dette... Her er en tråd som omhandler batterimontering: https://caravan.norwegianforum.net/tips-triks-f28/batteri-installasjon-i-2008-hobby-650-kfu-t516.htmVil anbefale å montere batteriet i den fremste benken i barnerommet i stedet for tverrbenken foran. Da blir det kort veg fra batteriet til omformeren der batteriet skal kobles inn og det er også kort vei til strøm for laderen. Dessuten er vogna tung nok i nesen som den er. Jeg synes at lading fra bil strengt tatt ikke er nødvendig når man ikke skal drive utstrakt villcamping. PS! Det er stor forskjell på montering av TV før og etter 07. T.o.m. 06 er det et fast TV-skap mellom kjøkken og soverom mens fra 07 er det nytt interiør med en såkalt mediaoval som kan vris rundt ettersom man vil se TV i stua eller i senga. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvor stor tv i 650 KFU?? | |
| |
|
| |
| Hvor stor tv i 650 KFU?? | |
|