CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Snart Bjølseth eier

Go down 
+6
Thomas
Rashid
Camping Kai
Janita
Harald
Hanne
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 20:40

Skal si ifra når jeg har tenkt....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 20:42

Jan Ole skrev:
Få?
ja FÅ!!! mot ett lite vederlag Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_basketball Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_basketball
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 20:46

Hm, vederlag var ikke nevnt til å begynne med, baller på seg dette her, neste er vel at du ikke gir garanti heller. Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 20:53

Garanti?? erru gærn, trenger ikke garanti på en slik vogn vet du, den bare funker og funker hehe
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 20:54

Kremt, javel, ok. Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_eek

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:02

jaja, ikke enkelt dette en polar 590 med A/C og mover koster godt 400K....er det fornuftig å selge da ?? neppe, men alltid kjekt med nytt....selv om bjøllen er bedre....æææ i mine øyne da
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:06

Jan skrev:
Tom RS skrev:
Interessante tanker Jan, men..

Når camperens adferd så modelleres i forhold til de to følelsesbaserte vognene Hobby og Bjølle, og man lar dem leve flere generasjoner på campingplassen, utvikler det seg interessante mønstre.

- Om jeg bruker en individbasert modell (IBM), for å forklare deg dette, som er en del av en genetisk algoritme. Den siste biten er et kunstig nevralt nettverk, en etterligning av camperens sanseapparat og hvilke følelser som sanseinntrykkene kan føre til - vi utstyrer camperen med en slags hjerne. Camperen kan derfor trekke egne beslutninger faktisk, etter fattig evne - de er utstyrt med følelser av sult og frykt for det ukjente inne på plassen.

- De "genene" camperen har, er kodet for vektinger i denne hjernen. Camperen vil være født med ulike måter å reagere på ulike sanseinntrykk på - kulde, varme. Og bestanden på campingplassen som sådan vil etter hvert arve de genene som gir best overlevelsesevne, derfor kan du se så mange Hobbyer og så få Bjøller.

- Dermed er ditt tankesett for snevert, da det kun er basert på "lyst" og avdekker en likgyldighet som overgår gjennomsnittet av camperene. Mann kan ikke si at disse vognene er ubetydelige
vel............................ hvis man legger inn vindretning, tampongstørrelse på nabokjerringa
pakker alt dette inn i ei boble oppkonstruert av perpendikulære sirkelbevegelser i luftholdige rom
tar kvadratrota av antall vogner på E-6 mellom klokken 14,44 og 15,32 søndag 34/13-3412 og summerer dette med enkel subtraksjon
driter i ene hånda, og ønsker i andre
hva får man som et resultat av det?




jo en masse halvgærne, og noen normale folk på et caravanforum som av og til har livlig fantasi og litt lite å gjøre lol!
fellesnevneren for disse folkene, altså oss er at vi elsker campinglivet og alt rundt det, det vil si den delen uten feil og fukt Very Happy
og ellers så har jeg det bra jeg og lol!

lol! lol! lol! lol! lol! lol! Slikt kan jeg like, før i tiden hadde dette blitt samtaleevne resten av kvelden her inne. Et bra innlegg mener nå jeg. Razz Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:09

Harald skrev:
jaja, ikke enkelt dette en polar 590 med A/C og mover koster godt 400K....er det fornuftig å selge da ?? neppe, men alltid kjekt med nytt....selv om bjøllen er bedre....æææ i mine øyne da

Bedre ja mulig, Polaren nyere ja forstår det sånn, men med ræva full av penger, hva er problemet?
Er jo bare moroen igjen i denne problemstillingen.Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_cheers Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_cheers Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:12

Harald skrev:
jaja, ikke enkelt dette en polar 590 med A/C og mover koster godt 400K....er det fornuftig å selge da ?? neppe, men alltid kjekt med nytt....selv om bjøllen er bedre....æææ i mine øyne da
hva med å kjøpe polaren, uten å selge bjølle
vente noen måneder og bruke polaren litt og se hvor du trives best?
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:18

ja polaren er ny, men allikevel......

pengene står på tunet her de...synes eg har brukt nok på bil/CV siste årene, steike for noen fine ferier eg kunne hatt på cruise og syden med det budsjettet, det er ihvertfall bombesikkert Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_lol det er noe rart med meg (oss) bruke mye penger på vogn er greit, men en sydentur til 50 000 føles dyrere selv om det ikke er det....tror det har noe med at man ikke ser pengene igjen etter en sydentur....hææ, tror dere ikke det
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:21

Jan skrev:
Harald skrev:
jaja, ikke enkelt dette en polar 590 med A/C og mover koster godt 400K....er det fornuftig å selge da ?? neppe, men alltid kjekt med nytt....selv om bjøllen er bedre....æææ i mine øyne da
hva med å kjøpe polaren, uten å selge bjølle
vente noen måneder og bruke polaren litt og se hvor du trives best?
eg har ikke gått helt av skaftet ennå...om eg ikke liker polaren da...selge med 20% tap?? nei da har eg mye annet dumt å bruke penger på....kunne heller drukket de opp da.....da hadde man i det minste litt hodeverk etterpå Snart Bjølseth eier - Page 2 Lol Snart Bjølseth eier - Page 2 Lol
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:22

Harald.

Så du linken på Cabbyen jeg la inn i går ?

Hva tror du om den eventuelt ?
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:30

Camping Kai skrev:
Harald.

Så du linken på Cabbyen jeg la inn i går ?

Hva tror du om den eventuelt ?
nei eg gjorde søren ikke det, finner ikke igjen innlegget ditt, gidder du løfte den frem?? husker eg har lest lengden du skrev, men såg ikke linken....
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:36

Her kommer den , Cabby 700 M2C.

Total lengde 841 cm.

http://www.cabby.se/husvagn-service/cabby%20katalog%202010_id882.pdf
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:45

Camping Kai skrev:
Her kommer den , Cabby 700 M2C.

Total lengde 841 cm.

[url=http://www.cabby.se/husvagn-service/cabby%20katalog%202010_id882.pdf
http://www.cabby.se/husvagn-service/cabby%20katalog%202010_id882.pdf[/quote[/url]] Absolutt fine vogner Kai, kunne tenkt meg med enkeltsenger og en aksel.....hadde passet oss perfekt, men de ligger vel på samme pris som Polar og Kabe de og ??
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:51

Harald.

Denne koster 347 000 før du begynner å rigge den opp.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:55

Camping Kai skrev:
Harald.

Denne koster 347 000 før du begynner å rigge den opp.
da er det vel boggivogn da?? mener polar 590 kostet ca 335 før eg slenger på utstyr. største enkeltakslet til Cabby er vel kanskje litt billigere, men uansett likte eg godt stoffargene i cabby.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:58

Harald skrev:
Camping Kai skrev:
Harald.

Denne koster 347 000 før du begynner å rigge den opp.
da er det vel boggivogn da?? mener polar 590 kostet ca 335 før eg slenger på utstyr. største enkeltakslet til Cabby er vel kanskje litt billigere, men uansett likte eg godt stoffargene i cabby.

Nei det er ikke boggi, bekymrer meg litt med en aksel på såpass stor vogn. Men de mener det ikke er noe problem. Totalvekt på 1800 kg, samme Volvoen kan trekke.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 22:00

ok, har lest litt for lite i brosjyra ennå.....men en litt mindre på en aksel da?? blir det for lite synes du??

Var kanskje litt lang til en aksel ja....
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 22:07

Harald.

Synes det er deilig med den løsningen, blir jo noe av det samme som i Hobbyen bortsett fra frokostgruppa. Deilig med store køyer og bred dobbeltseng.

Men myyyyye penger for ei campingvogn da.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 22:13

ja, synes de fleste vogner har steget mye i pris siste åra.....husker i 2006....da kostet en 790 ca 400 000.....en kabe 780 som er 720 egentlig koster vel sikkkert 450 000 nå +++++ utstyr.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 22:17

Mener 780 BGXL sto til 492 000 på messa. Da begynner det å bli dyrt ja.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 22:25

Camping Kai skrev:
Mener 780 BGXL sto til 492 000 på messa. Da begynner det å bli dyrt ja.
å helsike, sååå dyr??

Sammenligner man da lengde med andre så er de helt utpriset er min påstand, det tror eg faktisk ikke eg ville betalt, men gjelder ikke bare kabe sånn at det er sagt.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Aug 2015 - 8:39

Lars Egil skrev:
Vakkert Very Happy
Snart Bjølseth eier - Page 2 Nct-33

Flott vogn! Jeg har alltid likt Bjølseth og jeg er sugen på Bjølseth, men jeg har en følelse av at prisene er for høye i forhold til hva en får. Fremdeles ligger vogner fra siste halvdel på opp mot 100000kr i bra stand. En så gammel vogn er vel gambling uansett. Hadde Bjølseth hatt 230 vogner av nyere dato så hadde jeg derimot ikke vært i tvil. Som nybegynner så tviler jeg på at jeg tørr gå rett på 250 vogn...selv om det frister.

Har første uken på jobb etter ferie og det er null å gjøre så det kan komme en del svada fra meg utover uken....Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Snart Bjølseth eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Snart Bjølseth eier   Snart Bjølseth eier - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Snart Bjølseth eier
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
»  bjølseth 520 dl 1aksel 1991mod delevogn/aksling
» Bjølseth 530
» Bjølseth 600
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 690

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: