CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Dårlig kjøling i kjøleskap

Go down 
+11
Roxy
T_Rex
Jan Ole
campist
hpk
RuneB
kris10an
Thomas
thor_egil
Jan
Svein Tore
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Leif
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 67
Registration date : 26.03.2010

Dårlig kjøling i kjøleskap - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Dårlig kjøling i kjøleskap   Dårlig kjøling i kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Mai 2013 - 23:52

quattro1 skrev:
Har Tech Tower med stort kjøleskap og egen frys. Første året, 2011, fungerte skapet perfekt både på gass og strøm, holdt greit 4 grader på turen sørover (gass) og i varmen på Lidoen (strøm), og isbiter var ikke noe problem. Suverent mye bedre enn de skapene vi har hatt før. I fjor fungerte skapet dårlig på gass, men holdt noenlunde greit på strøm også i Italia. Har hatt vogna inn på garanti, og de hevdet at kjøleelementene var løse, og at dette trolig var årsaken til problemene, for de fant ingen andre feil. Synes dette høres noe underlig ut, men skal sjekke når utetemperaturen overstiger kjølskapstemperatur med mer enn en grad eller to. Har også hatt vogna på gasstest, og den var ok.

Er det noen som har vært borti lignende problemer?

Du må se om det brenner i brenner, at den brenner på stål-pinne rør, da virker den veldig god på gass,
ved strøm 240 volt, skal den virke god uansett, mulig dårligere hvis det er laverere ampere ved strøm stolpe, men det er jeg ikke sikker på omdet gjør,
så ved 12 volt, må kjøleskap og fryser være helt nedkjølt før gass/strøm brukes, også nedkjølt før kjøring på 12 volt, den klarer ikke å kjøle ned selv før turen begynner
Til Toppen Go down
Oddvars
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male
Antall Innlegg : 24
Registration date : 17.11.2009

PosteTema: Re: Dårlig kjøling i kjøleskap   Dårlig kjøling i kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeTir 22 Okt 2013 - 11:15

Hei, jeg har nyere vogn med kjøleskap som svikter dersom vi står påkoplet strøm med for lav spenning. Om spenningen synker vil det ifølge Dometic sin serviceavdeling gi følgende resultat:

220/230V Supert
205V 20% effekttap
200V 24% effekttap
190V 32% effekttap
Så jeg må kjøre på gass dersom spenningen synker, og skapet hyler om hjelp.
Oddvar
Til Toppen Go down
landhaus 2001

Female
Antall Innlegg : 1
Registration date : 10.03.2014

PosteTema: Re: Dårlig kjøling i kjøleskap   Dårlig kjøling i kjøleskap - Page 2 Icon_minitimeMan 10 Mar 2014 - 2:31

hei Smile jeg har en hobby fra 2001 og nå har kjøleskapet streiket.jeg har sjekket og støvsugd lukene og kjørt det på gass uten at det blir kaldt i det hele tatt.er det vanskelig å bytte noe sånnt...jeg er liksom ikke av de mest kyndige når det gjelder sånne ting Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlig kjøling i kjøleskap   Dårlig kjøling i kjøleskap - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Dårlig kjøling i kjøleskap
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Dårlig kjøling på gaa
» Dårlig fuget rundt dusj...
» Ustabil kjøling, kjøleskapet
» Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp
» Gasskjøleskap tenner, men kjøler dårlig