| Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
polar
Antall Innlegg : 11 Age : 56 Localisation : Eidsvoll Registration date : 20.09.2009
| Tema: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 20:44 | |
| Hei Noen som har noen gode råd for hva som bør brukes til dette , slik at det blir skikkelig tett ved montering . H Bjørn | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 20:56 | |
| Terostat 2759. Fåes hos Caravanforhandleren. Denne er ikke-herdende og forblir klebrig. _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 20:59 | |
| Hei. Brukte butyl-37 på min gamle vogn som tettemiddel. Ble anbefalt av servicefolk på caravan-shopen å bruke dette. Er også et annet produkt som er mye brukt i dag på caravan men husker ikke navnet i farta. Sikkert noen som husker det her inne. | |
|
| |
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:00 | |
| ha. der var sten -rune i farta med det tette middelet jeg tenkte på men ikke kunne huske | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:01 | |
| - Johnny skrev:
- Hei. Brukte butyl-37 på min gamle vogn som tettemiddel.
Ble anbefalt av servicefolk på caravan-shopen å bruke dette. Er også et annet produkt som er mye brukt i dag på caravan men husker ikke navnet i farta. Sikkert noen som husker det her inne. Har også brukt butyl-37 tidligere, men sist jeg skulle ha en tube fikk jeg beskjed om at de hadde gått over til bruk av Terostat i stedet. Men Butyl-37 funker det også.... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:04 | |
| - Sten Rune skrev:
- Johnny skrev:
- Hei. Brukte butyl-37 på min gamle vogn som tettemiddel.
Ble anbefalt av servicefolk på caravan-shopen å bruke dette. Er også et annet produkt som er mye brukt i dag på caravan men husker ikke navnet i farta. Sikkert noen som husker det her inne. Har også brukt butyl-37 tidligere, men sist jeg skulle ha en tube fikk jeg beskjed om at de hadde gått over til bruk av Terostat i stedet. Men Butyl-37 funker det også.... Butyl-37 er værre å jobbe med ble jeg fortalt i forhold til terostaten. Men har ikke prøvd terostaten selv. | |
|
| |
polar
Antall Innlegg : 11 Age : 56 Localisation : Eidsvoll Registration date : 20.09.2009
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:07 | |
| - Sten Rune skrev:
- Terostat 2759.
Fåes hos Caravanforhandleren. Denne er ikke-herdende og forblir klebrig. Hei hvordan påføres dette , er dette ala sikapatroner eller ? | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:15 | |
| Jepp. Samme type patroner ja. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
polar
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:18 | |
| - Jan Ole skrev:
- Jepp. Samme type patroner ja.
Suverent , takker så mye for hjelpen og raske svar H Bjørn S | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:31 | |
| - polar skrev:
- Sten Rune skrev:
- Terostat 2759.
Fåes hos Caravanforhandleren. Denne er ikke-herdende og forblir klebrig. Hei hvordan påføres dette , er dette ala sikapatroner eller ? har fikset fronten på en vogn for et par år siden og brukte da terrostat den er god å jobbe med selv om det er få plussgrader | |
|
| |
polar
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 21:55 | |
| Gjøremåte ved innsetting av vinduslist , er det da terrostat på kantene og i midten av listen da eller ? | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 22:04 | |
| - polar skrev:
- Gjøremåte ved innsetting av vinduslist , er det da terrostat på kantene og i midten av listen da eller ?
sett inn vinduet, og stikk spissen inn mellom plate og pakning, og fyll til det tyter ut hvor mye det skal tyte ut finner du fort ut er ikke noe fasit, men mer, er bedre enn mindre for å si det slik men pakningen må få fjernet gammel tettemasse først | |
|
| |
polar
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l Tor 8 Okt 2009 - 22:11 | |
| - Jan skrev:
- polar skrev:
- Gjøremåte ved innsetting av vinduslist , er det da terrostat på kantene og i midten av listen da eller ?
sett inn vinduet, og stikk spissen inn mellom plate og pakning, og fyll til det tyter ut hvor mye det skal tyte ut finner du fort ut er ikke noe fasit, men mer, er bedre enn mindre for å si det slik men pakningen må få fjernet gammel tettemasse først Hei Ja har tatt ut vinduet og renset pakningen , så da får`n prøve . Blir nok bra skal du se . | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l | |
| |
|
| |
| Tettemiddel ved skifte av vindu og list på Solifer 500l | |
|