| Beskyttelsestrekk, caravan | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Beskyttelsestrekk, caravan Fre 9 Okt 2009 - 13:16 | |
| Jeg pleier å vinterlagre vogna ute foran huset mitt. Vogna benyttes ikke på vinterhalvåret. Den eneste problemet er at snø på taket smelter å blir til et islag om jeg ikke bestandig holder taket fri for snø. På nettet finner jeg div beskyttelse av vogner . Har noen av dere meninger / erfaring ang. slike løsninger. Har også vurdert å spenne en presenning fra husveggen og på skrå over taket og ned mot bakken på motsatt side. BARE TAK HEL DEKKENDE TREKK |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Fre 9 Okt 2009 - 17:36 | |
| tror nok den presseningen er beste løsningen, for da blir det litt lufting oppunder der slik at det ikke slår fukt ned i vogna slik som jordslag og lignende i tillegg vil jo noe som ligger på så lenge som et slikt dekke tære ganske hardt på lakken(slitasjegnaging på grunn av bevegelse i vinden) lag deg en carport i plank og litt småsolid pressenning er mitt forslag | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Fre 9 Okt 2009 - 19:05 | |
| Truls har ett sånt trekk til reisevogna. Sjekk campingdagboka.com _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Tir 13 Okt 2009 - 10:39 | |
| Ligger i litt eldre tråder, mye fine bilder, bare å lete. Evt, ta kontakt med Truls, det er nok det beste. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Tir 13 Okt 2009 - 22:35 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Truls CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 314 Age : 55 Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane Registration date : 15.10.2007
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Ons 14 Okt 2009 - 0:47 | |
| - morten skrev:
- Jan Ole skrev:
- Truls har ett sånt trekk til reisevogna. Sjekk campingdagboka.com
Takker . Men jeg er ikke kar om å finne dette på campingdagboka.com. Jeg kjøpte meg et caravan-cover fra England i februar. Jeg skrev litt om det da og la ut en del bilder. Du finner det her http://www.campingdagboka.com/index.htm?blogentryid=4532282Tidligere i høst skrev jeg en annen sak om caravan-coveret mitt. Der la jeg ikke inn så mange bilder, men til gjengjeld finner du linken til nettbutikken. Den finner du på http://www.campingdagboka.com/index.htm?blogentryid=4533000Håper at du ble litt klokere | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Ons 14 Okt 2009 - 21:35 | |
| Den ser inntresant ut .Og en ok pris. Men der jeg bor er det alltid mye snø. Går det greit å måke av vogna uten å skade trekket/ vogna.? |
|
| |
Truls CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 314 Age : 55 Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane Registration date : 15.10.2007
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Søn 18 Okt 2009 - 19:25 | |
| Selv om trekket er tykt, så er det jo alltid en fare for at det rivner.
Hos oss er det ikke så mye snø, og det som la seg på taket forsvant når det blåste, og det gjør det stort sett hele tiden her på vestlandet. Sideveggene er stramme og fine pga stroppene, men taket blaffrer litt i vinden, og det synes jeg er veldig greit. Da får man ristet av en del.
Pass på at trekket ikke ligger å gnisser mot skarpe kanter, antenner o.l. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan Ons 21 Okt 2009 - 13:25 | |
| Takker! Da tror jeg at jeg venter med den løsningen foreløpig. Jeg får benytte vinteren til å finne ut hva som egner seg best for meg. Morten |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Beskyttelsestrekk, caravan | |
| |
|
| |
| Beskyttelsestrekk, caravan | |
|