CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Empty
PosteTema: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 9:22

Hei,
Zip'n har jeg solgt, fordi jeg hadde tenkt til å bruke kun en takmontert markise. Markise i skinna er et håpløst prosjekt fordi plasten blir så stiv ikald vær - og vi må ha av markise for å koble på Villa-teltet.

Nå lurer vi litt på om vi rett og slett skal gå for et Isabella Sun Blue. Er det noen som har erfaringer med å ta det opp og ned - og å pakke det ned/opp når det er vått?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

Antall Innlegg : 274
Registration date : 17.10.2008

PosteTema: Re: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 10:48

Sun Blue blir egentlig det samme som å dra på et fortelt, men det er noe lettere i vekt da det har tynnere stoff.
Skulle jeg ha valgt ville jeg uten tvil ha gått for takmontert markise.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 11:03

...men et av problemene med de faste markisene er at de fort kan bli et offer for vinden. Og skal du bruke sideveggene, så er det jo like tungvint, pluss at materaialkvaliteten - i alle fall p Fiamma, er ikke utpreget god.
Dette er ikke lett.
Hvor langt tid tar det å sette det opp? Går det på en halv time?
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita

Antall Innlegg : 274
Registration date : 17.10.2008

PosteTema: Re: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 13:00

Vil tro du klarer det på godt under 30 min. Noen venner av oss setter opp komplett fortelt på en 1/2 t og de har tilsvarende vognstørrelse som deg.

Hva du velger er jo smak og behag og type bruk vil jo også være avgjørende.
Jeg har blitt veldig glad i markise med en vegg på kortere turer/få overnattinger på hvert sted, men du har helt rett i at denne løsningen er mer utsatt for vind enn et solseil er. Men...det finnes gode stropper som kan brukes...
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1432
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitimeLør 10 Okt 2009 - 16:10

Har hatt Sun Blue med lettvektstenger på 2 forskjellige vogner. Jeg synes det er et suverent alternativ til markise. Vi brukte det både til helgeturer og om vi sto fast ei uke eller to.
Det er veldig lett og tar veldig liten plass når det er sammenpakket. Oppsettingen går som en lek. Nedpakkingen også. Det er ikke så mange gresskanter å vaske.

For å få litt mer "privatliv" kjøpte jeg en vindskydd som leveres til Husvagnsvensson sine solseil. De er omtalt på side 10 i katalogen http://np.netpublicator.com/netpublication/n35013611
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 10:15

Bruken vår er ganske enkel, siden vi har vogna stående nå for det meste på fast plass her i Telemark. Hovedgreia blir egentlig hva vi skal bruke de fire ukene vi kjører nedover i Europa hver sommer. Det vil si noenhelt korte stopp på kun en natt, av og og til to-tre, pluss som regel en ukes tid på et eller to steder. Vekt er ikke noe problem siden vi har 300 kg i vogna og 700 kg tilgjengelig i bilen, ut over kjøreklar vekt.(altså at mine første 75 kg allerede er veiet inn ...)
Det skulle være rikelig for to personer.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?   Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd? Icon_minitime

Til Toppen Go down

Sun Blue fra Isabella - noen som har prøvd?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Isabella sun blue
» Helårstelt Vivaldi/Isabella Villa - noen erfaringer?
» Noen som vet om noen som leier ut US bobiler i Norge?
» Isabella Penta Gold
» Isabella