CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 imprt adria.

Go down 
+2
Jan
Jan Ole
6 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




imprt adria. Empty
PosteTema: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 23:47

er det noe å spare på å importere adria fra antons camping i danmark? er det noen som har erfaring med dette?? jeg har prøvd å søke på dette men fant ikke noe.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 23:53

Du kan jo lese denne tråden og nøste opp i de løse endene, rapporter gjerne tilbake hva du finner ut.

https://caravan.norwegianforum.net/adria-f6/generelle-sporsmal-om-adria-t1225.htm

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 23:55

det er vel noe å spare på innkjøpsprisen, men det kan fort bli fryktelig dyrt hvis vogna skal repareres på garantien, da det er forhandleren du kjøpte vogna av som har ansvaret
de norske forhandlerne tar nok inn vogna, men da må du betale de, for deretter å få refundert pengene fra forhandleren du handlet av
er jo en eller to servicefolk her i norge visstnok som jobber for antons, men er jo ikke sikkert de er i nabolaget ditt slik som en norsk forhandler ofte vil være
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeTor 22 Okt 2009 - 0:01

takk for svar. en får vel også dårligere igjen for en importvogn , enten en bytter inn eller selger privat, det er ihvertfall slik med biler. så skal det være noe vits i bør det dreie seg om minst 20-30000kr å spare . jeg er veldig nysjgjerrig på hva dere som har gjort det har spart.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeTor 22 Okt 2009 - 11:04

Det er en som bruker å være her som sier han har gjort en god handel hos Antons, jeg for min del er glad at jeg handla lokalt. Har hatt endel plukk med vogna men har hatt en seriøs forhandler som har ordna opp i problemene...men det er klart at om jeg hadde bodd i oslo ville jeg nok vurdert det anderledes..Det går rykter om at Antons har mistet agenturet på Adria, ville nok sjekka opp i dette om jeg var deg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 15:37

Da har jeg fått pris fra anton på en adria adora 563pt. Det som kommer i tillegg er reg kostnader i norge, jeg vet ikke hvor mye det er . omregistrering koster 8053kr på 08-09 vogn, men koster ikke det ved første gangs reg?? Noen som vet?? En vogn i norge er med antenne og batteri , om det er med her vet jeg ikke, men skandi etition er med opplegg til antenne og 12 volt. batteri og antenne er i tilfelle et par tusen. Norsk vogn fra norcamp koster kr 211000 listepris. ferdig prutet 195000kr.


Der er ikke flere 2009 vogne tilbage, så derfor kun tilbud på 2010-modellen.

Vi har endnu ikke fået 2010 modellen hjem, så derfor kan jeg ikke
sende billeder med af denne model.

Her i Danmark kører vi med 2 års reklamationsret.

Med hensyn til besparelse i forhold til køb i Norge, da er det jo op
til dig selv, om du synes, at besparelsen er stor nok for dig, for at
du vil købe vogn her i Danmark.

Ha en fortsat god dag.


Venlig hilsen / Best regards

Thomas Kaspersen
Indehaver.


Antal Vare Pris pr. stk. Beløb incl. moms
Adria Adora 563 PT skand.edition med ALDE Årg. 2010 154.980
Klargøringsomkostninger 3.000
Nr.plader
Udstyr:
I alt Dkk. 157.980
Besparelse Kontant afslag Dkk. 9 .400
Tilbudspris Dkk. 148.580
Uden moms (Momsen betales efterfølgende i Norge) Dkk. 118.864
Fragt: Videbæk - Hirtshals 1.200
Fragt: Hirtshals - Oslo 3.800
OBS.vognen skal betales i Dkk Uden moms. Vogn + Fragt i alt Dkk1.23.864
Pris i norske kroner incl. Moms - kurs pr. 20.10.2009 - kurs 112,4 Nkr. 172.624
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 11:39

hei, jeg følger med på finn.no og ser på adria vogner, jeg har sett på 2 stk som er fra danmark, det opplyses ikke i annonsen , men på konkret forespørsel. Så om de hadde opplyst om det ved handel vet man jo ikke, kunne jo vært artig å nesten fullført et kjøp for å teste. den ene vognen er 2 år gammel og den som kjøper den får en 2 år gammel vogn fullstendig uten garantier i norge, ikke reklamasjonsrett i norge og fukt garanti i danmark hvis det har vært tatt godkjente tester av den.
ville dere betalt norsk bruktpris for den? Mange som importer hevder de får norsk bruktpris ved salg og innbytte og kan selge med fortjeneste etter 2-3 år. hvis de ikke opplyser om hvor vognen kommer fra er vel det svindel? Det kan godt hende at brukt prisene blir "norske" etter 5 år når alle garantier er gått ut allikevel.
Og disse service folkene som antons har i norge hvem er de? det henvises stadig til servicemann i oslo området.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 14:30

Det du kan gjenkjenne en dansk vogn på, er at kjøkkenvinduet er større.
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 23:11

Hei.
Vi kjøpte en ny 09' Adria 743 fra Antons Camping i desember 2008. Det var ingen problemer med levering (bortsett fra at Fjord Line satte den av i Stavanger i stedet for Bergen, men det er en annen historie...)Vogna ble levert med alle papirer i orden. Fjord Line tok seg av innfortollinga som jeg betalte hos dem ved henting, jeg kjøpte prøveskilt og dro den med hjem. Noe senere tok jeg den med til Biltilsynet for godkjenning. Nødvendige papirer fulgte som sagt med vogna, og hele prosessen tok et par timer og kostet bare noen hundrelapper. Enkelt og greit. Har ikke hatt noen problemer med vogna av nevneverdig art, og er så langt godt fornøyd. Vi sparte vel ca 30-35000 i forhold til ny vogn i Norge (vel og merke 08 modell), og syntes at besparelsen var verdt risikoen.

Når det gjelder service så har Antons avtaler med noen norske firmaer. Jeg har selv brukt Anders Caravan utenfor Trondheim ifm fukttest, og det gikk helt fint. God service og oppfølging. Tiden får vise hva fremtiden bringer, men så langt er vi godt fornøyde.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 10:37

Det er bra! anders caravan er jo en egen importør, 663kp kan han levere til kr Kr. 196.400,- i oslo, i oslo er listepris 242.000. I oslo kom den på ferdig prutet på 220.000. HYvis du kjøper hos hans firma (og ikke han privat) gjelder 5 års reklamasjonsrett, så lenge hans firma eksisterer. Jeg ser veldig godt besparelsen. Det jeg hang meg opp i er påstanden om at en kan selge de etter 2-3 år og få igjen mere enn en har betalt. Uansett ,lykke til med flott vogn!
Til Toppen Go down
selcall




Antall Innlegg : 14
Registration date : 04.09.2008

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 9:31

Vi importerte en 663 uk 2009 modell høsten 2008 fra Antons camping. Vi sparte på dette tidspunkt ca 30 000 kr. Har ikke hatt noen problemer foruten noen gulvknirk som nå er rettet. Selve importen var enkel og vogna ble levert på kaj i Oslo. Typegodkjente vognen ved jessheim trafikkstasjon uten problemer til en kostnad av 625 kr (2008). Selvfølgelig er det enklere med en lokal forhandler vedrørende Garanti så man må ta sine egne vurderinger.

Var også på messen i 2009 hvor en Norsk forhandler kom in på dette med importvogner og han hadde mye rare holdninger. Jag trur at man får akseptere noe med en importvogn men at det norske forhandlernettet burde være tjent med en annen holdning er nok klart.

Vi har brukt den danske vognen (som vi hadde spesifisert lik den Norske) to vintere i år med ganske kall vederlek og varmen har holdt bra. Det er klarat når tempen går ned under -15 kan det være greit med litt gass i tillegg til el. Ser i en annen tråd at den norske modellen antakligen i 2010 har fått avløpsrøren innvendig. Vi bruker ikke vannet på vintern i særlig grad så her har jag ikke noen stor efraring men vårt avløp fra badet har frusit en gang i vinteren 2010.

En grunn for vår del å importere vognen var at 2009 modellen i danmark var i vår smak trevligare i inredningen. På dette tidspunkt skilte det på trekk, skapdørrer, ytterdørr vindu over kjøkkenbenk samt enheter i det elektriske systemet. Den danske vognen hadde ikke batteri som standard heller ikke 220v sirkulasjonspumpe. (Vi monterte dette).

Vi vet også at vi ikke vil selge vognen før den er minst fem år og da trur jag at hvordan vognen ser ut og er behandlet spiller en større rolle en om den er importert. (unntatt denne forhandler da... Han mente til og med at det var uintresant å reparere importvogner for det var stort sett forlustarbeid...)

Selcall Arrow Arrow
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitimeOns 5 Mai 2010 - 20:37

Da er det en drøy uke til jeg henter min Adria 663 UK, nærmere bestemt den 14 mai, importert fra Antons. Her i Norge koster denne vogna 240 000.- Den jeg har bestilt, oppgardert til skandinavisk versjon kommer på NOK 172 200.- med dagens kurs. Har bestilt parabol, belysning over dobbelseng og tv-stativ, havner på NOK 181 785.-.Hadde muligens klart å fått den norske ned til 230 000.- uten ekstrautstyr. Synes det er en del penger å spare, men er også klar over "risken" med det. Antons virker seriøse, og lever av fornøyde kunder, og har som sagt noen i Norge som han har avtale med.
Til Toppen Go down
Sponsored content





imprt adria. Empty
PosteTema: Re: imprt adria.   imprt adria. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
imprt adria.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Adria 2010
» Adria 743 ut
» adria 663
» Adria 613 PU... for to...
» Brensebandtykkelse ADRIA 361

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: