CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Beskyttelsesduk fremme på vogna.

Go down 
AvInnlegg
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Beskyttelsesduk fremme på vogna. Empty
PosteTema: Beskyttelsesduk fremme på vogna.   Beskyttelsesduk fremme på vogna. Icon_minitimeFre 19 Feb 2010 - 15:39

Kjøpte noe lurt her i høst. Det er en beskyttelsesduk som henger fremme på vogna, og er laget i samme type materiale som vognskjørt. Kanskje noe tykkere. Fester den i skinna som går på tvers over vogna over vinduet fremme, og dekker da hele fronten helt ned til draget. I nedkant av duken er der gummiband som festes i kroker som er skrudd fast i plata under vogna. På denne måten unngår jeg at vann renner nedover fronten på vogna og fryser fast både vindu og ikke minst gasskasse under tykke lag med is. Ulempen er kanskje at fronvinduet dekkes til, men fordelen oppveier helt klart ulempen. Kostet ca 1300 kr, og er vel verdt pengene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Beskyttelsesduk fremme på vogna.   Beskyttelsesduk fremme på vogna. Icon_minitimeFre 19 Feb 2010 - 15:52

Jeg har ismarkise.
Gjør stort sett samme nytte, men man ser ut og slipper riper / matte felt på vinduet!

Men ser helt klart fordelen på enkelte merker, hvor is hindrer tilgang til gasskassen.
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

PosteTema: Re: Beskyttelsesduk fremme på vogna.   Beskyttelsesduk fremme på vogna. Icon_minitimeFre 19 Feb 2010 - 16:01

Ismarkise har jeg ikke hørt om før, men den virker litt lurere enn duken som jeg har siden du ikke dekker til vinduet og slipper å løsne den når du skal inn i gasskassa. Bør kanskje vurderes til neste vintersesong. Er den dyr?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Beskyttelsesduk fremme på vogna.   Beskyttelsesduk fremme på vogna. Icon_minitimeFre 19 Feb 2010 - 16:05

Husker ikke prisen, men det blir vel fort opp mot 1200 - 1500,-.
Fåes i forskjellige dybder (alu-profiler i byggesett system)
Anbefales i alle fall, men på en del vogner sliter man med ising på og over gasskassen selv med ismarkise.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

PosteTema: Re: Beskyttelsesduk fremme på vogna.   Beskyttelsesduk fremme på vogna. Icon_minitimeFre 19 Feb 2010 - 19:18

Jeg har også matte på fronten. Jeg kommer ikke til å bytte til markise. Blir ikke det vel tungt i løpet av vinteren? Det blir jo gjerne en del snø på markisen.. Er ikke bekymnret for merker, den flytter seg ikke så mye håper jeg Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Beskyttelsesduk fremme på vogna.   Beskyttelsesduk fremme på vogna. Icon_minitime

Til Toppen Go down

Beskyttelsesduk fremme på vogna.
Til Toppen 
Side 1 av 1