CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.

Go down 
+3
Jan Ole
Noraf
sba8585
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
sba8585
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male
Antall Innlegg : 25
Registration date : 12.08.2009

Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Empty
PosteTema: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 15:53

Ønsker bare å få noen tilbakemeldinger på hva erfaringen med ice.no
sitt Wlan D35 fungere for campere. Har fått i hus ett Wlan D35 som i utgangspunktet skal fungere bra i utkant Norge samt Sverige og Danmark.
Har noen erfaringer med dette samt jeg er veldig spent på om noen kan hjelpe meg med en god antenne for dette systemet (CDMA450). Vil helst ikke ha en mast opp av taket utenom parabolen. Finnes det noen gode, ikke rettningsbestemte antenner man kan benytte i vognen uten å måtte montere på mast?
Håper noen av dere kan hjelpe meg med erfaringer.
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER

Male
Antall Innlegg : 125
Registration date : 07.02.2010

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 16:00

Hva skal du egentlig med ekstra antenner for?
Såvidt jeg vet, skal du ikke trenge ekstra antenne. er det problemer med mottak i vogna du er redd for?
I såfall, unngå å plasere routeren en plass der heller ikke mobilen har dekning ( ja, jeg vet, de går ikke på samme systemene, men siden ice stortsett har bedre dekning......)

avslutter med ett lite sitat fra ice :
"Velger du WLAN-router har denne oppladbart batteri og kan kobles til 12V-uttak i bilen eller båten"
Til Toppen Go down
sba8585
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 16:23

Det med ekstra antenne er for å opprettholde et godt signal.
Ser på diverse forum at de anbefaler ekstern antenne for å i vareta hastigheten i "bredbåndet". Innrømmer gjerne at jeg er "fersk" i dette, derfor søker jeg råd her.
Legger med en link til antennene som ice.no selv anbefaler.
http://www.ice.no/private/Antenner.aspx
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 17:59

Jeg har montert basestasjoner og gjort en del klientinstallasjoner for en leverandør (Direct Connect).

Det er en meget viktig faktor for å ha en god forbindelse og det er signalstyrke og signalkvalitet. Blir signalet for dårlig synker båndbredden drastisk. Og dermed gleden ved å ha dette. Ice tenkte å bruke Telenors gamle antenner for 450, men mye av utstyret var gammelt og dårlig. Ble derfor ikke noe av, og skiten ble revet ned etter hvert. Godt signal er alfa og omega, spesiellt om du flytter deg en del.
Til Toppen Go down
sba8585
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 18:57

Takk for svaret JanP.
Jeg skal bruke mitt "bredbånd" i min kjørevogn. Som sakt tidligere ønsker jeg best mulig signalmottak til mitt anlegg i vogna.
Jeg har en 60cm Globesat på taket og ønsker helst ikke ennå en mast på taket. Har du noe lurt å komme med for best mulig mottak slik at båndbredden holder seg høy og stabil.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 19:21

Kjenner ikke Ice, så jeg er ganske blank. Men 450 mhz er jo enklere å ha med å gjøre enn GSM som opererer i 880-960 Mhz
mens 3G (UMTS) opererer i området 1920-2170 mhz. Dermed er det enklere mht plassering av antenne.

Kjenner ikke hva Ice bruker, men det finnes sikkert antenner for mobiltelefoner som det går an å bruke, kanskje pluggen blir et problem. Innvendige antenner bak blekkplater kan redusere signalet betraktelig, har montert flere repeatere for GSM-nettet fordi innvendig dekning i lagerskur er så og si borte.

Ikke så mye konkret, kanskje, men kjøp deg ei god antenne om du finner, det er mitt beste råd.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeSøn 21 Feb 2010 - 19:52

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeMan 22 Feb 2010 - 10:11

Jordet netting, eller bjelker i bygg er det som stopper radio best, og det bør du vel ikke ha i vogna. I tillegg er det merkbart om blendingsgardinene er i veien for signalene. Om du har den løse bordantennen vil jeg anta at du som oftest vil oppleve at det er bra nok uten, men siden den koster 99,- (plus en overgang) kan du jo ha en slik på lur dersom du får problemer. Den funker nok nesten like bra i skapet som på taket.

Det er jo uansett ikke til de mest båndbreddekrevende oppgavene man har denne typen greier (håper jeg Wink )
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeMan 22 Feb 2010 - 10:14

Kom på en ting til som stopper radio effektivt og det er papir, pga. vanninnholdet i papir blir det en meget effektiv demper. Men et stort lass papir bør du vel heller ikke ha i vogna.

Og da kan man jo kanskje ha en indikator på fuktnivå i vogna om man tester trådløst gjennom veggene også Very Happy
Til Toppen Go down
sba8585
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER

Male

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeMan 22 Feb 2010 - 14:15

Investerte i en portabel antenne, så får jeg teste litt med og uten antenne på neste tur.
Gleder meg!

Takker for alle svar.

Hvis det er noen andre med erfaringer fra ice.no eller andre "mobile nettverk", er jeg svært interessert i å høre fra deg/dere.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

Antall Innlegg : 1477
Registration date : 09.01.2008

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeTir 23 Feb 2010 - 17:00

Jeg bruker Netcom sin mobilløsning, men der jeg er vinterparkert er ikke hastigheta større enn 380 kbits/sek. Fri sikt til sendermast, men den antenna mangler 3G. ICE har ikke noen særlig dekning der i Skibotn. Telenor holder jeg meg laaaangt unna!

I alle fall holder det for oss, med fri bruk etter kl. 17 og hele helga. Vi drar ikke på vintercamping for å bruke PC Very Happy

En annen sak når det gjelder antenner, for hver 3 dB forsterkning i antenna dobles signalstyrken. Det finnes eksempelvis 5/8 bølgelengde antenner med en forsterkning på rundt 3-4 dB. En Yagi med opptil 7-8-9 elementer ligger på 7-9 dB, det tilsvarer nesten 8 ganger sterkere signal (og evn. støy fra samme retning).

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeTir 23 Feb 2010 - 19:20

Tasle skrev:
Jeg bruker Netcom sin mobilløsning, men der jeg er vinterparkert er ikke hastigheta større enn 380 kbits/sek. Fri sikt til sendermast, men den antenna mangler 3G. ICE har ikke noen særlig dekning der i Skibotn. Telenor holder jeg meg laaaangt unna!

I alle fall holder det for oss, med fri bruk etter kl. 17 og hele helga. Vi drar ikke på vintercamping for å bruke PC Very Happy

.

Hvordan får du 380 kb/s når du ikke har 3G? Edge gir ikke det, så hva bruker da? Og hvorfor holder du deg langt unna Telenor? Dekningen er det generellt ikke noe å si på.

Jeg har holdt på med å bygge ut GSM og 3G (UMTS)-nettet for Telenor, Netcom og Network Norway, den siste riktignok bare i Bergensområdet. Jeg hadde Netcom i starten, men flere steder langs kysten hadde jeg så dårlig dekning at jeg måtte gå over til Telenor. Pga sikkerhet i jobb er dekning alfa og omega ved f.eks ulykker. Men også fordi vi bruker bl. annet helikopter ved en del oppdrag måtte vi ha dekning. Og Netcom måtte jeg gi opp tilslutt.

Og om du bruker adapter fra Netcom og har Turbo3G og får opp beskjed om at du har 7.2 mb/s f.eks er dette en blank løgn. Jeg har brukt 2mb/s fra Direct Connect og hatt en langt høyere opplevd hastighet i nettet ved surfing. Fra samme plass i Sandefjord prøvde jeg dette og testet det mot hverandre for å se forskjellene i praksis. Direct Connect har designet sitt trådløse nett på en helt annen måte enn de andre, med helt andre responstider som gjør surfing til en utrolig opplevelse selv med en tilsynelatende langt lavere hastighet. Dessverre bygger de ikke ut sitt nett i hele landet.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 0:39

JanP:

Nå skal vi ikke blande snørr og bart. Som jeg nevner i innlegget, så får jeg ikke 3G hastighet (ca. 380 kbits/sek). Hastigheta er ikke så stor. Skjønner? På modemprogrammet står det "Edge" og ikke 3G, hvis du har sett Huawei's modemprogram. I tillegg har jeg laget et dataprogram som måler nedlastingshastighet, uten at jeg husker tallene fra den gang nå i farta, men det var slettes ikke 3G.

Om du har variable erfaringer med Netcom angår ikke meg. Jeg behøver ikke å stå til rette hvorfor jeg holder meg langt unna Telenor. Telenor er kjent for ufin og urent spill i enhver anledning, det har jeg selv erfart. Da jeg for et par år siden skulle ha en analog telelinje til alarmene her i huset ble Telenor forespurt da prisen var akseptabel, sammen med noen flere leverandører. Jeg la inn en bestilling på analog alarmlinje hos Telenor, selv om jeg alltid har brukt andre leverandører til fasttelefon på grunn av pris. Etter en ukes tid får jeg en sjokkmelding pr. e-post: Jeg får ikke telelinje hos dem fordi jeg er registrert i systemet deres som dårlig betaler, utestående gjeld til Telenor eller noe i den duren! Hvordan kan det ha seg siden jeg aldri har vært kunde hos Telenor!!? Har aldri hatt betalingsanmerkninger i det hele tatt.

En slik injurierende påstand ber jeg Telenor om en skriftlig mortifikasjon inkludert en unnskyldning, ellers så blir de advokat-mat i løpet av 14 dager. Etter en ukes tid kommer både mortifikasjon og unnskyldning. De "har sett feil". Helt utrolig!!!!

Telenor havner prismessig på 37. plass i oversikten over "normalt" mobilbruk". De flår folk til de grader med høye priser på både samtaler og SMS. Aftenposten hadde en artikkel om at Telenor har"2 mann til å ta seg av tusenvis av klager". Iflg. Ipsi er klager 20 % av kundemassen på Telenor.

Men når det er sagt, så går ikke Netcom som mors beste barn heller. Men jeg har i det minste fått en real kundebehandling der, og av pest og kolera velger jeg Netcom, om det kan være til noen trøst for deg.

ICE er som nevnt utelukket her nord, de har ikke infrastruktur annet enn i byene for å sette det litt på spissen.

Da regner jeg med at du har fått svar, som du ba om i din PM til meg. Jeg holder meg laaaaaaaangt unna Telenor!

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 10:15

Alle har lov til å bli forbannet når slikt skjer. Men om en saksbehandler gjør en dårlig jobb for deg en gang, er det vel ikke slik at "Telenor er kjent for ufin og urent spill i enhver anledning".

Og jo, Telenor har nok dekning litt utenfor byene. Telenors dekningsdirektør tar alle henvendeler alvorlig. Er det dårlig dekning i et område skjer det ofte at Telenor ser på saken. Ofte er et spleiselag med kommune en vei å gå. Men enhver utbygging av mobilnettet må være regningsvarende. Vi kan gjerne ønske oss bedre dekning der vi er på ferie, men det er om vi er villige til å betale for bruken som gir oss dekning.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 11:03

sba8585

Jeg syns løsningene som skisseres her virker både dyre og kompliserte.........får unnskylde meg som dame da....he he

Vi har tenåringer.......4 stk og surfer selv også når vi er i vogna......

Bruker bare mobilens 3G. Trenger ikke noe duppeditt eller ekstra abonnement. Kobler mobilen til pcen .......via bluetooth eller kabel.........kobler til nettet (bruker Telenor) og betaler max 10kr. pr dag i nedlastinger.........og da har vi 3G fart........

Vi bruker vogna en god del og dette merker vi ikke som utgift engang..........

Og mobilen står i telefonmodus, så den tar imot anrop og meldinger mens en surfer.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 11:58

May-Britt

Høres veldig interessant ut, men hvordan gjør du ??

Laste ned egen oppsett telefon/pc ??
Kan du bare laste ned / surfe på nett eller kan du også sende mail mm.??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 12:48

Hei jkl, så hyggelig at du er tilbake!!! Very Happy

Det kommer an på hvilken mobil du har. Hos oss finnes Sony Ericsson mobiler og iPhone.......sikkert likedan med andre merker.

Du må installere mobilen (sette i cden som følger med og installere) på pcen om du bruker pc. På macen er det bare å koble den til.

Så må du lage deg en gammeldags internett oppringing på pcen. Slik som vi hadde før i tida mens vi brukte modemer. (Kan gi deg detaljert beskrivelse seinere evt. , er på jobben nå)

Så setter du mobilen din som modem i denne oppringings koblingen

Telefonnr. du bruker er : *99#
Brukernavn : dj
Passord: dj

Klikk på "Koble til" og mobilen ringer raskt opp nettet........

Mobilen må stå i telefonmodus......

Da blir det som å surfe på wapen på mobilen. Telenor har satt en makspris på 10kr pr dag i nedlastinger. Denne prisen hadde NetCom også, men jeg bruker ikke den så er ikke helt sikker på om det er slik der lenger. Men det er sikkert enkelt å sjekke på nettet.

Hvis du ringer opp annet tlf nr. blir det dyrt, for da blir det regnet som en samtale.......så tlf nr. er en viktig bit her........

Jeg mener jeg har tilsvarende tlf nr, brukernavn og passord hjemme som kan brukes hos NetCom om noen bruker det og ønsker å prøve dette.......

Jeg lærte dette i et datablad for mange mange år siden.......så det er ikke noe tricky greier som jeg har kommet på selv......noe hacker lignende .......om noen skulle tro det Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 12:50

Glemte å svare på spørsmålet ditt.......... Very Happy

Du bruker nettet som om du er hjemme.........surfer, mail osv.......akkurat som hjemme.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 13:21

Tusen takk for hilsen og bruksanvisningen Smile

Jeg bruker Netcom (og Sony Ericsson), så jeg vil sette stor pris på om du hadde funnet og postet oppsettet!

Har selvfølgelig ikke oppsett CD fra telefonen, men finner vel noe på nett.....
Skal prøve oppsettet ditt. Virker jo grei, enkel og billig!!

Sist endret av jkl den Ons 24 Feb 2010 - 13:39, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 13:36

May-Britt skrev:

(Klipp...)

Så setter du mobilen din som modem i denne oppringings koblingen

Telefonnr. du bruker er : *99#
Brukernavn : dj
Passord: dj

(Klipp..)
Very Happy

Ja, jeg ser dette er samme opplegg som jeg har på min Huawei dongle fra Netcom, så det burde helt sikkert funke på en vanlig mobil også!

Kanskje en liten advarsel når det gjelder Huawei E220, den krever minst 500 mA fra USB-porten, ellers virker den ikke. På en av min to bærbare må jeg bruke en USB-hub med separat strømforsyning for at Huawei skal "lyse opp". Har man noe mer enn Huawei på samme USB-port via passiv hub, så blir det for lite effekt for modemet.

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 13:38

jkl

OK, skal se etter oppsettet du trenger for NetCom hjemme........ og skrive det inn til deg seinere Very Happy

Om ikke Tasle har det i hodet Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 13:44

May-Britt

Ikke stress med det. Vi drar til fjells i løpet av kvelden eller i morgen tidlig.
Har ikke vært i vogna i år, så det skal bli godt!!!

Tasle.

Forstår jeg deg rett, så fungerer oppsettet med samme nr. på Netcom??
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 13:55

jkl skrev:
May-Britt

Ikke stress med det. Vi drar til fjells i løpet av kvelden eller i morgen tidlig.
Har ikke vært i vogna i år, så det skal bli godt!!!

Tasle.

Forstår jeg deg rett, så fungerer oppsettet med samme nr. på Netcom??

Det modemet fra Huawei har sitt eget telefonnummer som en ordinær mobiltelefon, det ser man når man sender SMS fra modemet. Husker ikke det nummeret i farta nå. Men prinsippet blir det samme som å bruke mobilens innebygde modem, som May-Britt antydet lenger opp, med *99#, brukernavn og passord. Her og nå har jeg ikke adgang til modemet, men kan sjekke i hjemme kveld.

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 13:59

Flotters, begge to cheers
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1432
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 14:48

Jeg bruker også samme løsningen som May-Britt med mobiltlf som modem koblet til PCén via bluetooth. Det funker greit.
Det ligger bra anvisning for oppsett av både tlf og PC ute på Netcom https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/veiledninger/mobiltbredband.html og https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/manuelt.html (velg telefonmodell og se under pakkedata modemoppsett)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 15:38

NetCom
tlf *99#
brukernavn: *blankt*
passord: *blankt*

Tele2
tlf nr *99#
brukernavn: wap
passord: wap

Dette er det jeg har notert. Håper det stemmer Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 15:42

Bruker denne løsningen selv, jeg har et abbonnement som gir gratis surfing etter 1700 og i helger. Jeg har bare brukt kabel mellom tlf og pc, gir bluetooth samme hastighet eller taper man litt på det?

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 16:27

May-Britt skrev:
sba8585
Bruker bare mobilens 3G. Trenger ikke noe duppeditt eller ekstra abonnement. Kobler mobilen til pcen .......via bluetooth eller kabel.........kobler til nettet (bruker Telenor) og betaler max 10kr. pr dag i nedlastinger.........og da har vi 3G fart........

Jeg bruker også mobilens 3G, og kobler meg opp via Nokia PC-suite.
Slår av en del innstillinger, som visning av bilde, animasjoner og Adobe Flash. Pleier å gå en del raskere da.Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_santa Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_rendeer Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_santa Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_rendeer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 16:37

Alt er satt opp etter boka, men jeg får like forb... feilmelding når jeg forsøker å koble opp "Feil 680: Det var ingen summetone"

Hva gjør jeg feil??
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1432
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 16:56

May-Britt skrev:
NetCom
tlf *99#
brukernavn: *blankt*
passord: *blankt*

Tele2
tlf nr *99#
brukernavn: wap
passord: wap

Dette er det jeg har notert. Håper det stemmer Very Happy
På Netcom bruker jeg *99***3#x
der x er det Eksterne ID nummeret til datakontoen i telefonen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 17:33

Nå fungerer det Laughing

Manglet vist litt SonyEricsson programvare Rolling Eyes

Takk for hjelpen.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeOns 24 Feb 2010 - 19:41

hpk skrev:
Jeg bruker også samme løsningen som May-Britt med mobiltlf som modem koblet til PCén via bluetooth. Det funker greit.
Det ligger bra anvisning for oppsett av både tlf og PC ute på Netcom https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/veiledninger/mobiltbredband.html og https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/manuelt.html (velg telefonmodell og se under pakkedata modemoppsett)

Ja, der er vel alt komplett, så da slipper jeg å sitere hva som står i mitt modem, for det var vel bare "tlf.nr.", brukernavn og passord som beskrevet ellers her i tråden.

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeTor 25 Feb 2010 - 8:29

På de forskjellige mobilt bredbånd variantene er det også en maks begrensning på bruk pr. mnd. Så avhengig av hva man bruker det til kan man oppleve at hastigheten blir redusert fordi man har overskredet mengden som er i abonnementet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 12:20

ArneO

Akkurat den problemstillingen der finnes på mobiler også ........

Telenor sender ut denne meldingen:
"Hei. Vi varsler om at du har brukt 150MB denne måneden. Tillatt mengde er 200MB. Dersom du bruker mer enn 200MB denne måneden vil vi sette ned overføringshastigheten til 100 Kbit/s resten av måneden jfr abonnementsvilkårene Mvh Telenor"

Men har aldri opplevd det som noe problem......finner meg bare en annen mobil om det skulle skje Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 13:11

Siden vi bruker nettet forskjellig så er det greit å vite om disse begrensningene. Min bruk tilsier at 200 MB er utilstrekkelig så derfor har jeg et alternativ som passer meg bedre.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.   Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna. Icon_minitime

Til Toppen Go down

Erfaring med Ice.no Wlan D35 i vogna.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Wlan modul
» smart wlan løsning.
» Ettermontere wlan modul i ny hobby
» Wlan modul 2016 Hobby 650kfu
» Adria 2009