CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 adria classic 663kp.

Go down 
+5
Sten Rune
Harald
Jan Ole
Jan
ArneO
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 13:00

oscarthegreat skrev:
Hei, er det noen som vet hva adria 663 uk-pk veier kjøreklar i virkeligheten? Rett fra butikken og uten ekstra utstyr og bagasje.

Kjøreklar er jo vekten med det ekstrautstyret som den aktuelle vogna har....

Hva en "ribba" vogn veier har jo ingenting betydning....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








adria classic 663kp. - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 14:52

Sten Rune skrev:
oscarthegreat skrev:
Hei, er det noen som vet hva adria 663 uk-pk veier kjøreklar i virkeligheten? Rett fra butikken og uten ekstra utstyr og bagasje.

Kjøreklar er jo vekten med det ekstrautstyret som den aktuelle vogna har....

Hva en "ribba" vogn veier har jo ingenting betydning....

det som betyr noe er jo å vite hva vogna veier før du fyller den opp, har du ikke vekt er det jo greit å vite om det er 100 eller 200kg å gå på. etter vognkortet har jeg 210 kg å gå på, så det jeg spør om er om noen vet om det er riktig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 14:58

Vekt sjokk!!! adria har total vekt på 1700kg, netto 1490. fylte den med det meste fra forrige vogn, uten vann og halv gassflaske veide den 1880kg! Vogntog vekta går bra, men jeg skjønner ikke hvordan jeg kan lette den med 180kg uten å demontere deler av innredningen. Så det store spørsmålet er jo hva den veide før jeg lesset inn. hvis 1490 er med 40 liter vann og full gassflaske så burde jeg ha en del å gå på.jeg mener jeg ikke har bært inn opp mot 400kg!!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 15:08

du får finne deg ei vekt en plass da slik som alle oss andre
det er vel hjul på vogna di, eller bestilte du den uten for å spare vekt?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 15:33

som det fremgår av innlegget over veide den 1880kg. Så, ja , jeg har funnet en vekt slik som alle dere andre, og ja, det er hjul på den. Men er det noen som har veid en slik vogn før dere fylte den opp?? gjerne svar fra noen som har slik vogn.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 16:17

Er 1490 det som er oppgitt i vognkortet?

I 98% av tilfellene er den vekta i vognkortet lavere enn den faktiske vekta til vogna, da den vekta er satt utfra typegodkjenningen på vogna, altså en helt annen vogn enn den du faktisk eier...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








adria classic 663kp. - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 17:30

Ja hva skal en si, er ikke første vogna som har lagt på seg det der. Men så er det gjerne 150kg++ forskjell på vektene rundt om også da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 17:46

jeg håper jo vekta viste feil, men vekta på foraksel var 970 og bakaksel 1090 med kulevekt på 70kg. og det stemmer sånn cirka, akselvekta på vogna var 1810kg. bilen er en ford mondeo. egenvekt ca 1575kg. jaja, når påsken er over får jeg tømme vogna og veie den og ta det derifra.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 17:48

Er som regel et par hundre over med min vogn også, kan nok slanke en del av det, men ikke før jeg må.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 18:14

oscarthegreat skrev:
som det fremgår av innlegget over veide den 1880kg. Så, ja , jeg har funnet en vekt slik som alle dere andre, og ja, det er hjul på den. Men er det noen som har veid en slik vogn før dere fylte den opp?? gjerne svar fra noen som har slik vogn.
Jeg veide vogna på vei hjem fra forhandler da den var helt ny og den lå ca. 100 kg over oppgitt egenvekt. Med batteri og én gassflaske, men uten vann i tanken. Hobby 650. Egenvekta som er oppgitt er med Truma, og Alde'n veier noen kilo mer. Alt i alt så kan man vel si at med slingringsmonnet på vekta så er det ikke mer avvik enn man kan forvente.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 21:18

hpk skrev:
oscarthegreat skrev:
som det fremgår av innlegget over veide den 1880kg. Så, ja , jeg har funnet en vekt slik som alle dere andre, og ja, det er hjul på den. Men er det noen som har veid en slik vogn før dere fylte den opp?? gjerne svar fra noen som har slik vogn.
Jeg veide vogna på vei hjem fra forhandler da den var helt ny og den lå ca. 100 kg over oppgitt egenvekt. Med batteri og én gassflaske, men uten vann i tanken. Hobby 650. Egenvekta som er oppgitt er med Truma, og Alde'n veier noen kilo mer. Alt i alt så kan man vel si at med slingringsmonnet på vekta så er det ikke mer avvik enn man kan forvente.
da har du ikke stort mere enn 100 kg å lesse inn i vognen? hviket ansvar har selgeren? jeg er klar over at vognen er typegodkjent men et vognkort skal jo være riktig?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 22:36

Anton

Du får forsøke å finne ut det du og rapportere det her.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 23:05

Jan Ole skrev:
Anton

Du får forsøke å finne ut det du og rapportere det her.
ok, jeg byttet navn fra anton, for å bruke det samme nicket i alle forum. Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 23:41

oscarthegreat skrev:
Jan Ole skrev:
Anton

Du får forsøke å finne ut det du og rapportere det her.
ok, jeg byttet navn fra anton, for å bruke det samme nicket i alle forum. Smile
det kan du da gjøre uten å slette profilen og opprette en ny
bare å endre navnet på profilen din det
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:01

Jan skrev:
oscarthegreat skrev:
Jan Ole skrev:
Anton

Du får forsøke å finne ut det du og rapportere det her.
ok, jeg byttet navn fra anton, for å bruke det samme nicket i alle forum. Smile
det kan du da gjøre uten å slette profilen og opprette en ny
bare å endre navnet på profilen din det
det skjønte jeg ikke, er litt amatør. kan jeg opprette anton igjen og gjøre det?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:09

nei slettet er slettet, men hold deg til en profil og ett nic er du snill, for vi ser nemlig alt som foregår med alle profiler
kan til og med lete opp adressa di via adminfunksjonene på forumet, er derfor vi oppdager slike ting som dette her
det blir varslet med en gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:16

ok. lete opp adressa mi, hvordan får du til det. du kan se ip adressa, men telenor oppgir ikke hvem som har den? Ikke en gang politi kan "bare" få oppgitt hvem personen er?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:20

ja var ip adressa jeg mente
hjemmeadressa har vi ikke bruk for
er jo et caravanforum dette her, ikke forsvarets overvåkningssentral
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:22

ok, da lar vi den ligge.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:30

stadig flere adria spørsmål!! Oppdaget nå at det er kran på utløpet til avløpsvannet, men det er ingen gråvannstank. avløpsrørene går inne i vogna til et samlet utløp. kjøkkenvasken og do er å på hver sin side i vogna. Så vannet har lang vei å gå , kanskje ikke så lurt med tanke på lukt i vasken hvis det blir stående grå vann i rørene, som er "rillete" . Det er vel ingen vannlås under vasken. Det kan nok være lurt å skylle med litt klor-salmiakk i blant? Dusjen har eget avløp, røret går rett ned. Så utløpet kan stenges med kran, men hvilken hensikt har det?


Sist endret av oscarthegreat den Man 29 Mar 2010 - 0:36, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:31

er sikkert for at ikke noen skal kunne tømme ut avløpsvann mens man er borte og tømmer gråvannstanken regner jeg med
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:40

Jan skrev:
er sikkert for at ikke noen skal kunne tømme ut avløpsvann mens man er borte og tømmer gråvannstanken regner jeg med
akkurat, da kan man stenge kranen og tømme tanken! En annen ting jeg har lagt merke til er at mange lar gråvannet gå rett på bakken, har til og med sett bøtter med litt sten i bunn og hull i så vannet renner ubemerket ut. På en plass min bror lå fast hadde ingen tanker eller bøtter de tømte!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 0:43

oscarthegreat skrev:
Jan skrev:
er sikkert for at ikke noen skal kunne tømme ut avløpsvann mens man er borte og tømmer gråvannstanken regner jeg med
akkurat, da kan man stenge kranen og tømme tanken! En annen ting jeg har lagt merke til er at mange lar gråvannet gå rett på bakken, har til og med sett bøtter med litt sten i bunn og hull i så vannet renner ubemerket ut. På en plass min bror lå fast hadde ingen tanker eller bøtter de tømte!
er flere plasser det er slik, men denne kranen stpr sikkert der med tanke på de plassene hvor det overhodet ikke skal komme gråvann på bakken
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 12:42

oscarthegreat skrev:
hpk skrev:
oscarthegreat skrev:
som det fremgår av innlegget over veide den 1880kg. Så, ja , jeg har funnet en vekt slik som alle dere andre, og ja, det er hjul på den. Men er det noen som har veid en slik vogn før dere fylte den opp?? gjerne svar fra noen som har slik vogn.
Jeg veide vogna på vei hjem fra forhandler da den var helt ny og den lå ca. 100 kg over oppgitt egenvekt. Med batteri og én gassflaske, men uten vann i tanken. Hobby 650. Egenvekta som er oppgitt er med Truma, og Alde'n veier noen kilo mer. Alt i alt så kan man vel si at med slingringsmonnet på vekta så er det ikke mer avvik enn man kan forvente.
da har du ikke stort mere enn 100 kg å lesse inn i vognen? hviket ansvar har selgeren? jeg er klar over at vognen er typegodkjent men et vognkort skal jo være riktig?
Jeg har nærmere 200kg lastekapasitet. Var klar over dette da jeg kjøpte vogna. Kunne oppgradert totalvekta med 100kg om jeg hadde villet.
Forhandlere bør kanskje være flinkere til å opplyse om at alt ekstrautstyr spiser av nyttelasten til de som ikke er klar over dette, og at kjøreklar vekt er noe annet enn egenvekt.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 12:56

hpk

Ja her mener jeg forhandlerene har et ansvar. De aller fleste av oss regner jo med at vekta som er oppgitt i vognkortet er den vekta som din vogn, bil, etc veier.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








adria classic 663kp. - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 13:36

Hva er det forhandleren har ansvar for? At vekta stemmer på en prikk på hver og én vogn han selger?
Regelverket regulerer hvordan vekter skal oppgis, uten at jeg kjenner det i detalj. Det samme er tilfelle for biler. Egenvekta er veiledende og varierer med utstyr på bilen.

I det konkrete tilfellet med Adria'en lenger opp i tråden der det påstås at det er over 200kg forskjell på oppgitt og faktisk vekt må det være noe som skurrer, men det er litt vanskelig å ta stilling til så lenge vogna ikke er veid tom og den hang på bilen.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 13:54

Det jeg mener er at forhandleren har et ansvar med å informere kunden om at den vekta som står i vognkortet ikke er den reelle vekta for den aktuelle vogna/bilen.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








adria classic 663kp. - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 14:06

Sten Rune skrev:
Det jeg mener er at forhandleren har et ansvar med å informere kunden om at den vekta som står i vognkortet ikke er den reelle vekta for den aktuelle vogna/bilen.
Det er jeg helt enig i, Sten Rune.

Med et par hundre kilo nyttelast, eller mindre, på ei stor vogn er det ikke lett å holde seg innenfor det som er lovlig når vogna er fullpakket for 4 ukers ferietur for hele familien. Det blir lett til at man fyller opp det som er av skap og rom med alt mulig mer eller mindre unyttig. Til slutt toppes det hele med forteltet som veier 60-70kg.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 14:09

Hpk

Det røyner fort på kiloene da ja..... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








adria classic 663kp. - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 14:27

hpk skrev:
Hva er det forhandleren har ansvar for? At vekta stemmer på en prikk på hver og én vogn han selger?
Regelverket regulerer hvordan vekter skal oppgis, uten at jeg kjenner det i detalj. Det samme er tilfelle for biler. Egenvekta er veiledende og varierer med utstyr på bilen.

I det konkrete tilfellet med Adria'en lenger opp i tråden der det påstås at det er over 200kg forskjell på oppgitt og faktisk vekt må det være noe som skurrer, men det er litt vanskelig å ta stilling til så lenge vogna ikke er veid tom og den hang på bilen.

det påståes vel ikke at det er over 200kg forskjell på oppgitt og virkelig vekt, da ville jo vogna hatt en vekt ut av butikken som er høyere enn tillatt totalvekt. Men det stilles spørsmål om hvor mye det er å gå på.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 14:48

oscarthegreat,

mulig at jeg har misforstått hva du mente, men jeg tolket det dithen da du antydet at du måtte demontere deler av innredningen for å komme ned mot tillatt totalvekt.

Du får lesse ut igjen alt og veie vogna tom uten at den henger på bilen. Da er spørsmålet du opprinnelig stilte besvart.
Venter i spenning, for det er et interessant tema dette her.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 17:08

her er vekt og litt til på mange vogner.
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/cvg/00_cvg_10_u01.pdf

i følge denne er netto vekt på 663kp 1425 og total vekt 1700. Det er en dansk vogn. men det er jo stort sett samme utstyret. det tilsier jo 275kg lasteevne. I Norge oppgis det 1510kg netto og 1700 total på skiltet inni vogna .
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 18:19

Da er adria tømt og veid.!! Vekt 1560 + 40 kuletrykk.er 16ookg, uten gassflaske , vann, varmtvann, tom do, uten øvre køyeseng-- demontert, ellers helt tom for pers effekter og kjøkken ting, helt tom gasskasse.
Vekten på 1600kg er med markise ca 15kg, batteri ca 20kg, mover ca 25, sykkelstativ ca 10kg. så kommer vekten av plusspakke ca 15kg. Vekten på fastmontert utstyr er ca 85kg. Det betyr at vekten uten utstyr er 1515kg. På skiltet i vogna står det 1510 kg. Det er ikke mye galt, danskene oppgir vekt på 1430 naken, den må vel være veid etter en lang fuktig kveld, i mørket? Very Happy
Da er det 100kg igjen opp til totalvekt på 1700kg, det betyr bagasjeboks til stoler og bord og ellers mye i bilen. Heldigvis er vogntog vekten på 4250kg så det går greit.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeMan 5 Apr 2010 - 20:13

Bra at tomvekta stemte med skiltet på vogna da.

Kan det være "standard ekstrautstyr" som danskene ikke regner med når de oppgir vekta på snau vogn? Gulvtepper, overmadrasser i sengene, kjøkkenvifte, stekeovn.......... Er jo merkelig at det skal være 80kg forskjell på dansk og norsk vogn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitimeTir 6 Apr 2010 - 0:19

Ja, jeg trodde det var vann og gass og strømledning ink. i den norske vekta . Det kan jo kanskje passe med 80kg. De danske vognene er likt utstyrt, men har større vinduer ved kjøkken og køyesengene. jeg har jo også fjernet overkøyen, tror ikke den veide mere enn 10-15kg. Men det er nok mange vogner som går med overlast, jeg tror det er kabe 610 som har nyttelast på 160 kg og de fleste ligger på +-200kg. det er lite!!
se vekter på linken under!

http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/cvg/00_cvg_10_u01.pdf
Til Toppen Go down
Sponsored content





adria classic 663kp. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
adria classic 663kp.
Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» sete trekk i adria classic og adora.
» Adria 2010
» Adria 743 ut
» adria 663
» Adria 613 PU... for to...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: