CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sommeren 2007

Go down 
+4
Legacy
Elisabeth
Johnny
Lars Egil
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeSøn 1 Jul 2007 - 20:39

Vi har begynt ferien i Kinsarvik i år (http://www.hardangertun.no/).
Så langt (siden i går) har det vært stort sett veldig pent vær og ungene har kost seg med bading, sykling og ymse aktiviteter i familieparken som ligger på andre siden av veien.

Pent her inne (NCC Top Camp), bra renslig og hyggelig betjening.

afro
Slapper av og har f-e-r-i-e...

Ungene er snart sovnet, så da kan vi slappe enda mer av med litt rødvin i glassene....

Sommeren 2007 897742


Sist endret av den Søn 1 Jul 2007 - 21:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeSøn 1 Jul 2007 - 20:47

Enig med deg der. Hardangertun var en topp plass. Var der i fjor.

Sitter nå i et veikryss (Dombås) på en middelmådig plass og har vært skikkelig turist og blandet oss sammen med japanere, tyskere og andre på en kafe i ettermiddag. Ikke å anbefale.
Har vært en tur oppe på dovrefjell og kjørte innovertil snøhetta. En fin tur ble det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 54
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeOns 4 Jul 2007 - 20:30

Vi er, som nevnt i pratetråden, på Lillehammer. Vi lå først på Lillehammer camping, men var ikke helt fornøyd med avstand til servicebygg og lekeplassen. Derfor flyttet vi i går til Lillehammer turistsenter og her har vi det topp.
Har vært en tur i byen og på kjøretøyhistorisk museum. Ikke så gøy for ungene, ingenting å ta på!!!
Skal på Maihaugen og til Hunderfossen og.

Mer rapport kommer senere!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTir 10 Jul 2007 - 15:26

LEV skrev:
Vi har begynt ferien i Kinsarvik i år (http://www.hardangertun.no/).
Så langt (siden i går) har det vært stort sett veldig pent vær og ungene har kost seg med bading, sykling og ymse aktiviteter i familieparken som ligger på andre siden av veien.

Pent her inne (NCC Top Camp), bra renslig og hyggelig betjening.

afro
Slapper av og har f-e-r-i-e...

Ungene er snart sovnet, så da kan vi slappe enda mer av med litt rødvin i glassene....

Sommeren 2007 897742


Hei.

Var på Hardangertun på leirskole i -86. Bodde i den ene av de store hyttene. Kinsarvik er jo en kjempefin plass.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTir 10 Jul 2007 - 15:31

Hei.

Begynte ferien noe forsinket den 27/6 og reiste da til Kristiansand, der vi måtte ta inn på Hamre Familiecamp p.g.a. sen ankomst til byen og skrubbsultne bebisser. Denne campingen har langt å gå før den har kommet opp på en akseptabel standard, mer om det senere.

Vi reiste videre til Sverige og Vita Sandars Camping der vi ble i 12 dager, en kjempefin plass for både voksne og unger. Kan anbefales på det sterkeste.
Reiste der i fra i går 9/7 via Arvika og Charlottenberg til Stange, der vi er nå.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeMan 16 Jul 2007 - 22:23

Har endelig komt på nett...

Vi reiste fra Bømlo 7/7 og kjørte over Haukeli med Sørlandet som destinasjon. I Evje tok vi av mot Arendal fordi reisefølget vårt hadde leid vogn hos www.caravan-fritid.no.
Første natten la vi oss inn på Tingsaker i Lillesand. Der konkluderte vi raskt med at det ikke var en blivende plass. Ikke var sanitærforholdene særlig imponerende, men det vi likte minst var at vi til stadighet måtte krysse veien for å besøke både lekeplass og toalett/dusj. Med små barn i følget blir ikke det noe særlig avslappende...
Dagen etterpå reiste vi videre mot Kr.sand. Egentlig hadde vi tenkt oss til Skottevik, men der hadde det vært oversvømmelse, så nå var det veldig møkkete... Vi ble ikke anbefalt å komme dit... Så da måtte vi lete videre etter plass.
Vi var innom de to på Hamresanden samt Roligheden før vi konkluderte med at vi slo oss til ro på Hamre Familiecamping.
Ble egentlig positivt overrasket over plassen. Vi fikk plass ved siden av hverandre, og sanitæranelgget var nå noenlunde greit. Litt rart at en ikke klarer å ha en bedre standard på dette. Eller hva med å fylle opp med papir og såpe når en vasker der....?
Uansett, ungene stortrivdes og de voksne kunne slappe av og slippe ungene løs. Ferie!
Det ble til at vi var på Hamre til søndag 15/7. Da var reisefølget vårt reist, og vi var vel relativt lei av plassen. Hvor så?
Vi fikk en melding fra noen venner av oss. De hadde satt kursen mot Sandefjord og Langeby Camping (http://www.langeby.no), så vi tenkte, hvorfor ikke...
Så nå sitter jeg her og knotter...
Så langt er vi veldig fornøyd med plassen. I dag har vi hatt en strålende dag der vi har vært på stranden og blitt passelig stekt. I morgen er det meldt litt bob bob ikke sant vær, så da tenkte vi at vi skulle være litt turister og besøke bl.a. hvalmuseet.

peace out... afro
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTir 17 Jul 2007 - 11:36

LEV

Jeg skal sikkert hjem et ærend i løpet av uka. Visst dere fremdeles skal være der, så kan jeg svippe innom å hilse på Smile
Synd med været bare...
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTir 17 Jul 2007 - 12:42

Vi blir her til torsdag. Meldingen er bra for onsdag og torsdag...
Vi holder hus ca. der som det viser på bildet.
Sommeren 2007 Langeby2007
Du må ta turen om det passer. Er det bra vær så ligger vi nok på stranden. Jeg er ganske rødstripete med hvit bakgrunn Smile Laughing lol! sunny
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 21:35

Fere 2007 I
Etter noen dager hos opphavet, gikk turen til Mageli på Tretten.
Der ble vi vel faktisk 5 dager. Det var mye drittvær, men vi fikk da med oss Hunderfossen, den nye Gondolbanen ( far hater høyder ) en tur til Gaiastova på Hafjell ( for å sjekke åssen de rike og berømte har det.. ) Vegmuseet og fjellsprengemuseet ble også besøkt, samt Lillehammer Caravancenter ( Hobby da gitt.. )

Så gikk turen oppover dalen, til Sjoa der vi tok av vegen for å sjekke effekten på Legacyen mot Randsverk. Mye fin Bondsk natur, og lite trafikk. Nesten øverst i Heidal oppdaget jeg at jeg har glemt å tanke opp. En rask resonnering, jeg klarer meg til Beito. Etter glaning på Kuer og eting av " ljromgraut" og vafler, kom vi oss da til Maurvangen, der vi slo leir. Trodde hele teltet vårt skulle blåse til helv.. men når jeg banka ned alle pluggene, og bardunerte med jekkestropper, ekstra elkabel over taket på teltet og dermed tok vi sjansen..

Mandagen var det drømmeforhold i Jotunheumen, og fin fottur ble foretatt. Tirsdagen opprandt, med varsel om dritt i mente. Vi brøt opp, og blåste over Valdresflya ned til Beito, fikk oss fuel, og dundra ned gjennom Valdres, til Bengnadalen og Hønefoss, over Jevnaker og hjem. Det regnet så det sprutet nesten hele veien, over Valdresflya hadde vi i perioder maks 30m sikt.
Subaruen viste sine overlegne retningsstabilitet og kjøregenskaper, og fraktet familen trygt hjem på drittføret.

I morra starter del II. Første stopp er bjønntitting på Hallingdalen, så blir det over Gol videre til Måbødalen. Om jeg tør.
Så er målet Odda- Kinsarvik, Haukeli og Setesdalen til Kr. Sand og dyreparken.

L..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 21:57

Legacy skrev:
Fere 2007 I
Etter noen dager hos opphavet, gikk turen til Mageli på Tretten.
Der ble vi vel faktisk 5 dager. Det var mye drittvær, men vi fikk da med oss Hunderfossen, den nye Gondolbanen ( far hater høyder ) en tur til Gaiastova på Hafjell ( for å sjekke åssen de rike og berømte har det.. ) Vegmuseet og fjellsprengemuseet ble også besøkt, samt Lillehammer Caravancenter ( Hobby da gitt.. )

Så gikk turen oppover dalen, til Sjoa der vi tok av vegen for å sjekke effekten på Legacyen mot Randsverk. Mye fin Bondsk natur, og lite trafikk. Nesten øverst i Heidal oppdaget jeg at jeg har glemt å tanke opp. En rask resonnering, jeg klarer meg til Beito. Etter glaning på Kuer og eting av " ljromgraut" og vafler, kom vi oss da til Maurvangen, der vi slo leir. Trodde hele teltet vårt skulle blåse til helv.. men når jeg banka ned alle pluggene, og bardunerte med jekkestropper, ekstra elkabel over taket på teltet og dermed tok vi sjansen..

Mandagen var det drømmeforhold i Jotunheumen, og fin fottur ble foretatt. Tirsdagen opprandt, med varsel om dritt i mente. Vi brøt opp, og blåste over Valdresflya ned til Beito, fikk oss fuel, og dundra ned gjennom Valdres, til Bengnadalen og Hønefoss, over Jevnaker og hjem. Det regnet så det sprutet nesten hele veien, over Valdresflya hadde vi i perioder maks 30m sikt.
Subaruen viste sine overlegne retningsstabilitet og kjøregenskaper, og fraktet familen trygt hjem på drittføret.

I morra starter del II. Første stopp er bjønntitting på Hallingdalen, så blir det over Gol videre til Måbødalen. Om jeg tør.
Så er målet Odda- Kinsarvik, Haukeli og Setesdalen til Kr. Sand og dyreparken.

L..

Når var dere på Mageli ?

Mener bestemt det var en Legacy med en solifer der da vi var innom der....

Hos Sabeltann i dyreparken, treffer du og sikkert vår eldste datter.... hun har sommerjobb der.... og når du kommer over fjellet fra haukeli, mot Hovden, kjører du forbi der vi vintercamper, på Hovden Fjellstoge....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 22:35

tja,vi dro fra Mageli på Søndagen for en uke siden vel. Og da hadde vi liggi der i 5 dager...
Lå med strandlinje ned mot Lågen( som heter Losnavatnet her oppe ), breia oss skikkelig siden plassen nesten var tom den dagen vi kom. På fredagen var vi nesten flaue den fredagen det var fellesferieutfart.

L...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 22:44

Legacy

Vi kom til Mageli fredagen, og lå og helt ned mt vannet.... litt innover i forhold til sanitæren....

Så du en guttungevsom kjørte fjernstyrt petter solberg-bil, var det guttungen....

Se på avataren min her, og se om du ikke kjenner igjen bil og vogn...
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 22:56

snodig at jeg ikke så deg. Tipper din ekvipasje strengt tatt er den ENESTE jeg ville kjent igjen om jeg så den..

Men - husker jeg ikke feil, var fredagen en typisk inne dag, med DVD og greier. ( bælregn )

Nuvel - next time maybe ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 23:02

Legacy skrev:
snodig at jeg ikke så deg. Tipper din ekvipasje strengt tatt er den ENESTE jeg ville kjent igjen om jeg så den..

Men - husker jeg ikke feil, var fredagen en typisk inne dag, med DVD og greier. ( bælregn )

Nuvel - next time maybe ?


Legacy

He-he..... det er blitt noen kommentarer på at jeg er lett å kjenne igjen.....

Ikke mange 790'er langs veien, men jeg har vært borti en til i ferien, men den ble ikke trukket av noe koreaner....

Noen kommentar på at folk kjenner meg fra bildet her er det og blitt.....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 23:47

kom en til 790 samma kvelden som deg,ganske seint.
Trukket av en AUDA av noe slag, diger slådde. A8 kanksje ?

l...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 19 Jul 2007 - 23:52

Hei

Var ikke det en 790 M eller noe? altså med de fargene som gikk ut i 03? så en av de der på lørdags morgenen, da vi dro....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeFre 20 Jul 2007 - 0:00

ja,det stemmer nok at den så litt eldre ut tror jeg. Beige med mørkere striper ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeFre 20 Jul 2007 - 8:23

legacy

Jeg så den kom... Den la seg jo en del nærmere E-6 enn der vi lå.... den kom nok 2-3 timer seinere enn oss den.

Den ble vel trukket av en eldre, mørk, A-8, 4,2, første-generasjon...

De er mer krem-hvite de, og noe andre striper ja....

Det hadde nok regnet den fredagen, men det var noe sol da vi ankom så vel det gikk ei lokal byge nedover i dalen, men ikke noe på mageli....
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeOns 25 Jul 2007 - 10:45

Vegard... vedrørende Fiama Carvanstore markise i 440 cm lengde kan jeg bare si...... løp og kjøp. Utrolig praktisk, med stor plass under. Lett å sette opp og ta inn for en mann....ANBEFALES.
Til Toppen Go down
Arnfinn
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Arnfinn


Male
Antall Innlegg : 380
Age : 62
Localisation : Lørenskog
Registration date : 23.03.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 13:22

Hei! Lørdag 4 august starter ferien folkens!!Har begynt å pakke,Ciciumen blir med, å plasseres strategisk på Dalholen camping i Folldalen.1uken skal jeg ligge på ei seter å telle ryper med fjær hehe!!Deretter bærer det opp til Hjerkinn på dommersamling noen dager for deretter å returnere til rypetelling igjen i Øvre Rendalen.Vogna blir stående i Folldalen til litt utpå høsten, da jeg kommer til delta på flere jaktprøver utover høsten.
3uker i fjellet nå!!!! Heeerlig!!!! Deretter 1 uke på jobb så 2 uker på jakt!! Næh så fint det skal bli!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 13:51

Arnfinn skrev:
Hei! Lørdag 4 august starter ferien folkens!!Har begynt å pakke,Ciciumen blir med, å plasseres strategisk på Dalholen camping i Folldalen.1uken skal jeg ligge på ei seter å telle ryper med fjær hehe!!Deretter bærer det opp til Hjerkinn på dommersamling noen dager for deretter å returnere til rypetelling igjen i Øvre Rendalen.Vogna blir stående i Folldalen til litt utpå høsten, da jeg kommer til delta på flere jaktprøver utover høsten.
3uker i fjellet nå!!!! Heeerlig!!!! Deretter 1 uke på jobb så 2 uker på jakt!! Næh så fint det skal bli!!!

fyf... heldiggris! men det er deg vel unnt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeOns 1 Aug 2007 - 15:57

Arnfinn.

Håper du får en flott ferie,med masse frisk luft og hyggelige jaktopplevelser.Pass på antall bajere så du ikke går deg bort i dalsøkka.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 2 Aug 2007 - 0:33

Arnfinn skrev:
Hei! Lørdag 4 august starter ferien folkens!!Har begynt å pakke,Ciciumen blir med, å plasseres strategisk på Dalholen camping i Folldalen.1uken skal jeg ligge på ei seter å telle ryper med fjær hehe!!Deretter bærer det opp til Hjerkinn på dommersamling noen dager for deretter å returnere til rypetelling igjen i Øvre Rendalen.Vogna blir stående i Folldalen til litt utpå høsten, da jeg kommer til delta på flere jaktprøver utover høsten.
3uker i fjellet nå!!!! Heeerlig!!!! Deretter 1 uke på jobb så 2 uker på jakt!! Næh så fint det skal bli!!!

Og jeg skal være med på nesten alt detta Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 2 Aug 2007 - 0:39

Pondus.

Ja,dere lever et hundeliv.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeTor 2 Aug 2007 - 0:44

ARVE skrev:
Pondus.

Ja,dere lever et hundeliv.

Ja, men med stil i flotte Cabby'er.... et alldeles herlig liv er det. Voldsom kontrast til storbyens tjas og mas..... I simply love it. Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeLør 4 Aug 2007 - 10:18

Hei

Har nå rulla rundt i landet vårt i nær 5 uker..... nå er det ei natt igjen, og 40 mil....
Ingen av oss har lyst til å gi oss nå...... men slik er livet... Har da dradd max ut av det, skall
på jobb på mandag, og vi reiste jo på morgnen den siste arbeidsdagen min....

Kunne snudd og tatt samme runde n om igjen jeg, i morra.... helt topp har det vært, i fra ende til annen....
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeLør 4 Aug 2007 - 11:42

Pondus skrev:
... et alldeles herlig liv er det. Voldsom kontrast til storbyens tjas og mas..... I simply love it. Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394

Så sant så sant. Ikke bare storbyens mas og tjas, men hverdagens mas og tjas... Er ikke noe særlig forskjell på land og by der...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 17:12

Vegard skrev:
Hei

Har nå rulla rundt i landet vårt i nær 5 uker..... nå er det ei natt igjen, og 40 mil....
Ingen av oss har lyst til å gi oss nå...... men slik er livet... Har da dradd max ut av det, skall
på jobb på mandag, og vi reiste jo på morgnen den siste arbeidsdagen min....

Kunne snudd og tatt samme runde n om igjen jeg, i morra.... helt topp har det vært, i fra ende til annen....

Vegard.

Æsj,disse ferieukene går så altfor fort,og jeg hadde og meget greit klart ei ny runde.Hadde vært spennende å få testa ut nybilen med vogn bak.

Men uke 40 SKAL jeg avgårde igjen.Høstferien.Bare å telle ned.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 17:14

Pondus skrev:
ARVE skrev:
Pondus.

Ja,dere lever et hundeliv.

Ja, men med stil i flotte Cabby'er.... et alldeles herlig liv er det. Voldsom kontrast til storbyens tjas og mas..... I simply love it. Sommeren 2007 928394 Sommeren 2007 928394

Pondus.

Arnfinn ringte meg jo på lørdag,og fortalte om denne jakthytta dere skulle være på.Ikke noe luksusliv,men sikkert deilig å forsvinne litt fra vår elektroniske hverdag,for en stund.Og topp for vofsene å få strekt ut litt i flott terreng.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 21:39

Kattegatt rundt
Dette har vært en våt sommerferie. Men heldigvis fikk vi noen dager med blå himmel og sol den siste perioden.
Vi reiste fra Hønefoss - Oslo - Svinesund - Gøteborg til Åsa litt syd for Gøteborg den første dagen. Åsa Camping var desverre full da vi ankom så vi måtte dra noen få hundre meter ut av Åsa før vi fant en av Sveriges værste Campingplasser. Siden vi bare skulle overnatte. Neste dag gikk turen til First Camp Tylösand.
http://www.firstcamp.se/tylosand
Dette er en utrolig bra campingplass, og kan anbefales. Kort gangavstand til 5 km flott sandstrand. Livredder skolen ligger her, og livreddere passer godt på. Vi var en uke men pga mye dårlig vær ble det begrenset hva vi kunne finne på. En regnværsdag besøkte vi Busfabriken.
http://www.busfabriken.se/start.aspx?stad=halmstad&stadid=60
fint lekeland for store og små. Ble nesten som barn igjen, og det merket far dagen etter.
Byen Halmstad feiret 700 års jubileum dette året.
http://www.halmstad.se/prod/halmstad/turist/dalis2.nsf/vyPublicerade/900D83D23A39FC45C1256C6F00381F24?OpenDocument
Kan anbefale Pizzeria ved Lilletorget, og om du skulle komme dit bør du være tøff nok til å prøve nr 8 Banan pizza. Høres teit ut, men er faktisk kjempegod.

Vi reiste videre sørover til København og Rødvig. Rødvig Camping ligger få kilometer utenfor Rødivig, en passe kveldstur på stranda. Stranda er ikke noe å skryte av i det hele tatt, smal og litt steinete og det lukter litt guffent av sjøgress.
http://www.rodvigcamping.dk/pages/frontpage1.asp?1=1&IDCategory=149
Vi var her i nesten en uke. Mest pga at vi var sammen med vennepar som ferierte ved Rødvig ferieby.

Fra Rødvig gikk ferden til Fyn hvor vi fant Hasmark Strand Camping.
http://www.hasmarkcamping.dk/. Jeg har tidligere kritisert danske campingplasser livlige fantasi når det gjelder avgifter. Det nye nå er avgift for leking på lekeplassen (100 dkr for et barn pr uke) Jipiii Danmark dere klarer alltid å overraske. Campingen hadde ikke asfalterte gater, dermed ble både vogn, telt og bil temmelig støvete på de 4 dagene vi var her. Plassen ligger et lite stykke (300 - 400 m fra strand) Stranden er middels, med litt steiner de 4-5 første meterene i vannet og et belte med sjøgress før mann kommer ut på fin sandbunn.
Plassen var ellers meget fin, levende musikk på kvelden, egen resturang, butikk og badeland (15kr pr stk).

Fra Hasmark gikk turen til Løkken hvor vi overnattet på Løkken strand camping.
http://www.loekkencamping.dk/10-1.aspx
Fint og gå tur sydover på stranden, her kan mann se mange kanonstillinger fra krigensdager.

Tidlig om morgenen dagen etter (09:30 det er tidlig i ferien) kjørte vi ombord på Color Line med kurs mot Larvik. Bil + vogn + 5 personer kostet 1990 NOK. En overkommelig pris. Fra Larvik gikk ferden opp Lågendalen og hjem til Hønefoss.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 22:35

Tom RS.

Takk for et spennende resyme.Utrolig med den storyen om betaling for lekeplassen.Kvalmende og direkte avskyelig policy.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 18:08

Dette er vel ikke en reiseskildring, men heller en advarsel Shocked

Etter at hovedparten av ferien i Kroatia var overstått, skulle vi inn om et eller annet skisport sted i Østerrike på hjemturen.
Men........ pga. snømangel i sentral Europa ble planen endret til Folgefonna med ca. 11 meter snø Very Happy

Full fart fra Oslo over Hardangervidda til Kinsavik.
Kikket litt på fergetabeller og rygget på båten til Utne..... strake veien til Jondal og bare en ferge.........genial plan, mente vi selv!

Enkelte så "litt" rart på oss da vi kjørte fra Utne... Mad
De litt over tre milene fra Utne til Jondal er ikke spesielt egnet for bil og vogn affraid ..... og i etter på klogskapens navn vil jeg anbefale Rv. 7 på andre side av fjorden Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 18:12

Jkl.

Godt du ikke hadde så svær vogn da !!!!!

Og oppsøker du snøen i sommerferien ?? Hehe,trodde JEG var litt snål jeg !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 18:21

ARVE skrev:
Jkl.

Godt du ikke hadde så svær vogn da !!!!!

Og oppsøker du snøen i sommerferien ?? Hehe,trodde JEG var litt snål jeg !!!!!

Er IKKE snål (tror jeg) og oppsøker IKKE snøen (frivillig)
Hadde lovet eldstemann 3 dager i bakken for HAN er SNÅL..........
Buksa på kneene, helst tre meter over bakken med ski på beina og lua på inne on kvelden.......... og brille skille What a Face
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 18:29

jkl.

Hehe,neida,har ingen indikasjoner på at DU er snål.Men disse ungdommene har sin stil ja.

Hvordan var Kroatia da ? Greit å kjøre med vogn ?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sommeren 2007 Empty
PosteTema: Re: Sommeren 2007   Sommeren 2007 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sommeren 2007
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Sommerferien 2009
» Sommeren 2009
» sommeren 2021
» Danmark til sommeren.
» Sommeren 2014, VW Buss + Solifer på Italiatur.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: REISESKILDRINGER :: REISE I NORGE-
Gå Til: