CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Isocamp Storstue

Go down 
5 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 18:45

Tommy skrev:
Heisann!

Blir bare mer og mer forvirret...Var innom byggevareforetning her da jeg reiste hjem. Han mente at i og med at jeg la isopor, vannfast var det greit nok å legge plast på toppen av isolasjonen, før spon.

Når jeg leser tråden til jan blir jeg litt mere betenkt. Nå er jo dette snakk om en isocamp. Veggene vil jo ikke råtne, men kanskje gulvet?

Hva med dette produktet fra Byggmax? Koster ikke "skjorta" slik Isola sin gjør...

http://www.byggmax.com/no-no/Prod/PID-17050.aspx

Skal denne da legges underst med den tette siden ned, og motsatt på toppen av isolasjonen?

Er sånn at man lurer på om det spiller noen rolle på hvordan man gjør dette. "gæli blir det læl"?

Jan:
Var innom Anstein å kjøpte ett sett med vognruller Smile Funka fint de Smile

Tommy
du må for all del ikke høre på han duden der, for legger du plasten over isoporen vil den trekke fukt(ja isopor trekker vann) og du vil få jordslag, og stadig redusert effekt på isolasjonen
bison vindsperre kan godt brukes den, men hvis jeg ikke husker helt feil så er den ganske tynn og svak hvis de ikke har endret på oppskriften
bruk i så fall 2 lag, gjerne ett nederst og ett over isolasjonen
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 18:59

Tenkte å bruke Jackofoam, en type trykkfast isopor. Jackofoam er vel en type...

Er som sagt ikke snekker da. Åssen legger man plastikken. I og med at den er diffusjonsåpen så betyr det vel at man må legge den en bestemt vei?

Er det da en plan å gjøre følgende, nederst:

Bison plast nederst, tette siden ned
Jackofoam 7 cm
Bison plast tette siden opp
spon
evt varmekabler/folie
laminat


Ok...

Man kunne vel kanskje spare penger på å legge vanlig isopor og diffusjonssperre på begge sider da? Eller?

Totalt sett vil man da komme rimeligere unna.

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 19:10

hvis bison har en tett side, og en åpen
ikke bruk den
ellers har du det på rett plass

legging av VINDTETT (ikke plast) gjør du etter at bua er oppe
ruller utover og taper den fast til bua helt nede slik at gulvet skjuler den etterpå
skjøter tapes og, men husk å ikke legge den så stram at den rives når isoporen legges nedi og trykkes mot veggene fopr å unngå kuldestråling langs veggene
det kan kanskje være en tanke å legge isolasjonen helt inntil veggene på en langside og en kortside, for deretter å skumme sprekken på de to siste sidene
det gjør at det ikke er hull noen plasser, og du ungår kalde områder langs veggene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 19:19

Må bare spørre: hvorfor bruke isopor? Forskjellen i isolasjonsevne mellom 10 cm isopor og 10 cm Glava/Rockwool klasse 37 er ca 10%, altså marginalt. Glava/Rockwool er enklere å legge mellom stendere, men det skal du kanskje ikke bruke? Om du skal legge Jackon som plater uten bjelkelag må du bruke isopor med not og fjær eller fals. Jackon er en produsent av mange som lager tilsvarende produkter, kjøpte alt fra Jackon. Brødrene Sunde lager Sundolitt, og er det samme.

Jackon lager også et spesialprodukt som er tillat brukt i boliger, dette er plater på 120 X 120 cm med fals på alle 4 sider. Og er brannhemmende. Blir det ikke tett mellom platene blir det luftrom som ikke er gunstig. Og husk at et er stor forskjell i hvilket trykk forskjellige plater tåler pr kvcm. Husk at dårlig isopor kan begynne å knirke, det gjør det hos en 3. nabo. Og det oppdaget han etter at parketten var lagt og sponplatene limt sammen.

Legger du en duk, uansett type på plattingen du har følger det med en leggeveiledning. Generellt skal det være godt omlegg og bruke en tape som er godkjent. At en duk er tynn er vel ikke så farlig, all den tid den blir liggende ned mot en platting, om jeg husker at det var slik du skulle bygge?

Bruker du isopor som ikke er trykkfast nok kan du risikere at gulvet gynger, og det var vel ikke det du ønsket? Tips: kjøp 2" X 6" og legge Glava/Rockwool mellom. Da får du det luftteett og underlag for å feste sponplater, om det er det du hadde til henskikt til å gjøre.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 20:52

JanP

Hei Bakgrunnen for at jeg ikke har brukt Glava mellom stenderne i plattingen er at jeg så en campingnabo gjøre dette. Isolasjonen var veldig rå da plattingen ble tatt i fra hverandre. Mulig at grunnen til dette var at man ikke hadde benyttet vindsperre/stubbloft eller hva det nå er for å forhindre dette...

Nå har jeg bygd plattingen. På toppen der vil det bli en 2"x4" ramme på høykant. Her tenkte jeg at jeg skulle legge trykkfast isopor som tåler vann. Jeg tenkte jeg skulle bruke 7 cm trykkfast isopor. Mellom platene tenkte jeg at jeg skulle bruke 2"x4" som jeg langsskjærer slik at toppen på sponplata kommer på høyde med toppen på 2"x4"-ramma. Dette for at gulvet ikke skal bygge så mye. Er bekymret for at om gulvet bygger for mye kommer dette i konflikt med skyvedøra.

Kunne muligens isolert mer også, men det er jo tross alt camping da.

Jeg er mest bekymret for fukt og vann som kan bli liggende som kan forårsake mugg i isocampen.

Jan: Jeg ser at du referer til "vindtett". Hva er dette? Jeg finner bare hunton sine asfaltplater.... Ut fra det du skriver så er det iallefall ikke det! Smile

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 21:00

isola vindbreak er ett produkt
dette er en duk som ikke kan rives, men må skjæres, den er vind og vanntett men slipper fukta ut
er brukt utvendig på 80% av alle nye bygg i dag
icopal har og en slik duk, og vet det er flere men husker ikke navnet på de
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 21:10

Forstår ikke helt hva du mener med å langsskjære 2"X4", men husk at sponplatene ikke kan legges flere veier. Om det blir for høyt er det bare å bruke 2"X3" og legge sponplater som limes og skrues. Du trenger ikke vannfaste sponplater når konstruksjonen er tett, disse er også nesten 60-80% dyrere også.

Skal du ikke bruke teltet på vinterstid er det kanskje greitt nok med 7 cm isolasjon. Har du tenkt å bruke Pergo på guvet vil du finne ut at isolasjon i gulv kan være greitt å investere i. Men det er også forskjell på opplevd overflatetemperatur på forskjellige gulvbelegg også. Pergo er ikke like kaldt som Pergo, det har jeg selv erfart. Ble forbløffet over at en Pergotype føltes mye kaldere enn en annen type som lå ved siden av. Jeg har Pergo og gulvvarme, og det er særledes behagelig selv om det er 8-10 varmegrader ute.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 22:04

Sniker meg inn i denne tråden, hvordan mener dere jeg skal bygge gulvet i helårsteltet mitt. Teltet skal kun brukes vår, sommer og høst trenger jeg å isolere gulvet da?

Tenkte å bruke 2x4 med 60 cm mellom, trekke over fuktsperre og bruke vannfaste spon eller andre plater. Kommer til å bruke belegg og ikke pergo da jeg er redd det blir for rått for den.

Tips mottas med takk.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 22:19

vet flere "sommercampere" som bruker kunstgress og legger belegg oppå det igjen
det blir lunt og godt, og er lett å ha på og ta av, tar noen få minutter etter at det er tilpasset første gangen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 22:25

Om du skal bruke det på vår høst må du isolere, ingen isolasjon = mere fyring. Og en kald kone er ikke en god campingpartner, kalde føtter vet jeg mye om.Isocamp Storstue - Page 2 265129
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 22:50

JanP.

Sant nok. Da får vi kansje vurdere noe isopor nede i gulvet da. Tenkte litt på mus og slikt de gnager seg ikke inn i isoporen og lager seg et hi?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 23:02

Joda, men på den tiden skal jo ikke du være der allikevel så....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 23:07

Ta godt vare på leietakere, husk at de vil gjerne ha det godt og varmt om vinteren. Og et utett spikertelt er ikke å forakte. Men husk å sette frem en sofa da, eller ei seng til å lage et lite bol i. Med plass til mange søte musebarn. Som pisser og koser seg verre. Må oppleves, for det har jeg.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 0:05

JanP skrev:
Forstår ikke helt hva du mener med å langsskjære 2"X4", men husk at sponplatene ikke kan legges flere veier. Om det blir for høyt er det bare å bruke 2"X3" og legge sponplater som limes og skrues. Du trenger ikke vannfaste sponplater når konstruksjonen er tett, disse er også nesten 60-80% dyrere også.

Skal du ikke bruke teltet på vinterstid er det kanskje greitt nok med 7 cm isolasjon. Har du tenkt å bruke Pergo på guvet vil du finne ut at isolasjon i gulv kan være greitt å investere i. Men det er også forskjell på opplevd overflatetemperatur på forskjellige gulvbelegg også. Pergo er ikke like kaldt som Pergo, det har jeg selv erfart. Ble forbløffet over at en Pergotype føltes mye kaldere enn en annen type som lå ved siden av. Jeg har Pergo og gulvvarme, og det er særledes behagelig selv om det er 8-10 varmegrader ute.

7 cm er kanskje i minste laget. Er ikke uenig i det. Har som sagt bygd ny platting og vurderte lenge å ikke legge terassebord der hvor isocampen skulle stå. Vurderingen på dette var at det var greit å ha ett ordentlig gulv å stå på når man monterte isocampen. En annen medvirkende årsak er at vi ønsker at vogna skal kunne kobles fra. Om man skulle bygge med 6" bjelkelag ville vogna måtte heves ytterligere 2,5 cm. Derfor er plattingen bygd på 2"x4". Så for meg at 28mm x120 mm terassebordene var med å stive av konstruksjonen. I tillegg kom ramma til isocampen som gir ytterlligere 4". Totalt blir jo dette 4"+28mm+4" -> Stivt nok, men liten plass til isolasjon.

En annen mulighet ville være å legg 2x5 cm isolasjon hvor man sørget for å eleminere kuldebroer. Da ville i såfall sponplaten komme i konflikt med skyvedøra.... tror jeg. Har ingen Storstue å se på Sad

Jeg får se på slik diffusjonssperre. Jeg synes det er ille å måtte kjøpe 1,3mx50m rull når jeg bare trenger 15 kvadrat. Rullen koster jo omtrent 2000kr. Var vel derfor jeg sjekket på byggmaks også. Der hadde man dette "Bison vindsperre"

http://www.nortett.no/public.aspx?pageid=28791

Når det gjelder de vannfaste sponplatene frykter jeg at det kan bli noe rått ute ved veggen, men det er mulig at det er derfor du snakker om at du legger vindtett "oppetter" veggen..

hehe.. Skal ikke være enkelt!

2"x3" er 73 mm høy+ 22 mm gir 95 mm. Mangler da 3 mm på 98 mm. Prisen på 2"x3" er høyere enn 2"x4". Tenkte at jeg da kunne likesågodt få langskjært 2"x4" slik at høyden ble 98 mm.

Når det gjelder pergo, så har vi valgt en type med steinstruktur. Fikk høre at de laminatgulvene som hadde struktur i overflata var varmere enn de helt glatte. Pergo skulle dessuten være bedre enn mange andre laminat. Selvfølgelig var dette noen som forhandlet Pergo da...

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 0:12

2"x3" er faktisk 68mm hvis du kjøper den på trelasthandleren
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 7:36

Du får jo 48 x 73 også, ingen problemer. Tommebetegnelsen har jo egentlig utgått offisielt, men vil leve i lang tid. Enklere med tommer tross alt.

Og Coop OBS bygg selger et annet produkt som jeg kjøpte, er å få i ruller på 25 meter. Og koster ikke mer enn ca 650 kr i fjor vår.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 23:22

Heisann!

Da har jeg kjøpt "Windproof" fra Filtex. Tenkte at dette er sikkert "VINDTETT" som det er referert til av Jan

http://www.filtex.no/Windproof%20leggeanvisning%20A4.pdf

Var å få i rull på 1,3mx15. Pris var 635kr.

Spurte hvordan jeg burde legge denne duken. Han sammenlignet dette med ett tak. Altså skulle denne duken ligge nærmest gulvsponet.

Har tenkt å få opp Isocampen før jeg legger gulvet. På den måten kan jeg evt justere ramme og slike ting også om noe er feil...

Nå har jeg lest denne tråden en gang til.

Og er fortsatt usikker jeg da... Question Question

Tidligere i denne tråden sa du Jan at man legger denne før man isolerer. Jeg har som sagt tenkt å bruke trykkfast (blå) isopor som man vanligvis graver ned i bakken. Jeg antar at du da tenker slik at du da får den tette siden ned. På den måten vil vel i utgangspunktet verken vind eller fukt komme inn utenfra. Evt fukt som kommer ovenfra kommer seg ut.

Nå er jo ikke jeg noen snekker. Ikke jobber jeg på en byggevare heller.

Jeg synes det Jan har skrevet lenger opp her virker fornuftig om jeg har forstått poenget (altså om det jeg har skrevet er riktig i dette innlegget)

Er jeg på villspor igjen eller?

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeOns 21 Apr 2010 - 0:09

grunnen til at jeg vil legge den før isolasjonen er jordslag som garantert kommer oppunder der
i og for seg ikke noe problem og ingentilg å bry seg om, men det kan svekke isolasjonen slik at den vil trekke vann og miste isolasjonsevne
på et tak er det lite jordslag for å si det slik, og mange av de som jobber hos trelasthandlere kunne like gjerne jobbet på ikea eller prix
de kjenner utgangspunktet på hvordan ting er tenkt å brukes, men med en gang man avviker fra standard slik som i dette tilfellet er det fagfolk som er utdannet innen byggfag som sitter på de beste svarene
med det sagt så kan du spørre 3 tømrere det samme spørsmålet og få 5 forskjellige svar.

det du trenger er noe som hindrer fukt og trekk fra å komme inn i bua nedenfra, der kommer vindtetten inn
så trenger du isolasjon som holder varmen der du vil ha den
alt vel så langt, og trelasthandleren er med på notene
MEN under ei spikerbu er det IKKE fyllmasse som er tørr hele tiden, men som oftest både jord og sand og dette slipper inn fuktighet under bua når det regner, eller snøen smelter
denne fukta fordamper når temperaturen stiger
denne fukta vil du ikke ha inn i isolasjonen, for isopor/sundolitt eller hva man vil kalle disse produktene som er laget av svært like råmaterialer, er nemlig diffusjonsåpne når de forlater fabrikken, og kommer til kundene
det vil si at de trekker vann
at platene er beregnet på å ligge under bakken betyr bare at de tåler å ligge der, ikke at de er motstandsdyktige mot vann og ikke trekker vann
ta en bit av ei slik plate, vei den på ei nøyaktig vekt, og skriv opp det tallet.
grav ned biten en plass du vet det er fuktig og la den ligge der 1-2 år, og grav den opp igjen
legg den på vekta igjen og du vil se at den har trukket til seg ganske bra med vann
isopor trekker så mye vann over tid, at om den ligger på sjøen slik som under ei flytebrygge, så vil den faktisk etter noen år rett og slett synke til bunns
derfor brukes det ikke isopor på flytebrygger lenger uten at det er innstøpt i enten plast eller glassfiber
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeOns 21 Apr 2010 - 0:51

Jan!

Jeg kjøper argumentene dine..

Er det slik nå da at jeg kun trenger vindtetten nederst, før isolasjonen legges. og ikke no plast eller noe annet? Jeg synes jo resonnementet tilsier at det er ok slik..

Er det noe jeg ikke vil ha nå, så er det jordslag! Er vel en av grunnene til at vi forsøker oss på Isocamp... Greit å få dette til ok da!

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeOns 21 Apr 2010 - 1:03

du trenger den kun nederst ja, men om du har frytelig lyst å legge den oppe og så gjør den ingen skade
men det blir da i tillegg til den under, ikke i stedet for
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeLør 15 Mai 2010 - 22:47

Heisann!

Da er isocampen oppe! Sitter og koser meg. La gulvet slik med Vindtett slik som det ble diskutert.

La dessuten Pergo varmekabler + pergogulv på toppen. Førsteinntrykket er bra! Varmekablene har jeg lagt midt i isocampen, dvs det er 25cm i ytterkant hvor det ikke ligger varmekabler. Varmekablene var lette å legge, men de er vel ganske dyre. Kjøpte jo bare til 15 kvadrat, så da betyr det ikke så mye prismessig.

Med de nye vinduene har isocampen virkelig fått ett løft når det gjelder utseende!

Er strålende fornøyd foreløpig!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeLør 15 Mai 2010 - 22:48

Bilder! Og slik som diskutert? Datt av lenge før konklusjonen jeg!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitimeLør 15 Mai 2010 - 23:12

Er ikke så god på bilder, men nå har jeg oppdatert Avataren!

For å skjønne hva jeg har gjort, så er det de siste innleggene mellom meg og Jan..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Isocamp Storstue - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Isocamp Storstue
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Varme i gulv i Isocamp
» Erfaringer med Isocamp
» Isocamp-løsninger
» Hvilken Isocamp?
» Defekt lås på ny Isocamp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: