CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 deilig aldevarme!

Go down 
+2
Sten Rune
Jan Ole
6 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTir 23 Mar 2010 - 23:46

På min gamle hobby var det truma , det var greit nok. Vi er ikke vintercampere, men starter i påsken. Nå har vi noen dager klargjort adria 663kp, den har stått med varme på i uke snart for å få ut ny lukten av vogna. det har blitt bra. men varmen! Varmt og deilig overalt, stille , ikke en lyd av vifte, men varme som er der overalt. først nå skjønner jeg hva de mener med forskjell på alde og truma på vintercamp, har du truma må du kjøre viften på ganske høy fart og det støyer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTir 23 Mar 2010 - 23:54

Jeg kan se for meg når du kommer inn i vogna, som er god og varm, og hører lyden av -ingenting! Hadde en Truma i min første vogn, uten el-jeter. Men jeg ble litt lei av viftestøyen etter hvert, dog uten at den gikk meg på nervene.deilig aldevarme! Icon_eek

Hadde ikke 230V pumpe på Alden, men etter tips fra Jan Ole kjøpte jeg ei før jul. Det angrer jeg ikke på, klarer ikke å sove til ei vifte eller ei pumpe som durer med deilige resonanser i hodeputa. Nå sover jeg som en stein.deilig aldevarme! Sleep
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTir 23 Mar 2010 - 23:55

Greit at du har gått fra Truma til Alde da, verre om du hadde gjort samme erfaring i omvendt rekkefølge. deilig aldevarme! Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 0:00

Og enda bedre ble det i forrige uke da jeg gikk inn i naboens Cabby, en tur som kan bli dyr på lang sikt. Kan godt venne meg til ei nordisk vogn med justerbar gulvvarme jeg. deilig aldevarme! Icon_smile Og kona i særledeshet. Hun ble fort husvarm, gitt! deilig aldevarme! Affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 0:07

Cabby er flotte vogner og det er vannbåren gulvvarme i de? De nordiske er jo veldig dyre, da jeg kjøpte adria så jeg på kabe og det er klart det er bedre vogner, men langt på vei dobbelt så dyre. Jeg så på adora til rundt 200 og kabe til over 350, for "like" vogner!


Sist endret av anton den Ons 24 Mar 2010 - 0:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 0:10

Kona har irritert seg over viftestøyen fra truma . og det har jo rammet meg og! selv så snorker hun og holder meg våken, men det hører jo ikke hun. Kanskje det finnes en kone modell med lydløs søvn? Lydløs varme og lydløs søvn ?mmmmm
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 7:22

Alt kan byttes ut, det er bare lommeboka som avgjør til syvende og sist!! deilig aldevarme! Icon_smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 7:32

Sant nok det, kjerringa kan byttes om det blir for mye summing for eksempel, men det har nok sin pris det og.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 9:13

Som jeg sier, J.O., det er lommeboka som bestemmer det og. Mange plages med at når det shoppes er lommeboka vid åpen. Skal hun selges/byttes ut (velg det som passer) er det ikke mer igjen i lommeboka allikevel. deilig aldevarme! Icon_pale
Da er det bedre med lommebok som det går an å finne en skjerv i av og til enn at den forblir tom i årevis, ikke sant. Og Trumaens susing er da allikevel å leve med i deler av året.deilig aldevarme! Icon_smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 10:24

anton skrev:
.... selv så snorker hun og holder meg våken, men det hører jo ikke hun. Kanskje det finnes en kone modell med lydløs søvn?

KJERRINGER SNORKER IKKE!!

DE BARE SPOLER << TILBAKE FOR Å VÆRE KLAR TIL EN NY DAG MED SAMME LIKEGYLDIGE MASING ...... Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 10:39

JanP skrev:
Og Trumaens susing er da allikevel å leve med i deler av året.deilig aldevarme! Icon_smile

Som i den tiden på året den er av mener du?deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 10:40

jkl skrev:
anton skrev:
.... selv så snorker hun og holder meg våken, men det hører jo ikke hun. Kanskje det finnes en kone modell med lydløs søvn?

KJERRINGER SNORKER IKKE!!

DE BARE SPOLER << TILBAKE FOR Å VÆRE KLAR TIL EN NY DAG MED SAMME LIKEGYLDIGE MASING ...... Rolling Eyes

Nesten som når to åringen her i huset roper inn i babycallen: Mamma, ferdig ladet!deilig aldevarme! Affraid deilig aldevarme! Affraid

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 14:32

Jan Ole skrev:


Som i den tiden på året den er av mener du?deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol


Det forbeholder jeg meg retten til å ikke ha noen mening om!deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 22:12

Jan Ole skrev:
jkl skrev:
anton skrev:
.... selv så snorker hun og holder meg våken, men det hører jo ikke hun. Kanskje det finnes en kone modell med lydløs søvn?

KJERRINGER SNORKER IKKE!!

DE BARE SPOLER << TILBAKE FOR Å VÆRE KLAR TIL EN NY DAG MED SAMME LIKEGYLDIGE MASING ...... deilig aldevarme! Icon_rolleyes

Nesten som når to åringen her i huset roper inn i babycallen: Mamma, ferdig ladet!deilig aldevarme! Affraid deilig aldevarme! Affraid
deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol deilig aldevarme! Lol

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








deilig aldevarme! Caravan
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 15:30

Nå har vi vært i nyvogna i 3 dager på vei hjem fra Tenhult og du allverden for en forskjell på Alde og Truma!
Nydelig jevn varme, og konemor er storfornøyd.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 19:10

Deilig med en Primus-varmer også..... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








deilig aldevarme! Caravan
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 20:47

fluefiskeren skrev:
Nå har vi vært i nyvogna i 3 dager på vei hjem fra Tenhult og du allverden for en forskjell på Alde og Truma!
Nydelig jevn varme, og konemor er storfornøyd.
Grattis med ny vogn!

Har du shoppet direkte fra søta bror eller via lokal forhandler?
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 13:56

fluefiskeren skrev:
Nå har vi vært i nyvogna i 3 dager på vei hjem fra Tenhult og du allverden for en forskjell på Alde og Truma!
Nydelig jevn varme, og konemor er storfornøyd.


deilig aldevarme! Icon_cheers deilig aldevarme! Icon_cheers deilig aldevarme! Icon_cheers deilig aldevarme! Icon_cheers deilig aldevarme! Icon_cheers
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 19:39

Vi kjøpte den fra forhandler, men hadde lyst til å hente den selv i Tenhult.
Smile
Syns det er godt å ha en forhandler å forholde meg til om det skulle være noe.
Også var det greit med at de tok Hobby,en i inbytte selv om jeg sikkert kunne fått noen lapper ekstra ved å selge den privat, men pytt pytt Smile
Og så var det nye displayet til Alde veldig enkelt å forstå og bruke. Veldig bra og selvforklarende.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 19:44

Grattis med ny Vogn!! Fluefiskeren

_________________
Hobby 610 UL 2010 Mod.
BMW X5 2009 Mod.
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 20:18

Tusen takk Harald, og fortsatt God Påske til alle i forumet cheers
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 20:23

fluefiskeren skrev:
Vi kjøpte den fra forhandler, men hadde lyst til å hente den selv i Tenhult.
Smile
Syns det er godt å ha en forhandler å forholde meg til om det skulle være noe.
Også var det greit med at de tok Hobby,en i inbytte selv om jeg sikkert kunne fått noen lapper ekstra ved å selge den privat, men pytt pytt Smile
Og så var det nye displayet til Alde veldig enkelt å forstå og bruke. Veldig bra og selvforklarende.
Det høres jo unektelig veldig kjekt ut. Fikk dere noen omvisning hos Kabe, eller var det gjennomgang av vogn og på kroken og hjemover?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 23:05

Fluefiskeren

Gratulerer så mye med ny vogn!!!

Hvilken størrelse, farger og planløsning har dere valgt?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 13:08

Grattis med ny vogn!

..aldevarmen er sjef ja!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeSøn 4 Apr 2010 - 15:27

fluefiskeren skrev:
Vi kjøpte den fra forhandler, men hadde lyst til å hente den selv i Tenhult.
Smile
Syns det er godt å ha en forhandler å forholde meg til om det skulle være noe.
Også var det greit med at de tok Hobby,en i inbytte selv om jeg sikkert kunne fått noen lapper ekstra ved å selge den privat, men pytt pytt Smile
Og så var det nye displayet til Alde veldig enkelt å forstå og bruke. Veldig bra og selvforklarende.

Gratulerer med ny vogn!! Det nye dispayet til alde er fint, jeg hadde håpet det var i adria vogna når den kom, men det var det "vanlige" digitale.
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 21:17

[quote="May-Britt"]Fluefiskeren

Gratulerer så mye med ny vogn!!!

Hvilken størrelse, farger og planløsning har dere valgt?[/quote)
Tusen takk!
590, svart skinn, og enkle køyer,
Ellers så ble det litt ekstra selvfølgelig Laughing med det store kjøleskapet og Heikki 2 luke, stor vanntank ville vi også ha.
Etter 9 overnattinger kan vi ikke komme oss fort nok ned til vogna igjen.
Forventningene ble absolutt innfridd cheers
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 21:26

Lars Egil skrev:
fluefiskeren skrev:
Vi kjøpte den fra forhandler, men hadde lyst til å hente den selv i Tenhult.
Smile
Syns det er godt å ha en forhandler å forholde meg til om det skulle være noe.
Også var det greit med at de tok Hobby,en i inbytte selv om jeg sikkert kunne fått noen lapper ekstra ved å selge den privat, men pytt pytt Smile
Og så var det nye displayet til Alde veldig enkelt å forstå og bruke. Veldig bra og selvforklarende.
Det høres jo unektelig veldig kjekt ut. Fikk dere noen omvisning hos Kabe, eller var det gjennomgang av vogn og på kroken og hjemover?
Vi hadde en grei gjennomgang hos forhandler og det vi lurte på var greit å finne i Kabes gode bruksanvisning.
Var meningen at vi skulle fått en omvisning på fabrikken, men det får vi ha til gode.
Veldig hyggelige folk var det ihvertfall.
Til Toppen Go down
Sponsored content





deilig aldevarme! Empty
PosteTema: Re: deilig aldevarme!   deilig aldevarme! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
deilig aldevarme!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: