CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Avtagbart drag

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Petter




Antall Innlegg : 4
Registration date : 01.07.2007

Avtagbart drag Empty
PosteTema: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeTir 3 Jul 2007 - 4:08

Noen som kjenner til at det er mulig å fjerne draget på HOBBY, LMC, Burstner og Dethleffs sine 720 vogner. Årsmod fra 2003? Mangler litt plass
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeTir 3 Jul 2007 - 6:34

Pettet

Velkommen til forumet.

Har aldri hørt om at det er mulig å fjerne draget på noen vogner.

Det går vel an å fjerne kulehansken, men det utgjør vel ikke mange cm....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Avtagbart drag Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeTir 3 Jul 2007 - 8:00

Hei

På Hobby har det tidligere vært mulig på en del modeller å skru av draget.... en enkel affære, men bremsene må jo justeres opp når det skrus på igjen...

Har tittet litt på dette ved flere anledninger, og de kan virke som om dette ikke er mulig på vogner etter 97-98, eller noe der omkring..... uten at jeg derved vet om dette er konsekvent slutt...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeFre 6 Jul 2007 - 13:40

Hei Petter
Velkommen til Norges beste forum for camping "stuff".

Kan ikke svare for de andre merkene, men Hobby kan jeg svare for.

Har Hobby 610 2005 mod. På denne er fremre drag festet med 4 bolter på hver side til ramma ca 1 meter innunder vogna.
Fremre støttebein vil også følge med, så du mister disse.

Går utifra at du er fastboende og at vogna ikke skal ut på landeveien, dersom du ikke er det vil jeg fraråde deg og begynne med noe slikt.

Jeg har ikke oversikt over hva som må gjøres for å få vogna operativ igjen etter et slikt inngrep. Minimum er sikkert nye bolter og låsemuttere samt oppjustering av bremser som Vegard påpeker. Men her kan det også ligge mer arbeid i form av rigging av hele draget for alt jeg vet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeSøn 8 Jul 2007 - 17:44

jeg så at det var flere Hobbyvogner på campingen som hadde fått fjernet dragene sine...mange har måtte gjøre det pga plassmangel så jeg.
Til Toppen Go down
Petter




Antall Innlegg : 4
Registration date : 01.07.2007

Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeSøn 22 Jul 2007 - 8:07

Hei igjen

Takker for alle svar. Vi skulle til Oslo og hente en 720 07 mod på ekeberg, men den var full av skader, skitten og med innhold i septiken, så vi dro hjem uten vogn... Fikk tak i en ny 650kfu så da har vi plass nok. Takk for alle svar. God sommer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeSøn 22 Jul 2007 - 9:54

Petter

Ja, det er tydeligvis mange typer selgere....

Så kipt å oppleve sånt.....

Ei 07 mod burde en jo ikke se at det har vært folk i en gang... den bør se ubrukt ut!!!
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeSøn 22 Jul 2007 - 20:15

Petter skrev:
Hei igjen

Takker for alle svar. Vi skulle til Oslo og hente en 720 07 mod på ekeberg, men den var full av skader, skitten og med innhold i septiken, så vi dro hjem uten vogn... Fikk tak i en ny 650kfu så da har vi plass nok. Takk for alle svar. God sommer

Gratulere med vogn. i kfu'n er det ikke mangel på plass i allefall Smile

Vi er 4 barn, 2 voksne og Buster ( Bikkja ) samtlige klær er i skaper! Alle har ferdige redde senger! Og sofaen er ledig Smile
Kjøleskapet rommer faktisk utrolig mye! Vi handler ca.hver 3-4 dag!

Men at man kommer inn i en 07 vogn med skader og dritt... huff huff... tragedie å måtte kjøre slike bomturer!
Til Toppen Go down
Petter




Antall Innlegg : 4
Registration date : 01.07.2007

Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 6:12

Bare en liten en til slutt. Om noen andre skulle lure på det samme så er det helt kurant å fjerne draget på 720. Det som må gjøres iflg en forhandler er å sette støtte labber under gass "kassen". Støtte bena blir stående og funker som de skal. På 650KFU`en så ser det ut som at støttelabbene blir stående der også.

Forsatt god sommer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 13:51

Petter.

Norcamp i Oslo hadde tyveri fra en ganske ny Hobby,hvor draget var fjernet.

De hadde og brutt seg inn i en 680M,Bjølseth,og hadde bare tatt en trapp.

De skal være glade for at jeg ikke var der da.Å ødelegge en Bjølle,tar jeg meget personlig,selv om den ikke er min.Grrrrrr.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Avtagbart drag Empty
PosteTema: Re: Avtagbart drag   Avtagbart drag Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Avtagbart drag
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!
» lengde på drag
» Sykkelstativ drag på Adora-vogner
» Smell i drag Hobby Prestige

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: