hei og velkommen.
skal ikke kunne sige så mye om vognen din, da jeg selv er nybegynner, på campinglivets gleder!
men det å bytte skinne på vognen, er ike så besværligt.
jeg gjorde det på min cavalier, for et år siden, og den delen av vognen holder faktisk tet fortsat. (utroligt nok! hehe)
jeg startede med å ta en prat med min lokale deleforhandler. de hadde ikke den listen jeg manglede på lager. (min cavalier, er veteran!)
men de kunne få den hjem, til en fornuftig pris, så jeg bestilte et par meter mere, end det jeg rent faktisk trengte. så har jeg, hvis det senere skulle blive nødvendigt.
jeg kappede listen, å fjernede gamle skruer, til ca 30 cm, over det ødelagte punktet, å hele veien ned av vognen, til bakken.
fjernede listen, å gammelt tetningsmasse.
vognen er fra 77, så det var en simpel opgave, da massen var så tør, at den lot sig fjerne, med en stiv børste.
la på ny tetningsmasse, å skruede den nye listen på. tok mig tiden til å låne en TIG sveiser, å heftede enderne på listerne, så de ikke forskjyver sig i forhold til hinanden.
på en vogn så ny som din, er det sikkert ikke nødvendigt, å tigge sammen listerne, men du kommer sikkert til å bruke lidt tid på tetningsmassen, da din er forholdsvis frisk, å mjuk!
hvad angår panelerne på sia, av vogna, vet jeg ikke.
men på min, tok jeg å la de platerne som måtte rettes, på en plate med finèr, å brugte en vanlig deigpinne, (aner ikke hvad det heter på norsk, men på dansk heter det en kakerulle!)
den tok det meste. å til resten, brugte jeg en tapetrulle, i halvmjuk gummi! skarpe knek, blev rettet med en liten hammer, hvor jeg hadde rundet hovedet.
bruk rustfri skruer. ( jeg bruker gjerne en liten pensel, å maler skruehovederne, med ovatrol, innen gummibåndet bliver sat på)
vet ikke om dette var til nytte for dig, men jeg vil uanset anbefale dig å ta en snakk, med din lokale delepusher!
Mvh Jan