CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 12 Volts aggregat....

Go down 
+2
Jan Ole
Runerask
6 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 21:25

Dette er jo noe som er ganske aktuelt egentligt, men noe som ikke finnes å få kjøpt. Iallfall har aldri jeg sett noe utenom brenselsceller da. Men burde være mye greie å bare fylle vanlig bensin (eller bensin med oljeprosent) i en tank, og få 12 volt ut av et aggregat.

Må vel ta sikte på å eventuellt lage en slik sak selv. Det eneste som trengs er en modellbil/båt-bensinmotor (finnes også med el.start), dynamo, strømkoblinger og et bensintanksystem.



Noen som har erfaring med lignende prosjekt eller har greie på bensinmotor og RC-modeller som kan gi noen hint? Hvor stort bensinforbruk har en bensin RC-motor?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 21:52

Ta med hørselvern. Er ikke mye moment i sånt noe, tenker du må opp på gresstrimmer/ motorsag eller lignende.
En sånn på en ramme sammen med en bildynamo og en regulator burde vel gjøre jobben, utvekslingen kunne ligge på ca 3 til 1.

Lykke til.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:02

Jan Ole skrev:
Ta med hørselvern. Er ikke mye moment i sånt noe, tenker du må opp på gresstrimmer/ motorsag eller lignende.
En sånn på en ramme sammen med en bildynamo og en regulator burde vel gjøre jobben, utvekslingen kunne ligge på ca 3 til 1.

Lykke til.
Ja, støy hadde jeg vel glemt lol!

Men er RC-motorer så dårlige på moment? Er jo ikke store kraften som skal til for å drive en bildynamo, f.eks biltema sin; http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Dynamo-og-laderele/Dynamo-12-V-70-A/

For å bekjempe støy kan man kanskje bygge den inn i et støyskjermet kasse, utrolig bra lydmattene fra Biltema 12 Volts aggregat.... 897742

Er ikke så lysten på å begynne å demontere gamle hageredskaper lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:08

En sånn gresstrimmer med 33ccm motor koster ikke så mye ny og den er da bortimot komplett med snortrekk og tank, helt frem til ett feste for reimskiva. Enklere tror jeg ikke det blir.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:18

har en vindmølle, som er hjemme fabrikeret, på en god dag, leverer den nok til å holde batteriet med strøm.
bruker den på låven, når jeg skruer på pontiac, har ingen strøm der, men med den, har jeg da musik! hehe.
hvis du vil lage et 12 volt agregat, vil jeg anbefale en mopedmotor.
der er allerede tat høyde for støy, å den er let å modifisere, eneste problemet er at den er luftkjølet! men igjen, med en vifte, monteret på svinghjulet, å en 112 amp dynamo, burde det fungere!
er ihvertfald noget jeg skal se på, kunne være gøy å bygge!
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:27

Jan Ole skrev:
En sånn gresstrimmer med 33ccm motor koster ikke så mye ny og den er da bortimot komplett med snortrekk og tank, helt frem til ett feste for reimskiva. Enklere tror jeg ikke det blir.

Takker for tips :-)

Får følge med i tilbud fremover for gresstrimmere rabbit

Har nylig kjøpt solcellepanel som skal opp på taket, men er redd at den ikke gir nok strøm når kvelden kommer lol!
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:35

fandt solcellepaneler jeg å. på jula, til 199,- kjøpte 10 stk.
de leverer ganske bra med strøm. skal teste de ut, senere på året!
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:35

pappa_wolf skrev:
har en vindmølle, som er hjemme fabrikeret, på en god dag, leverer den nok til å holde batteriet med strøm.
bruker den på låven, når jeg skruer på pontiac, har ingen strøm der, men med den, har jeg da musik! hehe.
hvis du vil lage et 12 volt agregat, vil jeg anbefale en mopedmotor.
der er allerede tat høyde for støy, å den er let å modifisere, eneste problemet er at den er luftkjølet! men igjen, med en vifte, monteret på svinghjulet, å en 112 amp dynamo, burde det fungere!
er ihvertfald noget jeg skal se på, kunne være gøy å bygge!

Men mopedmotorer er vel litt kostbart? Hvis man ikke er så heldige å finne en skadet moped med ok motor, som likevel må kastes da...

Trur at en 10 amp dynamo ville holde lenge for min del, skal bare holde spenningen etter mørkets frembrudd... rabbit
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:39

ta kontakt med dit lokale forsikringsselskap, er ofte, at de har kondemerte mopeder, specielt etter en høytid, som denne!
jeg skal snakke med de etter påske, må nesten prøve å bygge et agregat.
bare for at kunne sige at jeg har gjort det!
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:46

pappa_wolf skrev:
ta kontakt med dit lokale forsikringsselskap, er ofte, at de har kondemerte mopeder, specielt etter en høytid, som denne!
jeg skal snakke med de etter påske, må nesten prøve å bygge et agregat.
bare for at kunne sige at jeg har gjort det!

Jeg må sette meg litt i tenkeboksen, forbrenningsmotorer er ikke min sterkeste side. Men skal ikke se bort ifra at jeg prøver meg på en slags løsning, vil bare ikke starte opp et prosjekt som jeg ikke klarer å gjennomføre.

Angående solcellepanel kan jeg sterkt anbefale Powershop(www.powershop.as) i Moss, Kunnskapsfulle og vet hva dem prater om. Kjøpte panelet mitt der nylig, og kan nesten ikke vente på å få den montert Razz
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:49

Forresten er det noen som kan si om jeg bør velge 2 eller 4 taksmotor. Er det hovedsakelig støy som er fordelen med 4 taksmodellen?

EDIT; Fant svaret selv Basketball

http://www.modellflynytt.no/articles/7/2/Forskjellen-pa-2--og-4-takt/Side2.html


Sist endret av Runerask den Tor 1 Apr 2010 - 22:54, endret 1 gang
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:54

nja, jeg liker 4 takts motoren, fordi den ikke krever oljeblandet bensin, den forurenser ikke så mye, om man kan sige det!
er lettere å vedlikeholde!
den er så dyrere i anskaffelse, kompliseret, å krever en vis forhåndsviten, for at kunne modifiseres
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 22:57

pappa_wolf skrev:
nja, jeg liker 4 takts motoren, fordi den ikke krever oljeblandet bensin, den forurenser ikke så mye, om man kan sige det!
er lettere å vedlikeholde!
den er så dyrere i anskaffelse, kompliseret, å krever en vis forhåndsviten, for at kunne modifiseres

Men det er litt rart hvis det ikke finnes bedrifter som selger rene 2 eller 4taks motorer. Mener å ha sett en brosyre en gang, jeg må lete videre på nettet tongue

Tips på nettsider mottas med takk Very Happy
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 23:03

Den som søker finner svar cheers

http://www.jula.no/motor-6-5-hk-131189

Noen meninger om den?

EDIT; kanskje litt i det største laget scratch
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 23:05

den skal jeg da kigge nermere på. kunne være perfekt!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeTor 1 Apr 2010 - 23:51

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21427754
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20775541
trenger ikke alltid å kaste bort tid på å finne opp hjulet på nytt, blir ofte dyrere det
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 9:03

nei, trenger ikke å finne op hjulet på nyt.
men det å kunne selv, er gøy.
er derfor jeg gjør det, ikke fordi det er billigere, men fordi jeg kan!
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 10:38

Jan skrev:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21427754
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20775541
trenger ikke alltid å kaste bort tid på å finne opp hjulet på nytt, blir ofte dyrere det

Strømaggregat på 230 Volt er langt ifra noen ny oppfinnelse, men jeg var på jakt etter ett på 12 Volt. Selv aggregat med 12 Volts utgang er ikke noe ny oppfinnelse, det har jeg faktisk allerede.

Men et rent 12 volt aggregat hadde vært tingen lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 14:02

åja sånn ja, jeg som missforstod litt da.
har et par forslag da.
bruker selv en 12 volts kjøleviftemotor fra en talbot, og den er det krefter i så det holder
brukes en motor fra en citroen xm så er den enda kraftigere, og i mitt hode skal den da klare å levere så mye strøm at den både lader batteriett den henter strøm fra selv, og være i stand til å drive andre apparater på 12 volt
er bare å koble den direkte til en kraftig dynamo med fungerende spenningsregulator så skal det virke
hvor lenge det vil virke avhenger jo av hvor mye dynamoen klarer å levere i forhold til det som brukes.
funker dette så er det jo definitivt rimelig stillegående
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 14:10

er jo oppskriften på en evighetsmaskin det der hvis dynamoen klarer å levere nok strøm
teoretisk sett skal det jo virke da en slik dynamo levere all strøm i bilen fra før, så sånn sett så burde jo dette funke som bare pokkern
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 14:15

skal jaggu meg ta og bygge slik selv, har jo alt jeg trenger
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 14:51

Jan skrev:
er jo oppskriften på en evighetsmaskin det der hvis dynamoen klarer å levere nok strøm
teoretisk sett skal det jo virke da en slik dynamo levere all strøm i bilen fra før, så sånn sett så burde jo dette funke som bare pokkern

Hahaha, er nok ikke så enkelt rabbit

Alle maskiner, elektriske og forbrenningsmotorer, har tap. Det er disse tapene som gjør at en evighetsmotor ikke vil gå i evigheter.

Hvis du skal lage en evighetsmotor må du klare å lage en motor uten tap, dvs en motor som ikke blir varm når den kjører med den lasten som er en del av evighetsmaskinen.

Men lykke til Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 16:30

får rote litt lengre inn i hyllene og se hva som dukker opp
har jo en bensinmotor stående, men er redd den blir litt for stor da den er 104 hk
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 16:31

Fritidsproblemer Jan???

Kjøp deg ei vogn.... 12 Volts aggregat.... Icon_razz 12 Volts aggregat.... Icon_razz

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








12 Volts aggregat.... Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 16:41

Sten Rune skrev:
Fritidsproblemer Jan???

Kjøp deg ei vogn.... 12 Volts aggregat.... Icon_razz 12 Volts aggregat.... Icon_razz
åja? scratch går det ann det altså?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 17:23

artig diskusjon, men du får vel aggregater til 1000lappen? å bygge et aggregat på 12 volt er sikkert artig , men er det seriøst??? Shocked
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 17:42

er nok enklere å bruke en omformer fra 220 til 12 volt, men på langt nær så gøy
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 17:43

Shh, har ikke tid, jeg bygger ... et eller annet!! Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 17:45

sorry........................................................ lol! 12 Volts aggregat.... 928394
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 11:08

hmm, enten må jeg konsentrere mig bedre, eller osse skal jeg være knapt så entusiastisk.

gik i garasjen i går, fast besluttet på å lage et 12 volt agregat.
ikke noget problem, tenkte jeg, på med musikken, å frem med stumperne!

tenkte at jeg først skulle lage et forsøksbygge, innen jeg skulle lage noget mere permanent!

sveisede lidt 4kantrør sammen til en ramme, å et par motorbeslag, blev monteret!
hadde en gammel gressklipper motor liggende, som blev monteret, å testet. den funkede glimrende. var lidt nervøs, for kjølingen, så der blev sveiset en vifte på den utgående aksel. vifta var fra en gammel V8, kansje i største laget, men den passede.
Å den kjølede motoren glimrende. fandt frem min reserve dynamo, å skruede den fast på rammen.

Å her kommer påskeøllen, å spolerer min glimrende ide!

jeg satte direkte drev på, uten slingrekopling!!!

Nej, jeg var ikke full, bare ubetenksom!!

startede den op, å den begynte å "hoppe" ut av garasjen, ville skrue ned for gassen, men trykkede feil vei på spaken.
full gass, å vibrasjonerne vred hele maskineriet fra hverandre.
dynamoen, forsvant op gjennem taket på garasjen, å da belastningen på vifta var borte, kom det virklig gang i sakerne.
vrælende som en ferrari, stod motor med vifta, å forsøkte på å lette fra bakken.
min flaks, var at det ikke var mere end en desiliter bensin i tanken, så den stoppede av sig selv!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 11:13

12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek 12 Volts aggregat.... Icon_eek

Godt jeg befinner meg langt unna Nakkerud..... 12 Volts aggregat.... Affraid

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








12 Volts aggregat.... Caravan
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 11:15

hehe, nej jeg tuller.

fikk aldrig bygget noget, bare funnet delerne fram.
skal i garasjen i kveld, etter ungerne har lagt sig.
å se om ikke, jeg kan lage noget, som IKKE er farligt!
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitimeLør 3 Apr 2010 - 11:38

12 Volts aggregat.... 180692 12 Volts aggregat.... 180692 12 Volts aggregat.... 232937 12 Volts aggregat.... 232937 12 Volts aggregat.... 232937 12 Volts aggregat.... 232937
Til Toppen Go down
Sponsored content





12 Volts aggregat.... Empty
PosteTema: Re: 12 Volts aggregat....   12 Volts aggregat.... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
12 Volts aggregat....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 12 Volts GSM Styring.
» Kipor aggregat
» Hvordan dempe støy fra aggregat - til vinterstrøm

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: