CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551

Go down 
+2
Jørn O
Roger Johan Olsen
6 posters
AvInnlegg
Roger Johan Olsen




Antall Innlegg : 6
Registration date : 27.04.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 17:54

Hei er det noen andre som har problemer med det kjøleskapet som står i 2009 model???
Kjøleskapet heter Dometic RML8551 og har en stor dør med fryseren inne i selve kjøleskapet.
Jeg har på min Kabe 780 Bgxl 2009 model problemer med at alt som ligger i fryseren tiner opp og det iser over inne på selve kjøleribbene i skapet.
Å selve skapet må stå på fullt hele tiden for at det skal bli kaldt.
Det er så iriterende at åååå, hadde en 780 gle fra 1999 som hadde det skapet med egen dør til fryseren å det stod på hele sommeren uten at det iset over og -18 grader i fryseren selv om det ble kjørt på 12v/gass eller strøm.
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 20:21

Har en bekjent med samme modell vogn som deg. Han er heller ikke fornøyd med fryseren inni der. Blir ikke kald nok. Jeg har 08 modell Kabe og der har skapet to dører. Fungerer prikkfritt. Sikkert en grunn til at de har gått tilbake til skap med to dører fra 2010 modell. Klag til forhandler og forlang nytt skap med to dører.
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 21:52

Ja, jeg har også problem med kjøleskap, men ikke samme type som oppe, har type therford n175.
Den har to dør, og problemet mitt er at den fungerer dårlig under kjøring på 12 volt, så jeg har gått over til gass under kjøring, og strøm der det er tilgjengelig. Da fungere de perfekt.
Har klaget til forhandler og har garanti, så det skal feilsjekke og evt repareres i neste årlige service snart.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 21:54

Er vel ikke helt ukjent problem tror jeg, de aller fleste virker som de har valgt å kjøre på gass.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Roger Johan Olsen




Antall Innlegg : 6
Registration date : 27.04.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 21:55

Jeg har klaget mer en en gang men de sier hele tiden at Dometic jobber med en løsning.
Å den har jeg hørt er å bytte motor/kompressor, men vet ikke om det stemmer.
Jeg har 4 stk som jeg kjenner som har samme problemet og en som har byttet inn 2009mod for en 2010 fordi at kjøleskapet og fryser virket så dårlig.
Jeg er helt overgitt over holdningen til Kabe i Sverige når det gjelder denne typen kjøleskap. De skulle krevd at Dometic hadde måte levert nye slike som står i 2010modellene på kampanje.
Til Toppen Go down
Roger Johan Olsen




Antall Innlegg : 6
Registration date : 27.04.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 22:00

Det er ikke noe forskjell om det er på gass eller 220V. Det er like dårlig fryse og kjøle effekt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 22:08

Hvorfor ikke kontakte Dometic selv? De har kundestøtte i Norge og er veldig greie å forholde seg til syns jeg.

Det går jo an å ringe og spørre om de jobber med saken og fortelle om problemene du har.

De hadde tlf 815 00140 sist jeg snakket med dem Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 27 Apr 2010 - 22:11

Roger Johan Olsen skrev:
Jeg har klaget mer en en gang men de sier hele tiden at Dometic jobber med en løsning.
Å den har jeg hørt er å bytte motor/kompressor, men vet ikke om det stemmer.
Jeg har 4 stk som jeg kjenner som har samme problemet og en som har byttet inn 2009mod for en 2010 fordi at kjøleskapet og fryser virket så dårlig.
Jeg er helt overgitt over holdningen til Kabe i Sverige når det gjelder denne typen kjøleskap. De skulle krevd at Dometic hadde måte levert nye slike som står i 2010modellene på kampanje.

Det er ikke kompressor i disse skapene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jon76




Antall Innlegg : 9
Localisation : Hammerfest
Registration date : 14.07.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeOns 21 Jul 2010 - 18:01

Noen som har fått noen løsning på Dometic-kjøleskapet? Jeg har selv en Solifer 2009 med samme kjøleskap og samme problem. Kjøleskapet må stå på fullt hele tiden, og da er det bare så vidt fryserdelen klarer å fryse ned varer. Varer som blir liggende ut mot døra blir ofte bare halvfrossent.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeOns 21 Jul 2010 - 20:07

Leif: Kan det ikke være ledningstverrsnittet også, sjekket på regulatoren som er koblet på solcelleanlegget. Det var et stort spenningsfall som jeg syntes var i meste laget. Jeg har 20A lader som er tilkoblet, samt 65w (tror jeg) solcelleanlegg. Enten var det slik bare under oppstart eller så tar det generellt veldig mye strøm på 12V.

Slo fort over til gass, og der skal det få stå under kjøring/fricamping.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeOns 21 Jul 2010 - 20:11

Jon: I mitt Dometic som jeg ikke kjører på mer enn 70% av full effekt (dersom bryter er fra 0-100%). Aldri problemer med mat i frysern, selv på over 30 grader i flere dager. Men å legge ting i døra på fryseren går ikke, og du bør heller ikke gjøre det på ditt. Isolasjonen er for dårlig slik at varmen trenger gjennom den forholdsvis tynne døra.

Må legge til at jeg har et skap med 2 dører, og ikke det som du har.
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeOns 21 Jul 2010 - 20:12

ja, jeg skal nevne det til forhandler i neste uke, jeg levere bobil inn.
De mente det kunne være defekt 12v generator eller noe der, så de har likevel bestilt nytt 12 v apparat de skal bytte til.
Så, det er veldig greit med ganske ny bobil og få utstyrene bak ordnet med 5 års garanti!

Forsatt god bobil-sommer!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeLør 11 Sep 2010 - 9:04

Hei Roger
Har du fått noe løsning på ditt skap?
Vi har eksakt samme problem med våres skap i en 09 mod.
Det virker som at en løsning for våres del er laaaaaaangt borte Shocked
Til Toppen Go down
Polar 680
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Polar 680


Male
Antall Innlegg : 161
Registration date : 04.11.2008

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeLør 11 Sep 2010 - 17:01

Roger Johan Olsen skrev:
Hei er det noen andre som har problemer med det kjøleskapet som står i 2009 model???
Kjøleskapet heter Dometic RML8551 og har en stor dør med fryseren inne i selve kjøleskapet.
Jeg har på min Kabe 780 Bgxl 2009 model problemer med at alt som ligger i fryseren tiner opp og det iser over inne på selve kjøleribbene i skapet.
Å selve skapet må stå på fullt hele tiden for at det skal bli kaldt.
Det er så iriterende at åååå, hadde en 780 gle fra 1999 som hadde det skapet med egen dør til fryseren å det stod på hele sommeren uten at det iset over og -18 grader i fryseren selv om det ble kjørt på 12v/gass eller strøm.

Har du vinterdekkselet på? Det skal monters ved temp under+8gr.

Klippet fra instruksjonsboka:

Temperaturen ute!

Vid +8°C och kallare skall vinterlucka användas på ventialtionsgallren.
Större kylskåpsmodeller ska ha extra vinterskydd vid ±0°C och kallare
a. Vinterkit monterat på kylapparaten
b. Isolerad vinterlucka i ventialtionsöppningen
Vid låga temperaturer kan uppstart på gasol vara nödvändig
Til Toppen Go down
Jon76




Antall Innlegg : 9
Localisation : Hammerfest
Registration date : 14.07.2010

Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 24 Mai 2011 - 20:36

Jeg kan jo oppdatere denne litt. Hadde vogna inne på verksted hvor jeg hadde nevnt dette med dårlig funksjon på frysedelen. De fikk innstallert et forsterkningskit på frysedelen som visstnok kom fra Dometic. Jeg har ikke fått prøvd kjølekskapet mye, men vi var på en helgetur for litt siden med vogna og da fungerte det bra. -15 i frysedel men uten matvvarer. Nå står jo sommerferien snart for tur så da blir det grundigere testing.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitimeTir 24 Mai 2011 - 21:21

Vi har heldigvis fått spent ut det dritt skapet,no har vi et skap med delt frysedel,deilig å kunne drikke kald melk om morgen og øl om kvelden. Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 928394
Til Toppen Go down
Sponsored content





Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Empty
PosteTema: Re: Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551   Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Problemer med Dometic Kjøleskap RML 8551
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Strøm fra bil til kjøleskap Dometic RMS 8551 MES
» Dometic RM 8551 kjøleskap står i "feilmodus",gass
» Dometic Kjøleskap
» Del til Dometic kjøleskap
» Løs pakning dometic kjøleskap.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: