CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod

Go down 
4 posters
AvInnlegg
FrankWS
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 78
Localisation : Tromsø
Registration date : 26.11.2007

Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Empty
PosteTema: Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod   Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Icon_minitimeLør 8 Mai 2010 - 0:54

Disse bilene har en innstilling på hovedlysbryteren og fungerer sånn at kjørelysene tenner når det begynner å mørkne.
Noen som vet hvor denne føleren / sensoren sitter?
Jeg vil anta at hvis jeg på en eller annen måte dekker den til, så vil kjørelysene være på så lenge motor går.
Bilene er 2004 (bruktimp, USA) og 2006 modeller (Norsk).

De har også en funksjon hvor hovedlyset er på hele tiden. Det er på noen minutter etter at motor er stoppet og dørene er låst.
Brukte 2006 modellen en natt nå i uken, jeg så at lysene hadde slått seg av etter kort tid. Men når mine kollegaer kom på jobb på morgenen, sto lysene på og batteriet hadde akkurat nok strøm til å fyre i gang bilen...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Empty
PosteTema: Re: Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod   Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Icon_minitimeLør 8 Mai 2010 - 1:53

uten å vite noe så vil jeg anta at den sitter inni fronten en eller annen plass
kanskje på en så sær plass som inni ei eller annen åpning bak støtfangeren for å beskytte den litt mot fukt
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Empty
PosteTema: Re: Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod   Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Icon_minitimeLør 8 Mai 2010 - 23:57

Hei Frank!

Prøv med en mørk garasje og lys med en kraftig lommelykt forskjellige steder på bilen - mest sannsynlig i fronten. Kanskje du finner området der sensoren er og kan ta det videre derfra.

73 de LA1SSA

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Empty
PosteTema: Re: Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod   Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Icon_minitimeSøn 9 Mai 2010 - 8:51

I følge et forum jeg fant via google er denne sensoren sansynligvis montert i innvendig speil, alternativt på dasjbord. På Volvoen min er en tilsvarende sensor montert midt på dasjbord inn mot frontrute (denne styrer dog klimaanlegg på min...).
Til Toppen Go down
FrankWS
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 78
Localisation : Tromsø
Registration date : 26.11.2007

Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Empty
PosteTema: Re: Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod   Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Icon_minitimeFre 14 Mai 2010 - 23:15

Takker Ole. Skal prøve å forske videre på dette.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Empty
PosteTema: Re: Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod   Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjørelysautomatikk, Chrysler Gr. Voyager, 04 og 06 mod
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Voyager og vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: